Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5342 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
יופי!

רק שתדע שזה הR24 היחיד בארץ שנוסע ומשופץ,ככל הידוע לי בכל אופן.

חן.

 

 

יש עוד אחד, שאני מקווה שיהיה שלי, משופץ מכאנית ונוסע, צריך קוסמטיקה וצביעה-יותר מזה אני לא מגלה...רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  • תגובות 104
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
יש עוד אחד, שאני מקווה שיהיה שלי, משופץ מכאנית ונוסע, צריך קוסמטיקה וצביעה-יותר מזה אני לא מגלה...רן

 

טוב לדעת שיש עוד אחד שנוסע!

אבל העם דורש תמונות!!!

חן.

פורסם

אז אנחנו בהפסקת R24 .. האופנוע הזה שופץ במשך שנתיים והאמת עוד לא הושלם, קניתי אותו מפורק לרמת הבורג,

 

למעשה שנים כאלו בתערובת חלקים ששכבה כמעט שלושים שנה מאז שפורקו, ומכיוון שזה לא היה מסובך מספיק אז גם היה אופנוע

 

שלישי שנמכר בעבר וחלק מהחלקים היו גם שלו,כבר משלב מוקדם יחסית החלטתי שאני מתמקד במנוע הישן ביותר מתוך השניים,

 

הנ"ל הוא מיוחד משום שהוא מהפס ייצור הראשון של האופנוע,ומכיוון שהR24 היה האופנוע הראשון שיוצר לאחר המלחמה בגלל ההגבלות של בעלות הברית ( סמ"ק נמוך) הוא גם אחד מהBMW הראשונים שירדו מפס היצור בכלל ( מספר 32 למען הדיוק:-))

 

עבודת המחקר לא היתה מביישת את חוקרי מגילות ים המלח,אספתי פיסות מידע ותירגמתי דפים ע"ג דפים מגרמנית לאנגלית ב-GOOGLE, ניתחתי תמונות מכל זוית אפשרית,נסעתי לראות את האח הבוגר שלו ה-R23 אצל בעז דגן,וככה לאט לאט הפאזל הושלם , עדיין חסרים כמה פרטים כמו אור ברקס נורת טעינה וכמובן פירוק והרכבה לאחר צבע - השתמשתי בשלדה אחת להרכבה ואת השניה +חלקים צבעתי באבקה והיא מחכה להרכבה.

היו עוד הרבה תקלות בדרך והכרתי הרבה אנשים טובים בזכות השיפוץ, הייתי בVETERMA ולמדתי המון.

009.jpg

011.jpg

008.jpg

מאי 2008 033.jpg

פורסם

[B]בולמים אחוריים-[/b] מכיוון שהבולמים האלו הם לא המקוריים ומכיוון שלאחר פירוק גיליתי שהם גם לא עובדים כל כך- החלטתי להזמין בולמים חדשים מתוצרת HAGON חברה בריטית שעושה רפליקות משופרות לבולמי עבר, בינתיים בשביל לא לעכב את הבנייה הרכבתי את הבולמים הקיימים, השתמשתי בPRESS כדי ללחוץ את הקפיץ וכך ניתן היה לפרק את הבולם,הקפיץ הושרה בנוזל 00 של סנו להורדת החלודה השטחית ( טיפ שלקחתי מהשיפוץ של ליאור ברוך8)עובד מצויין) הבוכנה עצמה לא יצרה שום התנגדות (REBOUND) ולכן החלטתי לנסות לתקן- הבולם מגיע סגור ולא ניתן לפתיחה, קדחתי חור קטן בתחתית,הוצאתי את השמן/מים שחורים

שהיו בתוכו,הברזתי את החור לבורג 4 מ"מ +O-RING ,שמן חדש,סגירה,צבע והבולמים מוכנים.

 

 

רן שלום

אולי תוכל להראות תמונה של מיקום הקדח בבולם האחורי ואיזה שמן צריך וכמה שמן ניכנס לבולם.

חוץ מזה השיפוץ שלך נראה ברמה גבוה ואני לומד ונהנה תמשיך לעדכן.

איציק

פורסם

צירפתי תמונה לא כל כך ברורה,אבל אתה יכול לראות את הבורג

בכל אופן לא ממליץ על התיקון הזה יותר מידי,מחיר של בולמים ברמה טובה מאוד נע ביו 60 ל130 פאונד,שווה את ההשקעה

לדעתי, במסגרת השיפורים שאפשר לתת לאופנוע בן 40 בהתנהגות -צמיגים,בולמים ובלמים וכמובן שיפורים במנוע- לגבי המנוע כשנגיע לפרק הזה אכתוב יותר בפירוט.

 

חוץ מזה צירפתי תמונות של חלקים לפני ציפוי,בהמלצת חבר פורום שלחתי קופסא של חלקים לאנגליה לציפוי, ליטוש,ציפוי נחושת

כרום וניקל,והתוצאה מדהימה,המחיר זה כבר סיפור אחר, לדעתי ב-30% יותר יקר מבארץ אבל לצערי אף אחד לא עובד ברמה כזאת פה.תמונות אחרי יגיעו בהמשך.

