Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6352 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב.

לפני כשבוע הכנסתי את הרכב שלי(פורד אסקורט 1996) למכון רישוי לחידוש רשיון הרכב.

במהלך הבדיקה, היתה חריגה ברמת ה CO.

הבוחן החליט ,"לחמם" את המנוע ונכנס לרכב והעלה את הטורים לרמות 5000-6000 סל"ד למשך דקה וחצי.

לאחר כדקה וחצי, המנוע החל להשמיע רעשים והבוחן התעלם מהם והמשיך ללחוץ על הגז. תוך שניות מתחילת הרעשים המנוע כבה.

ע"פ בדיקה של מוס"כניק שהיה במקום, המנוע נהרס.

שאלתי:

1. האם מותר לבוחן להיכנס לרכב במהלך הבדיקה?

2. האם מותר לבוחן להעלות את רמת הטורים ל 6000 סל"ד ?

3. האם יש עילה לתביעה בגין נזק למנוע ?

 

***בנוסף, מציין כי הרכב שלי תקין ועובר טיפולים בזמן.

המכון מתנער מאחריות.

 

אודה לתשובות.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש לך הוכחה כל שהיא ביד שאכן הבודק הוא גורם הנזק ?

המכון הוא מכון רציני או יותר קרוב לאבו כביר ?

 

איזה שנה האוטו ועל איזה אוטו מדובר ?

פורסם

הבוחן לא מכחיש שהמנוע נהרס תוך כדי שהביא אותו ל 6000 סל"ד - אך הוא טוען שהמנוע נכנס אליו תקול ובמקרה נהרס אצלו.

הרכב: פורד אסקורט שנת 1996.

וכן, המכון רציני ורשום האיגוד מכוני הרישוי.

פורסם

קודם כל תוציא ממנו הודאה שהוא כן נכנס לרכב שלך והעלה טורים ל 6000,

בוחן לא אמור להכנס לרכב שלך , הוא בודק מיבחוץ, (אולי במקרה שהרכב הוא הצ'באק ואז לפעמים בודקים אם הכיסא של הנהג מקובע היטב),וגם אז הוא לא יושב .

 

אני חושב שזה לא נכון מה שהוא עשה, שום בדיקת טסט או הכנה אליה מצריכה להרים טורים בניוטרל לרמה כזו.

ובטח שלא לפרק זמן שכזה

 

במידה ותוציא ממנו הודאה (מוקלטת או בכתב) אז אני חושב שייש לך סיכוי טוב מאוד .

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

עם כל הצער שבדבר, קשה לי להאמין שהבוחן אשם. כל בוחן, יפסיק להמשיך ללחוץ על רגלית הגז ברגע

שהמנוע ישמיע רעשים או דפיקות, אפילו יפסיק את הבדיקה וישלח אותך למוסך.

כיצד אתה בטוח שהטורים היו 5000-6000 סל"ד ? עמדת לידו ובדקת זמן בשעון דקה וחצי ?.

לדעתי, המנוע לא היה תקין לפני הבדיקה.

חימום מנוע ל-1--1.5 דקות לא עשוי לגמור מנוע תקין.

ESTK, לא הבנתי מה זה, "בוחן לא אמור להכנס לרכב שלך". מותר וחובה על הבוחן להיכנס לרכב, לצורך בדיקה.

לדוגמה, כיצד יבדוק אם רגלית הברקס תקינה ?.

ואיך קבע המוס"כניק שהיה במקום, שהמנוע נהרס?. מנוע שכבה ולא מניע, מצריך בדיקה יותר מעמיקה מסתם דיבורים.

בקשר לאחריות הבוחן, נמתין לקומפי, שהוא בוחן במכון טסטים.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

א. בדוק מהו הנזק כי אי אפשר להאשים אותו אם יתברר שזה משהו שלא ממש קשור ולא ממש נזק. (לדוגמא? אולי נפל חוט מוליך חשמל לכויל מהרעידות)

ב. אני לא חושב שרכב שמעלים לו את הטורים אף ל 6 למשך שתי דקות אמור להיהרס. אלא אם כן הוא לא היה תקין מלכתחילה.

פורסם

1. מותר וגם חובה על בוחן להכנס אל תא הנהג.

