Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סיבוב המנוע דרך בורג זה אך ורק כאשר המצתים מפורקים אחרת הוא יגזר!

PCV ניקוי בעזרת ספריי קרבורטורים ,ניענוע ובדיקה שהג'ולה נוקשת

בוקסה 5\8 או 16 ממ

 

יגאל, אתה יכול בבקשה להסביר את דבריך במשפט הראשון?

אני לא מבין למה אפשר לסובב את הבורג בפולי המנוע ע"מ לסובב אותו ידנית רק כאשר המצתים מפורקים ,הריי בהנעה רגילה דרך הסטרטר המצתים כמובן מורכבים אז היכן הבעיה, למה אתה מציין שהבורג ייגזר אם המצתים יהיו בפנים?

התמונה שצירפת של הבורג המדובר נמצאת בהודעה מספר 44 שלך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, מה המשמעות למעשה של מנוע תפוס ,יש דרך לשחררו או חייב בהחלפתו בחדש קומפלט?

יש לך מושג לגביי מחירים של מנוע כזה מייבוא או פירוק+עבודה בערך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, אנא התייחס בבקשה לשאלותיי בשתיי ההודעות האחרונות, ובמיוחד להודעה 137 זה מאוד מעניין אותי למה?

אם עוד מישהו יודע את התשובה ויכול לתת הסבר בעניין מוזמן להצטרף לשירשור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבורג במרכזו של הפולי התבריג הוא בקוטר של 11 ממ בקירוב,

כאשר המצתים מותקנים ישנה בניית לחץ בתא השריפה היוצרת התנגדות לסיבוב המנוע באופן ידני, ההתנגדות היא גדולה עבור תבריג בקוטר הנל ,יש לפרק את המצתים וההתנגדות תרד

באותה ההזדמנות יש לנקות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, עכשיו הכל מובן, את מה לנקות,את המצתים, לא מחליפים אותם בחדשים וזהו?

עם איזה חומר לנקותם?

יש למרוח שמן /גריז על תבריג המצתים בהרכבה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, איני יודע מתיי בפעם האחרונה הוחלפו אצלי המצתים אך מה שבטוח שלא בשנתיים-שלוש האחרונות אך מצד שני בתקופה הזאת הרכב לא הונע בכלל, זה אומר שבאופן אוטומטי מומלץ להחליפם או שאפשר לפרקם וע"י הסתכלות על מצבם וצבעם לקבוע האם להחליפם בחדשים או שניתן רק לנקותם ולהחזירם למקום?

כל כמה זמן/ק"מ מומלץ לפי הוראות יצרן להחליף מצתים/פלאגים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורך חיי המצתים במנועים אלה עומד על 40K ק"מ על פי הוראות היצרן

הדגם המתאים הוא AC DELCO CR43T המרווח 0.025 מ"מ

פילטר שמן אם מעניין אותך, אותה התוצרת PF1218

פרק את המצתים צלם והעלה ,ואז נחליט

נקוי המצתים יתבצע על ידי מברשת פלדה

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, ע"מ להוריד את הלחץ בתא השריפה כדיי שאני אוכל לסובב את המנוע ידני בעזרת הידית כח מהפולי יש צורך לפרק את כל 8 המצתים או שמספיק 1-2 והלחץ יירד כבר?

וע"מ לבדוק את צבעם ומצבם של המצתים ע"י פירוקם והסתכלות גם יש צורך לפרק אחד אחד ולבדוק או שמספיק לפרק מצת אחד וע"פ לקבוע את מצב כל האחרים?

על המצתים עצמם של AC DELCO לא מופיע המספר דגם/מק"ט שלהם?

בעת הרכבת המצתים בחזרה יש למרוח שמן/גריז על התבריג או מיותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, פירקתי מצת אחד ואכן רשום את המספר הדגם על חלקו הקרמי אך המספר שמופיע אצלי הוא CR45TS ומרווח 0.035 המספר שונה מהדגם שאתה אמרת שמתאים לרכבי ,יכול להיות שיש שוני במצתים של מנוע עם ראשים מאלומיניום וראשים מברזל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, איך נקרא הברזלים האלה שנמצאים על סעפת הפליטה ומה תפקידם?

האם אני יכול לפרק אותם כדיי ליצור גישה יותר נוחה לפירוק המצתים ואח"כ להחזירם למקום,פשוט הגישה דרכם ממש בלתי אפשרית להכניס את הרצאט והבוקסה?

צירפתי תמונה של איזור הסעפת פליטה והמצתים כולל הברזלים מניקל האלה בצידו השמאלי של המנוע, בבקשה:54d8_1.JPG

יש מה לעשות בקשר לחלודה על הסעפת פליטה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוהי צנרת שסתום הEGR ולא הייתי מתעסק איתה יתכן כי ההברגות עברו "שיתוך" ונדבקו לסעפת ,עליך להתיז WD40 למשך לילה ולנסות צינור אחד ,בארץ היו הרבה שביטלו את כל המערכת על ידי חיתוך ומעיכת הצנורות בסמוך לסעפת

לגבי המצתים ,מצתים אלה מיועדים לשימוש בארצות קרות ,המצת מוגדר כמצת "חם" ,המנוע עלול ל"לצלצל " ,ולגרום לדטונציה בימים החמים של הקיץ,הייתי עובר לCR43 או אם תמצא CR44 .לגבי שאר האותיות מתייחסות למבנה האלקטרודה

כל האמור הנל תופס גם לגבי המרווח

לגבי החלודה יש מספר דרכים אך לא אפקטיביות ,אין שום בעיה עם החלודה על סעפת הפליטה ,היא עשויה מיצקת ברזל ותחזיק עוד שנים רבות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ביטלתי את שסתום הEGR שעל סעפת היניקה אז למעשה ביטלתי לגמריי את כל המערכת ואין לי צורך גם בצנרת הזאת שנמצאת מעל הסעפת פליטה נכון? אבל מצד שני אם אני משאיר אותה כפי שהיא כמו שרואים בתמונה הקודמת שצירפתי אז אין לזה שום השפעה שלילית על פעולת המנוע ותיפקודו נכון?

כדאיי בכלל להתעסק עם ניקויי המצתים או שעדיף להחליפם בחדשים ולהיות בראש שקט, כי כפי שראיתי פירוק המצתים זה עבודה רבה ולא קלה בכלל ואיני מעוניין לעשות אותה פעמיים לחינם בהנחה שבסוף המצתים לא ייתפקדו כמו שצריך ויהיה צורך להחליפם בחדשים בכל זאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...