Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך הופכים למהנדסי רכב


E.Z.
שימו לב! השרשור הזה בן 673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השאלה מה מייחד מהנדס רכב ממהנדסי חומרים/מכונות/חשמל/מחשבים/תוכנה/תעו"נ שעובדים בחברת רכב.

 

למשל מהנדס מחשבים הוא מהנדס מחשבים, רק שבמקום לפתח קושחה לכרטיס מסך, הוא מפתח קושחה למחשב גיר. היום הוא עובד באינטל, מחר הוא יעבוד בGM, ויעשה עבודה די דומה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ראה את הודעתו של אסף קציר בעמוד הראשון - מי שיבחר להתמחות בהנדסת רכב ישרוף הרבה זמן על לימוד תקינה וניואנסים ספציפיים לתעשייה מצומצת, ובכך די ישים את עצמו בקופסה קטנה במקום לרכוש השכלה וכישורים אוניברסליים. לכן אמרתי החל מתגובתי הראשונה בשרשור, המהלך החכם יותר הוא לעשות את התואר הראשון בהנדסת מכונות/מחשבים/חומרים כללית ואז לשקול תואר שני עם התמחות ברכב.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, Derish כתב:

המהלך החכם יותר הוא לעשות את התואר הראשון בהנדסת מכונות/מחשבים/חומרים כללית ואז לשקול תואר שני עם התמחות ברכב.

למה תואר שני? לא מספיק ללמוד בנפרד את הניואנסים שקשורים לרכב?

 

תואר שני נשמע אוברקיל.

 

בכלל, ריבוי אנשים שהולכים לתואר שני, ולא למטרות להמשיך למחקר ותארים מתקדמים, אלא רק כדי ליצור לעצמך competitive edge, לדעתי פשוט יוצר מצב שהמעסיקים דורשים תואר שני לעבודות שבהן מספיק הנדסאי בלחץ, רק כי יש להם ממה לבחור.

 

המציאות הזאת של "כולם חייבים תואר" חייבת להיפסק.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באירופה נפוץ להיות עם תואר שני. בטח אם את התואר הראשון עשית באוני' מחקר פרופר.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, David32 כתב:

באירופה נפוץ להיות עם תואר שני. בטח אם את התואר הראשון עשית באוני' מחקר פרופר.

וכמה מהאנשים האלה עושים משהו שבאמת מחייב ידע וכישורים ספציפיים שנרכשים רק בתואר שני?

 

אני מניח שאחוז קטן, ובשביל הרוב זה בזבוז שנתיים מהחיים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם רוח הדברים שלך, בין היתר משום שהתואר השני הנפוץ ביותר (MBA) הוא שטחי למדי ובקושי נוגע בנקודות החשובות באמת. אבל אני מניח שכשמדובר בדיסציפלינות הנדסיות, רפואיות וכו', יש שם מספיק עומק כדי שהדרישה תהיה מבוססת. בכל אופן, סביר להניח שאם נכנסת לתעשייה עם תואר ראשון ובנית לעצמך מוניטין טובים, זה לא מה שיעצור אותך מלהתקדם.

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שבגללה לרוב המהנדסים, אם לא כולם, באירופה יש תואר שני, שונה לגמרי.

היסטורית, לימודי הנדסה באירופה היבשתית היו לימודים חמש-שנתיים שבסופם קיבלו דיפלום אינג'ינר או המקבילה לו במדינות אחרות. לא היה חיה כזו בהנדסה תואר שני, מעבר לזה היו לימודי דוקטור. בתחילת שנות האלפיים האיחוד האירופי התחיל תהליך שנקרא אמנת בולוניה כדי ליישר קו עם האנגלוספירה, במסגרתו אין עוד לימודים חמש שנתיים, אלא בוצע פיצול לתואר ראשון באורך 3-3.5 שנים ולאחריו תואר שני בן 1.5-2 שנים. וזה מנדטורי בכל האיחוד האירופי. כך שהדרישה לתואר שני (וזו דרישה של ממש בהרבה פירמות הנדסיות) נולדה מכך שרוצים לקבל בוגרים באותה רמה וידע כמו מקודם.

***

 

דבר נוסף.

דריש, אני מכבד את דעתך אבל לדעתי אתה רואה את הדברים מנקודת מבט צרה מאוד.

זה נכון שבהנדסה שהיא לא תוכנה דברים זזים לאט יותר וכן, 99% מהזמן אתה עושה more of the same. העידן שהיית משרבט בבוקר משהו על מפית ולמחרת היו "חותכים ברזלים", אכן חלף. זה לא אומר שזה בהכרח לא מגוון או לא מעניין! זה פשוט שונה, וצריך להבין את העניין הזה.

מעט מאוד אנשים עוסקים תכל'ס ב"הנדסת רכב", או "הנדסה אוירונאוטית", או "הנדסת לויינים", או "הנדסה ימית", וכו'. בפועל, רוב מוחלט של האנשים, ביומיום עושים נניח תכן מכני, או עובדים על חוזק ומבנה, או זרימה ומעבר חום, או הנדסת מיזוג וכו'. וזה יכול להיות לווין או להיות טרקטור של ג'ון דיר. מה שאני אומר, שאלו נישות שקיימות רוחבית בכל עולמות ההנדסה כמעט, ולכן יש ניידות בין תעשיות ואני מכיר אישית אנשים שעברו בין שתי תעשיות שונות לגמרי אבל בפועל נשארו בנישה שלהם. אז להוציא מצב שבו נשאבים לנישה מאוד ייחודית ומצומצמת, זה לא אסון גדול וזה לא אומר שנכלאים לעבוד בתעשיית הרכב לכל החיים.
 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 3

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, קורן בן אשר כתב:

העידן שהיית משרבט בבוקר משהו על מפית ולמחרת היו "חותכים ברזלים", אכן חלף. זה לא אומר שזה בהכרח לא מגוון או לא מעניין! זה פשוט שונה, וצריך להבין את העניין הזה.

