Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5882 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוקיי הבנתי ,הצינור בתמונה שצירפתי הוא אכן הצינור שאתה מתכוון שמחובר בקצהו האחד לסעפת פליטה השמאלית ובקצהו השני העליון מחובר לצינור היניקה שרשורי מפלסטיק המחובר בהמשכו לבית פילטר אוויר, מה הכוונה שלך בלבטל אותו? בכוונתי פשוט להשאיר אותו במקומו כפי שהוא מחובר כרגע לסעפת פליטה ולצינור יניקה וכמובן לדאוג שהוא יהיה תקין ולא קרוע, זה לא טוב?

אין לי אפשרות לצלם כי אין לי מצלימה בהישג יד אבל נראה לי שאני מבין את ההסברים שלך

בשורה התחתונה מכיוון שאני מחליף את סעפת היניקה לדגם ללא שסתום הEGR כל שעליי לעשות ע"מ לבטל את מערכת EGR הוא פשוט לסתום את קצהו של צינור הוואקום שהיה מיועד לשסתום ונשאר באוויר ולמעשה את כל שאר הדברים כגון: הקונקטור החשמלי להשאיר מחובר וגם את הצינור השרשורי שמחובר בין הסעפת פליטה השמאלית לבין צינור היניקה זה שדיברנו עליו בהודעה הקודמת להשאיר מחובר בדיוק לאן שהוא מחובר כרגע במקור, תקן אותי אם פיספסתי משהו בבקשה

 

היום אני מבצע את פירוק סעפת היניקה והרכבת החדשה, אם יהיו עוד דברים לא מובנים אני אתייעץ בהמשך היום

יגאל אם יש לך עוד עייצות או טיפים שעליי לדעת לפניי ביצוע העבודה אני מאוד אשמח לדעת ע"מ להקל עליי את העבודה וגם כמובן שלא יהיו טעויות למרות שאני דיי משוכנע שהבנתי מה עליי לעשות

תודה והמשך יום נעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אל תשכח למרוח משיני צידם של אטמי הסעפת סיליקון אדום רק מסביב למעברי המים

הדבק אותם על ראשי המנוע

הנח את הסעפת על הגשר העליון הכנס לתוך תא המנוע כאשר יש לך נקודות אחיזה טובות לסעפת הכבדה

הנח את הסעפת בזהירות ,כאשר אתה אוחז בה בשני ידך ,הסתכל על חורי הברגים ומיד לאחר הנחת הסעפת, הברג אותם למיקום מושלם

יש לדאוג לניקיון "עמק המרימים " (הוצאת חתיכות של אטם ישן וגושי שמן) שואב אבק,לאחר מכן לנקות בעזרת ספריי קרבורטורים ומטלית את שטחי המגע, לפני מריחת הסיליקון

עבור בני

סופית כדי לסגור את ענין האטמים מצורך קישור המכיל סט אטמים מקורי לדגם בעל שני סוגי אטמי יניקה,האחד עבור קנדה וצפון אמריקה והשאר עבור שאר העולםhttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/SBC-Full-Gasket-Set-Chevy-350-Corvette-Camaro-TPI-TBI_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33667QQihZ013QQitemZ230189191677QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, מה הכוונה בגשר עליון לא נתקלתי בדבר כזה?

ולגביי "עמק המרימים" למה אתה מתכוון לנקות שם טוב בעזרת ספריי קרבורטורים את שטחיי המגע לפניי שמורחים סיליקון?

אחריי שהנחתי את הסעפת במקומה וחיזקתי את הברגים מסביב היכן עוד יש לנקות ולמרוח סיליקון, משהו כאן לא ברור לי בהסבר שלך, אתה בטוח שאנחנו מדברים על אותה סעפת יניקה של סמול בלוק 305 V8 ?

באחת מהתגובות הקודמות שלך ציינת שצריך למרוח סיליקון משניי צידיי האטם אך לא ציינת שרק מסביב ל4 מעבריי המים אז אני מרחתי סיליקון על כל אורך האטם משניי צידיו, כלומר גם על הראשים וגם בחלק העליון של האטם שהצד של הסעפת נוגעת בו זה יהווה בעיה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב

נקוי שטחי המגע בלבד(המקום שבא במגע עם הRTV )בעזרת ספריי קרבורטורים

שאיבת הלכלוך מתחת לסעפת היניקה המקום שבו אתה רואה את המרימים ההדראולים

מריחת RTV על מעברי המים באטמים משני הצדדים, ועל החלקים המסומנים בשרטוט D בלבד

הדבקת באטמים על גבי הראש בתחילה

הנחת הסעפת כאשר אתה אוחז בה בשתי ידיך ,כאשר אתה יושב על הגשר של מנעול מכסה המנוע רגליים בצידי הבלוק

כן אנו מדברים על אותה הסעפת

 

מעברי מים באטמים מסומנים באדום

gasket2.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, מה הכוונה בגשר עליון לא נתקלתי בדבר כזה?

