Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6352 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שלום רב,

 

אכן מותר לבוחן להכנס לרכב. דו גלגלי עובר טסט בזכות העובדה שהבוחן עושה עליו סיבוב.

אסור לאף אדם להביא אף רכב, למעט דו גלגלי, למהירות סיבובי מנוע של 6000 סיבובים לדקה. זוהי קטסטרופה !

 

לא מדברים כאן על דיזלים.

רוב המנועים מעשרים השנים האחרונות מטפסים ל-6K ללא מאמץ מיוחד. בדוק באיזה סל"ד נמצא המנתק במכוניות משפחתיות, כמעט תמיד הוא מעל 6K.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ישנם כמה בדיקות שאמורות להתבצע ע"י הבוחנים בטסט, בתוך הרכב. לא את הכל בודקים.

רגלית הברקס, ידיות דלת וחלון, מושבים, חגורות בטיחות.סדק בשמשות, נורת IBS, נורת ברקס.

לשאלתך, בדרך כלל לא.

מעט נוסטלגיה, בזמנו כאשר הכנתי את הויליסים לטסט, היתה בכולם בעיה שבטסט היו בודקים,

אם הרגליות של הברקס והקלץ, מתנענעות לצדדים.

היתה שם בעיה שהציר עליהם ישבו הרגליות היה נשחק החור בתוך הרגלית היה מתרחב. החרטים גבו הון כדי ליצר ציר חדש

ולהתאימו לחור הרחב. "פטנט" שעשיתי היה, לקחת דיקט עבה ולנסר שני חריצים מעיין ח, ולהתקין אותו מתחת לשטיח עם ברגים לריצפה. (רק שקומפי לא ידע מזה. :-P)

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

  • ספונסר פורום
פורסם

לדעתי, אין קשר בין חדירת שמן לטורבו, לבין טורים שנתפסו, sorry. ואם אני טועה שהמומחים יתקנו אותי.

דוד.

 

מנוע דיזל חם ובסלד גבוהה יכול לטפס בטורים ללא שליטה כתוצאה של

חדירת שמן לסעפת היניקה .

כידוע במנוע דיזל כיבוי המנוע מתבצע עיי הפסקת הזרקת הסולר למנוע ,

אך מנוע כזה דיזל ישן שמצוי לו מעט שמן מנוע בתעלות האויר או במצנן הביניים

או מפלס שמן גבוהה (זריקה מהנשם)או זליגת שמן דרך הטורבו (כנראה המקרה של הקנגו)

מנוע כזה כשהוא חם ובסלד גבוהה יכול להתחיל לשרוף את רסיסי השמן שנכנסים

דרך סעפת היניקה ולהעלות סלד (אחרי כיבוי וניתוק הסולר) בצורה פראית כאשר הסלד

העצום שהוא מגיע אליו גורם לעוד ועוד רסיסי שמן ששוכבים שנים בתעלות היניקה

להכנס למנוע להשרף ולהמשיך את הראקציה ההרסנית הזאת ,

מנוע כזה יכול להגיע לסלד שהוא לחלוטין לא מכיר למספר שניות ומכאן הרס המנוע כמעט וודאי.

 

האפשרות היחידה לכבות מנוע כזה הינה לשלב להילוך ולזרוק את דוושת המצמד .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

  • ספונסר פורום
פורסם

צריך להיות אמיץ במיוחד כדי להתקרב עם סמרטוט למנוע כזה שצורח

ב 10 אלף סלד כולו אפוף עשן וכל רגע עלול לעוף לו איזה

טלטל החוצה לביקור אצלך בפנים :|

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

לא להגזים, לא מגיע ל10000 סל"ד כי שמן מנוע לא נשרף כל כך טוב והסל"ד הרבה יותר נמוך, אבל כנראה שצריך באמת יותר אומץ משכל כדי לעשות זאת...

פורסם
לא מדברים כאן על דיזלים.

רוב המנועים מעשרים השנים האחרונות מטפסים ל-6K ללא מאמץ מיוחד. בדוק באיזה סל"ד נמצא המנתק במכוניות משפחתיות, כמעט תמיד הוא מעל 6K.

 

ברור שלא מדובר בדיזל. אוי ואבוי אם כן. דיזל וסיבובים גבוהים זה כמו אש ומים.

