Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך הופכים למהנדסי רכב


E.Z.
שימו לב! השרשור הזה בן 663 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

למען האמת זו היא ההודעוה הראשונה שלי בפורום למרות שאני מגדיר את עצמי כחובב מכוניות מילדות, בעצם זה לא רק מכוניות זה גם מכונות וגם עיסוקים שמלווים בהרבה אדרנלין.:shock:

 

ולענייננו אנו

 

אז ככה אני למדתי בדרך ה"קשה" שאני צריך לעסוק בתחום שמעניין אותי ומושך אותי שהרי ככה יהיה לי הכי קל להצליח בתחומי ולהיות מאושר!!! (ואולי גם עשיר).

על כן כאשר הגיע השלב לבחור מקצוע לימוד אקדמאי הנדסת רכב היא המקצוע הראשון שקפץ לי לראש וכך התחלתי בחיפושים והתייעצויות.

 

זה מכבר מספר חודשים שאני עורך חיפוש (אפילו הייתי קורה לזה מחקר) בדבר האפשרויות ללימודי הנדסת רכב בפני סטודנט ישראלי ולכן אני רוצה לפתוח את השרשור הזה כדי לפרוס בפניכם את המידע שצברתי וגם כדי שכל אחד יתרום מניסיונו ובתקווה שגם הוותיקים ביותר שאולי היום הם כבר בסוף המסלול שלהם.

 

אז ככה:

בפני הסטודנט הישראלי עומדות מספר אפשרויות ללמוד הנדסת רכב

1. לצאת ללימודים בחול

2. ללמוד במכללת אפקה הנדסת מכונות במגמת רכב

3. ללמוד הנדסת מכונות באחת מהאוניברסיטאות\מכללות בישראל שמציעות את המסלול הנ"ל.

4. ללמוד הנדסה חקלאית בטכניון במגמת מכונות חקלאיות.

5. לשכוח מזה ולוותר לעצמו.

 

סיקור מפורט של כל אחת מהאפשרויות:

1. לימודים בחול הם עסק לא פשוט בכל אמת מידה אבל הם אפשריים

אני סקרתי את התחום הזה במשך למעלה מחודש והרבה שעות על האינטרנט במהלך החיפושים אף התייעצתי עם חברת "קמפוס לימודים" שהיא חברה המייצגת אוניברסיטאות בחו"ל ועוזרת לסטודנטים ישראליים להגשים אתחלומם ללמוד בחו"ל.

אוסטרליה - מצאתי 2 מסלולים להנדסת רכב

א. באוניברסיטת RMIT במלבורן http://www.rmit.edu.au/browse;ID=BP067

ב. באוניברסיטת אדליידhttp://www.mecheng.adelaide.edu.au/programs/automotive/

עלויות - כעקרון עלויות הלימודים באוסטרליה הם מטורפות שנת לימודים עולה שם בערך 20000AUD ואפילו יותר (AUD=~3.4)

מחיה - עוד איזה 1500AUD בחודש

עלויות נוספות - להוציא ויזה, טיסות בדיקות רפואיות וביטוח רפואי, בחינת TOFEL ועוד...

באיזה חישוב כללי שעשיתי יוצא שתואר שם עולה בערך חצי מיליון שח ולכן לעשירים מאוד מבינכם ....

חסרונות - יקר בטירוף בכל האספקתים, ממש ממש רחוק מישראל, לא ברור איזה תעשיית רכב יש שם.

יתרונות - אין כמו אוסטרליה, איכות חיים מטורפת, עושים רושם מאוד מקצועי

ניו-זילנד -

א. אוניברסיטת UNITEC באוקלנד http://www.unitec.ac.nz/?92983E3D-484F-4421-A666-0BE714403F5D

כל השאר כמו באוסטרליה ואפילו יותר ידידותי לסביבה.

 

איטליה - למרבה הפלא למרות שאיטליה נחשבת ליצרנית רכב דיי גדולה לא מצאתי באף אחת מהאוניברסיטאות שם תוכנית מובהקת ללימודי הנדסת רכב וכנראה שהיצרנים מסתפקים שם במהנדסי מכונות או שהם לומדים במדינות אחרות באיחוד האירופי.

החיפוש עצמו גם נורא קשה כי רוב האתרים של האוניברסיטאות שם הם באיטלקית.

עלוית - מחיה כמו בארץ בערך, לימודים - בין 500-1500 יורו לשנה

עלויות נוספות - טיסות, ויזה, ביטוחים,ספרים ועוד אמור להיסגר בסביבות ה 2000 יורו בשנה.

חסרונות - צריך לעשות קורס שפה מומלץ פה בארץ.

יתרונות - יש הרבה ישראלים שלומדים שם , בעיקר רפואה ומקצועות אומנותיים כגון : עיצוב אופנה, ארכיטקטורה, אמנות וכו..., קרוב לישראל, זול - עלות לימודים שנתית עולה כמו לגור וללמוד בתל אביב אפילו פחות.

 

קנדה - מבחינת הרבה משתנים זה כמו ארה"ב

א. אוניברסיטת WINDSDOR באונטריו זה ממש קרוב למישיגן לפי מה שהם אומרים http://web4.uwindsor.ca/units/eng-mechanical/mechanical.nsf/inToc/C67EA3060BE0C10985256CC400623506

עלויות - לימודיו אפילו יותר יקרים מאוסטרליה, בערך 25000$ קנדי לשנה.