ולגביי "עמק המרימים" למה אתה מתכוון לנקות שם טוב בעזרת ספריי קרבורטורים את שטחיי המגע לפניי שמורחים סיליקון?

אחריי שהנחתי את הסעפת במקומה וחיזקתי את הברגים מסביב היכן עוד יש לנקות ולמרוח סיליקון, משהו כאן לא ברור לי בהסבר שלך, אתה בטוח שאנחנו מדברים על אותה סעפת יניקה של סמול בלוק 305 V8 ?

באחת מהתגובות הקודמות שלך ציינת שצריך למרוח סיליקון משניי צידיי האטם אך לא ציינת שרק מסביב ל4 מעבריי המים אז אני מרחתי סיליקון על כל אורך האטם משניי צידיו, כלומר גם על הראשים וגם בחלק העליון של האטם שהצד של הסעפת נוגעת בו זה יהווה בעיה?

 

אוקיי עכשיו הכל יותר ברור

היכן אתה מתכוון לסרטוט D ?

אנא התיחס בבקשה ל2 שורות האחרונות בהודעה שציטטתי, עכשיו אני קצת בלחץ כי אין דרך חזרה ללא פירוק וחזרה על העבודה מהתחלה, זה ממש קריטי העניין?

 

אוקיי עכשיו ראיתי את התמונה שצירפת עם הסימונים, אני יודע מה הם מעבריי המים אך מרחתי סיליקון משניי צידיי האטמים לא רק מסביב ל4 מעבריי המים כפי שציינת אלא על כל אורך האטם משניי צידיו ,הטעות ממש קריטית לתפקוד המנוע, או הנעת הרכב?

לגביי סוגיית האטמים עם הפלח מתכת וללא הפלח אני מבין שלמעשה אפשר להשתמש גם עם ההגבלת זרימה/פלח וגם ללא הפלח ולא יקרה שום אסון או נזק למנוע נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[ATTACH]99868[/ATTACH]אין בעיה עם הסליקון על אטם סעפת היניקה ,

לגבי נקודה D עליה יש למרוח סיליקון ראה תמונה ,יש למרוח בחלקו הקדמי והאחורי של בלוק המנוע

תוכל לעבוד עם אטם המתכת ללא כל בעיה

tbi1.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל בנקודה D שמצוינת בשרטוט שצירפת אין אטם מתכת אלא זוג גומיות בצורת " S " שמתאימות בדיוק בצורתם האחד לקדמת הבלוק והשני לחלק האחורי, אין אפשרות לטעות בין האחורי לקדמי כי הם בדיוק בצורה כמו שרואים בתמונה שצירפת למעלה

והקישור לקובץ שצירפת אומר שהוא אינו תקין

 

יגאל בנקודה D שמצוינת בשרטוט שצירפת אין אטם מתכת אלא זוג גומיות בצורת " S " שמתאימות בדיוק בצורתם האחד לקדמת הבלוק והשני לחלק האחורי, אין אפשרות לטעות בין האחורי לקדמי כי הם בדיוק בצורה כמו שרואים בתמונה שצירפת למעלה

והקישור לקובץ שצירפת אומר שהוא אינו תקין

 

 

בסט אטמים שרכשתי אין אטמים ממתכת עבור נקודה D שמצויינת בשרטוט שצירפת אלא 2 אטמים/גומיות בצורת S אשר מיועדים לנקודה D בקדמת הבלוק ואחריו, אבל כמדומני שבאחד התגובות הקודמות שלך אמרת שאין צורך להשתמש בגומיות ה-S מכיוון שהם יגביהו את הסעפת והברגים לא ייכנסו ובמקומם לשים שיכבה עבה של כ-1 ס"מ סיליקון, האם אני מבין נכון את כוונתך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כך,סיליקון בלבד

הנח את הסעפת

לא לחזק את הברגים,רק להבריג אותם סיבוב

המתן כ20 דקות

עכשיו תחזק את הברגים על פי התרשים בהודעה 3

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[ATTACH]99868[/ATTACH]אין בעיה עם הסליקון על אטם סעפת היניקה ,

לגבי נקודה D עליה יש למרוח סיליקון ראה תמונה ,יש למרוח בחלקו הקדמי והאחורי של בלוק המנוע

תוכל לעבוד עם אטם המתכת ללא כל בעיה

 

 

יגאל, לאיזה אטם מתכת אתה מתכוון כשאתה אומר שאפשר לעבוד איתו ללא כל בעיה?