אתה צודק - ללא מאמץ, אבל עם חתיכת נזק רציני אם לא בטווח המיידי, אז ברחוק יותר.

המכוניות החדשות בנויות כך על מנת לאפשר קיקדאון (בעברית=הורדת הילוך מאולצת), גם המאזדה

שלי (1,800) מגיעה ל-6500 סל"ד בקיקדאון, כי אין מה לעשות, כך בנוי הרכב, אך לשניות ספורות בלבד ולא כפי

שהבוחן המדובר עשה במקרה שקרה לבחור ! ולא בסרק.

 

הרי במהירויות סיבובי מנוע כאלה, לא נגרם נזק רק למנוע אלא לכל האביזרים המסתובבים איתו - למיסבים שלהם :shock:.

אם זה אלטרנטור, משאבת מים וכל גלגלת אחרת. הרי למדחס יש כפתור ניתוק כאשר מתרחשת הורדת הילוך מאולצת

בגיר אוטומט. המדחס מתנתק לשניות ספורות, כי אם לא - ילך ! ילך ולא יחזור.

 

כולם מכירים את בעיית הראשים של הג'אסטי. אני תיקנתי ומכרתי שתי ג'אסטי לאחר שנשרף בהן אטם ראש.

אף אחד לא טרח להזהיר את האנשים התמימים שנהגו בהן שהרכב הוא בעל שלושה צילינדרים ושבמהירות 80 קמ"ש

כבר נמצא על 3000 סל"ד וצורח כמו איזה לא יודע מה (הילוך חמישי כבר).

זה לא מעניין אותם. הם יודעים שהמהירות המותרת בכביש המהיר היא 100 קמ"ש, אז הם יסעו שם כמו כולם. 100-110.

חלקם אפילו קצת יותר. למה מה קרה ? שמישהו יעקוף אותם, מה פתאום ! האגו משחק.

הג'אסטי בנויה לעיר ! היא נותנת בתמורה חסכון אדיר בדלק, אמינות חסרת פשרות ופשטות...(ג'אסט=פשוט). לגו.

הלאונה והלגאסי בנויות לאוטוסטרדה. אותו סיפור בדיוק עם הסקודות פייבוריט\פורמן, רק ששם יש ארבעה צילינדרים אבל

הוא עדיין חלשלוש. האוטו הזה לא נוסע יותר מ-90. ואם נסעת - הרסת.

 

אני מוכן להתערב עם כל אחד, שאם ניקח רכב וננהג בו כמו בני אדם, לא תהיה כל כך הרבה עבודה ליצרני הגלגלות והמותחנים.

לא תהיה עבודה לעוד הרבה יצרנים אחרים ! כי אותו נהג שינהג בצורה נכונה את רכבו, יוציא הרבה פחות

כסף על חלפים ותיקונים מאשר אותו נהג שנוהג "להנות" עם רכבו ולהרגיש עד כמה הוא "חי".

 

חברים, סל"ד גבוה לא יכול להיות "טוב". הוא יכול רק להזיק. לא זאת השאלה. השאלה היא את מי זה באמת מטריד,

ומי לא מרגיש את זה בכיס בכלל ? :?

פורסם

אתה הצגת 6K סל"ד כ"קטסטרופה" ולא כן הוא. המכוניות אצלי (ליסינג ופרטיות) מבלות זמן ניכר באיזור 5-6K, ואני לא פותח מנועים כל שבועיים כדי לשפץ.

פורסם

רון בוקר טוב.

אתה מתאר מקרה קיצוני ביותר, בו יש חדירת שמן משמעותית לצילינדר דרך סעפת היניקה.

אותה אתה מכנה "זליגה".

לצערי אני לא מסכים עם התזה הזאת. באיסוזו דיזל 4+4 מודל 2000 טורבו, ששייכת לבחור שמטפל אצלי

הטורבו העביר שמן למנוע. לפני שהחלפתי לו את הטורבו, הבחור בעל הרגל הקלה על הגז נסע

מס' פעמים עם עגלה נגררת, למרחקים של 200 ק"מ דרומה בחום של 40 מעלות. העמיס 900 ק"ג על העגלה ועוד 400 ק"ג על הטנדר וחזר. לא קרה מאומה למנוע, למרות שהמנוע היה עייף.