יתרונות - קרוב לתעשיית הרכב האמריקאית בדטריוט

חסרונות - יקר, רחוק, ויזה,

 

ארה"ב - במצב של יצרני הרכב שלהם אני לא בטוח שדוקא מהם הייתי רוצה ללמוד.

בגדול לא מצאתי אוניברסיטאות קונקרטיות שמציעות את המסלול לימודים הזה אבל בטוח יש כאלו בעיקר בגלל כמות האוניברסיטאות שקיימות שם.

עלויות - 25000$ לשנה רק ללימודיםץ

עלויות נוספות - מחיה תלוי איפה, טיסות, ביטוחים ועוד ועוד, נו אתם כבר מכירים.

יתרונות - אמריקה חלום של כל ישראלי, יש שם יותר ישראלים ויהודים מאשר בישראלי עצמה, אין באמת תחום שלא ניתן ללמוד שם ולעבוד בו.

חסרונות - כגודל ההיצע ככה גם ההתלבטות, גם יקר, אני לא יודע אם תהיה שם עדיין תעשיית רכב עד שתצליחו להגיע לשם.

 

גרמניה - מעצמת תעשיית הרכב העולמית.

יש שם המון אוניברסיטאות ללימודי הנדסת רכב, חלקן מלמדות רק תואר שני וחלקן גם תארים ראשונים.

העצה הכי טובה שאני יכול לתת לכם היא להיכנס לשני אתרים שמסבירים ומרכזים את כל נושא הלימודים בגרמניה:

א. http://www.daad.de/deutschland/index.en.html

ב. http://www.study-in-germany.de/english/1.38.165.html

עלויות - בערך 1000 יורו לסמסטר

עלויות מחיה- בערך 1000 יורו לחודש כולל העלויות הנוספות.

יתרונות - אין מקום טוב יותר ללמוד הנדסת רכב מאשר גרמניה, תרבות, בירה, PORSCHE,VW,MERCEDES,BMW...,בלונדיניות

חסרונות - גרמנית, אנטישמיות, דיי יקר שם

 

עוד תוכנית מעניינת בהקשר של גרמניה היא תוכנית של BMW

אתם לומדים באחת מהאוניברסיטאות למדעים שלהם מקצוע מסוים, ובמהלך הלימודים אתם עושים פרויקט אצל BMW, סמסטר אחד אתם נשלחים לאחד האתרים שלהם בעולם, ואחרי זה יש לכם סיכוי טוב לעבוד בBMW, בנוסף הם חצי מממנים אותכם בתקופה הזו (650 יורו לחודש אם אני לא טועה + TRAVELING)

אבל:

א. אתם לא בהרכח לומדים הנדסת רכב אלא הנדסת מכונות, חשמל ,מחשבים.

ב. אתם חייבים לדעת גרמנית טוב וזו מבין 5 השפות הקשות בעולם ( אבל גם עברית נמצאת ב5 האלו)

ג. לא ברור מה היחס כלפי זרים ומי שאין לו אזרחות גרמנית או אירופאית.

ד. ויש בטח עוד דברים שלא שמתי לב אליהם.

 

למידע נוסף - http://www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/e/nav/index.html?http://www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/e/0_0_www_bmwgroup_com/home/home.html

תחפשו שם : CARRERS

 

(נ.ב. :אותי באופן אישי התוכנית ממש מושכת אבל לבד אני לא אצליח לעשות את זה ולכן אם זה מדבר למישהו והוא חושב שהוא יכול מוזמן לשלוח לי הודעה פרטית ואולי החלום הזה עוד עתיד להתגשם.)

 

חשוב לציין:

ברוב המקומות שבדקתי יש כמה מאפיינים משותפים:

- אין מלגות לסטודנטים זרים לתואר ראשון, אבל יכול להיות שלא חיפשתי מספיק טוב.

- צריך ויזת סטודנט כדי לקבל אישור ללמוד במדינה , כאשר את זה מקבלים מהשגרירות לאחר כל מיני בדיקות ולאחר שהתקבלתם לאוניברסיטה!!!

- מקבלים אישור עבודה לעד 20 שעות בשבוע, אי אפשר באמת לפקח על זה, אבל אל תשכחו שאתם צריכים גם ללמוד.

- צריך לעבור מבחן שפה או מבחן TOFEL,ETLS במידה ושפת הלימוד היא אנגלית.

- ברוב המקומות המסלולים המוצעים הם לתואר שני ולי כיום זו נראית אופציה הרבה יותר פרקטית וסבירה, אחרי שיהיה לי תואר ראשון בהנדסת מכונות מאוניברסיטה בארץ

 

אם אתם רוצים עוד מידע פשוט תרשמו בגוגל "ליומודים בחו"ל" ותתחילו לשוטט!

 

עוד קישורים רלוונטים:

אתר מהנדסי הרכב העולמי - http://www.fisita.com/

אתר איגוד מהנדסי הרכב הישראלי - http://www.engineers.org.il/Index.asp?CategoryID=1818

 

זהו לבינתיים השעה כבר מאוחרת, את האופציה הבאה אני אביא בהודעוה אחרת גם כדי שאתם תוכלו לעכל את מה שנכתב כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה על המידע, בהחלט נכס חשוב לפורום ולכל מי שחושב בכיוון. :mm_yeah:

 

סתם רעיון: האם שקלת לעשות תואר ראשון בהנדסת מכונות (בארץ או בחו"ל), לצבור קצת נסיון מעשי ואז להמשיך לתואר שני בהנדסת רכב?

