Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6490 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכול בעלי הידע.

 

מי יודע? איך עושים, כיוון פרונט. לבד בבית... כשיש לך את כל התנאים או לא.

בתודה מראש.

"היה מקדים בשלום כל אדם, והיה זנב לאריות ואל תהיה ראש לשועלים". "אל תהיה בז לכל אדם, ואל תהיה מפליג לכל-דבר שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום." חז"ל.

פורסם

יש לך ציוד מדידה מיוחד כדי למדוד זוויות גלגול וכד'?

 

עם כל הכבוד, כיוון פרונט, מחיר שלו לא בשמיים, במכון ממוחשב שעושים כיוון עם ציוד מאוד משוכלל, זה עולה משהו כמו 210ש"ח לסרן.

ואין צורך לעשות כיוון פרונט כל יום.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

על איזה רכב מדובר? ואיזה כיוון אתה רוצה לעשות? אם זה CJ כמו שמשתמע משם המשתמש שלך אז לא ניתן לכוון בו קמבר ורוב הסיכויים שלא התכוונת לקסטר, אז אתה מדבר על TOE ואת זה ניתן וקל לעשות בבית, כשהציוד המאוד משוכלל שצריך בשביל זה הוא מטר. אגב, גם לרכבים אחרים, הכיוון הנפוץ ביותר הוא TOE, גם אם ניתן לכוון בהם את שני הכיוונים האחרים.

 

אתה מסמן נקודה על הצמיג בחלק הקדמי שלו, בשני הצמיגים הקדמיים. מדוד את המרחק בין שתי הנקודות. סע עם הרכב קדימה או אחורה כך שהנקודות יהיו עכשיו בחלק הכי אחורי של הצמיג. מדוד שוב את המרחק בין הנקודות והשווה לנתוני הTOE הנדרשים וכוון כך שתקבל את הTOE הנכון. לאחר שאתה מכוון אתה נוסע כמה מטרים קדימה ואחורה עם הרכב כדי לשחרר את הגלגלים מהמתיחות שיצר בהם הכיוון, ואז בודק שוב את הTOE.

 

בהצלחה.

פורסם

מדוד שוב את המרחק בין הנקודות והשווה לנתוני הTOE הנדרשים וכוון כך שתקבל את הTOE הנכון. לאחר שאתה מכוון אתה נוסע כמה מטרים קדימה ואחורה עם הרכב כדי לשחרר את הגלגלים מהמתיחות שיצר בהם הכיוון, ואז בודק שוב את הTOE.

בהצלחה.

 

אתה מזכיר לי את המדריך להיות מיליונר לפני גיל 20 - "קנה בזול מכור ביוקר" !

מה לקנות? איפה למכור? באיזה מחיר? עם זה תתמודד לבד.

 

ולעניינינו, מה מכוון? איפה מכוון? את מי? תן פרוט כמו שצריך כי איבדת 90% מהפורום ב"כוון" הזה שלך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

המדידה עצמה היא ה"אתגר הגדול" בכיוון השפור, והיא גם האלמנט החשוב בעניין הזה, הדרך שבה תגיע למצב של מידה נכונה פחות מעניינת, והסבר נוסף היה נראה לי מיותר שכן זה כבר ממש מתבקש מאליו למי שנכון להחזיק כלים ביד, אבל הנה הוא לבקשת ההנהלה:

 

ביצעת שתי מדידות? קדימה ואחורה? את ההפרש ביניהן אתה משווה לנתון שצריך להיות ברכב הספציפי. נגיד שיצא לך הפרש של 6 מ"מ בין המדידה האחורית למדידה הקדמית, כשהקדמית קטנה מהאחורית. אם למשל בספר כתוב שצריך להיות TOE IN של 3 מ"מ, אז אתה רוצה להגדיל ב1.5 מ"מ את המדידה הקדמית. במידה ומדובר בCJ אז אתה משחרר מעט את שני האומים בשני הקצוות של מוט השפור שאחראים על אבטחתו שלא יסתובב, ומסובב את מוט השפור בעזרת מפתח צינורות כך שתתקבל המידה הנכונה. בסוף אתה מחזק את שני האומים למומנט הנקוב בספר. במכוניות אחרות, ובפרט ברכב עם מתלה קדמי נפרד, כל רכב לגופו, התיאור של כיוון השפור עלול להיות שונה קצת.

