Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת על בחירה בן ELATE 3 WAY לבן SUPREMO 2-WAY .


xxxedxxx
שימו לב! השרשור הזה בן 5982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הסט לא צריך לעבוד ללא הקרוס שלו -וזה משיחה עם אנשי מורל.

 

אין פה בזבוז ולא שום קשקוש כזה. הרכיבים והקרוס מתואמים כדי לתת תגובה נכונה, כיוון שאפילו עם היכולות של הטוויטר והוופר יש להם עקומת הענות ועכבה מסויימות. העכבה של הסופרימו למשל משתנה לגמריי באזור 1KHZ. הסיכוי לשריפה שלו או יצירת רזוננס בתוכו ללא הקרוס המקורי של מורל עצומה.

 

מה שקורה זה שהסופרימו נותן אפשרות לבנות את במת הסאונד הכיוונית למעלה ללא בעיה עקה היכולת של הטוויטר.

 

האילייט לא יכול לתת את זה כיוון שהוא נחתך אוקטבה אחת למעלה.

 

 

הטוויטר של האילליט הוא ישן יותר והוא סופט סילק רגיל. הסופרימו הוא כזה עם ציפוי Acuflex , כלומר דום סילק עם ציפוי ידני של החומר.

 

.

 

צימצמתי את ההודעה שלך רק לצורך התייחסות לנקודות ספציפיות.

 

אין שום בעיה לעבוד עם הסופרימו אקטיבית, הוא יועד לכך ונמכר כשנה וקצת בתצורה הזאת.

כל טוויטר וכל אלמנט באשר הוא, משנה את העכבה שלו לאורך כל תחום התדרים שהוא פועל בו, אם הרווליטור יכול לעמוד בזה כנ"ל גם הMT23 או כל טוויטר אחר.

זה שזה מסוכן? זה ברור, אך רק בידיים לא מקצועיות וכאן זה לא ישנה אם זה סופרימו או טוויטרים של פיראמיד.

הסיבה היחידה שהחליטו לשדך לו קרוס היא רק לצורך העלאת המכירות של מורל והכנסת המוצר לקהל יעד רב יותר.

הסיבה היא, שלא כולם רצים לעבוד בצורה אקטיבית ללא קרוסים פסיביים וכמובן העובדה שלא כל מתקין בארץ ובעולם יודע לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

בגדול, זה רק אקט שיווקי נטו שנועד לתת גמישות רבה יותר באופציות החיבור של הסט.

 

דבר שני, האילייט יכול לתת אחלה במה עליונה שבעולם בגלל שהוא מגיע עם מיד(CFM54\88) ברגע ששניהם ממוקמים על הקורות\דש אתה מקבל את שיא הבמה העליונה כי התחום הוא 400-20000HZ.

בנוסף גם הMT23 שלעצמו נחתך בקרוס המקורי שלו ב1800HZ שזה נקודת חיתוך מספקת לתת במה גבוהה.

 

לגבי סוג הממברנה של הטוויטר, זה לא משנה הרבה, אתה יכול לשנות לו את אופי הפיזור גם אם תדביק לו נעץ בקצה הממברנה.

הרעיון בתכנון הסופרימו ובשימוש בממברנה הזו היא לא בשביל להגיד: הנה , זה יקר יותר כי בלה בלה בלה, אלא כדי לתת פיזור של 180 מעלות כדי ליצור גמישות בהתקנת האלמנט מבחינת אקסס, כי הפיזור הוא כמעט טוב יותר מכל טוויטר אחר.

הסופרימו נמכר פי כמה וכמה ממחירו של הMT23 וזה מתבטא באיכות חומרים שונה כמו כבלי מוביל מכסף(תוצרת וואן דן הול) ממברנה שונה יותר(לא בהכרך זה תמיד לחיוב) , צ'יימבר אחורי מסגסוגת אלומיניום צפוצה במיוחד ואפילו הרכיבים בתוך הקרוס של הסופירמו שמשתמשים בכבלים של מונדורף וכו'.

