Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך הופכים למהנדסי רכב


E.Z.
שימו לב! השרשור הזה בן 635 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחחחח... הקאמל...

עבדתי במשך כמה שנים במת"מ, ולכן אני יודע להעריך את מה שיש לחיפה לתת.

עכשיו עם טמפרטורה שלילית בחוץ, ותערובת של שלג, ברד וגשם בתוספת מלח על הכבישים שלא עושה טוב לענתיקה שלי, הייתי נותן הרבה בשביל לשבת מול הים על בירה שם בחוף הכרמל.

 

ול EZ - לפני שהתחלתי ללמוד באוניברסיטת ת"א, עשיתי רשיון דו"ג, בהתחלה על 50 סמ"ק, אח"כ עד- 500 ובהמשך בלתי מוגבל.

כל החסרונות של ת"א שהזכרת נעלמים כשאתה על דו"ג.

יש שעה או שעתיים פנויים? עולים על האופנוע ונוסעים לחוף מציצים להסתלבט קצת.

 

גם בתקופה של מת"מ היה תענוג לצאת מהעבודה מוקדם, ולרכב לאורך החוף דרומה (היה לי דו"ש חלק מהתקופה הזאת), כולל עצירה לרחצה קצרה איפשהו לפני עתלית אם המז"א היה ממש חם.

הבנתי שלאחרונה התקינו גדר לכל אורך קטע הכביש הזה כך שאי אפשר יותר לעשות עצירה בים למי שנוסע בכביש החוף...

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

EZ - אני ממש לא בכיוון של לימודי הנדסת רכב אבל אני חייב לומר שמדובר בכתבה מרשימה! כל הכבוד על התחקיר המקיף ועל השיתוף, אני משוכנע שאתה עוזר ותעזור בעתיד להרבה אנשים ששוקלים איפה ללמוד הנדסת רכב ובכלל לקבל מידע על התחום.

סע בזהירות ושיהיה לך המון בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 12 שנים מאוחר יותר...

אני יודע שעבר כבר 12 שנה מאז הפוסט הזה.... אבל הייתי רוצה לדעת מה עשית בסוף אני פונה לכותב הפוסט e.z ממש הייתי רוצה לדעת איפה אתה היום אחרי 12 שנה

@E.Z.

עריכה אחרונה על ידי b.n.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפלא. חבר פורום חדש שהצטרף לפני 15 דקות מחפש חבר פורום שהודעתו האחרונה פורסמה ב-13.10.2013. נראה לי פער קשה לגישור.

בתאריך 27.1.2010 בשעה 01:33, Derish כתב:

זן גוסס ללא התפתחויות משמעותיות ב-100 שנה האחרונות?

.

@Derishהבחור גרם לי להעלות באוב משפט שלך, מלפני שאני הצטרפתי לקבוצה. האם אתה עדיין מחזיק בדעה זו?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, sperial כתב:

נפלא. חבר פורום חדש שהצטרף לפני 15 דקות מחפש חבר פורום שהודעתו האחרונה פורסמה ב-13.10.2013. נראה לי פער קשה לגישור.

@Derishהבחור גרם לי להעלות באוב משפט שלך, מלפני שאני הצטרפתי לקבוצה. האם אתה עדיין מחזיק בדעה זו?

אני חייב שהוא יענה לי חחח למה אין איזה מייל פייסבוק משהו

עריכה אחרונה על ידי b.n.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, sperial כתב:

 

@Derishהבחור גרם לי להעלות באוב משפט שלך, מלפני שאני הצטרפתי לקבוצה. האם אתה עדיין מחזיק בדעה זו?

 

בגדול, כן. כפי שהתעשייה נראית כיום, הטאלנטים החדשים שנחוצים לה הם בוגרי מדמ"ח והנדסת חשמל/חומרים. את הגרעין הקטן של מהנדסי רכב פרופר לבניית ה'ברזל' שמסביב תמיד אפשר לקחת מהפול הקיים של היצרניות בגסיסה או בסטגנציה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שצריך יותר בוגרי מדמ"ח, חשמל, חומרים, מכונות ועוד, עוד הרבה מאוד תחומים. 

אבל, לטעמי, גם למישהו שמבין קצת מכול אחד מהמקצועות הנ"ל יש מקום. אבל אני מדבר מפוזיציה.