מס' הקילומטרים שעבר המנוע מתקרב ל-K300 הנשם התחיל להחדיר כמויות גדולות של שמן לסעפת היניקה הרכב מעשן וממשיך לנסוע, עד שנחליף מנוע.

לא נראה שחדירת שמן למנוע חם ועייף, תהרוס את המנוע, ואם השמן חדר דרך הנשם, המנוע כבר

"בדרך". ידוע שתוספת שמן למנוע תגדיל את הקומפרסיה. אבל לא צריך להגזים, בפרט כאשר מנתקים את הסולר למנוע. קומפי כתב לא בוודאות, "ככל הנראה", שהסיבה היא חדירת שמן.

כתבת. "מנוע כזה יכול להגיע לסל"ד שהוא לחלוטין לא מכיר למספר שניות ומכאן הרס המנוע כמעט וודאי". המילים ככל הנראה וכמעט וודאי, אינם קביעה חד משמעית.

מסיבה נוספת אני מטיל ספק בעניין הקנגו. במנוע שהרינגים שלו שחוקים, עוברת קומפרסיה חמה לאגן השמן. כידוע בזמן הצתת התערובת במנוע בנזין/סולר נוצרת להבה במנוע. כאשר חלקה עוברת לאגן השמן (עקב רינגים שחוקים) וחוזרת לסעפת בצורת אדים או טיפות שמן. היא לא מציתה את השמן באגן. ונשאלת השאלה מדוע ?.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

  • ספונסר פורום
פורסם

דוד,ביקשת תגובה של המומחים וקיבלת .

 

צריכים להתקיים מס תנאים חריגים שיאפשרו עבודה של המנוע

על שמן המנוע של עצמו ,אז אל תתחיל לזרוק לי פה מאה דוגמאות

למה זה לא קורה ברכב ספציפי שאתה מכיר .

 

להזכירך ביו דיזל זה בעצם שמן בישול משומש ומזוהם .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם
ברור שלא מדובר בדיזל. אוי ואבוי אם כן. דיזל וסיבובים גבוהים זה כמו אש ומים.

אתה צודק - ללא מאמץ, אבל עם חתיכת נזק רציני אם לא בטווח המיידי, אז ברחוק יותר.

המכוניות החדשות בנויות כך על מנת לאפשר קיקדאון (בעברית=הורדת הילוך מאולצת), גם המאזדה

שלי (1,800) מגיעה ל-6500 סל"ד בקיקדאון, כי אין מה לעשות, כך בנוי הרכב, אך לשניות ספורות בלבד ולא כפי

שהבוחן המדובר עשה במקרה שקרה לבחור ! ולא בסרק.

 

הרי במהירויות סיבובי מנוע כאלה, לא נגרם נזק רק למנוע אלא לכל האביזרים המסתובבים איתו - למיסבים שלהם :shock:.

אם זה אלטרנטור, משאבת מים וכל גלגלת אחרת. הרי למדחס יש כפתור ניתוק כאשר מתרחשת הורדת הילוך מאולצת

בגיר אוטומט. המדחס מתנתק לשניות ספורות, כי אם לא - ילך ! ילך ולא יחזור.

 

כולם מכירים את בעיית הראשים של הג'אסטי. אני תיקנתי ומכרתי שתי ג'אסטי לאחר שנשרף בהן אטם ראש.

אף אחד לא טרח להזהיר את האנשים התמימים שנהגו בהן שהרכב הוא בעל שלושה צילינדרים ושבמהירות 80 קמ"ש

כבר נמצא על 3000 סל"ד וצורח כמו איזה לא יודע מה (הילוך חמישי כבר).

זה לא מעניין אותם. הם יודעים שהמהירות המותרת בכביש המהיר היא 100 קמ"ש, אז הם יסעו שם כמו כולם. 100-110.

חלקם אפילו קצת יותר. למה מה קרה ? שמישהו יעקוף אותם, מה פתאום ! האגו משחק.

הג'אסטי בנויה לעיר ! היא נותנת בתמורה חסכון אדיר בדלק, אמינות חסרת פשרות ופשטות...(ג'אסט=פשוט). לגו.