 

 

אין ספק שהסופרימו הוא סט טוב יותר,איכותי יותר ובכל פרמטר הוא מתעלה על האילייט.

בגלל זה הוא עולה פי 2.5, ובגלל זה הוא קיבל פרס של המוצר הטוב ביותר 2006-2007 ע"י EISA.

 

שאלת פותח התרד' היא כלל לא רלוונטית ושקולה להשוואה בין BMW סידרה 5 לבין BMW760.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רק שלא תמיד זה טוב לתת לטוויטר לנגן את התדרים 1.8KHZ ומעל עד 3KHZ 4KHZ זה לא ממש נישמע טוב. אפילו כש זה מעלה את הבמה. כנרא שהבעיה פה היא בטוויטר לא מספיק איכותי שמסוגל להפיק את התדרים נורמאלית. אבל זה גם יכול ליהיות 1001 דברים. חוטים מגברים רדיו דיסק. בקיצור אני מנסה לתת לטוויטר אפילו 2.5 וזה כבר נישמע לי צועק לאוזן. זה לא חד זה צועק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רומאן, אני שמעתי השבוע אצל מורל במפעל בהדגמה את הסופימו בפול ריינג'.

הוא נשמע מדהים.

 

ניר:

אני דיברתי עם איש מורל ש"קצת" מבין הם יצרו את הקרוס לא סתם. הם יודעים יותר טוב מכולם איך הוא צריך לעבוד. בשביל זה יש סטים כאלו לרכב, במיוחד ברכב שהמערכות רגישות יותר בהרבה.

 

ההבדל בין האילייט זה שהוא מחייב מיד, כדי ליצור במה אמיתית, כל נק' חיתוך(את זה לומדים) פוגעת וגורמת לאיבוד מסויים או להפך, להשתלט על זה עוד בסביבה כמו רכב היא בעייתית. הרעיון בסאונד הוא ליצור כמה שיותר תדרים ברמקול עם כמה שפחות חלקים ועם עקומה ישרה יותר, שעדיין תתן מספיק SPL שיעמוד בהגדרת עקומת פלטשר מונסון שזה יהיה שמיע.

האקיופלקס הוא חומר שמגיע מעולם הכירורגיה, והוא יוצר טוויטר מאוד קשיח אך קל שעדיין שומר על התכונות האקוסטיות של סילק ושל מורל. לכן אין בעיה לדחוף בסופרימו 200 RMS והוא עדיין יהיה מדוייק. שלא נדבר שזה מה שנותן לו אפשרות לתת מיד מדוייק."יחסית".

 

ההבדלים בין הסופרימו לאלייט לא מתבטאים בדברים זניחים ושמות מפוצצים כמו מונדורף וכבלים. זה בטל בשישים.

ההבדל הוא במערכת המגנטים שלעומת רמקול רגיל לא שולטת רק בחלק מהסליל, ואז לחישוב השדה המגנטי ששולט בסליל , יש להשתמש במשוואה דיפרנציאלית חלקית כדי לדעת מה אחוזי העיבוד וכו , מערך המגנט גדול מהסליל גם בטוויטר וגם בוופר. ולכן יש שליטה מלאה בסליל בכל רגע ורגע, אמנם גם פה לא בכל נק', השטך שווה, אך ההבדלים כ"כ קטנים שהם מוזנחים שם.

 

המשפט האחרון שלך היה הכוונה של כל ההודעה שלי שכמובן נלקחה ע"י שרגא למקומות מאוד לא נכונים.

לכן זה קומם אותי , כיוון שלעשות השוואה בין שניהם זה חסר טעם. אין השוואה כזו.

 

זה כמו לעשות השוואה בין התכונות של זהב וכסף כי שניהם מתכות יקרות. או בין כמו שאמרת BMW סדרה 4 לM5.

זה לא אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צימצמתי את ההודעה שלך רק לצורך התייחסות לנקודות ספציפיות.

 

אין שום בעיה לעבוד עם הסופרימו אקטיבית, הוא יועד לכך ונמכר כשנה וקצת בתצורה הזאת.