2. ישנם מקרים שבוחן מחליף את הנהג ע"מ לחמם את הממיר ע"י הרמת הסל"ד, בדר"כ לסביבות ה-4.5K.

3. ניתן בהחלט לתבוע את המכון במידה והמנוע אכן שבק חיים, גם אם המנוע לא היה תקין לכאורה לפני הגעתו לטסט.

 

בעוונותי, בעת בד' פליטת עשן לרנו קנגו(דיזל), הטורים נתפסו(ככל הנראה, שמן שחדר לטורבו). הנזק שנגרם: מנוע, טורבו ומע' פליטה הוחלפו. המכון נשא בכל העלויות.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

שלום רב,

 

אכן מותר לבוחן להכנס לרכב. דו גלגלי עובר טסט בזכות העובדה שהבוחן עושה עליו סיבוב.

אסור לאף אדם להביא אף רכב, למעט דו גלגלי, למהירות סיבובי מנוע של 6000 סיבובים לדקה. זוהי קטסטרופה !

לא סתם מבצעים בדיקת CO לרכבים משנת 95' ומעלה ב-2500 סל"ד גג. מעבר לזה, בסרק, נגרם נזק למנוע.

אל תוותר ! תילחם בכל האמצעים, אל תיתן להם לייאש אותך !

פורסם
1. מותר וגם חובה על בוחן להכנס אל תא הנהג.

2. ישנם מקרים שבוחן מחליף את הנהג ע"מ לחמם את הממיר ע"י הרמת הסל"ד, בדר"כ לסביבות ה-4.5K.

3. ניתן בהחלט לתבוע את המכון במידה והמנוע אכן שבק חיים, גם אם המנוע לא היה תקין לכאורה לפני הגעתו לטסט.

 

בעוונותי, בעת בד' פליטת עשן לרנו קנגו(דיזל), הטורים נתפסו(ככל הנראה, שמן שחדר לטורבו). הנזק שנגרם: מנוע, טורבו ומע' פליטה הוחלפו. המכון נשא בכל העלויות.

קומפי עם כל הכבוד, אני עדיין לא מאמין שאפשר להוכיח בבי"המש, שהבוחן אכן עלה לטורים המדוברים.

ברור ששם הוא לא יגיד את זה.

ניתן בהחלט לתבוע כל דבר שעולה בדעתך. השאלה אם תזכה. ולא נראה לי שאם יוכח שהמנוע לא היה תקין לפני הטסט,

תזכה. אני אבדוק את הנקודה הזאת מחר עם עו"ד.

איני מתייחס לרצון הטוב של זה או אחר כמו במקרה של הקנגו, אלא לבחינה החוקית.

בכל אופן נחכה לעידכון של בעל הרכב.

לדעתי, אין קשר בין חדירת שמן לטורבו, לבין טורים שנתפסו, sorry. ואם אני טועה שהמומחים יתקנו אותי.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

1. מאד יתכן שהמכון "קיבל" על עצמו אחריות בעקבות פסיקה של ביהמ"ש(אין בידי את כל הפרטים להתנהלות הנ"ל).

2. בעקבוץ חדירת שמן לטורבו, הוא נתפס בסל"ד גבוה ולא היה ניתן לכבות את המנוע עקב זאת. תוך שניות המנוע כבר שבק.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
ESTK, לא הבנתי מה זה, "בוחן לא אמור להכנס לרכב שלך". מותר וחובה על הבוחן להיכנס לרכב, לצורך בדיקה.

לדוגמה, כיצד יבדוק אם רגלית הברקס תקינה ?.

.

חידשת לי מאוד,

ברשותך 2 שאלות נוספות :

 

האם בעקבות זה אפשר להכשיל רכב אם הרכיבו כסא נהג לא מקורי, אבל הכיסא הותאם ויושב פיקס?

 

מה צריך לבדוק בתוך הרכב מבחינת הטסט?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

לדעתי יש כאן קייס חזק מאוד לטובת הלקוח והוא אמור להיות מפוצה על הנזק, אולם בטוחני שמצב המנוע לא היה כזה מזהיר ופעולת הבוחן רק זרזה את ההרס מנוע ולכן לא כל העלות תיקון אמורה ליפול על המכון.


×
×
  • תוכן חדש...