Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5890 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פעם אחרונה שלא יהיו אי הבנות לגביי השטיפה, אני מרכיב חזרה את כל מה שפירקתי קומפלט ע"מ להחליף את הסעפת יניקה פרט לטרמוסטט והפלאנג מים ,מכסה טוב בניילון את כל מה שציינת בהודעה הקודמת , צינור מים תחתון בין המשאבת מים לתחתית הרדיאטור מנתק וכמובן צינור מים עליון בין הפלאנג לרדיאטור מנותק גם כן ופותח גם את הפקק רדיאטור והמיכל עיבוי עד כאן בסדר?

עכשיו השטיפה עצמה של הבלוק מנוע והסעפת נעשית באמצעות מים בלבד ע"י הכנסת הצינור מפתח הטרמוסטט שבסעפת בלבד עד לקבלת מים נקיים מפתח תחתון של משאבת המים נכון?

לשטיפת הרדיאטור עצמו להזרים מים עם הצינור מהפתח העליון שלו עד לקבלת מים נקיים מהפתח התחתון שלו נכון?

לשטיפת מיכל העיבוי יש לשחרר את הצינורית גומי בין תחתית המיכל לצוואר הרדיאטור ולכוונה לתחתית הרכב ולהזרים מים בעזרת הצינור בלחץ מהפתח מילוי עד לקבלת מיכל נקי/שקוף נכון?

במהלך כל השטיפה לכוון את בורר המזגן על מצב של חימום מקסימלי נכון?

כדיי לשטוף את הבלוק בצורה ייסודית חוץ מהזרמת המים דרך פתח הטרמוסטט יש עוד מקום נגיש שניתן להזרים דרכו מים ע"מ לקבל תוצאות טובות יותר או רק דרך הטרמוסטט מספיק להעביר את המים בכל המעברים?

עד כאן הבנתי נכון או ששכחתי איזה שלב בדרך?

יגאל, יש סיבה מיוחדת שבעת השטיפה הכל חייב להיות מורכב קומפלט כלומר גם המצערת ופילטר האוויר וכל השאר או שזה לא ממש עקרוני גם אם יהיו מפורקים בזמן השטיפה כי למעשה אני מתכוון לשטוף רק את הסעפת יניקה והבלוק מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה מתכוון שברגע שהמצערת לא מורכבת במקומה אז דרך הקדחים שנמצאים מתחתיה בסעפת יניקה יכולים להיכנס מים למנוע?

מה התפקיד של הברז חימום הזה, והאם בתהליך שטיפת המערכת אין צורך לנתקו?

com.entigo.acdelcocatalog.servlet.ProcessImageServlet?languagecd=EN&countrycd=US&user=InternetUser&mfgname=ACDELCO&prodlinecd=15&acpartnbr=15-5342

 

כאשר הכל מורכב למקום ואני מזרים באופן מבוקר מים בעזרת הצינור רק דרך פתח הטרמוסטט כפי שאמרת אין שום חשש שייבצר מצב שבכל זאת מים ייכנסו למנוע?

 

יגאל, מיד לאחר השטיפה למלאות לגמריי את כל המערכת בנוזל פרסטון כדיי למנוע התחמצנות נכון?

 

יגאל, יש תשובות לשאלותיי הקודמות במיוחד לגביי הברז חימום ותפקידו?

אני מתכוון לבצע מחר את כל נושא השטיפה וצריך לדעת מה לעשות איתו כי ראיתי שהוא מחובר לצינורות מים

ייתכן והוא קשור לחימום המים שעוברים בצינורות של הרדיאטור חימום שאחראי על חימום תא הנוסעים כאשר הבורר מזגן במצב חום?