כל טוויטר וכל אלמנט באשר הוא, משנה את העכבה שלו לאורך כל תחום התדרים שהוא פועל בו, אם הרווליטור יכול לעמוד בזה כנ"ל גם הMT23 או כל טוויטר אחר.

זה שזה מסוכן? זה ברור, אך רק בידיים לא מקצועיות וכאן זה לא ישנה אם זה סופרימו או טוויטרים של פיראמיד.

הסיבה היחידה שהחליטו לשדך לו קרוס היא רק לצורך העלאת המכירות של מורל והכנסת המוצר לקהל יעד רב יותר.

הסיבה היא, שלא כולם רצים לעבוד בצורה אקטיבית ללא קרוסים פסיביים וכמובן העובדה שלא כל מתקין בארץ ובעולם יודע לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

בגדול, זה רק אקט שיווקי נטו שנועד לתת גמישות רבה יותר באופציות החיבור של הסט.

 

דבר שני, האילייט יכול לתת אחלה במה עליונה שבעולם בגלל שהוא מגיע עם מיד(CFM54\88) ברגע ששניהם ממוקמים על הקורות\דש אתה מקבל את שיא הבמה העליונה כי התחום הוא 400-20000HZ.

בנוסף גם הMT23 שלעצמו נחתך בקרוס המקורי שלו ב1800HZ שזה נקודת חיתוך מספקת לתת במה גבוהה.

 

לגבי סוג הממברנה של הטוויטר, זה לא משנה הרבה, אתה יכול לשנות לו את אופי הפיזור גם אם תדביק לו נעץ בקצה הממברנה.

הרעיון בתכנון הסופרימו ובשימוש בממברנה הזו היא לא בשביל להגיד: הנה , זה יקר יותר כי בלה בלה בלה, אלא כדי לתת פיזור של 180 מעלות כדי ליצור גמישות בהתקנת האלמנט מבחינת אקסס, כי הפיזור הוא כמעט טוב יותר מכל טוויטר אחר.

הסופרימו נמכר פי כמה וכמה ממחירו של הMT23 וזה מתבטא באיכות חומרים שונה כמו כבלי מוביל מכסף(תוצרת וואן דן הול) ממברנה שונה יותר(לא בהכרך זה תמיד לחיוב) , צ'יימבר אחורי מסגסוגת אלומיניום צפוצה במיוחד ואפילו הרכיבים בתוך הקרוס של הסופירמו שמשתמשים בכבלים של מונדורף וכו'.

 

 

אין ספק שהסופרימו הוא סט טוב יותר,איכותי יותר ובכל פרמטר הוא מתעלה על האילייט.

בגלל זה הוא עולה פי 2.5, ובגלל זה הוא קיבל פרס של המוצר הטוב ביותר 2006-2007 ע"י EISA.

 

שאלת פותח התרד' היא כלל לא רלוונטית ושקולה להשוואה בין BMW סידרה 5 לבין BMW760.

בלי שום קשר למחיר, מה אתה אישית היתה מעדיף ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן את ה20 סנט שלי אם סט של מורל עולה 6500 , ולא משנה איזה סט אני לא הייתי קונה . אני יכול להשיג סט של סקאן ספיק ב700 דולר שם , עם משלוח ומיסים אני מגיע ל4300 ש"ח במקרה הגרוע . אני יכול לקנות את הסט של אייל שזה וופר סקאן והורנים וזה יעלה כ8500 . אז או שאני עולה קצת ומקבל סט יותר טוב או שאני חוסך

ואני ממש לא חושב שהרינג רדיאטור של סקאן ספיק יורד כ"כ ביכולת שזה שווה הבדל של 2000 ש"ח

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה הוא עולה פי 2.5, ובגלל זה הוא קיבל פרס של המוצר הטוב ביותר 2006-2007 ע"י EISA.

.