 

אשמח אם תספר קצת על עצמך ועל הרקע שלך (כאן או בה"פ).

התחושה שלי היא שאתה אמנם מכוון גבוה יחסית, אבל מתוקף העובדה שאתה גר במדינה קטנה, אתה עדיין חושב בקטן ולא בקנה מידה גלובלי.

 

לי באופן אישי יצא לעסוק בתחום מאד טכני עוד בשלב שלפני קבלת ההשכלה הגבוהה, לכן הפרספקטיבה שלי קצת שונה, משום שאני יודע מה מחכה לי בחוץ. על סמך הנסיון שלי, אני יכול לומר שני דברים עיקריים:

  • זה לא תמיד רעיון טוב להפוך את התחביב למקצוע, כי לאחר מספר שנים זה עלול להימאס ואז אתה נשאר קירח מכאן ומכאן. לפעמים עדיף לעסוק במשהו שאתה טוב בו, להרוויח הרבה כסף ולנצל אותו בשביל לעסוק בתחביבים בזמנך הפנוי. לדוגמה: מכוניות ספורט, ימי מסלול, בניית קיט-קארס בחצר האחורית, מסעות נהיגה/רכיבה וכו'.

  • תחום ההנדסה הוא רחב מכפי שניתן לשער במחשבה ראשונה. אם אתה איש טכני, למה להתקבע על תעשיית הרכב, שהיא זן גוסס ללא התפתחויות משמעותיות ב-100 שנה האחרונות? למה לא לחשוב בגדול, על כל הרבדים של ההנדסה - החל ממזון, דרך אזרחית (אדריכלות ותכנון עירוני), ביוטק, אנרגיה חלופית ועוד ועוד ועוד, בהתאם למה שאתה אוהב? מאיפה הבטחון שרק מהנדסת רכב תוכל לשאוב הנאה אמיתית על בסיס יומיומי?

לסיכום, אני מבקש להזכיר לך שגם טיף נידל וג'רמי קלארקסון הם לא מהנדסי רכב בהכשרתם, מה שלא מפריע להם לעסוק בתחום בהצלחה מרובה. אני מאמין שאם תגור קצת בחו"ל, למטרת לימודים או עבודה, האופקים שלך יפתחו מעט ותראה דרך חיים אחרת, שבה המקצוע לא בהכרח מגדיר את אורח החיים שלך, כמו שהתרגלנו בארץ. מה שמחזיר אותי לשאלה ששאלתי בתחילת התגובה שלי - לדעתי, הנדסת מכונות יכולה לתת לך רקע הרבה יותר רחב לתעסוקה בעתיד. אם בעוד 4 שנים תחליט שאתה רוצה להפוך את תחום הרכב למקצוע שלך, תוכל להמשיך לתואר שני, אפילו עם מלגה. לחילופין, אם עד אז תקבל רעיונות אחרים, לא תהיה מוגבל לתחום צר ואקסקלוסיבי כפי שתיארת.

 

מקווה שזה נותן לך כמה נקודות למחשבה, ושוב תודה על השיתוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולהמשך:

 

בהודעה הקודמת שלי שכחתי לציין את אנגליה כאלטרנטיבה נוספת ללימודי הנדסת רכב, אז ככה:

 

אנגליה :

א. אוניברסיטת הרטפורדשייר - אוניברסיטה שמשלבת את לימודי הנדסת רכב עם לימודי ספורט מוטורי. באתר נכתב כי רבים מבוגריהם מועסקים ביצרני מכוניות ספורט ובתעשיית המרוצים. (הם מציינים שם את מקלארן, רולס רויס ועוד...)

בנוסף נטען שלהם כי בזמן התואר הסטודנטים משתתפים בתחרות פורמולה של סטודנטים אשר מהווה עבורם מקפצה להמשך עבודה בתעשיית המרוצים ותעשיית הרכב.

אתם מוזמנים להעיף מבט - http://www.studyinbritain.com/programs.aspx?id=10685

ב. אוניברסיטת קרנפילד http://www.cranfield.ac.uk/automotive/education/page23415.jsp?cid=promobutton

אוניברסיטה זו מציעה מגוון תארים לתואר שני כולל שילוב של ספורט מוטורי.

ג. אוניברסיטת סטרצקלייד(משהו כזה) - http://www.strath.ac.uk/mecheng/ourcourses/

ד. אוניברסיטת וורקיק - http://www2.warwick.ac.uk/study/undergraduate/courses/depta2z/engineering/h330/

 

אלה הם מספר מצומצם של אוניברסיטאות שמצאתי, בטוח שיש עוד הרבה בבריטניה משום שאמנם אנחנו יודעים כי תעשיית הרכב הבריטית דיי מתה, אולם לרבים מהיצרנים יש שם מרכזי פיתוח (פורד וBMW לדוגמא) ויש להם עוד הרבה סדאות מקומיות רבות מוניטין (אריאל אטום, לוטוס, קייטרהאם, מקלארן, נובל והיד עוד נטויה...)

