Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוטוס סופר 7 החיפאית עושה עליה למרכז וזוכה לבעלים חדשים


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז הנה זה קורה. אחרי פגרה ממושכת, חוזרת הלוטוס הקטנה למרכז התמונה. לפני כן עוד היינו צריכים לעבור על הרשימות, להיזכר איפה נמצא כל חלק וחלק ומה עלינו לעשות תחילה.

אה, כן, נזכרנו: לסיים עם הצד המיכני...

אז נתחיל!

ממש לפני הפגרה, הרכבנו את יחידת ההינע בשלמותה, אבל בידיעה שעוד נצטרך לפרק את תיבת ההילוכים שוב, זאת כי לא הרכבנו את המזלג ומיסב הלחץ שמפרידים את המצמד. הסיבה: זרוע המזלג עברה שינויים ושיפצורים במשך השנים ומיסב הלחץ שהיה שם, כמו גם הקפיצים נראו כמו קומבינה אחת גדולה. מאחר ששום דבר לא בער, נמצאו החלקים המקוריים במקומות שונים בעולם (חלק אחד אף עשה את דרכו מאוסטרליה...) והגיעו אט-אט ארצה. ועכשיו הגיע הזמן להרכיב.

 

הנה:

1. תיבת ההילוכים המורכבת על המנוע והשלדה.

2. מאחר שאין בודי - הגישה קלה מאוד ופירוק גל ההינע נמשך דקות ספורות. אפילו שגל ההינע "קבור" בתוככי השלדה ומוסלק בבודי וממש לא נראה לעין, ולכן לא השקענו בצביעתו, ניר לא מאשר להרכיב דברים כאלו אצלו במוסך...

3. אז קדימה - צובעים את גל ההינע!

4. עוד כמה ברגים וגם תיבת ההילוכים בחוץ.

5. יחידת המצמד הורכבה על המנוע עוד לפני הפגרה.

6-7. מה חסר כאן? אחד מזלג, שלושה קפיצים, מיסב לחץ ועוד.

8. ומה חסר כאן? כלום! הכל מורכב.

 

המשך בוא יבוא.

04032012996.jpg

04032012994.jpg

04032012999.jpg

040320121000.jpg

04032012997.jpg

040320121001.jpg

04032012998.jpg

040320121002.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 924
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אחרי שסיימנו עם המזלג של המצמד, מחזירים את תיבת ההילוכים בחזרה למקומה. שוב, עניין פשוט מאוד וקל לביצוע, כאשר אין בודי והכל נגיש. כמה ברגים, גישה קלה, הידוק ועכשיו אפשר לפזול לכיוון משאבת המצמד ולתהות בקול מדוע צינור הלחץ המוביל נוזל מהמשאבה הראשית למשנית ארוך כל כך. הסיבה, ככל הנראה: כי זה מה שהתאים. נראה כי מתישהו בעברה של המכונית כשל צינור הלחץ המקורי והמוסך שטיפל באוטו התאים צינור נוזל שהיה לו/מצא/קנה לניפלים של המשאבות. הבעיה היא שהצינור צריך להיות באורך של 40 ס"מ ואורך הצינור החלופי הוא כמטר...

עוד סעיף ברשימת הטו-דו-ליסט...

 

הנה כמה תמונות:

 

1. משאבת המצמד חוזרת למקומה, עם מוט דחיף חדש וגומיית אבק ישנה (אבל תקינה).

2. עוד מבט, קצת רחוק יותר. מהנקודה הזו אפשר לראות את החורים של משאבות הבלם והמצמד (וגם של ההגה) וכן, זה קרוב כמו שזה נראה. צינור הלחץ המאולתר הזה יוחלף בהקדם!

3. והנה המשאבה מקרוב, ביחד עם קפיץ ההחזרה (בכדי שלא יהיה לחץ מיותר על מיסב הלחץ).

4. שימו לב לטבעת הנעילה שמונעת מהמשאבה לצאת ממקומה.

5. והדבר האחרון להיום - מתנע. זה האחרון שופץ ועכשיו, סוף-סוף, מוחזר למקומו.

