Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6769 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

ברשותי סובארו לאונה נפח 1.6 מודל 91.

לאחרונה שמתי לב שכאשר אני מעביר הילוכים, (זה קורה בד"כ באזור ה4-5 ולפעמים גם בשלישי)

אני לא מצליח להכניס את המוט בקלות למיקום שלו, אני מרגיש כאילו הוא נכנס חצי ובורח החוצה,

או שהוא בכלל לא הגיע למקום שלו, בנוסף האוטו משמיע חירורים בהילוך ראשון ולפעמים גם בשני, (האם זה קשור?)

 

אשמח לקבל הסבר ממי שמכיר את התקלה,

 

תודה רבה

שמוליק

פורסם

תקלה זהה היתה אצלי בסובארו.

הפיתרון, הוספת שמן גיר, אך במקרה שלך, אם אתה רוצה להיות מהמחמירים,(ואף רצוי ) תבקש מהמוסך לפתוח את הקרטר של השמן גיר( אם אני לא טועה זהו שמו) לנקות, ולשים שמן חדש , ורצוי איכותי ,אצלי הצמיגות שהוסיפו הייתה 90 80 עלות של זה פלוס מינוס 200-250 ש"ח, והוספה בלבד 30 ש"ח( במקרה שלי).

ורצוי לעשות את זה כמה שיותר מהר כדי למנוע שחיקה במכלולי הגיר, שעלות שיפוץ שלו ממש לא זולה

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

פתח מכסה מנוע, תוריד את גלגל הספייר אם אתה עומד עם הפנים מול הרכב אז המדיד נמצא בצד שמאל, בתיבה של הגיר שמחוברת למנוע

תציא אותו תנקה תכניס ותוציא שוב, ותראה אם הנוזל נקי ונמצא על פול, אם כן רצוי להחליף כי השמן עם הזמן מאבד מתכונותיו וניהיה מימי , אם חסר הרבה תוסיף, אתה יכול להוסיף ישירות דרך פתח המדיד , קח משפח ותשפוך ישר לתוך החור,

בנוסף תבדוק את צבעו אם הוא שחור או כהה תחליף הכל,

ועל הדרך תבדוק שמן הגה כח , אם יש לך זה נמצא איך שאתה פותח את מכסה המנוע ממולך, זה פקק שחור גדולך,

אם חסר תקנה שמן יעודי (תגיד בחנות שזה להגה כח של סובארו לאונה ותוסיף אצלי שמו שמן לממסרות אוטומטיות) מניסיון זה משפר והמון!!

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

תודה רבה על ההסבר המפורט!

 

ובכן, ניגשתי למוסך, ולתדהמתי ולתדהמת המוסכניק, המיכל היה ריק לגמרי!

הייתי בשוק יש לציין, האוטו עבר טיפול 10K לא מזמן, וציפיתי שהמכונאי יבדוק את כל הדברים החשובים ברכב

בטח כמו שמנים וכדו'.

 

במקום כמובן ביקשתי ממנו למלאות לי את השמן (בעלות של 100 ש"ח - מחיר הוגן?)

כעת האוטו נוסע טוב יותר, אני מקווה שלא דפקתי משהו בגיר..

 

יש עוד משהו שאפשר לעשות? לבדוק? וכדו'

תודה

 

נ.ב. יש לי הגה עושה כח - ובשביל זה אני אוכל מספיק סופגניות שתמיד יהיה שמן :)

פורסם

בקשר למחיר, אולי לא היה לך בכלל שמן ואז יצא שהוא הוסיף לך מיכל מלא של שמן, אז כולל עבודה בא נגיד שאולי הוא קצת נסחף , אבל לא נורא זה לא כזה מחיר רציני, אני בטוח שאתה מרגיש בהבדל, ואל תדאג הגיר שלך מסוגל לספוג הרבה התעללויות.

ושאלה נוספת איך זה שברכב שלך שנתון 91 אין הגה כח?? זה מיבוא הרכב הזה?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

אתה אומר כולל עבודה, אה? וואלה עבד קשה.

שיהיה לו לבריאות מ100 שקלים הוא לא יהיה מליונר.

 

הגה כוח? אנערף, פשוט אין! והרכב לא מיבוא - לפחות מה שידוע לי.

גם אין חלונות חשמל, מאיזה שנה הם התחילו להכניס את הגה כוח?

פורסם

אם אני לא טועה בסובארו DL יש ה"כ בערך מ89-90 ואילך

אבל בGL יש כמעט בכולם אם לא בכולם.