 

ELATE לא קשור ל-2007 כי הוא לא מייוצר ב-2007, הוא מייוצר מגדם יותר ב-2005, בגלל זה הוא לא נכנס ל-EISA 2006-2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אתה כנראה לא ממש קורא את מה שאני כותב.

ואתה ממהר להגיב על דברים , גם כאשר אתה טועה.

 

האילייט יצא ב2004, ובאותה שנה, הסט היחידי של מורל, שזכה בפרס כלשהו זה היה ההייבריד אוביישן בפרס החדשנות של CES לשנת 2004.

 

הסופרימו, הוא סט שנחשב "עילוי" בתחום האודיו לרכב, ובגלל זה הוא קיבל את הפרס עבור המוצר הכי טוב לשנת 2006-2007.

 

מבחינתי, כמו שכבר כתבתי לך, ההשוואה שלך היא לא נכונה, אי אפשר להשוות אילייט מול סופרימו כי הם פשוט לא באותה ליגה.

הסופרימו טוב יותר בכל פרמטר, בגלל זה הוא גם עולה פי 2.5.

 

הרעיון הוא, הסופרימו הוא טוויטר סופר גמיש שגם נותן הענות כמעט שטוחה גם ב1KHZ, בגלל ההענות הזו כמעט ואין צורך במיד על מנת לתת הרמוניה מבחינת גובה במה ומיקום אלמנטים.

האילייט בעל טוויטר שמסוגל לעבוד החל מ1.6KHZ, בתחום הזה של 1.6KHZ אתה מחוייב להציב או וופר מדהים בעל הענות שטוחה עד לתחום כזה, או פשוט להוסיף אלמנט מיד כמו שמורל עשו עם הCDM54\88.

זה , עובדות ואין עליהן ויכוח.

 

רק בשביל שתבין את המשמעות של הסט הזה- רק הרכיבים של הקרוסים הפסיביים של הסופרימו אמורים לעלות +- מה שעולה האילייט.

כך גם קורה בכל קרוס איכותי של כל סט היי-אנד מוכר החל מאלפיין F1 סטאטוס,ג'נסיס אבסולוט,אוטופיה BE,ריינבאו רפרנס,בראקס מטריקס וכו' וכו' וכו'.

 

לגבי התוצאה הסופית? זה כבר רחוק שנות אור מויכוח על השוואה בין סט כזה או אחר.

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אתה כנראה לא ממש קורא את מה שאני כותב.

ואתה ממהר להגיב על דברים , גם כאשר אתה טועה.

 

האילייט יצא ב2004, ובאותה שנה, הסט היחידי של מורל, שזכה בפרס כלשהו זה היה ההייבריד אוביישן בפרס החדשנות של CES לשנת 2004.

 

הסופרימו, הוא סט שנחשב "עילוי" בתחום האודיו לרכב, ובגלל זה הוא קיבל את הפרס עבור המוצר הכי טוב לשנת 2006-2007.

 

מבחינתי, כמו שכבר כתבתי לך, ההשוואה שלך היא לא נכונה, אי אפשר להשוות אילייט מול סופרימו כי הם פשוט לא באותה ליגה.

הסופרימו טוב יותר בכל פרמטר, בגלל זה הוא גם עולה פי 2.5.

 

הרעיון הוא, הסופרימו הוא טוויטר סופר גמיש שגם נותן הענות כמעט שטוחה גם ב1KHZ, בגלל ההענות הזו כמעט ואין צורך במיד על מנת לתת הרמוניה מבחינת גובה במה ומיקום אלמנטים.

האילייט בעל טוויטר שמסוגל לעבוד החל מ1.6KHZ, בתחום הזה של 1.6KHZ אתה מחוייב להציב או וופר מדהים בעל הענות שטוחה עד לתחום כזה, או פשוט להוסיף אלמנט מיד כמו שמורל עשו עם הCDM54\88.

זה , עובדות ואין עליהן ויכוח.

 

רק בשביל שתבין את המשמעות של הסט הזה- רק הרכיבים של הקרוסים הפסיביים של הסופרימו אמורים לעלות +- מה שעולה האילייט.