 

מה הלאה? אהה... סעפת יניקה!

אבל זה בהמשך.

040320121003.jpg

040320121004.jpg

040320121005.jpg

040320121006.jpg

040320121007.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים. הפעם: סעפת יניקה.

לא עבודה קשה או מיוחדת. "סתם" חיזוק ברגים...

 

הנה.

1. פתחי היניקה בראש המנוע.

2. וזוהי כבר סעפת היניקה.

3. בין הראש לסעפת חייבים אטם, לא?

4. אז הנה הוא.

5. עכשיו אפשר להרכיב את הסעפת למקומה, ו...

6. לחזק אותה בברגים מתאימים.

040320121008.jpg

040320121010.jpg

040320121009.jpg

040320121011.jpg

040320121012.jpg

040320121013.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מריח weber 40?

 

אתה מתבלבל: אתה מריח ריח של דלק... :lol::lol::lol:

 

הברגים על הסעפת נראים כמו אוסף מקרי של ברגים שונים

זה ככה צריך להיות?

 

אתה לא יכול להיות יותר צודק. חורי ההברגה במקור הם בתבריג אינטש'י ועברו הסבה לתבריג מילימטרי. בחיפוש (לא אינטנסיבי במיוחד) לא נמצאו גוז'ונים מתאימים ואוסף הגוז'ונים הנ"ל הוא מה שמצאנו בקופסת הברגים במוסך. זה נמצא ברשימת החיפושים, אבל לא גבוה ברשימה...

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתקדמות הפיזית בהרכבת הלוטוס איטית. הן בגלל חוסר זמן, אבל בעיקר כי ישנם דברים שצריך לבנות/לתכנן מחדש, כי לא ניתן למצוא/להשיג/לשפץ את החלקים הקיימים. כך למשל, התומכות האחוריות של הכנפיים הקדמיות, מתלה לאגזוז, מערכת פליטה (שתבנה מחדש), תושבת לאלטרנטור (במקור היה שם דינמו) ואולי אפילו תושבת לבלם היד. אפשר להזכיר גם את המצנן ואת המניפה (שתוסב לחשמלית) וזה גם מתקשר לעובדה שישנם דברים הקשורים האחד לשני ועד שלא ימצא פיתרון ההולם לסוגיה האחת, לא ניתן להתקדם עם הסוגיה השניה. כך למשל בלם היד. במקור, המדובר בידית משיכה ארכאית שגם כאשר היא הייתה חדשה ועבדה טוב - היא לא עבדה טוב. הרעיון הוא להמיר אותה בידית בלם יד מודרנית ויעילה. אם זה יעבוד, אז זה ישפיע על מיקום מפצל הבלימה שהורכב כאן בארץ בצורה רשלנית וחפפנית. אלא שגם בנושא זה לא ניתן להתקדם, עד שפותרים ומסיימים עם המצנן והמניפה שלו, כי צינורות הבלם עבור שני הגלגלים הקדמיים עוברים דרך חור המיועד לכך בתושבות המצנן.

 

אז קצת כאבי ראש, קצת התייעצויות עם מיטב המוחות של המוסך וגם עם דורון, שאמור לסייע בכל הקשור לריתוכים ונראה שיש כיוון, שיש מוצא. אז עכשיו לקובי יש קצת שיעורי בית - להביא מספר מתכות וברזלים לפי דרישה והזמנה, בכדי שאפשר יהיה להתחיל לבנות את התושבות האמורות ובכלל, לסיים את עבודת ההכנות מסביב, כי גם לזה יש המשך - רק אז נוכל להעביר את הבודי לצבע...

אז עד שכל זה יקרה - יש להתקדם גם בכל הקשור למערכת החשמל. זו המקורית - בדומה לזו המותקנת בטנדר שלי - לא טובה בעיקר בדבר אחד והוא: לעשות את העבודה שלה... מסיבה זו, במהלך השנים נוספו לה חוטים, וקיצורים ומעקפים מכל הבא ליד, עד כי לא נודע כבר מה בא לתוך מה. סבך החוטים הזה יכול לייאש כל מכונאי, אבל הוא אתגר קטן מאוד עבור ישראל, שלמחייתו מתקן מכשירי אלקטרוניקה "קצת" יותר מסובכים ממערכת החשמל הארכאית והפשוטה של הלוטוס.

