Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8204 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום ,

 

אתמול פירקנו את הגלגלים מהקנגו של אבא שלי , ואח שלי הקטן בתמימות רצה לעזור ו "ערם" את גלגלים בערמה..

 

כך שאין לי מושג איזה גלגל היה איפה...

 

החזרנו את הגלגלים ולבנתיים אין שינוי ...

 

מה יכול לקרות ? האם משהו קריטי ? האם פאנצ'ר-מאכר יוכל להגיד לי אילו צמיגים היו ואיפה ?

 

מה עושיםםםםם ? :)

 

חבר אמר לי שההגה יתחיל למשוך חזק מאוד ואני עלול לשבור \ לפרק ציריה, האם זה נכון !?

פורסם

זה תלוי כי יש צמיגים עם כיוון נסיעה!

אם בלי כיוון נסיעה זה לא אמור להפריע, אוליי רק האיזון של הגלגלים כי המכרים בדרך כלל משחקים עם הגלגלים העקומים, שיותר שקשה לאזן בדרך כלל מאחורה!

מקסימום סע לפנצ'ריה ושאל אם יש כיוון נסיעה לצמיגים ויענו לך!

אם אין כיוון נסיעה אין מה לדאוג!!!!! :)

ומקסימום אם ההגה מושך תעשה איזון!!

פורסם

אם הצמיגים הם כיווניים, יהיה עליהם סימון בצורת חץ שמראה את כיוון הסיבוב. כך תוכל לחלק אותם ימינה ושמאלה (כלומר תדע אילו שני גלגלים היו בצד ימין ואילו בשמאל). עכשיו נותר לראות את הבדלי השחיקה - הצמיג השחוק יותר יהיה זה שהיה מלפנים.

 

אם הצמיגים לא כיווניים נסה לשים לב אם הם סימטריים או לא. אם הם לא זה יכול לעזור לך לראות איזה צד היה בחוץ ואיזה בפנים, וכך לעשות כמו במקרה הראשון ולחלק אותם ימינה שמאלה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

כשהאיזון מתבצע , זה כשהגלגל מפורק מהרכב.

 

החשש היחיד הוא מפני כיווניות.

אלא אם כן בוצע על הרכב איזון גלגלים דינמי שמתבצע כשהגלגלים מורכבים, ואז יש חשיבות גדולה לאיזה גלגל יהיה איפה.

 

עוד טיפ : בגלגלים הקדמיים בדרך כלל יש אבקת רפידות בגלל הדיסקים והאחוריים נקיים יחסית בגלל התופים (זה במידה ויש תופים מאחורה בקנגו , אני מתקשה להיזכר)

 

*** עריכה: בדיקה העלתה שאכן יש מאחור תופים ברנו קנגו. ***

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
שלום ,

 

אתמול פירקנו את הגלגלים מהקנגו של אבא שלי , ואח שלי הקטן בתמימות רצה לעזור ו "ערם" את גלגלים בערמה..

 

כך שאין לי מושג איזה גלגל היה איפה...

 

החזרנו את הגלגלים ולבנתיים אין שינוי ...

 

מה יכול לקרות ? האם משהו קריטי ? האם פאנצ'ר-מאכר יוכל להגיד לי אילו צמיגים היו ואיפה ?

 

מה עושיםםםםם ? :)

 

חבר אמר לי שההגה יתחיל למשוך חזק מאוד ואני עלול לשבור \ לפרק ציריה, האם זה נכון !?

 

בנוגע למה עושים - כבר נתנו לך פה עיצות מועילות.

 

בנוגע למה יכול לקרות:

קיים חשש שהרשת (ברזל/פלדה) הפנימית של הצמיג עלולה להקרע כתוצאה משינוי כיוון הנסיעה (בצמיג רדיאלי - גם אם לא מסומן עליו כיוון נסיעה !) והצמיג עלול להתחיל להתפורר בזמן נסיעה.

 

כדאי שתיישם את העצות שנתנו לך פה לאיתור הגלגלים הנכונים לצדדים הנכונים - ובמידה ולא הצלחת (ולא החלפתם את הצמיגים) תעקבו ב 7 עיניים אחר מצב הצמיגים ובצעו בדיקה יום יומית, לפחות בחודשיים הקרובים.

במידה ותורגש רעידה בהגה או תחושה לא ריאלית בזמן נסיעה, לא להמשיך לנסוע עד שעוצרים ובודקים את מצב הצמיגים.

 

דבר נוסף: בזמן בדיקה צריך לעבוד בזהירות על כל סוליית הצמיג, לעיתים הצמיג נקרע רק בנקודה מסויימת ולא לאורך כל הסוליה, וכדאי להיזהר על הידיים כי הברזלים שצצים מבין "קוביות" הצמיג עלולים לקרוע לך את כף היד :!:

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

בנסיוני בד"כ השחיקה שונה בין הצמיגים קדמיים לאחוריים ולא קשה לדעת מי היה מקדימה ומי מאחור.

 

לגבי צמיגים כווניים יש חץ על הצמיג שמראה לאיזה כיוון הוא אמור להיות מורכב.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
מתעלק על השירשור...

מישהו יודע במקרה אם צמיגי פירלי p6000 הם כיווניים?

אני אישית לא מצאתי שום סימון לזה שהם כן.

האם יש סימון מסויים שמראה שהם לא כיווניים או שפשוט אין סימון?

 

תודה, יובל.

 

הם לא.

סימטריים לגמרי.

×
×
  • תוכן חדש...