 

גם איך שכחת דריש את כול האנשים שעושים בדיקות? test engineers וכו? הם חייבים להיות מולטידיסצפלנריים...

 

תחום עצום, וקצת קשה לרדד את זה ל"צריך מתכנתים ומהנדסי חשמל"

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסתכל על שם הפקולטה שבה למד המהנדס. השאלה שלי היא האם אתה חושב שתעשיית הרכב, כמסגרת, היא משהו שעומד במקום, או שההתפתחויות בעשור האחרון, מבטר פלייס עד מובילאיי (הרי השואלים הם ישראלים, אז ניקח דוגמאות מקומיות) הפיחו בה רוח נעורים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, David32 כתב:

אבל, לטעמי, גם למישהו שמבין קצת מכול אחד מהמקצועות הנ"ל יש מקום. אבל אני מדבר מפוזיציה.

גם אני.

מסתבר שלסבול מADHD הופך אותך לעובד מוערך, כי אני מכיר קצת מהכל.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, sperial כתב:

אני לא מסתכל על שם הפקולטה שבה למד המהנדס. השאלה שלי היא האם אתה חושב שתעשיית הרכב, כמסגרת, היא משהו שעומד במקום, או שההתפתחויות בעשור האחרון, מבטר פלייס עד מובילאיי (הרי השואלים הם ישראלים, אז ניקח דוגמאות מקומיות) הפיחו בה רוח נעורים.

 

לדעתי זה עדיין עומד במקום, ולעתים אף הולך אחורה. בטר פלייס ומובילאיי הם יוצאי הדופן שמוכיחים את הכלל, לא המגמה החדשה בתחום שחי ומתפתח. אם כבר, חברות כמו REI מגדירות מחדש את הגישה לכל נושא הבנייה של מכונית כיום, אבל הן חכמות מספיק כדי להגביל את עצמן לפיתוח פלטפורמה מודולרית ולא רכב שלם. 

 

ברקע, התעשייה הקונבנציונלית חווה התכנסות סביב פלטפורמות במקום דגמים יחודיים, איחוד יצרנים תחת ישות אחת גדולה כמו סטלנטיס וה-badge engineering שבא בעקבות זה... בגדול, היא הופכת לתרגיל באינטגרציה של מכלולים קיימים ומוכרים במקום פיתוח של פתרונות חדשים, ואני לא יודע עד כמה זה מעניין או מאפשר אופק מקצועי/פיננסי למהנדס חדש שנכנס לתחום. 

 

מהנדס חשמל ובקרה למשל יכול לעבור היום בין חמש תעשיות שונות בעשור, ולהנות (בסבירות גבוהה) מסיפוק מקצועי ושכר גבוהים בהרבה מאשר מישהו עם התמחות צרה בהנדסת רכב.

 

לבסוף, כשאני מסתכל על ה'חדשנות' של חברות כמו BMW, יש לי תחושה שהשוק הסיני שהם כ"כ עסוקים בלרדוף אחריו יתחיל בעתיד הקרוב לספק להם גם את מהנדסי ומעצבי הרכב הבאים, ואת מה שלא יוכלו לתת הסינים ישלימו ההודים. 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Derish כתב:

לבסוף, כשאני מסתכל על ה'חדשנות' של חברות כמו BMW, יש לי תחושה שהשוק הסיני שהם כ"כ עסוקים בלרדוף אחריו יתחיל בעתיד הקרוב לספק להם גם את מהנדסי ומעצבי הרכב הבאים, ואת מה שלא יוכלו לתת הסינים ישלימו ההודים

כמו שאני רואה את זה, מאז דיזלגייט, היצרנים הגרמניים, שהובילו את התעשיה פעם, היום הנסחבים מאחור, ובעיקר מתחרים אחד עם השני מי ימציא פתרון הכי יקר ומורכב לבעיה זניחה.

 

היום יונדאי מובילים בעיצוב, אמריקאים מובילים בטכנולוגיה ואיבזור, סינים מובילים בהכנסת רכב חשמלי למיינסטרים.

 

גרמנים מובילים במה? לא יודע. אולי בחוויית נהיגה לבעלי כיסים מספיק עמוקים. או המצאת פתרונות יקרים ומסובכים לבעיות זניחות.