אז צמת החשמל פורקה מהבודי וביחד עם סכמת החשמל המקורית של לוטוס הועברה אחר כבוד לישראל, שיבנה אותה מחדש ויחזיר עטרה ליושנה.

 

אז הנה, כך ניראת צמת החשמל כאשר הוצאה מהבודי. סבך של חוטים שהקשר בינם לבין חשמל מקרי בהחלט...

080320121022.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחידת הדוושות של הלוטוס קטנה למראה בתמונות וכך גם במציאות. בעלי נעלים גדולות - לא כאן. היחידה עברה ניקוי חול והתותבים בין הדוושות עצמן ליחידה הוחלפו. לסיום נצבע המכלול ועכשיו אפשר להרכיב אותו בחזרה. ההרכבה פשוטה ביותר. רק בורג אחד מחזק את היחידה עצמה לשלדה ולבודי ושאר הברגים הם אותם אלו שמחזיקים במקומות את משאבות הבלם והמצמד (שכמובן שופצו אף הן). אז זו הזדמנות פז להרכיב גם אותן.

בבקשה:

 

1. יחידת הדוושות המשופצת והצבועה.

2. הבורג הבודד שמחבר את היחידה לשלדה (ומתחתיה גם לבודי).

3. בגלל מבנה השלדה וקורת חיזוק אלכסונית המותקנת בתא המנוע, לא ממש נשאר מקום להתקנת משאבת הבלם בניצב לדוושה ומהנדסי לוטוס נאלצו למקם את המשאבה באלכסון וגם על מאריך. מסיבה זו תיכננו בלוטוס מנגנון הארכה לדחיף היוצא מהדוושה לכיוון המשאבה.

4. ככה זה נראה מורכב ביחד עם המשאבה הראשית.

5. וככה זה נראה מורכב על השלדה, בסמוך למשאבת המצמד.

6. וזה כבר מכלול הדוושות, מתוך תעלת רגלי הנהג. כאמור - בעלי כפות רגליים ארוכות אינם רצויים ואם התרגלתם להניח את רגל שמאל על המדרך משמאל למצמד, אז... בעיה שלכם. לא כאן!

060320121017.jpg

060320121019.jpg

060320121016.jpg

060320121018.jpg

060320121020.jpg

060320121021.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד למגדל הבבל שקיים בטנדר שלי, בכל הקשור לחלקים במקור ולחלקים שהותאמו/קיימים היום, בלוטוס 7 - בכלל בכל לוטוס מהשנים ההם - לא רק שזה לא שונה, זה בדיוק אותו הדבר... כחברה קטנה, לוטוס לא השקיעה כספים בפיתוח מכלולים כאלו ואחרים, אלא פשוט קנתה מוצרי מדף קיימים של מכוניות אחרות. מיחידות כוח (פורד), מערכת חשמל (לא כדאי להרחיב את הדיבור...), מערכות מתלים (טריומף) והגה (שלא ישעמם - אז פורד) ועוד כהנה וכהנה התאמות. מצד שני, בניגוד לנעשה בטנדר שלי, ללוטוס ניתן למצוא כמעט הכל. לא צריך להמציא את הגלגל.

אז הפעם במערכת הקירור עסקינן. אחרי דין ודברים הוחלט שהמצנן המקורי ישמר (זאת אחרי שהוא יעבור ניקוי ובדיקה, כמובן) ולא נתאים לעת עתה מצנן אחר, כמו שעשיתי אצלי. הסיבה: זוג הזרועות המקוריות המעגנות את המצנן במקומו לשלדה נמצאו בחו"ל והובאו ארצה ולמצנן המקורי מתאמים ש... מתאימים. יחד עם זאת, הוחלט שהמניפה המיכנית לא תחזור. עוד לפני השיפוץ נטה המנוע להתחממות קלה בנסיעות עירוניות איטיות במיוחד ובמיוחד בעמידה - שם המניפה לא הצליחה לקרר את נוזל הקירור.