הלאונה והלגאסי בנויות לאוטוסטרדה. אותו סיפור בדיוק עם הסקודות פייבוריט\פורמן, רק ששם יש ארבעה צילינדרים אבל

הוא עדיין חלשלוש. האוטו הזה לא נוסע יותר מ-90. ואם נסעת - הרסת.

 

אני מוכן להתערב עם כל אחד, שאם ניקח רכב וננהג בו כמו בני אדם, לא תהיה כל כך הרבה עבודה ליצרני הגלגלות והמותחנים.

לא תהיה עבודה לעוד הרבה יצרנים אחרים ! כי אותו נהג שינהג בצורה נכונה את רכבו, יוציא הרבה פחות

כסף על חלפים ותיקונים מאשר אותו נהג שנוהג "להנות" עם רכבו ולהרגיש עד כמה הוא "חי".

 

חברים, סל"ד גבוה לא יכול להיות "טוב". הוא יכול רק להזיק. לא זאת השאלה. השאלה היא את מי זה באמת מטריד,

ומי לא מרגיש את זה בכיס בכלל ? :?

ההודעה שלך כמעט בשלמותה שגויה!

לא יקרה שום דבר למסבי האביזרים בסל"ד כזה, הם בנויים להרבה מעבר לכך.

מדחס המזגן מתנתק עקב העומס של המנוע, לאפשר עוד כוח בכדי לעקוף ולא נגד סל"ד יתר של המדחס שגם אם יעבוד זמן רב בסל"ד גבוה לא יקרה לו כלום.

הבלאי היחיד שמשמעותי למנוע להיות בסל"ד כזה קבוע הוא לטבעות הבוכנה וגם אז הבלאי הוא לא מיידי ויקח למנוע זמן רב לעבוד בסל"ד כזה עד לשחיקת מנוע משמעותית שתורגש בנסיעה.

רכבים מתקלקלים מהרבה סיבות והאחרונה שבהן זה בגלל סל"ד מנוע גבוה, גם לנהגים הרגועים יש קילקולים ולפעמים לא פחות מאשר "המתפרעים".

פורסם

אני זוכר שפעם מישהו כתב, שסל"ד גבוה,

יכול לגרום להרס של השסתומים,

בגלל שהשסתומים לא מצליחים לעקוב אחרי התנועה

של הזיזים, בגלל מהירות הסיבוב הגבוהה,

של גל הזיזים.

 

זה דומה לנזק שנגרם בעקבות קריעת

רצועת תזמון.

פורסם

נכון, וזה קורה בסל"ד גבוה יותר מאשר הקו האדום והמנתק.

 

מסיבה נוספת אני מטיל ספק בעניין הקנגו. במנוע שהרינגים שלו שחוקים, עוברת קומפרסיה חמה לאגן השמן. כידוע בזמן הצתת התערובת במנוע בנזין/סולר נוצרת להבה במנוע. כאשר חלקה עוברת לאגן השמן (עקב רינגים שחוקים) וחוזרת לסעפת בצורת אדים או טיפות שמן. היא לא מציתה את השמן באגן. ונשאלת השאלה מדוע ?.

דוד.

דוד, שמן מנוע נשרף בוער ומשמש חומר דלק במנוע דיזל כאשר התנאים בשלים לכך, טמפ' תא שריפה גבוהה מאוד, מספיק שמן חודר לצילינדר (כמו תקלה במגדש או עודף שמן במנוע) וגם כאשר אין הזרקה, מתרחש תהליך בעירה עצמית בדיוק כמו הסולר. התאוריה של רון הגיונית מאוד בעיני.

ועל איזה להבה שחודרת את הטבעות בוכנה אתה מדבר? אין חיה כזו.

פורסם

"החיה" עליה אני מדבר היא, קומפרסיה , כאשר היא מוצתת נוצרת להבה, או אם תרצה אש.

Buki, אם לא הבנת, שאלתי היתה רטורית.

נכון מה שכתבת, בנוסף אין מספיק חמצן באגן השמן, כדי לגרום להצתה.

רון, להזכירך שביו דיזל מעורבב עם מטנול, ולכן יש לו תכונות הצתה שונות משמן מנוע.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך


×
×
  • תוכן חדש...