אז הפורשה תגיע ל270 קמ"ש במקום 260, ותעשה 0-100 ב3.7 שניות ולא 3.9, מהמם. אבל בשביל זה נדחוף לשם יחידת הנעה חדשה לגמרי, שתדרוש טיפול בכפפות משי עם שמן מהרי האלפים.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דריש, מדהים אותי שזה מה שאתה אומר כשאתה עובד בתעשיה שלך...

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר היחידי שמציל את התעשייה שלי זה הנישה הצרה שהיא משרתת, והעובדה שעדיין לא סיימנו להעביר את כל השוק מאנלוגי לדיגיטלי. אבל אנחנו קרובים ליום הזה וברור שחיים על זמן שאול, ולחבר'ה הצעירים שמצטרפים אלינו היום אני אומר באופן פתוח שאם הם יכולים למצוא לעצמם מקום בגיימינג או דאטא סיינס - כדאי שילכו לשם וישא"ק. לצערי גם בלי שאגיד להם, רובם בורחים תוך שנתיים-שלוש. בגלל הנישתיות והעובדה שאין הרבה מומחים בתחום אני מרוויח לא רע (בשביל לואו-טק), אבל היום כל איש/אשת UX עם שליש מהנסיון שלי עוקף אותי ב-20% לפחות. לשמחתי אני מוכר את שירותיי ליצרן הציוד ולא למפעל שמשתמש בו, מה שמאפשר לו"ז גמיש ועבודה מהבית, אחרת כבר מזמן הייתי מחפש את דרכי החוצה.

 

בהמשך לאבחנה של ואדים על הגרמנים - לדעתי דווקא היציאות האחרונות של יונדאי, עם פורטפוליו של דגמים יחודיים בעלי אופי ועיצוב שונים מדגיש את ההבדל בין השחקנים האסייתיים שמתחזקים בתחום לבין הגישה השמרנית וחסרת התוחלת של האירופאיים. מרצדס, BMW ואאודי מציעים עכשיו כל אחד חמישה דגמים זהים שנראים כאילו עשו להם scale בפוטושופ. פז'ו וסיטרואן פועלים באופן דומה אך לפחות מנסים להסתיר את הבושה עם קצת הבדלים קוסמטיים בין ה-2008 ל-3008 למשל. אופל פשוט שמה מרכב חדש וקצת יותר רגוע על ה-308 וה-208 וקראה להם אסטרה וקורסה. רנו ממשיכה לחפש את עצמה ללא הצלחה מיוחדת, פורד הגיעו למיצוי טכנולוגי עם הפוקוס והפיאסטה והחליטו שפאק איט, לא שווה להם להמשיך להתחרות פה ועדיף לעבור באופן בלעדי לג'יפונים. וכו' וכו'.

 

בכנות, אני לא רואה סיבה למה שמישהו ילך ללמוד היום הנדסת רכב או ינסה להיכנס לתחום, אלא אם כן הוא גר בעיירה ליד מפעל רכב גדול ויש לו קרובי משפחה שכבר בנו שם קריירה.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Derish כתב:

הגישה השמרנית וחסרת התוחלת של האירופאיים. מרצדס, BMW ואאודי מציעים עכשיו כל אחד חמישה דגמים זהים שנראים כאילו עשו להם scale בפוטושופ. פז'ו וסיטרואן פועלים באופן דומה אך לפחות מנסים להסתיר את הבושה עם קצת הבדלים קוסמטיים בין ה-2008 ל-3008 למשל. אופל פשוט שמה מרכב חדש וקצת יותר רגוע על ה-308 וה-208 וקראה להם אסטרה וקורסה. רנו ממשיכה לחפש את עצמה ללא הצלחה מיוחדת, פורד הגיעו למיצוי טכנולוגי עם הפוקוס והפיאסטה והחליטו שפאק איט, לא שווה להם להמשיך להתחרות פה ועדיף לעבור באופן בלעדי לג'יפונים. וכו' וכו'.

אני לא רואה איך זה אומר שלא צריך מהנדסי רכב.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשרמת הפעילות של מחלקות הפיתוח יורדת, בין אם עקב מדיניות ה-scale או איחוד יצרנים, צריך פחות אנשים שיחליפו את מי שיצא לפנסיה. כמו כן, העבודה הופכת לפחות מעניינת ועם פחות אפיקי התפתחות בארגון כאשר הוא מצטמצם ו'מתייעל' עם השנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 635 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...