 

פגשת פעם מילניאל, או את מה שקוראים היום gen z? 😉

 

1*8xraf6eyaXh-myNXOXkqLA.jpeg

 

מחפשי העבודה של היום כבר לא באותו ראש כמו שהיינו פעם (תכלס, אפילו אני בגיל 37 כבר לא בדיוק בראש הזה) - הם צריכים סיפוק מהיר ורוצים להרגיש שהם משנים את העולם לטובה, לא לעשות פאקינג תכן ולכלות את ימיהם במציאת בורג שהפסיעה שלו קטנה בשני מיקרונים ע"מ לחסוך לחברה 4 דולר בשנה מה-BOM. את זה הם אולי יעשו כשיהיו להם ילדים ומשכנתא, אם בכלל.

 

לגבי ניידות - גם אני מכיר כאלה שעברו בין תעשיות, אבל מכיר הרבה יותר כאלה שפיתחו מומחיות ונתקעו, כי לך תסביר אח"כ לסיגי ממשאבי אנוש שמהנדס מכניקה בדפוס יכול באותה מידה לתכנן סירה או מעלית. זה קצת פחות בעייתי באירופה אבל הנטיה לטייפ-קאסט עדיין קיימת, לכן חבל להקשות על עצמך עם תואר שנשמע ו/או נתפס כיעודי.

 

זה לפחות מה שאני יכול לומר מהנסיון שלי ושל הקולגות בסביבתי הקרובה. כמובן שזה לא מכסה את כל האפשרויות הקיימות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר כמה כאלה. להפתעתי הרבה התברר שהם לא שונים ממני בהרבה. אבל מדובר במסגרת בועתית ביותר - אני מניח שהרוב יותר קרובים לתיאור שלך.

אנסה לזקק את המסר בתגובה הקודמת שלי, שבקריאה נוספת לא היה מספיק טוב וממוקד.

המסר הראשון הוא, שהטייטל המדוייק לא כזה חשוב, כל עוד נשארים באותו מקבץ דיסיפלינות שאני קורא "הנדסת דברים שאפשר למשש אותם" (נקרא לזה בקיצור דש"א-ל"א, כי הדשא בקמפוס הוא לראותו בלבד) .  אם, נניח, צריך ג'וניור למשרת חוזק ומבנה, אף אחד לא יסתכל עלייך עקום אם הטייטל שלך הוא מהנדס מכונות, או אוירונאוטיקה, או הנדסה ימית או הנדסה כימית וכו'. כלומר, יכול להיות שיסתכלו עלייך עקום כי אין לך את הידע המינימלי הרלוונטי, אבל הטייטל עצמו הוא לא לב העניין בהרבה מאוד מקרים, ואני מעז לומר- ברובם.

המסר השני - כן, עולם הנדסת הדש"א-ל"א אכן זז לאט יותר, נושא שימור הידע קריטי יותר ולוקח שנים לרכוש אותו, אין דבר כזה לקפץ בין משרות חמש פעמים בעשר שנים. לכן, מי שרוצה להכנס לתחומים אלה צריך להבין לאן הוא נכנס. אני לא חושב שזה משהו שיישתנה דרסטית בעתיד הנראה לעין.

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Derish כתב:

פגשת פעם מילניאל, או את מה שקוראים היום gen z? 😉

 

אתה, ועוד החבר המשותף שלנו מסיאטל, מתכחשים לזה שאתם מילניאלים. זה לא בסדר.

 

שנית, אני לא מאמין גם לחלק השני שרשמת, ומכיר כמה שעבדו על ידיות של דלתות ושיט כזה, ולא היו מתוסכלים מהעבודה עצמה (יותר מהמסביב, רוצים הרגשה של הייטק (השקר של "משפחה", וטעמים של מגנום) וקורפורייט דינאמי. [כי הם מה זה לא זזים, אלוהים ישמור])

 

לגבי הטייטל, אני תחת טייטל חרטא כי זה יותר פשוט להם לתרץ לסופרי האפונים.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, David32 כתב:

אתה, ועוד החבר המשותף שלנו מסיאטל, מתכחשים לזה שאתם מילניאלים. זה לא בסדר.

זה xennial - מילניאל שמתכחש לזה שהוא מילניאל כי הוא קרוב להתחלה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל יוצאי ברה"מ, גבולות המילניאליזם שונים מעט מההגדרה המילונית. לאלו מאיתנו שגדלו בשנות השמונים והתשעים יש עדיין (ע"פ רוב) חינוך למוסר עבודה ומשמעת עצמית מהבית, בעוד שהערכים הקפיטליסטיים של 'בריאות הנפש' ו'הגשמה עצמית' תופסים מקום משני בסדר העדיפויות.

 

בסוף כמובן ישרנו קו עם המערב, אבל זה יותר מובהק אצל אנשים מתחת לגיל 25-30, להערכתי. 

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...