 

אז כבעל ניסיון מהאוטו שלי, ניגשתי למלאכה, אבל ראשית - בואו ונכיר את הנוגעים לדבר:

 

1. אחד יחידה - מצנן מקורי.

2. שניים יחידה - תומך מצנן מקורי.

3. אחד יחידה - מניפה חשמלית דוחפת.

4. וככה זה נראה במקור - אחד יחידה מצנן פלוס שניים יחידה תומך.

5. וככה זה יראה בעתיד. המניפה החשמלית שנבחרה היא בדיוק בגודל של המצנן.

6. וככה זה נראה ממבט רחוק יותר.

 

עכשיו כל שצריך הוא לבנות כונס אוויר שיהווה גם בסיס למניפה ושכל זה יתחבר למצנן.

 

המשך יבוא...

210320121030.jpg

210320121032.jpg

210320121031.jpg

210320121033.jpg

210320121034.jpg

210320121035.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

און, שלח לי מידות ואני דואג להציב בחזית המוסך משהו בסיגנון בנ"ל, בעלויות מגוחכות.

http://www.ebay.com/itm/JDM-92-00-HONDA-CIVIC-ALUMINUM-RACING-RADIATOR-2-ROWS-/180843777805?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1b210f0d&vxp=mtr

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם עוד איזה יפיוף בסגנון הזה.

http://www.ebay.com/itm/14-1500-CFM-RED-SLIM-ELECTRIC-REVERSIBLE-RADIATOR-FAN-/230764947219?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35baa9a713&vxp=mtr

 

אני מניח שזה יצנן לא פחות טוב מהסט-אפ המקורי, ויתאים במראהו לסעפת הפליטה הבוהקת ניקל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספיקת אוויר של מאוורריספאל היא לרוב נמוכה , ומתאימה כמאוורר נוסף

מניסיון טוב אני יכול להמליץ על וונטה של וולו T5 בעלת 2 מהירויות , ואם

זו וונטה קדמית אז של ברלינגו גם מצויינת .

יש עוד אבל את אלו ניתן למצוא במחיר סביר וזה יספק את המנועע

mustang 67 GT, 302 engine t5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

און, שלח לי מידות ואני דואג להציב בחזית המוסך משהו בסיגנון בנ"ל, בעלויות מגוחכות.

http://www.ebay.com/itm/JDM-92-00-HONDA-CIVIC-ALUMINUM-RACING-RADIATOR-2-ROWS-/180843777805?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1b210f0d&vxp=mtr

 

עם עוד איזה יפיוף בסגנון הזה.

http://www.ebay.com/itm/14-1500-CFM-RED-SLIM-ELECTRIC-REVERSIBLE-RADIATOR-FAN-/230764947219?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35baa9a713&vxp=mtr

 

אני מניח שזה יצנן לא פחות טוב מהסט-אפ המקורי, ויתאים במראהו לסעפת הפליטה הבוהקת ניקל...

 

ספי, זו אפשרות שעומדת על הפרק. ההחלטה הסופית בידיים של קובי. יש לי את היסוד להאמין שהסט-אפ המקורי יתאים גם כך ולא יהיו בעיות התחממות (ראה בפירוט בהמשך), אבל אם תהיה כזו - חשוב לדעת שיש אלטרנטיבה.

 

 

ספיקת אוויר של מאוורריספאל היא לרוב נמוכה , ומתאימה כמאוורר נוסף

מניסיון טוב אני יכול להמליץ על וונטה של וולו T5 בעלת 2 מהירויות , ואם

זו וונטה קדמית אז של ברלינגו גם מצויינת .

יש עוד אבל את אלו ניתן למצוא במחיר סביר וזה יספק את המנועע

 

אני מניח שיש צדק בדבריך לגבי מניפת הספאל. ניר התנגד ומתנגד בעוז לסידור הזה, עוד כשעלה הרעיון לעשות כן בטנדר שלי. יחד עם זאת, באסקורט של דורון יש מנוע זהה לזה של הלוטוס, פלוס מזגן, פלוס ארבע מאות ק"ג משקל עצמי (לאוטו, לא לדורון... :wink:) ואת כל הסידור הזה מקררת מניפת ספאל זהה ועל פי ניסיונו של דורון אין בעיות התחממות כלל.