TRIUMPH T100S 66 017.JPG

001.JPG

003.JPG

005.JPG

010.JPG

007.JPG

012.JPG

פורסם
חוץ מזה צירפתי תמונות של חלקים לפני ציפוי,בהמלצת חבר פורום שלחתי קופסא של חלקים לאנגליה לציפוי, ליטוש,ציפוי נחושת

כרום וניקל,והתוצאה מדהימה

 

אפשר בבקשה לקבל פרטים של מבצע הציפוי באנגליה, וקצת לגבי הפרוצדורה (לשלוח אין בעיה אבל מה קורה כשזה חוזר...)?

תודה אורן

פורסם

נראה מעלף, אבל לא היה זול לקנות חלקים מסויימים מצופים ניקל מאשר כל הפרוצדורה?

מה מחיר "מנה" שם באנגליה?

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

פורסם
נראה מעלף, אבל לא היה זול לקנות חלקים מסויימים מצופים ניקל מאשר כל הפרוצדורה?

מה מחיר "מנה" שם באנגליה?

 

התוצאה בהחלט מרשימה!

לדעתי שווה כל שקל.

הבעיה עם הציפוי בארץ מהניסיון שלי היא בעיקר בהכנה.היות ומדובר בחלקים שרוצים לצפות אותם שאינם חדשים דבר הדורש הכנת שטח טובה-הסרת צבע וחלודה והגעה למצב שבו רואים רק מתכת ללא כל פגמים וחורים מיקרוניים.כאשר אני מוסר לניקל חלקים אני מבצע את כל ההכנה לבד ואז מונע את ההרס שעובד לא מיומן היושב מול המלטשת שמסתובבת ב5000 סל"ד ולא מבין במה הוא נוגע יכול לעשות.

מבחינת הציפוי עצמו ניתן להגיע לרמות טובות כמו בחו"ל בעיקר אם יושבים על הראש של בעל המקום.

לשאלתך לגבי קניית חלקים חדשים עם ניקל-הדבר לא יותר זול וממה שראיתי רן מסר חלקי טריומף מקורייים שקשה להשיגם יותר כחדשים,כך שומר על מקוריות הכלי והערך שלו.

חן.

פורסם

לגבי הפרטים, זה המייל [email protected] שם הבחור DAVID ,

 

האתר -http://classicsandchrome.co.uk לגבי התהליך -הכל מופיע באתר,

 

לא חישבתי מדויק, המחיר ל14 חלקים היה משהו כמו 200 פאונד, הבעיה העיקרית היא במשלוח חזרה שהוא יקר,כמו תמיד עדיף שמישהו יביא לך בטיסה,לי היה מזל והחבילה לא נעצרה במכס 8) אני מסכים שלפעמים עדיף לקנות חלקים חדשים,במקרה שלנו בארץ,אתה אף פעם לא יודע כמה תשלם על חלק שעלה לך 20$ אחרי שהמוכסים יעשקו אותך.

סתם לשם השוואה,ציפיתי גם את החישוקים והחישורים של הגלגלים, אבל בארץ,כל עבודת ההכנה הייתה עלי, המחיר-800 ש"ח,

לא כולל הכנה לא כולל נחושת,וכנראה גם לא יחזיק אותו דבר.

פורסם

רק בגלל כל הדברים האלו אני שוקל לייצר בעצמי מתקן לציפוי ניקל ונחושת.

הבעיה העיקרית שלי כרגע היא מציאת הספקים שימכרו לי את מטילי הניקל, נחושת יותר קל להשיג.

 

בחול העסק היה פחות בעייתי כי יש ערכות קטנות מוכנות, אבל מצד שני גם שם יש בתי מלאכה שיודעים לעשות את העבודה.

זה לא שאין בארץ אנשים שעושים עבודה טובה, הבעיה היא שהם עובדים עם התעשייה ואין להם רצון או רווח להתעסק עם אנשים פרטיים.

 

חן- ברמת המקוריות לא נראה לי שמישהו יוכל לשים לב לברגי הבולמים הקדמיים המקוריים או התחליפיים.

כמו כן לשיחים או למחזיקי מחזירי השמן של הבולמים.

 

רן- להבא אתה יכול להצהיר על יצוא החבילה שלך, במקרה והחבילה נתפסת בחזור היית משלם מכס רק על העבודה, שזה כלעצמו גם לא זול בכלל.

אז מחכה לעדכון, זה רק מדרבן אותי יותר :wink: כבר עשיתי קניות להמון חלקים שאפשר מארה"ב, ובזול יותר.

אני גם מכין לי תוכנית חלופית ליריד, להזמין חלקים מאייביי אנגליה לחברים שם ולאסוף הכל בסתם יום רגיל עם טיסה זולה(לא שסוף אפריל מיוחד, אבל מחירי הטיסות בהחלט כן).

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

פורסם

אני מעונין למכור את ערכת ציפוי הניקל שלי שבניתי לפני כעשור. הערכה כוללת הכל כולל מטיל ניקל רציני.