פורסם
המדידה עצמה היא ה"אתגר הגדול" בכיוון השפור, והיא גם האלמנט החשוב בעניין הזה, הדרך שבה תגיע למצב של מידה נכונה פחות מעניינת, והסבר נוסף היה נראה לי מיותר שכן זה כבר ממש מתבקש מאליו למי שנכון להחזיק כלים ביד, אבל הנה הוא לבקשת ההנהלה:

 

ביצעת שתי מדידות? קדימה ואחורה? את ההפרש ביניהן אתה משווה לנתון שצריך להיות ברכב הספציפי. נגיד שיצא לך הפרש של 6 מ"מ בין המדידה האחורית למדידה הקדמית, כשהקדמית קטנה מהאחורית. אם למשל בספר כתוב שצריך להיות TOE IN של 3 מ"מ, אז אתה רוצה להגדיל ב1.5 מ"מ את המדידה הקדמית. במידה ומדובר בCJ אז אתה משחרר מעט את שני האומים בשני הקצוות של מוט השפור שאחראים על אבטחתו שלא יסתובב, ומסובב את מוט השפור בעזרת מפתח צינורות כך שתתקבל המידה הנכונה. בסוף אתה מחזק את שני האומים למומנט הנקוב בספר. במכוניות אחרות, ובפרט ברכב עם מתלה קדמי נפרד, כל רכב לגופו, התיאור של כיוון השפור עלול להיות שונה קצת.

 

חנן שלום

תודה על המידע, אבל לא כדאי להרים את הרכב באויר, לסובב את הגלגל לסמן פס. ולאר מכן לימדוד קדימה ואחורה.

ואת כל הכיוון לעשות באויר?

וכמה ההפרש צריך להיות ב CJ (צדקתה בזיהוי הרכב)מודל 70?

"היה מקדים בשלום כל אדם, והיה זנב לאריות ואל תהיה ראש לשועלים". "אל תהיה בז לכל אדם, ואל תהיה מפליג לכל-דבר שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום." חז"ל.

פורסם

לעבודה מדוייקת לא לשכוח לרוקן ציוד מתא המטען, למעט גלגל החלופי וכלי העבודה. יש לזה השפעה על המדידה שמתקבלת.

האמת שלא ראיתי מעולם מכון פרונט שמקפיד לבצע זאת לפני בדיקת הרכב על המכשירים.

פורסם
לא. הכיוון צריך להיעשות כשמערכת ההיגוי והגלגלים מועמסת בעומס האמיתי שלה- משקל הרכב.

 

אני לא יודע לגבי מודל 70. למיטב זכרוני בCJ שהיה לי, מודל 86, זה היה 0-3 מ"מ TOE IN.

*ומה בעינין הקו? ניתן לסמן, ואחר כך להוריד אותו לריצפה? או שחובה הנקודה?

ולמה ההגה כל כך קשה במודלים האלו?

"היה מקדים בשלום כל אדם, והיה זנב לאריות ואל תהיה ראש לשועלים". "אל תהיה בז לכל אדם, ואל תהיה מפליג לכל-דבר שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום." חז"ל.

פורסם

מכיוון שמדובר במדידה של מס' מילימטרים, יש חשש שקו שתעשה לא יהיה מספיק מדויק על כל היקף הצמיג, אם כי הספרות מדברת על צביעת קו כזה. אני חושב שיש בזה בעייתיות בדיוק.

 

לגבי ההגה, אני מניח שאתה מדבר על הגה ללא תגבור? כן? אם זה המצב אצלך אז ההגה יהיה קשה, בפרט אם הרכב בעמידה. זה מה יש.

פורסם
מכיוון שמדובר במדידה של מס' מילימטרים, יש חשש שקו שתעשה לא יהיה מספיק מדויק על כל היקף הצמיג, אם כי הספרות מדברת על צביעת קו כזה. אני חושב שיש בזה בעייתיות בדיוק.

 

לגבי ההגה, אני מניח שאתה מדבר על הגה ללא תגבור? כן? אם זה המצב אצלך אז ההגה יהיה קשה, בפרט אם הרכב בעמידה. זה מה יש.

 

כן.

צדקתה חנן, זהו הגה ללא תגבור.

עזרתה לי מאוד, תודה רבה לך חנן.

:beerchug:

"היה מקדים בשלום כל אדם, והיה זנב לאריות ואל תהיה ראש לשועלים". "אל תהיה בז לכל אדם, ואל תהיה מפליג לכל-דבר שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום." חז"ל.

×
×
  • תוכן חדש...