Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6127 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

כל שבוע אני בודק שמן מנוע ושמן גיר , השבוע שמתי לב שיש ריח שרוף מהשמן גיר.

(הריח הוא ריח חריף כמו ביצה שרופה משהו .. )

הרכב פורד פוקוס 2004

1.6 אוטומטי

ק''מ 125,000

 

צבע השמן עדיין אדום , מתחיל טיפה להשחיר .

 

תיבת הילוכים עובדת חלק ללא שום בעיה בכל מצב , גם בנסיעה חזקה במיוחד .(והרכב עבר הרבה כאלו )

 

עוד נקודה : כשה הרכב עובד קשה 6,000 -7,000 סל''ד (אחרי כמה דקות של נסיעה חזקה כזאת )

מופיע ריח דומה.

 

 

אני מבין שברכב הזה לא מחליפים שמן גיר , עד שצריך לשפץ את הגיר .

 

השאלה שלי מה אני צריך לעשות ?

רק לעקוב אחרי מצב הגיר והשמן ?

פורסם

אולי כדאי שתקפוץ למכון הגירים של חבר הפורום "ספי" , לבדוק את ה"ממצא" ולטפל בו, ככל שצריך, טרם יהיה נזק גדול, ככל שאכן זה הכיוון.

 

לא להזניח ולא להמתין.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

כנראה צריך להחליף את השמן .

 

פשוט הבנתי שהחלפות שמן גיר רבות גרמו נזק גדול לאחר ההחלפה .

 

מה ההנחיה של היבואן לגבי החלפת שמן גיר ברכב הזה ?

 

האם צריך לבצע את ההחלפה במוסך מורשה מזדה פורד ?

האם במוסך מזדה פורד מחזיקים מכונה שמבצעת את ההחלפה או שצריך לפרק אגן שמן ?

 

איפה הכי טוב לבצע את ההחלפה, באיזה דרך ועל מה צריך להקפיד ?

 

ומה העלות בערך ?

 

תודה מראש

פורסם

את החלפת השמן יש לבצע עם מכונת ריקון/מילוי יעודית.

החלפת שמן חלקית לא תתן כלום חוץ מערבוב ישן עם חדש וצפי לבעיות לאחר מכן ( בעיקר החלקה בין שני לשלישי ).

את ההחלפה תוכל לעשות במוסכים מורשים המחזיקים מכונה כזו ( לא לכולם יש ) או במכון גירים המחזיק במכונה זו.

ישנם מכונים ללא מכונה זו והם מבצעים שני החלפות שמן, על חשבונך כמובן.

השמן המתאים לך הוא mercon v בצבע שחור ( לפי ליטר בודד ) או mercon lv הממולא בתיבות אוט' של פורד פוקוס החל משנת מודל 2008 . כיוון שאין שום הבדל בין תיבות לפני 2008 ואחרי 2008 אני הייתי ממלא את השמן החדש יותר ( שמן סינטטי משופר לעומת הקודם ).

החלפת שמן עם מכונת ריקון תעלה לך כמה מאות שקלים, לא יודע את המספר המדוייק.

פורסם

אם מפרקים את כל האגן, זה נותן את אותה התוצאה כמו שימוש במכונה?(הכוונה ריקון מלא של כל הנוזלים)

 

ואם כבר פותחים את האגן, כדאי להחליף את המסנן שמן גיר? (בדגמים שניתן להחליף)

פורסם

רק פרוק אגן שמן הגיר עדיין ישאיר כמות נכבדה של שמן ישן בתוך ממיר המומנט.

החלפה של כל שמן הגיר מתבצעת ע"י ניתוק צנורת שמן הגיר, הפעלת מנוע הרכב כך שגם מש' שמן הגיר פועלת ומוציאה את כל השמן הישן ובו זמנית ממלאים שמן חדש במקום השמן המלוכלך (הסבר זה הנו בקיצור רב).

בעזרת מכונה יעודית הפעולה הנה קלה יותר לביצוע ומדויקת (ויש האומרים שגם ללא בועות אויר), אבל מעטים המוסכים ומכוני הגירים האוטומטיים שיש להם מכונה כזאת.

רצוי מאוד שבמכון גירים אוטומטיים יראו קודם את מצב השמן במכוניתך, ריחו, צבעו ומרקמו ולא מייד להחליפו.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

אין דבר כזה שאי אפשר להחליף שמן זה דבר ראשון

דבר שני אם מחליפים שמן מומלץ ואפילו חובה להחליף פילטר

ועדיף במוסך מורשה כי גיר אוטומט זה בלאגןןןןןן

ואם תחקה יותר מדיי באמת תשפץ את הגיר וזה דיי הרבה כסף.....

פורסם

ולתיקון של רפי לין ברגע שפותחים את האגן לא נשאר שמן ואם נשאר זה מזערי וחייב להשאיר כמות מסויימת של שמן

ומי שמוציא שמן גיר ככה רק הורס את הגיר

פורסם
ולתיקון של רפי לין ברגע שפותחים את האגן לא נשאר שמן ואם נשאר זה מזערי וחייב להשאיר כמות מסויימת של שמן

ומי שמוציא שמן גיר ככה רק הורס את הגיר

 

לא מדוייק.

כמות השמן כולל ממיר וזה הנמצא בפילטר צריכים להיות 7 ליטרים בדיוק.

בפירוק של הקרטר ( לפוקוס אין פקק ריקון בקרטר ) יצאו משהו כמו 4-4.2 ליטר שזה משאיר כ-3 ליטרים של שמן ישן בגיר.

לכן כדי להחליף עם מכונת ריקון יעודית או לא להחליף כלל.

בחיפה ישנם מספר מוסכים מורשים לפורד ותבדוק מולם את הנושא.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

היום החלפתי את השמן גיר אוטו' + פילטר .

 

הק''מ של הרכב 151,000 ק''מ

שמן גיר לא הוחלף מעולם

 

ההחלפה בוצעה עלי ידי פירוק אגן שמן, כי רציתי שיחליפו גם פילטר .

הוחלף כ4 ליטר שמן של MTORCRAFT MERCON V אדום .

 

(ידוע שהשמן יתערבב אם השמן שנשאר בתוך התורק -כ3 ליטר ) האם כדי בעוד כמה אלפי ק''מ להחליף שוב ?

 

ההחלפה הייתה בזמן , מצב השמן היה שרוף ביותר .

 

ההילוכים עוברים הרבה יותר חלק עכשיו .

×
×
  • תוכן חדש...