Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5892 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כדאי לרכוש חיישן כזה משומש או רק חדש?

בגדול, אני בעד חלפים חדשים, אבל זה באמת שיקול אישי.

ידוע לך את מחירו של חיישן כזה בערך?

אין לי מושג. שווה לבדוק באיביי אם זה יוצא כאן יקר מאוד.

למיטב הבנתי חיישן מהדגם הזה אינו צריך ריסט נכון?

חיישן הוא סתם פוטנציומטר. אין בו מה שיתרסט. אתה שואל אם צריך כיוון? בחיישן עם חורים עגולים עד כמה שאני יודע לא צריך כיוון כי הוא לא ניתן לכיוון.

12345

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה, אהבתי את שינוי הכותרת שלי

 

יגאל, יכול להיות מצב שבמנוע כמו שלי בגלל חוסר נוזל קירור או לחילופין יוניט חום מנוע תקולה בתוך הסעפת יניקה/בלוק אז המנוע ייסרב להניע או שיניע וישר ייכבה בסרק?

האם חיישן TPS תקול ייגרום לתופעה שציינתי או שבכלל בלתי אפשרי להניע את הרכב אם הוא תקול?

 

יש פה מישהו ששולט טוב בשפה האנגלית ויכול לתרגם עבורי בבקשה את הקטע המצורף ?

 

To establish minimum air, the idle speed must be set first. The idle speed screw is sealed with a cap from the factory. This should be removed by removing the throttle body and using an awl to pry the plug off. If this seems scary, have it done. It’s not difficult but it’s not worth risking damage to the throttle body or human flesh to remove the plug. Once the plug has been removed, reinstall the throttle body.

 

Assuming the idle speed screw is accessible and the throttle body is installed, jumper pins A&B on the ALDL (Assembly Line Data Link) connector under the dash. Pins A&B are on the upper-right-hand side. These are the same two pins to jumper to read codes from the ECM. Now turn the key on (the Check Engine light should be lit) and leave the key on for at least 30 seconds. The computer will extend the IAC plunger all the way out to allow adjustment of the idle speed.

 

After the 30 second wait, unplug the IAC (square 4-pin connector on the throttle body) WHILE THE KEY IS STILL ON. This prevents the ECM from adjusting the idle speed while you make your adjustments.

 

Block the drive wheels, set the emergency brake, and start the engine. Set the idle speed by adjusting the idle speed screw. The engine should be at operating temperature for this. The exact setting is on the emissions label on the radiator shroud, but in general, the idle speed should be about 500 RPM in Drive, 700 in Park / Neutral, or if you have a manual transmission, somewhere between 600-800 RPM. Remember that the truck is running during this adjustment, so stay clear of the fan, and make sure it can’t roll or otherwise be put into gear while this is done.

 

Once the minimum idle speed is set, turn the engine off, reconnect the IAC, and remove the jumper from the ALDL connector. The TPS minimum voltage must now be set. Turning the idle-speed screw may have moved the TPS idle voltage away from the specification, so it should be adjusted next.

 

Connect a voltmeter between pins A (usually dark blue) and B (usually black, or black/pink) of the TPS, and turn the key on. Don’t start the engine. Loosen the two torx screws holding the TPS in place, but don’t remove them. Rotate the TPS until the voltmeter reads between 0.45 and 0.55 volts, with 0.50 being ideal. Tighten the mounting screws (carefully, they thread into soft aluminum) and re-check the voltage to make sure it’s still within range.

 

That’s it. After the procedure is done once, it’s easy to remember and do. I hope this helps

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המלצה קטנה.

 

1.תרגום של משהו כזה עולה כסף.

2.אם אתה לא יודע על תעשה , לפי השאלות שאתה שואל , הייתי שולח את הרכב למכונאי.

 

רק המלצה קטנה , שיהיה בהצלחה.

WHEN YOU HAVE TO SHOOT, SHOOT DON'T TALK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המלצה קטנה.

 

1.תרגום של משהו כזה עולה כסף.

2.אם אתה לא יודע על תעשה , לפי השאלות שאתה שואל , הייתי שולח את הרכב למכונאי.

 

רק המלצה קטנה , שיהיה בהצלחה.