איך מתבצע תהליך החימום בכלל? בחלקו העליון מחובר גם צינור וואקום איך הוא קשור לתיפקודו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מים עלולים להכנס למנוע דרך פתחי היניקה במקום שבו מורכבת המצערת

קודם שטוף את המנוע כאשר הברז מורכב ,לאחר מכן טפל במעגל החימום

לגבי ברז החימום ,פרק אותו בזהירות ,שלא לשבור אותו הפלסטיק כבר יבש מאוד ,הכנס צינור מים אל אחד הצינורות ובצע שטיפה לסליל החימום בתוך תא הנוסעים ,כלומר מים נכנסים בצינור אחד ויוצאים בצינור שלידו

תפקיד ברז החימום הוא להכניס נוזל קירור ממעגל קירור המנוע אל סליל החימום בתא הנוסעים

ההפעלה מתבצעת על יד כפתור ואקום בתא הנוסעים ,אותה ידית אשר עליך להזיז אותה לחלק האדום ולשים את הידית שמעליה על DEFROST או DEF

,אכן לאחר השטיפה יש למלא נוזל קירור ,פרסטון גם טוב

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי תודה, עכשיו הכל ברור

מחר אני אבצע את השטיפה ומשם נמשיך

 

יגאל, לפניי כל ההתעסקות עם המים צריך לנתק את המינוס מהמצבר ולעטוף את המצבר והכבלים שלו בניילון ע"מ שלא יהיה במגע עם המים בעת השטיפה?

את בורר המזגן בכדיי להעביר אותו למצב חימום המצבר חייב להיות מחובר, כלומר בשביל לפתוח את הברז כדיי לנקות גם את מעבריי המים של הרדיאטור חימום בתא הנוסעים פעולה זו מתבצעת רק כאשר חשמל הרכב מחובר או שאם מזיזים את בורר המזגן למצב חימום מבלי שהמצבר מחובר הברז עדיין ייפתח ?

 

עדכון:

ביצעתי היום את שטיפת כל מערכת הקירור+ הבלוק והסעפת לאחר מכן לקחתי פן וייבשתי את כל האיזורים שבכל זאת נרטבו

בזמן העבודה גיליתי להפתעתי שהמנוע צעדים/ IAC שבתוך המצערת פשוט שבור אז החלטתי לפרק שוב את המצערת לגמריי ולחלץ אותו וכבר על הדרך לעשות לה שיפוץ כללי שכולל החלפת אטמים ,טבעות, גומיות מזרקים+ פילטרים חדשים, לקחתי את המצערת הביתה ופירקתי אותה לגורמים והצלחתי למזלי לחלץ גם את המנוע צעדים, האטם מצערת שנמצא בין המצערת לסעפת יניקה נרטב קצת ונהרס ונשאר לי האטם עם החורים המחוברים ,האם אני יכול בכל זאת לשים אותו כי לא ניתן להשיג את האטם הזה בנפרד מהערכת שיפוץ?

שסתום IAC ניתן לרכוש משומש או עדיף רק חדש? ידוע לך כמה הוא עולה בערך?

אני מבין שאחריי השיפוץ מצערת אין צורך לעשות לה "ריסט" נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מנוע הסרק נסה אצל מכוני ההזרקות בחיפוש אחר משומש

לגבי האטם איני יודע אם יתאים או לא

עכשיו צריך לבצע ריסט ,ראה את הקישור ששלח לך חנן לריסט שבצע בעצמו

אין מה לדאוג שהמצבר נרטב ,כנל כבל המינוס

ברז החימום לא יעבוד כל עוד המנוע לא עובד ,הפעלת הברז מתבצעת על ידי ואקום מסעפת היניקה ,ישנו מיכל התאוששות ,אך המנוע לא עבד הרבה זמן ,וצינורות הואקום מנותקים, ויתכן שאין ואקום במערכת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גלשתי בפורום גיפולוג ונתקלתי בשאלה דומה לשלי לגביי איזה סוג אטם צריך לשים בין המצערת TBI לבין הסעפת יניקה כאשר הסעפת היא בדיוק כשלי אם פתחיי היניקה נפרדים ,אני מצטט תשובה של אחד החברים:

אין הבדל בין שני האטמים מבחינת תפקוד המערכת, הפתח שיש באטם הימני בתמונה נמצא מעל מעבר מנוע הצעדים שממילא פתוח בתחתית המצערת ואינו צריך אטם, אתה יכול להשתמש באיזה שבא לך.