זאת ועוד: המצנן הלוטוס קטן ממדים ורוב המניפות הקיימות בשוק גדולות בגודלן הפיזי מאשר גודל המצנן - מה שלא משאיר הרבה בררות.

ולגבי הבחירה במניפה דוחפת ולא מושכת: בפועל - אפשר גם וגם. הסיבה שבחרנו במניפה דוחפת היא שבמקום שהתפנה מלפנים, בין המצנן למנוע, תבוא קורת חיזוק בין גשרי המתלים. מניסיון שהצטבר עם המכוניות הללו בחו"ל - המדובר בנקודת חולשה וקורה שכזו תחזק משמעותית את קשיחות השלדה (ולכן את התנהגות הכביש) ואת עמידותה כנגד עיקומים וסדקים לאורך זמן.

 

בכל מקרה, תודה על הרעיון והטיפים. אם לא ישמשו אותנו - הם עשויים לעזור לאחרים.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מצנן - יש, מניפה דוחפת - יש. עכשיו צריך לחבר בין השניים ואת זאת עושים בסיוע לוח פלסטיק מסוג ABS. הרעיון הוא שהלוח ישמש ככונס אוויר, כפי המקובל במערכות קירור מודרניות. כמוזכר, בגלל שיקולי מקום, העדפנו את המניפה הדוחפת ולא המושכת, אבל כשאני מסתכל על התוצאה הסופית, אני חושב שאולי הסידור הזה בעצם עדיף עם מניפה מושכת, מאחר שכך כל פני המצנן בחלק החיצוני חשופים לכניסת אוויר, שמתועל ונשאב על ידי המניפה. בסידור אותו בנינו יש אמנם סוג של פיזור אוויר בין המניפה למצנן (יש רווח בין השניים), אבל מצד שני, כניסת האוויר מוגבלת רק לפתח של המניפה ושאר המצנן מכוסה - מה שעלול להביא לקירור מנוע לא מספק.

זה עוד לא סוף דבר וניתן לשינוי. מבנה המצנן והחיבורים שלו מאפשרים להעתיק את הסידור לצד השני ולהשתמש במניפה מושכת זהה בגודלה, שכבר קיימת אצלנו - מבלי יותר מדי כאבי ראש.

 

הנה, ככה זה נראה:

 

1. מתחילים עם לוח פלסטיק עליו מסמנים את ממדי המצנן הקיים וחותכים למידה הרצויה.

2. עכשיו אפשר להמשיך ולסמן את גודל המניפה במקום הרצוי ולחתוך חור בהתאם.

3-4. הנה המצנן עם הכונס והמניפה ותומכות המצנן המקוריות שכבר מורכבות.

5. וזה כבר הסידור של המניפה המוחזקת במקומה עם שניים מתוך ארבעה מחברים.

6. ככה נראה הסידור על השלדה של הלוטוס.

7. וככה במבט מתוך הכונס של מכסה המנוע.

 

אז זהו. בשבוע הבא נכנס את "מועצת החכמים" של המוסך, זאת ביחד עם העצות של מועצת החכמים של בעלי הניסיון מפורום זה (דורון? תזכיר לנו איך זה מורכב אצלך) ונחליט עם ממשיכים עם הסידור הנוכחי ובודקים אותו בתנועה, או כבר כעת משנים כיוון ב-180 מעלות, בדיוק לכיוון השני של המצנן.

210320121036.jpg

210320121037.jpg

210320121038.jpg

תמונה 002.jpg

210320121039.jpg

תמונה 003.jpg

תמונה 004.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברמת העיקרון, בהנחה שנצילות הכנפיים מקסימלית, אטימת הרדיאטור זהה והמנוע זהה, ונטה מושכת עדיפה ב 30% על ונטה מושכת.

אבל, אם זה מספיק - זה מספיק.

ואם לא - שיפורים בתנועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...