 

 

שאני אמצא את המכונאי/מוסך שמבין ומעוניין לטפל לי ברכב באמת מכל הלב אני אגש אליו, עד עכשיו אפילו במוסכים מורשים של UMI הם לא מעוניינים להתעסק עם הרכב הזה, אז מה שנותר לי בינתיים ללמוד כמה שיותר על הרכב משאלות פה בפורום וגלישה באינטרנט יש הרבה חומר, וטיפולים והחלפת חלקים שלא דורשים מוסך או מחשב אני מבצע בעצמי רקע טכני ויידע בסיסי יש לי

אם יש לך המלצה למוסך מיקצועי ואמין שבאמת מבין ברכבים כאלו ובמיוחד במנועיי V8 באיזור המרכז אני אשמח לשמוע עליו

וחנן, אם אכן התרגום הוא אחד לאחד ההסבר שנתת בהודעה 24 אז הכל מובן

 

יגאל, נתונים כמו סוג שמן גיר, נוזל בלמים, פלאגים,שמן מנוע , שמן הגה כח אתה יכול לארגן לי מהספרות שברשותך עבור הדגם מנוע שלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי עבורך בעל מקצוע אשר עונה על דרישותך ואף על הקטנוניות ביותר

מוסך GM תל אביב 035617376

בבעלות אלי בחור המנהל ועובד היחידי במוסך ,מתייחס לכל רכב באופן מיוחד ,כאשר ההתמחות שלו היא אמרקאיות ישנות,מכיר את מנועי הV8 על בוריים

פדנט ברמת הבורג ,מומחה למערכות הזרקה ומחזיק סקנר מתאים למודל שלך

לגבי המחירים הוא מעט יקרן ,לדעתי שווה כל שקל

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, יכול להיות מצב שבמנוע כמו שלי בגלל חוסר נוזל קירור או לחילופין יוניט חום מנוע תקולה בתוך הסעפת יניקה/בלוק אז המנוע ייסרב להניע או שיניע וישר ייכבה בסרק?

האם חיישן TPS תקול ייגרום לתופעה שציינתי או שבכלל בלתי אפשרי להניע את הרכב אם הוא תקול?

 

 

יגאל, מה התשובה לשאלות האלה?

אתה מכיר באופן אישי את אלי בעל המוסך GM שהמלצת עליו או רק ע"ס שמועות?

יגאל, לאחר החלפת בוקסות/גומיות מוט מייצב אחוריים וקדמיים יש צורך בכיוון פרונט?

c608_1_b.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 חיישן TPS עלול לגרום לתוצאה שכתבת ,כמו עוד 10 חלקים אחרים אשר עלולים לגרום את אותה התופעה בדיוק

2 מכיר את אלי אישית ,ואת העבודות שלו ,קוריוז לאחר החלפת בלמים או דיסקיות ,הוא עורך בדיקה על ליפט מסלולים ,לבדיקת מיקום תקין של צינורות הבלמים הגמישים אשר לא משתפשפים בחלקי המתלה ,קורה לא מעט באמריקאיות

3 ,אין צורך בכיוון פרונט לאחר החלפת מוטות וגומיות מוט המייצב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, לפניי ההנעה הראשונה לא כדאי להחליף את שמן המנוע לאחר בעל צמיגות שונה ע"מ להעלות את לחץ השמן במנוע כדיי לנסות לשחרר קצת את מרימיי השסתומים שוודאי כבר תקועים או מרעישים בשל אי הנעת המנוע במשך תקופה ארוכה,או שלהניע איך שהוא עם השמן הישן המקורי ולתת למנוע לעבוד בסרק למשך כמה שעות וייתכן והמרימים יישתחררו מעצמם עם הזמן מה דעתך?

בהנעה הראשונה אפשר "לעזור" למנוע להניע בעזרת שפיכת פקק דלק ישירות לתוך לוע פרפר המצערת כמו שלפעמים נהוג לעשות בקרבורטור או עדיף להמנע מזה?

בעת סיבוב הסוויץ למצב הנעה ומתן הסטרטר ללחוץ על דוושת הגז, או לנסות להניע ללא לחיצה או פימפום של הדוושה ע"מ שלא להציף את המנוע בדלק?

 

יגאל, מה דעתך בקשר לשאלותיי בהודעה הקודמת?