אם היה פתח בין שני העיגולים בסעפת אז היית צריך להשתמש באטם הפתוח כי אז הייתה סכנה שהחתיכה המיותרת מהאטם תיקרע במשך הזמן ותישאב לתוך המנוע.

לפי תשובתו נראה שהוא קצת מבין עניין בנושא ואכן התשובה נשמעת הגיונית אך הייתי שמח לשמוע עוד דיעה/ות

יגאל, חנן, נשמע לכם הגיוני מה שהבחור אומר ואכן באמת תפקוד המערכת לא תיפגע עם האטם אם פתחיי היניקה המחוברים?

 

יגאל, היכן נמצא המחשב מנוע בתוך תא הנוסעים מתחת להגה או מתחת למיכסה מנוע אחריי קיר האש?

תמונה/שירטוט יעזור מאוד

הוא נמצא במקום שעלול להגיע אליו מים, נניח ביום גשום או בזמן שטיפת הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון ,מעל תא הכפפות .

בדגמים מאוחרים יותר 96 הוא אכן הותקן תחת פלסטיק הטורפדו בצדה הימני של השמשה הקדמית ,ומיקום זה גרם להרבה בעיות

יגאל

הצעה

עולם שלם ממתין לך תמורת 50 עד מאה שח

http://cgi.ebay.com/1982-87-Chevrolet-Camaro-Owners-REPAIR-Workshop-Manual_W0QQitemZ160180277034QQihZ006QQcategoryZ378QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין אצלי ברכב בכלל תא כפפות

אתה מתכוון שהמחשב נמצא בתוך הרכב בתא הנוסעים או בתא המנוע מחוץ לתא הנוסעים?

צריך לפרק משהו ע"מ לראות אותו?

הספר רכב הזה רלוונטי גם למודל 92?

 

יגאל, נתקלת פעם במצערת TBI כמו שמותקנת אצלי תקולה, הכוונה היא האם המצערת עצמה יכולה להתקלקל וזקוקה להחלפה קומפלט או רק נניח החיישנים (TPS' IAC ) שעליה תקולים ואז פשוט מחליפים רק אותו מבלי להחליף את כל בית המצערת?

אני מניח שהיא לא כמו מצערת אלקטרונית שיש היום ברכבים חדשים יותר אשר עלולה להתקלקל כמו כל רכיב חשמלי אחר וחייבת בהחלפתה קומפלט נכון?

בסה"כ המצערת המכנית שלי דיי אמינה ולא צריכה להוות בעיות מיוחדות כל עוד היא שלימה ונקייה נכון?

הכוונה היא למצערת הזאת: 85234276_o.jpg

יש אפשרות להחליף את חיישן TPS זה שמופיע בתמונה למעלה לבין זה שמופיע במרכז התמונה השנייה למטה מבלי להחליף את כל בית המצערת?TBI%20SENSORS%20LM%20TPS.jpg

על התבריג של מנוע הצעדים/IAC יש צורך ללפף טפלון לפניי הרכבתו בבית המצערת או שמספיק רק האטם שלו ?

יגאל, אפשר בבקשה לקבל את שימות החלקים/חיישנים שנראים בתמונה ותפקידם בקצרה?

תודה מראש ויום טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, אתה בטוח שמרחק החורים/הברגים שווה בדיוק בין שניי החיישנים?

יכול להיות בעיות בשל החלפת חיישניי הTPS ?

אני כמעט בטוח שאין אפשרות מבחינה וויזואלית להחליף בין שניי סוגיי החיישנים האלו מבלי להחליף את כל בית המצערת כי המקום שמורכב עליו החיישן TPS שונה קצת בין שניי סוגיי המצערות שהורכבו לפניי שנות ה-90 ואחריו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אני לא בטוח. אני חשבתי שאתה מדבר על חיישנים שאתה יודע שהם זהים. סליחה.