אתה יכול לדעת אם הרכב נקנה מהחברה ע"י אדם פרטי או ע"י הממשלה, פשוט תסתכל ברישיון הרכב,

ובסעיף של "רישום קודם" אם כתוב ייבוא אישי(כמו אצל חבר שלי) אז זה יבוא אישי, ואם כתוב "דפלומטי " אז זה היה בבעלות המדינה. אם רשום מונית, אז מונית ואם רשום משהו אחר, אז זה משהו אחר.

בכל מקרה אם הוא רק הוסיף לך שמן, ומין הסתם לפני נסעת בלי שמן אז אולי יש שבבי מתכת בגיר, רצוי עוד תקופת זמן מסויימת, לבצע ניקוי שכולל פתחת קרטר של שמן הגיר.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

הגה כוח, חלונות ומראות חשמל היו לא היו ציוד סטנדרטי בלאונה עד סוף היצור בשנת 93. היו כאלה שהזמינו את זה, והיו כאלה שלא.

 

האם המוסכניק, לאחר שנדהם לראות את הרכב, שהגיע ללא שמן גיר, לא בדק, לאן נעלם השמן, או במילים אחרות, האם יש רטיבות באיזור הקרטר גיר, ואני מקווה, שברור לך, שאם יש נזילה, גם השמן שמלאת יעלם במוקדם או במאוחר, ותצטרך להיפרד מ 100 ש"ח נוספים, או במקרה הפחות טוב, תתחדש בגיר אחר מפירוק.

 

 

פורסם

בכל הליאונות שראיתי עד היום היו מראות חשמל, הכוונה לאונה משנת 85 +, ולא זכור לי על GL ללא הגה כוח ומראות חשמל.

 

בקשר לגיר אל תמהר להחליף , יכול להיות שאיזו גומיה או אטם כלשהו דולף,או שפשוט השמן כבר איבד מתכוניתיו כי הוא שם הרבה זמן, וזה נראה כאילו אין שמן, אלא כמו נוזל דליל כמו מים

תעקוב ותראה

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

אז לא ראית את כולן . הייתה לי אחת בלי מראות חשמל, שנת 91. וראיתי עוד מלא כאלו. מה זה משנה בכלל ?

ב GL אכן יש מראות חשמל.

 

אגב, בדגם ללא מראות חשמל, אין גם ידיות לכיוון ידני מתוך הרכב, וכיוון מראה נעשה על ידי הלחיצה על המראה עצמה.

 

 

פורסם
אז לא ראית את כולן . הייתה לי אחת בלי מראות חשמל, שנת 91. וראיתי עוד מלא כאלו. מה זה משנה בכלל ?

.

ממש לא משנה , ואם לא ראיתי את כולם אז לא נורא בארץ לפחות יובאו רק דגמים מעפנים וסטנדרטים 1300 1600 לא משהו מיוחד, בחו"ל לעומת זאת היו הרבה מוזרקים רובם 1800 או קרב' 1800 ,ועם הנעה כפולה .

או מינימום 1600 וגם זה בודדות. והיו להם שם 1600 מוזרקות דבר שאין פה ,

שלא נדבר על דגמי הXT והSVX והמד מחוונים הדיגיטאלי...

בקיצור סתם אנחנו יורדים מהנושא...

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
אם אני לא טועה בסובארו DL יש ה"כ בערך מ89-90 ואילך

אבל בGL יש כמעט בכולם אם לא בכולם.

אתה יכול לדעת אם הרכב נקנה מהחברה ע"י אדם פרטי או ע"י הממשלה, פשוט תסתכל ברישיון הרכב,

ובסעיף של "רישום קודם" אם כתוב ייבוא אישי(כמו אצל חבר שלי) אז זה יבוא אישי, ואם כתוב "דפלומטי " אז זה היה בבעלות המדינה. אם רשום מונית, אז מונית ואם רשום משהו אחר, אז זה משהו אחר.

בכל מקרה אם הוא רק הוסיף לך שמן, ומין הסתם לפני נסעת בלי שמן אז אולי יש שבבי מתכת בגיר, רצוי עוד תקופת זמן מסויימת, לבצע ניקוי שכולל פתחת קרטר של שמן הגיר.

 

לי יש DL סטיישין 1.6

ברשיון רכב מופיע בעלים קודם 01. מה זה אומר?

פורסם

זה אומר שאתה יד שניה על הרכב

אם זה המצב אז הרכב שלך אמור להיות שמור מאוד

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

×
×
  • תוכן חדש...