 

יגאל, לפניי ההנעה הראשונה לא כדאי להחליף את שמן המנוע לאחר בעל צמיגות שונה ע"מ להעלות את לחץ השמן במנוע כדיי לנסות לשחרר קצת את מרימיי השסתומים שוודאי כבר תקועים או מרעישים בשל אי הנעת המנוע במשך תקופה ארוכה,או שלהניע איך שהוא עם השמן הישן המקורי ולתת למנוע לעבוד בסרק למשך כמה שעות וייתכן והמרימים יישתחררו מעצמם עם הזמן מה דעתך?

בהנעה הראשונה אפשר "לעזור" למנוע להניע בעזרת שפיכת פקק דלק ישירות לתוך לוע פרפר המצערת כמו שלפעמים נהוג לעשות בקרבורטור או עדיף להמנע מזה?

בעת סיבוב הסוויץ למצב הנעה ומתן הסטרטר ללחוץ על דוושת הגז, או לנסות להניע ללא לחיצה או פימפום של הדוושה ע"מ שלא להציף את המנוע בדלק?

 

 

יגאל, איפה אתה נמאס לך מהשירשור הארוך הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך להחליף שמן ,תניע תן למנוע לעבוד שעה שעתיים ונראה משם

אין לשפוך או להתיז כל חומר דליק דרך לוע בית המצערת

אין צורך לגעת בדוושת התאוצה בשעת ההנעה ,פתח וסגור סוויץ פעמיים שלוש ותניע ,אין סכנת הצפה זהו לא קרבורטור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל,מה התפקיד בדיוק של הפילטר PCV שנמצא בתוך הבית פילטר האוויר?

במצב תקין הבית פילטר האוויר חייב להיות נקי וייבש משמן מנוע בעת פעולת המנוע נכון?

אלו תופעות עלולות להיות בעת ההנעה כאשר אחד הפלאגים לא מוברג טוב למקומו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום שסתום PCV בבית פילטר האויר,אלא על מכסה השסתומים המחובר לבית פילטר האויר ,ערוך חיפוש איוורור בית גל הארכובה

בעיקרון כן, אך תמיד תהיה השחרה של הפילטר במנועים ישנים כתוצאה מאדי שמן

תופעות מצת אשר אינו מוברג למקומו

זיוף,פגיעה בתבריג עד יציאת המצת תוך כדי מריחת ההברגה והגדלת קוטר ההברגה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, לא הבנת אותי אני מתכוון לפילטר PCV שנמצא בין הפילטר אוויר למיכסה שסתומים הימני( צד נוסע)ולא לשסתום שנמצא בין המצערת למיכסה שסתומים השמאלי, זה ספוג/צמר כזה שמורכב בתוך הבית פילטר אוויר העגול הגדול שאמור למנוע רטיבות שמן וכניסתו אל הפילטר אוויר ממיכסה השסתומים שהמנוע פועל נכון?

קיבלתי עייצה מבעל מיקצוע שאמר לי שלפניי הנעה ראשונה לאחר תקופה ממושכת שהמנוע לא הונע כדאי לפתוח את מיכסאות השסתומים ולרסס שם בנדיבות רבה ספריי שמן WD40 ולתת לשמן "לעבוד" במשך מספר שעות ואפילו ימים ורק אז לנסות להניע את המנוע זה יכול לשחרר את מרימיי השסתומים שאוליי נתקעו או החלידו בשל חוסר שימון עם הזמן,מה דעתך אתה בעד או נגד ההמלצה?

לגביי ניקיון מתחת למיכסאות השסתומים מומלץ בכלל או שלהפך הנזק יכול להיות גדול יותר בשל הכנסות ליכלוך /בוצה למקומות אשר יפריעו למרימים לעבוד חלק ואז יכול להיווצר מצב של תיקתוקים ותפיסת המרימיי שסתומים,מה דעתך המיקצועית בעניין?

 

שכחתי לציין שבעת בדיקה וויזואלית של החיישן TPS הזה 7418_1_b.JPGגיליתי שהוא לא תקין המקום שבו נכנס ציר המצערת פשוט מסתובב חופשי במקום ליצור התנגדות בעזרת הקפיץ שבתוכו,הייתי כבר ב-3 פירוקיות והמחיר שביקשו על חיישן כזה משומש נע בין 350-200 ש"ח שנראה לי קצת יקר, אשמח מאוד אם מישהו יוכל לעזור לי במציאת החלק במחיר יותר שפוי

תודה והמשך יום נעים לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5892 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...