 

עלויות - שכר לימוד הוא בערך 8000 -9000 פאונד, ומחיה לשנה לסטודנט הם בערך אותה סכום אולי טיפה יותר נמוך, רק אל תשכחו שזה לפני טיסות וכו,..

כמובן שככל שתתקרבו ללונדון ככה המחירים יאמירו עד שהם יהיו מותאמים לאוליגרכים בלבד.

 

אולם, שמעתי כבר על שתי מהנדסי רכב ישראליים שלמדו שם הנדסת רכב כתואר שני, ומפאת פרטיותם אני לא אציין את שמם.

אני מניח שבדומה לשאר המדינות המסלול להתמחות בהנדסת רכב הוא לתואר שני ברוב המקומות.

 

יתרונות - בריטניה היא באמת ארץ לחובב הרכב, המון אפשרויות תעסוקה בתחום, תרבות רכב מפותחת ביותר.

חסרונות - יקר מאוד (מתאים למי שנולד עם 3 כליות - כי צריך למכור 2 כדי לחיות שם) , מז"א - תמיד מעונן שם וזה יכול להיות מאוד מדכא למי שאוהב את המז"א הישראלי, אם הייתם קצינים בצה"ל יש מצב שהכלבים האלו יעמידו אותכם לדין.

 

בגדול כל שאר הדרישות הם די דומות לשאר המדינות, כמובן שבמידה ואתם מתעניינים במדינה ספיציפית תקחו את ההערות שלי בערבון מוגבל מאוד ותבדקו בדיוק מה הדרישות הרלוונטיות אליכם.

 

 

2. לימודי הנדסת רכב במכללת אפקה זה בעצם התמחות ברכב במסלול להנדסת מכונות

אז ככה המסלול עדיין לא נפתח ולכן גם חומר הלימוד עוד לא פורסם, ממה שנאמר לי בטלפון על ידי נציגה שלהם בייעוץ אקדמאי המסלול נמצא בתהליכי אישור במועצה להשכלה גבוהה(מל"ג), היא לא ידעה להגיד לי מתי הוא עתיד להיות מאושר ולהיפתח.

מה שכן נאמר לי בכירים באיגוד מהנדסי הרכב הישראלי שהמסלול עתיד להיפתח בשנה הקרובה.

לגבי מכללת אפקה עצמה - שכ"ל שם הוא אוניברסיטאי או ממש קרוב אליו, המכללה עצמה מתמקדת בהנדסה.

אין לי מושג לגבי איכות הלימודים שם, והצלחת הבוגרים שלהם בשוק העבודה או איך הם ממוצבים אל מול בוגרי אוניברסיטאות או מכללות אחרות.

מה שכן המכללה מציעה מסלול בן 5 שנים ללימודי הנדסה במסלול לימודי ערב למי שרוצה או חייב לשלב את הלימודים עם העבודה שזו נקודת זכות רצינית.

 

מה שברור כרגע שעוד מוקדם מאוד לשפוט לחיוב או לשלילה את המסלול שמציעה מכללת אפקה לפחות עד שיפתח המסלול ויהיו סטודנטים שיספרו עליו מניסיונם האישי.

 

אבל אם יש פה סטודנטים אחרים שלומדים שם, הנה המקום שלכם לתרום לפורום ולתת טיפים מועילים למי שטרם התחיל או בחר מסלול לימודים.

 

3. לימודי הנדסת מכונות באחת מהאוניברסיטאות או המכללות בישראל - תחילה אני אסביר על האוניברסיטאות שמציעות את המסלול הזה ואח"כ נפרט איך משם מגיעים להיות מהנדסי רכב:

א. לימודי הנדסת מכונות בטכניון -אז ככה ייחודו של הטכניון על פני אוניברסיטאות אחרות הוא בהתמקדות שלו בהנדסה ובשונה משאר האוניברסיטאות בישראל שבהן יש לרוב פקולטה אחת להנדסה שמרכזת את כל הנושאים(חשמל,מכונות,כימיה וכו',...),בטכניון יש לכל נושא או מקבץ נושאים הנדסיים או מדעיים פקולטה משלהם. וכך יש פקולטה להנדסת מכונות, פקולטה לאוירונאוטיקה,פקולטה להנדסת חשמל, פקולטה להנדסה כימית,פקולטה להנדסת אזרחית,חקלאית וסביבתית ועוד...

אז יצא שדווקא השבוע הייתי ביום הפתוח של הטכניון וביקרתי בפקולטה להנדסת מכונות.

אז הדבר הראשון שנאמר לנו ע"י המרצה בפקולטה הוא שפה אתם לא תמצאו קפיצים, שמנים, ומכונות גדולות כמו שחשבתם.

הטכניון מאוד אוהב להתמקד בנושאים ספציפיים ומדעיים.

הסיור התמקד ב 2 מעבדות:

מעבדה לביומכניקה - שם הם חוקרים אחר כל מיני שילבוים של התקנים מכניים שניתן להחדיר לגוף, ולהשתמש בהם כעזר לתעשיית הרפואה. לדוגמא : רובוט שנשלט מרחוק ומשמש לביצוע ניתוחים עדינים מאוד שיד האדם אינה מסוגלת להם, כרטיס מחורץ שניתן לשפוך לתוכו דגימת שתן\דם והוא כבר יעשה את כל האנליזות בעצמו וייתן לנו את התוצאות הרצויות.