 

למיטב זכרוני, יש אטם לIAC. לא שמים טפלון.

 

צד ימין למעלה, חיישן MAP. חיישן לחץ אוויר בסעפת יניקה.

צד שמאל למעלה, מודול הצתה. נותן את פיקוד ההצתה לקויל. בנוסף, מקבל את הסיגנל האנלוגי מהפיקאפ במפלג ומעביר סיגנל דיגיטלי למחשב שמחזיר לו סיגנל עם תיקון זמן.

צד ימין, שורה אמצעית, IAC.

מרכז, חיישן מצב מצערת.

צד שמאל, שורה מרכזית, חיישן נקישות. עוזר למחשב לאתר נקישות ולאחר את ההצתה בהתאם.

אין לי מושג מה זה המכלול התחתון. אולי שסתום קניסטר?

 

במבט שני, חיישן הTPS בתמונה התחתונה נראה שונה לגמרי ממה שיש על בית המצערת. גם הקונקטור שלו נראה שונה, ואני חושב שהחורים של הברגים אמורים להיות מוארכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, תודה רבה על התשובה המפורטת, אני שמח שגם אתה שאני בטוח שמבין במנועיי V8 גם משתתף בשירשור שלי חוץ מיגאל מכיוון שאין הרבה שמבינים במנועים גדולים וכל דיעה נוספת חשובה לי מאוד

חנן, מה דעתך על סוג האטם בין המצערת לסעפת יניקה, אין בעיה להשתמש בשניי הסוגים

גלשתי בפורום גיפולוג ונתקלתי בשאלה דומה לשלי לגביי איזה סוג אטם צריך לשים בין המצערת TBI לבין הסעפת יניקה כאשר הסעפת היא בדיוק כשלי אם פתחיי היניקה נפרדים ,אני מצטט תשובה של אחד החברים:

אין הבדל בין שני האטמים מבחינת תפקוד המערכת, הפתח שיש באטם הימני בתמונה נמצא מעל מעבר מנוע הצעדים שממילא פתוח בתחתית המצערת ואינו צריך אטם, אתה יכול להשתמש באיזה שבא לך.

אם היה פתח בין שני העיגולים בסעפת אז היית צריך להשתמש באטם הפתוח כי אז הייתה סכנה שהחתיכה המיותרת מהאטם תיקרע במשך הזמן ותישאב לתוך המנוע.

נשמע הגיוני ונכון מה שהבחור מגיפולוג אומר פה ב4 שורות האחרונות שציטטתי?

מהי הדרך לנקות מזרקים חיצונית מבלי לפגוע בהם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין כלום במנועי V8 . המערכת שלך דומה לשל מנוע הV6 של הספארי 89-92 ואותה אני מכיר לא רע כי גנבתי מספארי כזה מערכת הזרקה לצורך השתלה בCJ שלי, עם מנוע 6 בטור, שהיה במקור עם מאייד.

 

אם קיבלת את התגובה הזו מבחור בשם ניר ל. , אתה יכול לסמוך עליה כמעט ב100 אחוז. הבחור בהחלט מבין על מה הוא מדבר. במקור הוא זה שמימן את בניית מערכת ההזרקה שעשיתי בג'יפ שלי, ולאחר שדיבגתי אותה אצלי, העברתי אליו את המערכת בשלמותה לCJ שלו. הוא המשיך לסגור בה קצוות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי הבנתי, אך מכיוון שבאמת המערכות דיי דומות והחלקים דומים אני בטוח שאתה תוכל לסייע לי מנסיונך ואשמח מאוד אם תשתתף בשירשור ותביע את דעתך

 

חנן, אוליי אתה יודע היכן ניתן להשיג חיישן TPS מהדגם הזה באיזור המרכז: 7418_1_b.JPG

כדאי לרכוש חיישן כזה משומש או רק חדש?

ידוע לך את מחירו של חיישן כזה בערך?

למיטב הבנתי חיישן מהדגם הזה אינו צריך ריסט נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5890 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...