Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5609 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

BURZUM לגבי השמן והקור,

כמו שכתבתי לך קודם הרכב אצלי שנתיים והשמן לא החלפתי אותו אף פעם, והיו ימים יותר קרים אצלנו בצפון מהשבוע הזה ואף פעם לא היה לי דבר כזה בהגה.

היתכן והשמן הזה ישן עכשיו התחיל לקפוא ?

צריך להחליף את השמן הזה אי פעם?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

פורסם

יוסי, כבדהו וחשדהו, קרי לא כול מי שכותב בפורום שהוא מכונאי/דיאגנוסטיקאי/אסטרונאוט אכן הוא כזה.

 

נוזל הגה כוח הינו נוזל הידראולי ואין צורך להחליפו כחלק מטיפול שגרתי ברכב.

כיצד בדקת את מפלס נוזל הגה הכוח ? האם ביצעת את הבדיקה ככתוב בספר הרכב ?

מה שכתב בורזום אלה בילבולי ביצים ואתה ממשיך לדבוק במה שהוא כתב :roll:

 

נוזל הידראולי מתוכנן לעבוד בטמפ' של 30-40 מעלות מתחת לאפס ! לא שמעתי שבצפון הייתה טמפ' של 30 מעלות מינוס...

איזה כייף לי :)

פורסם
מה שכתב בורזום אלה בילבולי ביצים ואתה ממשיך לדבוק במה שהוא כתב :roll:

 

טוב, אז הנה ציתות מספר הרכב מתורגם לעברית (לא הספר שמצורף לרכב בארץ). מילה במילה:

 

"....מייד לאחר התנעת המנוע ועד לחימומו הרגיל יתכן ותשמעו רעש באיזור הימיני קדמי של איזור המנוע, היכן שממוקם מגבר הגה הכוח. רעש הזה הוא נורמאלי. הוא לא מעיד על תקלה במערכת תגבור הגה. זהירות!!! אין להחזיק הגה לחוץ עד הסוף לצידו השמאלי או צידו הימני ליותר מ-5 שניות. זה יכול לגרום לנזק משאבת הגה כוח...."

 

אז READ MY LIPS. אם ההגה מתנהג תקין לאחר חימום המנוע לטמפרטורה הנורמאלית, אין ממה לחשוש. אבל אתה יכול לשמוע להצעות האחרים ולהחליף את משאבת הגה הכוח. או את כל מערכת ההיגוי, אם אתה רוצה. רק שתדע, באמת היו מקרים בהם נדרשה החלפת משאבת הגה כוח. בדרך כלל זה קורה תקופה מסוימת לאחר הזעות באיזור המשאבה, ברוב המכריע ברכבים שנסעו לא פחות מ-200,000 ק''מ.

 

נוזל הידראולי מתוכנן לעבוד בטמפ' של 30-40 מעלות מתחת לאפס ! לא שמעתי שבצפון הייתה טמפ' של 30 מעלות מינוס...

 

הנוזל ההידראולי שאתה מדבר עליו סביר להניח שזה DEXRON III הרגיל, לפחות זה מה שמילאו בסובארו עד שנת 2000-2001. כידוע לך, הנוזל הזה מאוד סמיך בטמפרטורות נמוכות, ובוודאי שבמינוס 30C- הנוזל הזה לא יעבוד. הוא צריך להתחמם לטמפרטורה הרגילה שלו על מנת לתפקד כראוי כנוזל הידראולי. בתיבת ההילוכים הוא מתחממם די מהר, במערכת היגוי הידראולית הוא מתחמם מאוד לאט ועד שמגיע לסמיכות היעודית שלו לוקח הרבה מאוד זמן. סובארו אומרים שעד שהוא מתחמם יתכנו תופעות מוזרות. ואם הן נעלמות כאשר המנוע (או המכלולים) מתחממים לטמפרטורה הרגילה - אין שום בעיה. אבל אתה טוען אחרת. WHATEVER.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

ממש לא משנה אם ייצרן הרכב סובארו החליף את הנוזל DEXRON III לנוזל הידראולי אחר מכיוון שכול נוזל הידראולי לרכב, באם זה להגה כוח או למערכת הבלמים מתוכנן לעבוד בטמפ' נמוכות כמו שציינתי קודם לכן.

גם הנוזל החדש של סובארו נקודת הקפיאה שלו היא לפחות מינוס 30 מעלות צלזיוס מתחת לאפס מבלי לבדוק בשום דף מידע.

