Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5882 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עדכון

שלחתי את הרדיאטור לתיקון וניקויי פנימי ייסודי אצל בעל מיקצוע מאחר וגיליתי סדק בדוד הימני של הקולר שמן, בינתיים נסעתי לת"א לרכוש צינור עליון ותחתון לרדיאטור חדשים+ טרמוסטט 160F +פלאנג מים חדש כי המקורי כבר היה אכול+ אטם+ יוניט חום מנוע חדש +פקק חדש מקורי לרדיאטור ולמיכל עיבוי, עכשיו אני יעשה את שטיפת הסעפת והבלוק בעזרת צינור מים ומשם ימשיך להרכבת המצערת וכמובן החזרת כל הניפלים וצינורות הוואקום למקומם

יגאל, בחנות חלפים שרכשתי יוניט חום מנוע שטבול בתוך נוזל הקירור שבסעפת יניקה לקחתי את הישנה כנראה המקורית כדוגמא והמוכר נתן לי יוניט שנראית כמובן בדיוק אותו הדבר אבל על האריזה היה כתוב סטנדרט, האם זה מהווה בעיה ואיך ניתן לדעת מה ההבדל בניהם מבחינת נתונים טכניים כי מבחינה וויזואלית הם נראים בדיוק אותו דבר?

יגאל, בשביל לפרק ולהחליף משאבת מים או אטם משאבה יש צורך להוריד שרשרת טיימינג או שממש אין קשר בניהם חוץ מזה שהם יושבים תחת אותו כיסוי?

איך רואים מבלי לפרק כלום בעת הרצת נוזל הקירור במערכת האם משאבת המים מתפקדת טוב?

 

 

יגאל, מה לגביי היוניט חום ומשאבת המים יש לך נתונים בעניין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת חיישן הטמפ תתבצע בעזרת מד התנגדות

לגבי משאבת המים ,אין קשר בינה לבין רצועת התזמון או מסכה כל שהוא

ארבעה ברגים 9\16 מצמידים את שני צווארי המשאבה לבלוק וזהו

ואין צורך לצטט הודעות צמודות, שאל ואני אענה ,אל דאגה

יגאל

coolant.JPG

coolant2.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, תסמן בבקשה בעיגול היכן נמצאת משאבת המים בתמונה שצירפתי 5082_1.JPGהמשאבה נמצאת מתחת לכיסוי של שרשרת הטיימינג במרכז התמונה נכון?

למשאבת מים יש אטם אחד או 2 ?

אתה יכול לצרף תמונה של המשאיבה הרלוונטית לדגם שלי + האטם/ים שמתאימים לה?

כדיי לפרק את כיסוי הטיימינג ולהגיע אל משאבת המים יש צורך גם לפרק רצועת אביזרים ע"מ להקל את הגישה או לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון למאוורר שמחובר לרדיאטור, כי כשפירקתי את הרדיאטור ושלחתי אותו לתיקון המאוורר שלו יצא ביחד איתו ככה שכרגע יש מקום בקדמת הרכב וממש יש מקום לשבת על הגשר הקדמי ולהכניס רגליים

אז אני מבין שממש רואים את המשאבת מים חשופה ללא שום מיכסה וניתן לפרקה ע"י פתיחת 4 הברגים שלה נכון?

בשרטוט שצירפת מה החלק שמסומן במספר 95 זה לא בורג נכון?

את הזוג אטמים של המשאבה ניתן לרכוש בנפרד או רק חלק מקיט אטמים שלם?

גם במקרה הזה יש לישתמש בסיליקון משניי צידיי האטם?

את שטיפת כל מערכת הקירור בעזרת צינור מים אפשר לבצע כאשר גם משאבת המים מפורקת או שעדיף לשטוף כאשר היא עדיין מחוברת למקומה ורק לאחר מכן לפרק אותה ולטפל בה ?

ניתן לנקות את משאבת המים מאבנית וחלודה ע"י השרייה בחומרים "חזקים" למשך כמה שעות או שהיא חלק חשמלי בכלל ועלולה להתקלקל מכך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה קבל תיקון ברכב שלך הוא אכן חשמלי המחובר למצנן

נכון ,פרוק המשאבה קל ונגיש 4 ברגים והיא בחוץ

לגבי האטמים איני יודע ,תלוי בספק החלפים

אכן יש להשתמש בסיליקון אדום בלבד משני צידי האטם

השטיפה יכולה להתבצע עם או בלי המשאבה, עדיף בלי

השטיפה של המשאבה ושל המנוע, תתבצע רק בעזרת צינור מים זורמים בלבד, וללא כל חומר אחר (חומצה ,אבקת כביסה , פלאשינג יעודי)

לגבי בורג 95 איני זוכר יתכן כי הוא מחובר לאחד מתושבות אביזרי המנוע

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למעשה המשאבת מים ממוקמת מעל כיסוי הטיימינג וכדיי לפרק את כיסוי שרשרת הטיימינג עליי לפרק קודם את המשאבה ולא להיפך, הבנתי נכון עד כאן?

