Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם פנית פרסה המוצגת - מותרת?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6577 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מחזק את הבחור מעליי!

פניית פרסה מותרת אך ורק בנתיבים שבהם יש פניה שמאלה ואין תמרור המורה

על איסור פניית פרסה.

 

קודם כל אין חץ שמורה פנייה שמאלה.

 

דבר שני זה כביש דו נתיבי שנוסעים בו דיי מהר , ובכדי לפנות שמאלה אתה מאט את התנועה.

 

זה כביש לפחות של 80 או שזה בעיר ונוסעים 50.

 

 

שוב, זה לא נכון. אם יש איסור פנייה שמאלה, אז אסור לפנות (וגם זה התברר רק בשנים האחרונות בבית המשפט ויש פסיקות סותרות). שוב, לא צריך תמרור שמתיר פנייה שמאלה.

 

תקנה 44(ב) : "מותר לפנות פניית פרסה לשמאל מנתיב לפניה שמאלה ומכל נתיב אחר, שלא הוצב בו תמרור או סימון האוסר פניית פרסה", ובלבד שאין בכך הפרעה לתנועה.

ניב - שים לב להדגשה.

 

בכל מקרה מדובר בחקיקה לא בהירה ובעייתית שגם בתי המשפט נדרשו להכריע בסוגיות הקשורות לה לא פעם אחת.

לכן, הכי טוב, אם יש ספק אז אין ספק.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

1. תמרור "עבור את המקום המסומן מצידו הימני" לא אוסר פניית פרסה, אין קשר.

2. חץ המורה ישר- נסיעה ישר בלבד ולא שום דבר אחר. אם לא היה חץ, היה מותר פרסה. לא חייב שיהיה נתיב לפנייה שמאלה.

Xbox12341

פורסם

אני גם חושב שאסור לפרסס במקום כזה כי החץ על הכביש מחייב.

 

בכל מקרה, גם אם מותר וגם אם אסור...במקום כזה מומלץ מאוד לא לבצע פרסה בגלל שאין נתיב האטה ונתיב האצה וכן הנהגים שבאים ממול לא מצפים שמישהו יעשה פרסה במקום כזה.

 

ונסיים עם הקלישאה "בכביש היו חכמים, לא צודקים".

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

אני מכיר מקרה כזה מקרוב.

החוק אומר כך: פנית פרסה מותרת רק אם מותרת פניה שמאלה ואם אין שלט האוסר על כך.

במקרא שהבאת זהו חוק יבש כי: פניה שמאלה אין, אך אין שלט האוסר את הפרסה אז בגדול זה אסור חוקית אך שוטרים לא נוטים להביא דו"ח על כזה דבר

נא ליישר קו עם כללי החתימה באתר.

פורסם

אין קשר בין אם מותר לפנות שמאלה ובין אם מותר לעשות פרסה, בוודאות. אפילו אם יש תמרור שאוסר במפורש פניה שמאלה הוא לא אוסר פניית פרסה. התמרור שמורה לעבור מצד ימין גם לא רלוונטי כי כשעושים פרסה לא עוברים אותו בכלל, הוא פשוט מוצב כדי שלא יכנסו לנתיב הנגדי.

 

אני אישית נוהג לפרסס במקומות כאלה רק כשאין תנועה ממול, שלא אצטרך לעצור לחכות שיתפנה ולחסום את הנתיב השמאלי.

 

בקשר לחץ על הכביש, אני לא חושב שהוא אוסר פרסה - גם כשיש חץ שמאלה ועושים פרסה אז לא מצייתים לחץ.

 

הרבה אנשים חושבים שאם אסור לפנות שמאלה אסור לעשות פרסה, כמו שהרבה אנשים חושבים שצריך לעצור כשיש תמרור עצור משמאל והם ממשיכים ישר. הם טועים.

פורסם

נא עיינו בת"א 2469/06, זה מסכם יפה את הנושא:

 

מותר לפנות פרסה בכל מקום שלא נאסר במפורש, אולם יש לציית ליתר חוקי התנועה, והעדר תמרור האוסר פרסה לא מתיר את הפרסה באופן אוטומטי. לדוגמא, גם אם לא נאסרה פניית פרסה- עדיין אסור לחצות קו הפרדה רצוף ועדיין חובה לציית לחצים על הדרך.

dirty old man

need love too

פורסם

מה עם סוגיית ה"חץ ישר" על הנתיב, טרם הבינותי אם הוא מחייב משהו , ומה בדיוק?

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

זה פשוט מאוד, ואנשים פה קצת טוחנים מים, כי כל אחד אוהב לרשום את הדברים בניסוח שלו.

 

החץ ישר על הכביש מחייב אותך להמשיך ישר - כלומר אין לך פרסה כאן.

בעיקרון, אם לא היה את החץ ישר, אבל היה תמרור שאוסר פנייה שמאלה היה מותר לך לבצע פניית פרסה, שכן החוק מתיר ביצוע פניית פרסה במקום שאין בו פנייה שמאלה, בלבד שאין איסור אחר ספציפי על פניית הפרסה (כמו החץ שמצביע ישר במקרה הזה).

 

אתם חייבים להבין שאף אחד לא אוהב לבזבז כסף סתם, ולכל דבר יש משמעות, לכן לא סתם יציירו את החיצים הללו על הכבישים, אם אין להן שום משמעות, זה לא סתם קישוט ליופי.

 

בפעם הבאה שתתקרבו לצומת תראו שבנתיבים מהם לא מותר לפנות לכלל הכיוונים (ישר ימינה ושמאלה) יש סימון ספציפי על הכביש לאיזה כיוון מותר לפנות, בנתיבים שמותר מהם לפנות לכל כיוון אין שום סימון.

פורסם

נקמיצ'י , אתה צודק!!

 

כל שנאמר פה הוא נכון, אבל לעניין אותו שאלתי, דהיינו החץ על הכביש, אכן אסורה הפרסה.

 

תמרור ד-13 (סימון חיצים על הכביש) , קובע כי :

 

"חצים לנסיעה דרך הצומת: מנתיב המסומן בחץ מותר לעבור בצומת רק בכיוון החץ"

 

חן חן , הדילמה נפתרה , ואני אוכל היום שווארמה :lol::lol::lol:

 

ומהיום אני הולך לצלם כל אדיוט וטיפשה שיפרססו שם, כי זו ממש סכנה!

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם
החוק אומר כך: פנית פרסה מותרת רק אם מותרת פניה שמאלה ואם אין שלט האוסר על כך.

 

החוק היבש (לא תקדימים, החקיקה) לא אומר כזה דבר ואני מאתגר אותך להוכיח לי אחרת

 

בעיקרון, אם לא היה את החץ ישר, אבל היה תמרור שאוסר פנייה שמאלה היה מותר לך לבצע פניית פרסה, שכן החוק מתיר ביצוע פניית פרסה במקום שאין בו פנייה שמאלה, בלבד שאין איסור אחר ספציפי על פניית הפרסה (כמו החץ שמצביע ישר במקרה הזה).

 

החוק לא מתייחס ספיציפית לנקודה הזו והפסיקה בעניין לא אחידה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...