כך גם קורה בכל קרוס איכותי של כל סט היי-אנד מוכר החל מאלפיין F1 סטאטוס,ג'נסיס אבסולוט,אוטופיה BE,ריינבאו רפרנס,בראקס מטריקס וכו' וכו' וכו'.

 

לגבי התוצאה הסופית? זה כבר רחוק שנות אור מויכוח על השוואה בין סט כזה או אחר.

לא הבנתי אתך, בסדר גמור, מסקים ב-100 %.

בקיצור אתה היתה מעדיף SUBREMO.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפסיק לצטט כל הודעה. ואת התשובה היית אמור להבין כבר בתחילת השירשור.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלוהים ישמור.

XXEDXX אתה לא מספיק מקצועי/מבין בנושא/מבין בכללי במערכות ובסאונד, ולפי דעתי שפיכה של 6K על סט כזה יקר + המגברים שהוא צריך זה בזבוז אחד גדול.

תלמד, תשמע, תשכיל ותדע יפה מאוד ולבד איזה סט יותר טוב לך.

פה בפורום תקבל דיעות. שמע ותחליט לבד.בינתיים כל שני וחמישי אתה פותח פה ת'רד חדש על רכיבי היי אנד מטורפים, בכל ת'רד כזה אתה אומר המון דברים לא נכונים/ שואל שאלות שמעידות על חוסר ידע מוחלט.

תחסוך את הכסף. תלמד. ואז תחשוב על להשקיע כ"כ הרבה כסף במערכת.

 

אמיר

בינתי

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

***אין צורך לצטט את ההודעה שמעליך***

 

גבר אם הייתי יודעה לא הייתי שואל, הגיוני ?

 

 

היום יש לי ELATE 2-WAY ואני מרגיש שחסר לי משו מקדימה, ואני מתלבת בן להוסיף לו עוד מיד CDM88 או CDM54, לבן למכור סט ולקנות SUBREMO ?



בגלל זה אני שואל ולא בגלל לבדוק או סתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה וזה וזה

"

ההבדל הוא במערכת המגנטים שלעומת

רמקול רגיל לא שולטת רק בחלק מהסליל,

באיזה רמקול יש שליטה חלקית על הסליל?, הרי שאם הייתה שליטה לא שווה על כל שטח הסליל הרמקול היה נע לא בסימטריה אנכית

 

 

ואז לחישוב השדה המגנטי ששולט בסליל , יש להשתמש במשוואה דיפרנציאלית חלקית כדי לדעת מה אחוזי העיבוד וכו ,

אין שום חשיבות לצורת החישוב התאורתית שנתת כאן, ממש לא חשוב שדרושה משוואה אחרת ובמורל לא יצרו את הרמקול כדי שנגיד שיש צורך להשתמש במשוואה אחרת.

כמו כן אם כבר נתת משוואות וניסית לצאת מזה בצורה שכאילו לא נבין למה התכוונת

את גודל השד ה תוכל לחשב במשוואת אמפר רגילה ואני מטיל בספק את היכולת שלך גם עם מחשבון לוגריטמי להשתמש בדפרנציאל חלקי על מנת לדעת אחוז עיבוד עצמי של מגנט

מערך המגנט גדול מהסליל גם בטוויטר וגם בוופר.

 

כן באמת המון פעמים יצא לי להסתכל על סליל שמקיף את המגנט???

ולכן יש שליטה מלאה בסליל בכל רגע ורגע, אמנם גם פה לא בכל נק', השטך שווה, אך ההבדלים כ"כ קטנים שהם מוזנחים שם.

 

לא לא לא אתה פשוט טועה, מה זאת אומרת לא בכל נקודה הרי לשם זה הצורה היא סלילית ולא מחורצת, הנקודה שלא בשליטת מגנט נקראת ברמקול XMAS עד שם ישנה שליטה במהלך דרך פעולות אלקטרו מגנטיות של שדה חשמלי

 

שדה חשמלי הוא בכל זאת וקטורי"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...