Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8266 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כשמגיע החורף, אבל החורף האמיתי - עם הגשם והשלוליות, אני בדרך כלל ממלא אויר ללחץ מעט יותר גבוה משאני ממלא בקיץ. סדר גודל של 2 PSI יותר.

גיליתי שלפחות על הרכב שלי והצמיגים שלי האחיזה ברטוב טובה מעט יותר. אמנם ההיגוי מתחדד מעט יותר מדי לטעמי כשהלחץ גבוה יותר, אבל כשאני נכנס לשלולית אני מרגיש שהרכב נעוץ קצת יותר ביציבות.

 

האם גם אתם נוהגים להעלות מעט את הלחץ בצמיגים בחורף? עוד מישהו ממליץ/לא ממליץ?

פורסם
כשמגיע החורף, אבל החורף האמיתי - עם הגשם והשלוליות, אני בדרך כלל ממלא אויר ללחץ מעט יותר גבוה משאני ממלא בקיץ. סדר גודל של 2 PSI יותר.

גיליתי שלפחות על הרכב שלי והצמיגים שלי האחיזה ברטוב טובה מעט יותר. אמנם ההיגוי מתחדד מעט יותר מדי לטעמי כשהלחץ גבוה יותר, אבל כשאני נכנס לשלולית אני מרגיש שהרכב נעוץ קצת יותר ביציבות.

 

האם גם אתם נוהגים להעלות מעט את הלחץ בצמיגים בחורף? עוד מישהו ממליץ/לא ממליץ?

 

אני מניח שזה תלוי בסוג/מותג הצמיג...

העלאת לחץ האויר אמורה להוריד קצת מהלחץ בכפתיים של הצמיג (בקו ישר) - לכן קיימת הקלה כלשהיא בפיזור המים, השאלה היא האם פרט לתחושה ולפיזור מים עדיף - האם נשמרת רמת אחיזה נאותה על כביש לח ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לחץ אוויר גבוה יותר יתבטא באחיזה גבוה יותר (עד לגבול מסוים כמובן).

 

גם ברטוב וגם ביבש.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

העלאת לחץ אוויר גורמת להקשחת הצמיג - הוא פחות "נמרח" על הכביש, שטח החיכוך (שעליו מתפזר משקל הרכב) קטן יותר, מה שגורם ללחץ גבוע יותר במשטח החיכוך של הצמיג.

 

לחץ זה עוזר לצמיג לחדור דרך שיכבת מים על האספלט המיוחל.

עכשיו, השאלה היא כמה להוסיף - מנסיוני 2-4 PSI מספקים בהחלט...

P.

פורסם

אני מניח שזה תלוי בסוג/מותג הצמיג...

העלאת לחץ האויר אמורה להוריד קצת מהלחץ בכפתיים של הצמיג (בקו ישר) - לכן קיימת הקלה כלשהיא בפיזור המים, השאלה היא האם פרט לתחושה ולפיזור מים עדיף - האם נשמרת רמת אחיזה נאותה על כביש לח ?

איציק

אני לא נוטה לחפש את מגבלות האחיזה על כביש לח, אז קשה לי לתת לך מדד מדוייק של שינוי באחיזה. ובאופן כללי בחורף אני נוטה לנהוג בצורה קצת יותר זקנה. המעיל, האדים על החלונות והאפרוריות מסביב מרגיעים אותי.

 

בכל מקרה אני כן מרגיש שבעליה בלחץ האויר יש פגיעה מסויימת בהתנהגות בכביש יבש. הרכב הופך לתזזיתי יותר, חד יותר, המירכוז העצמי של ההגה אחרי סיבוב פחות מורגש וכו'.

אבל בחורף, כמו שאמרתי, אני נוהג בצורה רגועה הרבה יותר, אז זה פחות מפריע לי.

פורסם

בטמפרטורת סביבה קרה, לחץ האויר בצמיג יקטן. גם לאחר נסיעה הצמיגים לא יתחממו לטמפרטורה של הקיץ. זו הסיבה שבחורף כדאי למלא מעט יותר.

 

כל זה כמובן יותר רלבנטי לאזורים קרים יותר. בגוש דן החורף הוא כמו הקיץ של שבדיה אז אני לא חושב שזה בכלל ישנה משהו.

 

נמרוד

×
×
  • תוכן חדש...