האמת היא שלא הבנתי מה ההבדל בין זה לבין ביו רפואה שנחשב למסלול הרבה יותר מבוקש אבל שיהיה

מעבדה לבקרה ורובוטיקה - הראו לנו רובוט נחש שהאלגוריתם של הזחילה עצמו נלקח מנחש חי ע"י חיישנים שהוצמדו לו בעת תנועתו.

לטכניון יש עוד מגוון מגמות כמו אנרגיה, תיבם, בקרה..

מה שהכי רלוונטי למהנדסי רכב זה מגמות אנרגיה ורובטיקה שכן יצור הרכבים מושתת המון על רובוטים ונרגיה לכל נושא המנועים ואנרגיות חלופיות.

אני חושב שמה הכי מושך בתוכנית של הטכניון הוא היותו מוסד מוכר ומוערך גם בארץ וגם בחו"ל ובין היתר הוא נחשב לאחד מ30 המוסדות הטכנולוגייים הטובים בעולם.

תוכנית הלימודים להנדסת מכונות בטכניון עם ציון סביר פותחת בפניכם המון אפשרויות לעתיד כך שהשמים הם הגבול.

 

ב.אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע - היום הפתוח עתיד להתקיים בחודש הבא ולאחר שאבקר שם אני אוכל לספר לכם יותר על ההתרשמות שלי מהמקום המסלולים והאפשרויות שהמקום מציע.

נושא חשוב לציון בעיניי הוא ההשתתפות של האוניברסיטה במירוץ הFORMULA SAE לפני 3 שנים , לא ברור לי מה סטטוס הפרויקט היום ואם עדיין עובדים עליו או לא, אך עצם ההשתפות של מוסד ישראלי ביוזמה שכזאת היא כבר יוצאת דופן בנוף המקומי.

אתם מוזמנים להתרשם - http://w3.bgu.ac.il/sae-car/

כמו כן ממה שהצלחתי להבין בין השורות עד כה יש שם הובלה של פרופסור ערן שר בכל תחום הרכב ומנועים וזה נכס רציני למי שרוצה להתקדם בתחום.

 

ג. אוניברסיטת תל אביב - אין לי יותר מדי מה לספר על אוניברסיטה זו כי אני פוסל אותה על הסף (מסיבותי האישיות)

יש מחלקת הנדסת מכונות יחסית מפותחת בפקולטה להנדסה.

יש לי חבר טוב שלומד שם הנדסת מכונות שנה א' וכרגע הוא מאוד מרוצה אבל הוא לא ממש בכיוון של הנדסת רכב.

מגמות ההתמחות שם דומות לבאר שבע ולטכניון.

חסרון של של אוניברסיטה זו שהיא נותנת פחות משקל לציונים במקצועות הריאליים בחישוב ממוצא הבגרות לעומת הטכניון וב"ש.

אם למישהו יש עוד משהו להוסיף ע אחת האוניברסיטאות הוא יותר ממוזמן...

 

אפשר ללכת ללמוד הנדסת מכונות באחת האוניברסיטאות\מכללות בישראל שמציעות את המסלול הנ"ל ועם הזמן למצוא את דרככם להנדסת רכב באחת מהאפשרויות הנ"ל:

א. להמשיך ללימודי תואר שני בהנדסת רכב בחו"ל באחד המוסדות שציינתי למעלה או מומסדות אחרים.

שזו כנראה האופציה המועדפת עליי כיום מכמה סיבות:

- בעוד כמה שנים אני אכיר הרבה יותר טוב את השוק ומה הוא מציע.

- אני אבין הרבה יותר טוב את המקצוע

- יהיה לי רקע ובסיס רחבים לעבוד גם בדברים אחרים במידה ואני ארצה

- האפשרות לקבל מלגות לימוד לתואר שני הרבה יותר גדולות וגם הבסיס הכלכלי שלי יהיה הרבה יותר חזק.

ב. פשוט לחפש עבודה בתחום הרכב (יש קצת בצה"ל,אלביט,פלסאון,ועוד כמה מקומות) ולהתמקצע לאט לאט עם השנים מתוך ניסיון ולא מתוך לימודים. אמנם זו אופציה לא כל כך פשוטה למימוש בארץ אבל אני מאמין שהיא ברת יישום, גם אם מישהו רוצה ויש לו את האפשרות לעבוד בחו"ל באחד מיצרני הרכב העולמיים הוא יוכל להתקבל עם תואר מהנדס מכונות(וגם עם תארים אחרים כגון: הנדסת חשמל, הנדסת מחשבים אנשי IT - אך הוא כנראה יתמקד בתחומים נלווים יותר ספציפיים) כמובן בתנאי שהוא עומד יפה בתנאי השוק והצליח להתגבר על מגבלות שפה, ויזה, מחיה וכו'...

 

 

כמובן שלכל אחד שבוחר בדרך זו או אחרת ללימודי הנדסת רכב הייתי ממליץ לפני לעבוד תקופה מסויימת במוסך, מכון רישוי, מגרש החלקה או כל עסק אחר שעיקר עיסוקו הוא בהיבט טכני של רכבים כדי להבין טוב יותר את המכונה ואת המורכבות שלה.