החלק שמסומן במספר 95 הוא בורג נוסף ל4 של המשאבת מים או שהוא בכלל פין שעובר דרך המשאבה לבלוק?

אז למעשה אם הרדיאטור והמאוורר כבר בחוץ כל שנשאר לי כדיי להגיע לגישת עבודה נוחה לפירוק המשאבה זה לפרק את רצועת האביזרים בלבד, או שניתן אפילו לפרק את המשאבה ללא פירוק הרצועה?

בטוח שאין צורך לפרק איזה פולי או אלטרנטור/מדחס מזגן שהם למעשה נמצאים משניי צידיי המשאבה ע"מ להגיע לכל הברגים שלה?

כמה בערך עולה משאבת מים חדשה בהנחה שאני בסוף אחליט להחליפה ולא להתעסק בניקיונה,יש לך כיוון בערך?

יש דבר כזה משאבה חלופית או רק מקורית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ,המשאבה נמצאת מעל כיסוי הטיימינג

נראה שחלק 95 הוא בורג תסתכל תבדוק פיזית אם משהו מפריע תסיר אותו

הסרת רצועת האביזרים חובה

שוב, מחירים לא יודע

יש משאבות מקוריות וחליפיות ,תלוי בספק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, בתמונה הזאת רואים את המותחן של הרצועת אביזרים? אם כן סמן לי אותו בבקשה על התמונה ותן הסבר על אופן ביצוע פירוק הרצועה ,ואם צריך איזה כלי מיוחד/לום ?

לפי מה שרואים בתמונה לדעתך יהיה צורך לפרק גם את המותחן עצמו או עוד חלקים בקרבת המשאבה שעלולים להפריע לגישה לברגים שלה,אם כן ציין מה

attachment.php?attachmentid=99912&d=1194453699

יגאל, המשאבת מים למנוע שלי נראית כך: AW5049.jpgAW5049a.jpgAW5049b.jpgAW5049c.jpgכל התמונות זה אותה המשאבה רק מכיוונים שונים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המותחן פועל ככה שביד אחת אני צריך בעזרת הידית כוח להזיז אותו מבלי לעזוב וברגע שהרצועה נהיית רופפת עם היד השנייה להוציא אותה מהפולי ורק אחריי ששיחררתי את הרצועה ניתן להרפות מידית הכוח נכון?

חוץ מסדר הרכבת הרצועה אין צורך לסמן את מיקומה ע"מ להחזירה לאותה נקודה בדיוק נכון?

החלק שסימנת בתמונה נראה מרובע ולא נראה כמו ראש בורג משושה שניתן להלביש עליו בוקסה, בתוך הרבוע הזה יש בורג עם ראש 1/2 או שהכוונה שלך לישתמש ב"ריבוע" של הידית כוח 1/2 בלבד ללא בוקסה?

 

יגאל, נניח שפירקתי את המשאבה ועשיתי ניקויי יסודי לכל מערכת הקירור כולל הבלוק והסעפת יניקה בעזרת צינור מים ,עכשיו המשאבת מים נמצאת בחוץ אצלי ביד יש דרך וויזואלית/חיצונית לדעת האם המשאבה תקינה או תקולה לפניי שאני מחזיר אותה בחזרה למקומה או שעדיף לא להתעסק איתה ולשים חדשה ולהיות בראש שקט? אני לא מעוניין לבצע את העבודה פעמיים

חובה לפרק גם את הפולי שמורכב על המשאבה בעזרת 4 ברגים או רק אם הוא יפריע לי לגישה נוחה בזמן העבודה?

 

השאלה בשורה האחרונה מתיחסת לפולי משאבת המים הזה: ea_1.JPGלפרק אותו או לשלוף את המשאבה יחד איתו קומפלט?

יגאל, הרדיאטור המקורי שמתאים למנוע כמו של הוא בעל 3 שורות או רק 2 ? אצלי מותקן 2 שורות ונראה לי שהוא המקורי של הרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן ,ביד אחת ידית הבוקסה ,ללא הבוקסה ,וביד השנייה לשחרר את הרצועה

אין צורך לסמן את מיקומה המדויק של הרצועה רק סדר ההרכבה על הגלגלות השונות

ויזואלית רק על ידי מבט אל חור מיסב הפחם ,סימני דליפה של נוזל קירור או חלודה

בדיקה נוספת חופש בפולי המשאבה

יש לשחרר את ברגי הפולי לפני פירוק הרצועה ,בחוץ יהיה יותר קשה לעגון

אם אני זוכר נכון אין צורך לפרק את הפולי כדי לשחרר את המשאבה

משאבות אלה בדרך כלל אמינות מחזיקות 100000 קמ בקלות

pump.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגביי הרדיאטור, 2 שורות הוא המקורי שמתאים למנוע שלי? הוא מספיק לקרר בצורה יעילה מנוע כזה או שצריך להחליפו לרדיאטור 3 שורות מה דעתך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5882 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...