Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5897 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

יש לי בעיה ברכב כאשר אני מתחיל בנסיעה וכשההילוך הראשון מתחלף יש מכה וכל שאר ההילוכים עוברים חלק.

אמרו לי שאם אני יחליף מסנן ושמן 90% הבעיה תסתדר,

השאלה היא האם זה נכון?

ואיפה אני יכול להשיג את המסנן הזה במחיר סביר?

אודה לכם מאוד על עזרתכם,

נתוני הרכב הם: מזדה שנת 97', אוטומט, 323,

תודה

VeNoM

פורסם

מסנן שמן גיר מקורי אתה יכול לקנות בכל מוסך מורשה, או בחנות פרטית שמחזיקה חלפים איכותיים.

מחירו לפי הערכתי לא צריך לעבור את ה-100 שקל ברכב הספציפי.

פורסם

זה לא מסובך להחליף את המסנן לבד בבית?

אמרו לי שזה פשוט מאוד.

לרוקן את הנוזלים ולפתוח את הקרטר גיר והמסנן תפוס עם 2 תופסנים.

 

אבל האם זה יפתור את הבעיה של ההחלפה של ההילוך הראשון לשני שבו כאמור יש מן בעיטה חזקה..????

VeNoM

פורסם

אני ממליץ לך לבצע את עבודת החלפת המסנן+החלפת שמן גיר במוסך.

 

שום דבר לא מסובך למי שכבר ביצע את העבודה בעבר. אבל מכיוון שלא ביצעת עבודה זו בעבר מומלץ לראות וללמוד כיצד בעל מקצוע מבצע את העבודה.

איזה כייף לי :)

פורסם

אבל האם זה יפתור את הבעיה של ההחלפה של ההילוך הראשון לשני שבו כאמור יש מן בעיטה חזקה..????

VeNoM

פורסם

האם זה קורה גם שהמנוע קר וחם ללא שינוי?

 

או שזה מופיע רק שהמנוע לאחר נסיעה?

 

אם זה קורה שהמנוע בטמפ' עבודה, אז יתכן וצריך לבצע כיוון לכבל קיק דאון שמחובר לגלגל המצערת.

פורסם

הבעיטה מאין מכה חזקה מתרחשת כאשר הרכב מאיץ בין ההחלפה מראשון לשני.

כל שאר ההחלפות חלקות ללא שום בעיה או מכה, שאלתי בחור בוחן רכב בצבא עם וותק והוא אמר שלא נראה לו שהגיר לא טוב,

אלא להחליף שמן + מסנן והוא מאמין שהכל יסתדר, ואמר לי שכבר היה לו מקרה דומה וזה הסתדר, לכן המליץ לי לנסות להחליף שמן ומסנן ואמר לי כי ההחלפה הזו אמנם עולה כסף אבל לא כמו להחליף גיר, מקסמיום ניסית עזר הרווחת, לא אזר לשיקולך עם להחליף גיר.

לכן אני פונה אילכם ולברר עם באמת זה נכון כי אני יודע שיש פה מומחים שמבינים יותר ממנו וכאלה שכבר היה להם מקרה דומה,

אני מקווה שתעזרו לי, אודה לכם מכל הלב על העזרה

תודה

VeNoM

פורסם

בלי שום קשר למנוע חם או קר ...

במעבר בין הילוך ראשון לשני יש בעיטה. תמיד בעת ביצוע החלפת ההילוך יש את הקפיצה הזו.

זה התחיל מלפני 3 חודשים.

VeNoM

פורסם

האם לפני הופעת הבעיטה התעסקו עם המצערת, סעפת היניקה או משהו באיזור? כי יכול להיות שניתקו את הכבל ולא כיוונו אותו בחזרה.

 

אם תסתכל על המצערת אז תבחין שמתחברים לה 2 כבלים, אחד כבל גז שמגיע מהדוושה, ואחד כבל "קיק דאון" שמגיע מהגיר.

 

הכבל "קיק-דאון" יש לו כיוון מסויים, אם הכיוון לא נכון תורגש בעיטה בין מעבר ההילוכים ראשון-שני.

 

הכבל קיק דאון קיים עד שנת תחילת 97, השאלה היא אם הרכב שלך הוא לפני או אחרי מתיחת הפנים, למשל לאחר מתיחת הפנים פנסי האיתות ואורות החניה בחזית הם בולטים מעט החוצה.

 

יש לבדוק שחיישן מצב המצערת (TP) מכוון על 5V בדיוק, כי גם הוא אחראי על תפקוד הגיר.

 

אם לאחר כיוון הכבל, והחלפת השמן גיר לא תהיה השפעה, אז יש על הגיר מתחת למצבר חיישן מהירות טורבינה(ממיר מומנט), יתכן והוא תקול ומשדר נתונים שגויים, יש לבדוק אותו.

 

אין צורך לבצע החלפה מלאה של השמן גיר, כי קיים סיכון בהחלפה מאלה, משום שהשמן החדש דליל יותר, והשמן הישן צמיגי יותר שמבטל חופשים בגיר.

 

כך שהחלפה חלקית מספיקה בהחלט, ולא תגרום לשמן להיות דליל מידי אלה משהו באמצע כך שהסיכון מופחת.

 

תסתפק בהחלפה חלקית של השמן גיר, יש ליד אגן השמן בורג אלן, פתח אותו, ומשם יתנקז השמן גיר הישן, יצא משם כ4 ליטר שמן גיר.

 

לאחר הריקון, תמלא שמן גיר חדש בדיוק באותה כמות שריקנת, תרכוש שמן גיר DEX III, אני השתמשתי בACDELCO TAYPE III

 

תוציא את מדיד השמן גיר שהמנוע בטמפ' עבודה, ובחן את הצבע שלו:

צבע חום- השמן עשה את שלו וזקוק להחלפה.

צבע כהה קרוב לשחור - בלאי גבוה בדיסקיות(גיר שחוק).

צבע ורוד-אדמדם נקי- שמן במצב טוב.

פורסם

הבנתי אותך אני אבדוק באמת את מה שכתבת ואני יכתב אותך בתוצאות, מקווה שאתה צודק ופה זה יסתדר,

מודה לך על העזרה נשמה

VeNoM

פורסם

אני חוזר עם תשובה..

בדקתי את שאמרת לי ואין שתי כבלים מהמצערת יש רק כבל גז.

וכן נראה לי שזה הדגם עם הפנס הראשי בפינות בולט מעט,

אני כמעט משוכנע שזה לא נובע מבעיה בגיר, כי לפני שנה וחצי החלפנו אותו מכוון שלא היה מעביר הילוכים בכלל,

גם משיחות שלי עם אנשים שזה המקצוע שלהם חלקם אומרים לי שלהחליף פילטר באגן ולמלא שמן חדש וזה יפתור את הבעיה,

חלק אומר לי זה גיר, חלק אומר לי חיישן,

ואז מה שאמרת לי.

 

אני רוצה לציין שאני מעוניין לבצע את העבודה לכן תגידו לי האם אפשרי או שלא,

להרים ידיים ולשלוח למוסך?

VeNoM

פורסם

יכול להיות שהחיישן TP לא מכוון טוב(חיישן מצב מצערת) החיישן שולט גם על העברת ההילוכים וקיק דאון.

ישנו עוד חיישן שיושב על הגיר ויש לבדוק אותו, חיישן מהירות טורבינה.

×
×
  • תוכן חדש...