 

4. הנדסה חקלאית בטכניון - לצערי פספתי את החוג הזה ביום הפתוח בטכניון אבל אני עתיד להיפגש עם נציג של הפקולטה בשבועות הקרובים והוא בטח יותר להסביר לי טוב יותר על המסלול ועל ההבדלים בינו לבין מכונות.

 

5. לא אופציה - אם זה חלום שלכם אל תוותרו עליו

 

לסיום משפט נחמד ששמעתי לאחרונה:

ללכת למקדונלדס ולהזמין סלט זה כמו ללכת לבית זונות ולבקש חיבוק!

 

מקווה שהצלחתי לעזור לכם ולעשות לכם קצת סדר בבלאגן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע שעבר הייתי בטכניון יש מגוון של מקצועות היה הנדסת מכונות אבל אני חושב שזה פחות להנדסת רכב ויותר יקשרו את זה לרפואה או משהו כזה .

 

איך אני יכול להגיע וללמוד באוניברסיטת הרטפורדשייר שבאנגליה ? יש צורך ללמוד בטכניון או באוניברסיטה מועדפת בישראל ?

איך בכלל מתקבלים ואונברסיטאות בחו''ל יש לסיים לימודים בארץ ? אונבריסטה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא מה תעשה עם הנדסת רכב בארץ.

אם התשובה היא לעבוד בחו"ל, אז עדיף גם ללמוד בחו"ל.

אם התשובה היא לעבוד במוסך, אז עדיף ללמוד הנדסאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משאני רוצה זה להיכנס לתוך תעשיית המרוצים אז ראיתי שב אוניברסיטת הרטפורדשייר מציעים לעבוד במקביל לקריירה לפחות כניסה לעולם ספורט המוטרי ,מרוצים. בכללי משאני הכי רוצה לעשות בחיים זה להיות נהג מרוצים זאת דרך בטוחה להיכנס לקריירת נהג לא כך ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע שעבר הייתי בטכניון יש מגוון של מקצועות היה הנדסת מכונות אבל אני חושב שזה פחות להנדסת רכב ויותר יקשרו את זה לרפואה או משהו כזה .

 

איך אני יכול להגיע וללמוד באוניברסיטת הרטפורדשייר שבאנגליה ? יש צורך ללמוד בטכניון או באוניברסיטה מועדפת בישראל ?

איך בכלל מתקבלים ואונברסיטאות בחו''ל יש לסיים לימודים בארץ ? אונבריסטה ?

 

 

א. אני מציע לך להיכנס לאתר של האוניברסיטה שמצורף בהודעה ולבדוק מה הדרישות וההגבלות על International Students

ב. חיפוש בGoogle תחת הכותרת "Automotive Engineering Studies in England" בוודאי יניבו לך תוצאות נוספות, תתחיל לחפש בפורומים לשאול שאלות ולהתעניין בדיוק כמו שאתה עושה פה.

 

שיהיה בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר בין לימודי הנדסת רכב ובין קריירת נהג מירוצים.

נכון ששניהם עוסקים באותה מכונה אבל צורת ההתייחסות ועצם העבודה שונים ומנוגדים לחלוטין.

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת הלימודים הקרובה נפתחת באפקה לימודי מהנדס רכב, כן כן המכללה הראשונה בארץ שעושה את זה..

וזה בכלל לא פשוט.. הרבה אבל הרבה פיזיקה..

אני לומד הנדסאי רכב וזה גם לא כ"כ פשוט..

במיוחד עם אף פעם לא למדת פיזיקה או מתמטיקה זה לא השיא שלך..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמממ, לא מבין בזה יותר מדי, אבל אני יודע שאם יש לך דרכון של מדינה תחת האיחוד האירופאי אז אתה יכול ללמוד במדינות האיחוד במחיר זול מאוד.

לצורך העניין, הרבה אנשים שלא ממש קשורים לעניין יכולים להשיג דרכון אירופאי, לדוגמא אם יש לך שורשים פולניים שזה משהו שאני יודע שעושים יחסית בקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ו

 

ג. אוניברסיטת תל אביב - אין לי יותר מדי מה לספר על אוניברסיטה זו כי אני פוסל אותה על הסף (מסיבותי האישיות)

יש מחלקת הנדסת מכונות יחסית מפותחת בפקולטה להנדסה.

יש לי חבר טוב שלומד שם הנדסת מכונות שנה א' וכרגע הוא מאוד מרוצה אבל הוא לא ממש בכיוון של הנדסת רכב.

מגמות ההתמחות שם דומות לבאר שבע ולטכניון.

חסרון של של אוניברסיטה זו שהיא נותנת פחות משקל לציונים במקצועות הריאליים בחישוב ממוצא הבגרות לעומת הטכניון וב"ש.

אם למישהו יש עוד משהו להוסיף ע אחת האוניברסיטאות הוא יותר ממוזמן...

 

לא הבנתי למה שיטת מיון שונה נחשבת אצלך כחסרון לאוניברסיטה?

האם זה בגלל שיש לך ציונים גרועים בספרות ותנ"ך, ולכן לא תצליח להתקבל לאונ. ת"א? :lol:

אני למדתי שנה א' הנדסה מכאנית באונ. ת"א (אח"כ עברתי להנדסת תעו"נ), והסיבה העיקרית שבחרתי ללמוד שם ולא בטכניון זה כי באוניברסיטת תל אביב יש חיים. מיותר מדי תלמידי טכניון שמעתי שאין חיים מחוץ ללימודים, ולא התאים לי להעביר 4 שנים בלימודים בלבד, ובלחץ של חברים שעושים מועד ב' אם הם מקבלים ציון 90... (יצויין שכל זה קרה לפני 16 שנה, ובהחלט ייתכן שדברים השתנו מאז).