 

בדרך כלל בתיכנון משאבה הידראולית טיפוסית מסוג שבשבות ייצרן המשאבות בוחר באינדקס צמיגות מינימלי של 90 ככה שלייצרן מערכת הגה הכוח יש מרחב די גדול של בחירת הנוזל ההידראולי למערכת הגה הכוח. בשביל לסבר לך את האוזן רוב הנוזלים הם בעלי אינדקס צמיגות של 160 ומעלה ככה שטמפ' חיצונית נמוכה או גבוהה לא ממש מזיזה במאומה לתפקוד הגה הכוח.

 

אני מסכים שבטמפ' מאוד נמוכות או קיצוניות של כמה מעלות מתחת לאפס צמיגות הנוזל אכן גבוהה והתנגדות לזרימת הנוזל גם גבוהה לכן ייתכן שתיגבור הגה הכוח אינו אופטימלי. במקרים כאלה מומלץ לסובב את ההגה כמה פעמים ימינה/שמאלה בכדי לחמם במהירות את השמן.

 

2. שום ייצרן רכב לא מתכנן מערכת הידראולית ובמיוחד מערכת בטיחותית כמו הגה כוח או מערכת בלמים שבטמפ' של 0 מעלות צלזיוס (אני בכוונה נותן דוגמא לתנאי מזג האוויר בארץ) הגה הכוח נהפך להיות קשה מאוד או מתפקד לא בצורה מושלמת לאחר ההתנעה מבלי שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה הרי אין בזה שום הגיון הנדסי.

(בטמפ' נמוכה קיצונית ההגה עשוי להיות מעט קשה).

 

3. הדוגמא שנתת בקשר לתיבת הילוכים אוטומטית לא רלוונטית למקרה של הגה כוח מכיוון שאלו שתי מערכות שונות במבנה התיכנוני שלהם והפונקציונליות של המערכת.

 

שים לב ! אני לא מדבר על רעשים מכיוון שכמעט כול מערכת הידראולית מפיקה רעשים בזמן העבודה אלא אני מתייחס לבעיות שפותח האשכול ציין.

 

"אהלן,

עכשיו יצאתי לסיבוב באוטו הגעתי למקום עצרתי וסובבתי את ההגה במקום בעמידה שמאלה עד הסוף ובאמצע הסיבוב הרגשתי איזה קפיצה כאילו הצמיג עומד על אבן נסיתי גם ימינה וגם הרגשתי אותה קפיצה ומתחת לגלגלים אין שום דבר הכל נקי"

איזה כייף לי :)

פורסם

פתח את מכסה המיכל של נוזל משאבת ההגה כאשר מישהו אחר מסובב את ההגה.

אם תראה בועות , אז יש חדירת אויר למערכת.

ואז תבדוק את האטמים שנמצאים ביציאה ממשאבת ההגה. כאשר הם ישנים, חודר דרכם אויר ונשאב למערכת.

זה גם גורם ליללה במשאבה.

אם זה לא האטמים, יתכן שהמשאבה לא תקינה או שמסרק ההגה הלך.

תן למומחה לבדוק.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

פורסם

טוב חברים אני מיום שפתחתי את השרשור עד היום לא נהגתי באוטו בכלל כי היתי עסוק מאוד בעבודה ויש לי רכב אחר.

אולי מחר יזדמן לי אני אבדוק את מפלס השמן ואעשה סיבוב עד שהאוטו יתחמם ונראה אם הבעיה נשארת עם חימום המנוע ואני אבדוק את כל הדברים שאמרתם כאן.

ואני אחזור ואעדכן.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

פורסם

עדכון:

אז האוטו עמד מיום שבת עד היום ללא הפעלה, עכשיו באתי והתנעתי אותו פעם ראשונה מיום שבת, בעמידה במקום מיד כאשר הכל היה עדיין קר סובבתי את ההגה ל 2 הכיוונים בעמידה היה חלק אבל לא יכול לעשות יותר מ סיבוב וחצי ואז מתחיל להיות קשה אפילו לא זז יותר.

אז התחלתי לנסוע ועשיתי נסיעה של 5 דקות בערך ואחרי שהמנוע כבר התחמם והשמנים כבר התחממו ניסתי לעשות כמה פרסות וסיבובים חזקים ומה שהרגשתי ככה:

אם זה בנסיעה או אפילו במהירות זחילה נמוכה ההגה מסתובב בשני הכיוונים עד הסוף חלק מאוד אבל כאשר הוא מגיע לסוף אני מרגיש שהוא לא כמו שהיה פעם אלא יש משהוא שעצר אותו כאילו (לא, אני לא לוחץ אותו בסוף אני יודע שזה אסור),

אבל במצב עמידה וסיבוב לשני הכיוונים ההגה כאילו רועד מאוד וקשה יותר ובקושי עושה סיבוב, וישן לציין שבזמן עמידה וסיבוב הגה אני שומע יללה מאיזור המנוע (וזה היה ככה מזמן אבל אני לא יודע אם זה תקין או לא)

אז בנתיים לא התעסקתי הרבה איתו ולא לחצתי הרבה פחדתי שאגרום נזק,

אז רצתי לדעת מה דעתכם עכשיו?