נחושת לא תוכל לצפות לבד, מעורב בתהליך חומר בשם חומצת גופרית, חומר שבהחלט לא תירצה אפילו להיתקרב אליו.

פיתרון אחר יכול להיות ציפוי בשיטת Electroless.

פורסם

מכיוון שעדיין נצברים חלקי המנוע לשיפוץ ,היום בחרתי לכתוב על הבעיות הנפוצות שידועות לי במנוע - רוב הבעיות נסובות סביב שמן,

כשהוא לא עסוק בלנזול מכל מיני מקומות הוא דואג להסיע בתוכו חלקיקים ולסתום את המעברים השונים, ובאין שימון לחלקים הנעים מתחילות הצרות. ביינתים בשיפוץ יצא לי לפרק עד היסוד 3 מנועים שונים, אחד של האופנוע המקורי, אחד של אופנוע מספר 2 ושלישי שהגיע בנפרד ( תודה חן) הבעיות בכולם זהות, סדק בבסיס הצילינדר ב2- מתוך 3 ,סדקים בטלטלים 2 מתוך 3,ובכולם חופש היסטרי במיסב ההחלקה של הקרנק (TIMING SIDE) התופעה הזו ידועה בעולם הטריומפים ושופרה בשנות ה-70 ע"י החלפה למיסב רגיל, גם הטלטלים חוזקו בעוד חומר באזור חיבור הברגים.

משום שמדובר בכלי בריטי מלפני 68 סטנדרט הברגים הוא BSF WITWURTH אינצ'י עדין,ומכיוון שרוב האופנועים בארץ קיבלו חיים קשים,המון ברגים טופלו בכלים לא מתאימים,צריך לזכור גם שרוב הכלים הללו היו בשימוש בתי ספר לנהיגה כך שגם זה לא טרם לחיים בריאים במיוחד.

בעיות נוספות- שחיקה בבית הקלאטץ' , נזילות שמן מציר הנדנדים ,שחיקה בכל מה שקשור למנגנון הקיקסטרט,נזילות שמן מאיזור הדחיפים והתושבות שלהם.בעיה נוספת וגם היא ידועה- סדקים בראש, ואם כבר מוצאים ראש לא סדוק אז ההברגות של תושבות האגזוזים גמורות וכמה צלעות קירור שבורות...:? בשם הרומנטיקה הבריטית אני לא נכנע אבל אין ספק שהBMW הזקן שלי (מודל 49) היה יכול ללמד דבר או שניים את מהנדסי טריומף בשנת 66

038.JPG

031.JPG

033.JPG

036.JPG

026.jpg

030.JPG

פורסם

וכדי שלא תחשבו שאני עסוק רק בלהתבכיין על תפארת ההנדסה הבריטית, קבלו כמה נקודות של התקדמות;

 

1. הגיע צילנדר חדש-ישן, נקנה ב-EBAY כשאחת מצלעותיו שבורה- כנראה בגלל זה מעולם לא נמכר ושכב על המדף, הצלע רותכה ונצבעה,מחכה לפגוש את הבוכנות החדשות שהוזמנו.

2. שני בתי הנדנדים (מה שפותח וסוגר את השסתומים) לוטשו והוברקו, עדיין לא מושלם אבל בדרך,נקנו מכסים חדשים, גם הצד המכני שופץ-תמונות בהמשך השבוע.

3. ממנוע מספר שלוש יצאו 2 טלטלים תקינים אך מעט סרוטים, הטלטלים לוטשו בהתחלה ע"י גלגל סקוטץ'/נייר 200 מורכב על מקדחה ואחר כך נייר 400 , 600 והברקה סופית על גליל בד+סבון.

 

צירפתי עוד 3 תמונות, אחת של המפתחות שצברתי לטובת הפרויקט,כולם WITWURTH סטנדרט שחלף מן העולם בשנת 68

וכלי נוסף ששימש אותי באחד המנועים לפתוח את שני חצאי המנוע שהיו פשוט דבוקים זה לזה בהמון סיליקון,הכלי היה בשימוש חנות אופניים בחדרה עשרות שנים עד שהגיע אלי יחד עם עוד כל מיני דברים יפים (סיפור אחר)

032.JPG

053.JPG

048.JPG

050.JPG

051.JPG

046.JPG

040.JPG

039.JPG

פורסם

יפה מאוד, ממה שאני למדתי, בארץ רוב האןופנועים הבריטים סבלו מתחזוקה ותיקון לקויים, הכל נעשה מקומבינות לא מהעולם.

בבריטים היה נהוג שפילטר השמן נמצא בתוך מיכל השמן, מישהו טרח לנקות אותו פעם? אני מניח שמעטים מאוד.

לגבי הנזילות פרט לבוקסות ברונזה שחוקות לחלוטין נעשה שימוש בבריסטולים רגילים בתוספת שלק, מישהו באמת חשב שהדבר הזה צריך לאטום?!

אחח אחח הקומבינטור.

 

רן לגבי השיחים, הצלחת לפתוח אותם ללא בעיה? אני מתכנן על פירוק בקרוב, רוצה לדעת מה מחקרה לי.

עמית.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]


×
×
  • תוכן חדש...