בכל אופן, הסיבה שלך לפסילת אוניברסיטת תל אביב נראית לי תמוהה - בטח בשביל מישהו שמתכוון לעסוק בתחום ההנדסה.

 

ולגבי עבודה בעתיד - אין טעם לחפש עכשיו איפה תעבוד אחרי (או עוד לפני) שתסיים את התואר.

ההזדמנויות יבואו (ויותר מהם יבואו אם אתה "תעזור" להם קצת עם יצירת קשרים ונטוורקינג), ודווקא ההזדמנויות המעניינות ביותר יבואו מכיוונים שלא ציפית ולא תכננת.

 

אה... ולגבי ה SAE של אונ. ב"ג - יש שרשורים נוספים על זה כאן בפורום.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלמד הנדסת מכונות ובקורסי הבחירה תיקח מנועי בעירה פנימית, קינמטיקה, תרמו 2 ושאר המקצועות שנוגעים לנושא ואז תצא אדםן הרבה יותר אוניברסלי שיכול להתמחות תוך כדי עבודה במה שאתה רוצה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי למה שיטת מיון שונה נחשבת אצלך כחסרון לאוניברסיטה?

האם זה בגלל שיש לך ציונים גרועים בספרות ותנ"ך, ולכן לא תצליח להתקבל לאונ. ת"א? :lol:

 

פשוט מאוד - אוניברסיטת תל אביב ככה"נ נותנת משקל רב יותר למקצועות ההומניים מהטכניון וב"ש כאשר הם מחשבים לך את ממוצא הבגרויות גם כאשר פניך מועדות למקצוע טכנולוגי.

לי באופן אישי הממוצא היה נמוך יותר משמעותית בתל אביב מאשר בטכניון או ב"ש כנראה בגלל שבפיסיקה ומתמטיקה יש לי 100 ובמקצועות ההומניים לא.

סביר להניח שגם אצל רוב הסטודנטים שהולכים למסלולי ההנדסה ומדעים מדוייקים תהיה את התופעה הזאת.

 

אני למדתי שנה א' הנדסה מכאנית באונ. ת"א (אח"כ עברתי להנדסת תעו"נ), והסיבה העיקרית שבחרתי ללמוד שם ולא בטכניון זה כי באוניברסיטת תל אביב יש חיים. מיותר מדי תלמידי טכניון שמעתי שאין חיים מחוץ ללימודים, ולא התאים לי להעביר 4 שנים בלימודים בלבד, ובלחץ של חברים שעושים מועד ב' אם הם מקבלים ציון 90... (יצויין שכל זה קרה לפני 16 שנה, ובהחלט ייתכן שדברים השתנו מאז).

 

אז זהו סלח לי שאני קצת מסתייג מהאמרה הזו שלך של "כי בתל אביב יש חיים" וזה גם מה שגורם לי כל כך להסתייג מתל אביב כעיר.

אני לא אוהב את הבועה הזאת שנוצרה שם , את האווירה, את המז"א של החום והלחות, את העובדה שאין שמאלה ואין חניה בפחות מ25 שקל לשעה, את הפקקים :twisted: , את יוקר המחייה הגבוה והרשימה עוד ארוכה... בקיצור אני לא אוהב את תל אביב!

אני מסכים שחיי הלילה בחיפה פחות תוססים אבל לשמחתי (ויכול להיות שאתה מפרש את זה אחרת) אני לא בוחר אוניברסיטה על סמך המרחק מהמגורים שלי לפאב הקרוב.

גם בחיפה יש פאבים, קולנוע, מסעדות, חומוס, יש בחיפה אחלה של חופים שאפשר גם לגלוש בהם(ועבורי זה חשוב, אני גולש קייטסרף) אין בעיות חניה כמו בתל אביב וגם המז"א שם הרבה יותר נוח לטעמי.

וכמובן שהטכניון נחשב מאז ומתמיד למוביל בתחומי ההנדסה.

 

לב"ש יתרונות משלה בעיקר בתחום החברה וקבוצות הלימוד וגם ביוקר המחייה שנמוך שם משמעותית.

 

בכל אופן, הסיבה שלך לפסילת אוניברסיטת תל אביב נראית לי תמוהה - בטח בשביל מישהו שמתכוון לעסוק בתחום ההנדסה.

 

אני ממש לא חושב שלימודים בב"ש או בטכניון מהווים פשרה בנושא של לימודי הנדסה, לגבי תעסוקה זו כבר שאלה אחרת אבל גם היא פתירה.

 

ולגבי עבודה בעתיד - אין טעם לחפש עכשיו איפה תעבוד אחרי (או עוד לפני) שתסיים את התואר.

ההזדמנויות יבואו (ויותר מהם יבואו אם אתה "תעזור" להם קצת עם יצירת קשרים ונטוורקינג), ודווקא ההזדמנויות המעניינות ביותר יבואו מכיוונים שלא ציפית ולא תכננת.

 

אה... ולגבי ה SAE של אונ. ב"ג - יש שרשורים נוספים על זה כאן בפורום.