האם זה באמת משאבת הגה?

או מה יכול להיות חוץ מזה?

 

ואם כן משאבת הגה אני יכול לקנות מפירוק? ואם כן של אימפרזה 1.6 או 1.5 מתאימה?

או של B4 או B3 ? כי אימפרזה 2.0R בטוח לא אמצא בפירוק כי פעם חיפשתי.

ואני ביומיים האלה נכנס למוסך ונראה מה יגידו שם.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

פורסם
עדכון:

אז האוטו עמד מיום שבת עד היום ללא הפעלה, עכשיו באתי והתנעתי אותו פעם ראשונה מיום שבת, בעמידה במקום מיד כאשר הכל היה עדיין קר סובבתי את ההגה ל 2 הכיוונים בעמידה היה חלק אבל לא יכול לעשות יותר מ סיבוב וחצי ואז מתחיל להיות קשה אפילו לא זז יותר.

אז התחלתי לנסוע ועשיתי נסיעה של 5 דקות בערך ואחרי שהמנוע כבר התחמם והשמנים כבר התחממו ניסתי לעשות כמה פרסות וסיבובים חזקים ומה שהרגשתי ככה:

אם זה בנסיעה או אפילו במהירות זחילה נמוכה ההגה מסתובב בשני הכיוונים עד הסוף חלק מאוד אבל כאשר הוא מגיע לסוף אני מרגיש שהוא לא כמו שהיה פעם אלא יש משהוא שעצר אותו כאילו (לא, אני לא לוחץ אותו בסוף אני יודע שזה אסור),

אבל במצב עמידה וסיבוב לשני הכיוונים ההגה כאילו רועד מאוד וקשה יותר ובקושי עושה סיבוב, וישן לציין שבזמן עמידה וסיבוב הגה אני שומע יללה מאיזור המנוע (וזה היה ככה מזמן אבל אני לא יודע אם זה תקין או לא)

אז בנתיים לא התעסקתי הרבה איתו ולא לחצתי הרבה פחדתי שאגרום נזק,

אז רצתי לדעת מה דעתכם עכשיו?

האם זה באמת משאבת הגה?

או מה יכול להיות חוץ מזה?

 

ואם כן משאבת הגה אני יכול לקנות מפירוק? ואם כן של אימפרזה 1.6 או 1.5 מתאימה?

או של B4 או B3 ? כי אימפרזה 2.0R בטוח לא אמצא בפירוק כי פעם חיפשתי.

ואני ביומיים האלה נכנס למוסך ונראה מה יגידו שם.

 

בנתיים ראיתי שעדיין אין תגובות אבל רציתי לשאול האם אני יכול להמשיך לנסוע ככה בעיר פה ושם או עדיף ללכת רק למוסך? להזמין גרר או לא שווה?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

פורסם
לגבי מוסך אני יודע לאן לפנות, ואולי מחר בבוקר אני נכנס למוסך ואני אעדכן,

קטונתי ביחס לכל המומחים כאן אבל שתדע לך דבר הכי חשוב-

באימפרזה אחת המחלות הנפוצות זה ההגה ושגעונותיו.

עברתי את הסרט שאתה עובר עכשיו בתחילת החורף

התרוצצתי בין מוסכים מורשים ולא מורשים וכל אחד אומר משהו אחר- בסופו של דבר חבר שלי המליץ לי להשאיר את זה ככה ושזה לא קריטי ושזה נפוץ (רעידה\חריקה במקום מסויים בהגה אבל לא היה לי קשה לסובב לפעמים)

בסופו של דבר זה פשוט נעלם עם הזמן!

יש מצב שזה היה ממש בתקופה שקניתי את הרכב והייתי מסובב אותו ודופק את ההגה עד הסוף בלי לשים לב אז אולי זה נגרם מזה אבל בסוף זה עבר לבד

 

שורה תחתונה:

תקבל הצעות מחיר ושיסבירו לך "הגיונית" במה מדובר כי לא בטוח שזה משהו קריטי בכלל ויש למערכת הזו כל מיני בלי סוף שגעונות

פורסם

כן אצלי הבעיה היא שבעמידה קשה מאוד לסובב חופשי את ההגה, אם לא היה לי את הבעיה הזאת לא היתי מתייחס הרבה לרעשים .

טוב אני אעדכן.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013


×
×
  • תוכן חדש...