 

תודה

אני תמיד שמח לקבל עצות מאנשים יותר מנוסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והסיבה העיקרית שבחרתי ללמוד שם ולא בטכניון זה כי באוניברסיטת תל אביב יש חיים. מיותר מדי תלמידי טכניון שמעתי שאין חיים מחוץ ללימודים' date='[/quote']

 

כבוגר הטכניון בהנדסת מכונות בשנים שעליהם אתה מדבר (סיימתי ב 96') היו לנו יופי של חיים.

 

אם אתה שפוי ולא רוצה 100 בכל מבחן אתה חי טוב מאוד, עובד, יוצא ומבלה בלי סוף. אפילו בשיא העומס כשהיינו נשארים ביום שישי ללמוד לאיזה מבחן היינו עושים את זה בשעות אחר הצהריים על בירה בקאמל.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל... עם התגובה האחרונה של שי ז. אני יכול בהחלט להזדהות... גם אני למדתי הנדסת מכונות בטכניון בין השנים 92 - 97 (לקח לי שנה אחת יותר מדי... ), ואחת השרשרות שלקחתי היתה שרשרת רכב, שזה אומר כמה קורסים ספציפיים בנושא רכב.

מאז ועד היום, אני עובד הלכה למעשה בתור מהנדס רכב, עד לפני מספר חודשים בפיתוח ממש (כן, פיתוח של כלי רכב. יש כזה דבר בארץ, אבל ממש במשורה), ובחודשים האחרונים אני "נח" מ13 שנים בפיתוח ומספק פתרונות הנדסיים בתחומים מאוד ספציפיים, לחבריי שעדיין מפתחים כלי רכב ומערכות לרכב.

במהלך השנים עבדתי עם לא מעט אנשים שיש להם תעודה. ולמרבה האכזבה תרשה לי לומר שפרט לבודדים, מי שיש לו תואר ראשון בהנדסת רכב מחו"ל, לא יודע מהחיים שלו. התואר הראשון שעושים בחו"ל מתמקד בתקינה, ולא בהנדסה כפי שאנחנו תופסים אותה. לעומת זאת המסלול הנכון לדעתי, של תואר ראשון בהנדסת מכונות, פרקטיקה של כמה שנים, ואז תואר שני בהנדסת רכב בחו"ל (או בטכניון, שמבטיחים כבר שנתיים שאוטוטו פותחים תואר שני בהנדסת רכב), הוא המפתח לידע מקיף שיאפשר לך לעסוק בהנדסה ממש.

אני ויתרתי על התואר השני, וזה ממש לא מפריע לי. עשיתי דברים שבודדים בארץ זכו לעשות, פיתחתי כלי רכב ומערכות לכלי רכב, ואני נהנה כמעט מכל רגע. את התעודה אני לא צריך - היא נדרשת לדברים מאוד ספציפיים שבפעמים הספורות שנזקקתי להם פשוט שילמתי למהנדס רכב עם דיפלומה שיחתום. פרט לאותם עניינים פורמליים נטו, אין משמעות פרקטית לתעודה. מה שכן, יש ערך מוסף רב ללימודי תואר שני בהנדסת רכב - זו דרך טובה לרכוש המון ידע תיאורטי שחייב להיות נדבך על גבי הידע הפרקטי שתרכוש במשפר שנים של עבודה בתחום. אני, את רוב אותו ידע תאורטי רכשתי בעצמי - על ידי קריאה או על ידי חקירה של נושאים במהלך השנים כחלק מהעבודה, ולמרות זאת אני משוכנע שאם הייתי מתיישב היום ללמוד תואר שני בהנדסת רכב, היה לי לא מעט ללמוד.

 

בתפיסה שלי, ומהיכרות של מה שקורה היום בארץ, יש שלושה מסלולים מבטיחים בתואר ראשון שיהיו בסיס טוב לעיסוק בהנדסת רכב. הנדסה חקלאית או הנדסת מכונות בטכניון - ושים לב שהנדסה חקלאית היא מה שהנדסת מכונות היה לפני 15 שנה - ויש שם גם קורסים ספציפיים של רכב-קרקע. הנדסת מכונות בבאר-שבע, עם קורסים שאותם מוביל פרופסור ערן שר - מומחה עולמי בתחום מנועי שריפה פנימית, ויש גם פרוייקט פורמולה SAE שזה כבר בכלל פיצוץ. המסלול השלישי הוא המסלול להנדסת מכונות-רכב במכללת אפקה, שלפי תכנית הלימודים שפורסמה יהיה מצויין ומאוד מעשי. החסרון היחיד עשוי להיות בקבלה לתואר שני (מי שזה מעניין אותו), וכדאי לבדוק את הנושא.

אבל שוב - תואר ראשון זו רק ההתחלה. ההמשך חייב להיות פרקטיקה. מלמטה, מהברזלים, ולשולחן השרטוט. טירונות של הגשת קפה למהנדסים הותיקים, אלו שהולכים ונעלמים, רק לראות מה הם עושים ולנסות ללמוד מהם. זחילה בשוחות של הניסויים, הבדיקות והמעבדות, לשאול ולחקור. ורק אחרי כמה שנים כאלו, של פרקטיקה, תוכל לקרוא לעצמך, עם או בלי תואר- מהנדס רכב.

 

 

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 663 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...