שכחתי לציין שלגביי הסיליקון קיבלתי סיליקון מיוחד בתוך הסט אטמים בצבע שחור אך מצויין שהוא מתאים במיוחד לאטמיי/חלקיי מנוע ועמיד לטמפרטורות גבוהות וישתמשתי בו למרות שציינת שעליי לשים את האדום,אני מקווה שזה בסדר ולא יהווה בעיה בעתיד

כמה זמן להמתין עד לייבוש סופי של הסיליקון ע"מ לנקות ולמלאות את הסעפת והבלוק בנוזל קירור?

 

יגאל אתה יכול בבקשה להעלות לפה תרשים/שרטוט שמראה בדיוק מהיכן ולאן מתחברים כל צינורות הוואקום במצערת,והאם כל היציאות אמורות וחייבות להיות מחוברות , כי אצלי בעת פירוק המצערת ראיתי 2 צינורות אשר היו מחוברים למצערת אך הקצה השני היה פתוח "באוויר" ולא מחובר לשום חיישן/חלק

להזכירך מדובר על בית מצערת TBI הזרקה חד נקודתית של מנוע סמול בלוק 305 GM 5.0 ליטר

צירפתי תמונה מדויקת של המצערת כפי שהיא נראית ויושבת אם מסתכלים על המנוע מלפנים, בבקשה:

com.entigo.acdelcocatalog.servlet.ProcessImageServlet?languagecd=EN&countrycd=US&user=InternetUser&mfgname=ACDELCO&prodlinecd=21&acpartnbr=22-3795

תודה והמשך יום נעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצערת שלי כמו שרואים בתמונה יש מקדימה 4 יציאות ובשרטוט מופיע רק 3 , אמרו לי שהיציאה הימנית זאת שלא מופיע בשרטוט צריכה להתחבר לחיישן MAT שנמצא בתוך בית הפילטר אוויר נשמע לך נכון /הגיוני?

בקשר ליציאה השמאלית שמתחברת לסולאוניד EGR יש לי עדיין צורך לחבר אותה אחריי שביטלתי את מערכת הEGR בסעפת החדשה או שאין לזה שום חשיבות בתיפקוד המנוע בכלל?

איזה מבין כל היציאות חייב להיות מחובר למקומו ואיזה מהם לא קריטי אם יהיו פתוחים או לחילופין סתומים בעזרת בורג ואיזולירבאנד?

יגאל, בשביל להזרים מים לתוך הסעפת והרדיאטור ע"מ לנקות טוב את הבלוק ומערכת הקירור צריך לשים את הכפתור של הפאנל של המזגן על חימום שגם המים בצינורות החימום יתנקו או שאין צורך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי חיישן הMAT איני זוכר אם מחובר ישירות או דרך סולונואיד אשר ממוקם בבית פילטר האויר

כל מעגל הEGR מבוטל ,יש לסגור את כל הפתחים

מיכל פחם פעיל מחובר (קניסטר)

כל שאר הפתחים אשר אינם בשימוש, צריכים להיות סגורים

לגבי השטיפה התשובה היא כן, פתח את ברז החימום

אני מציע שתעבוד בשלבים אל תעמיס את הראש באינפורמציה,סיים עם הסעפת ,הרכב מפלג בית מצערת ,ערוך שטיפה ,הרכב טרמוסטט ,ונראה משם

יגאל

camaro.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, שסתום PCV זה חלק שמתבלה אם הזמן וחייב החלפה או שרק ניקוי יסודי עושה את העבודה, אני שואל כי בעת פירוק המצערת ראיתי על מיכסה השסתומים מסביב לחור שנמצא הPCV שיש קצת הזעת שמן האם זה אומר שהשסתום סתום/תקול?

באיזה חומר ניתן לנקות אותו ביסודיות מבלי לפגוע בתיפקודו?

שמעתי פעם שניתן לראות/לשמוע האם השסתום תקין או לא, איך בדיוק מתבצעת הבדיקה הזאת ידוע לך?

בגלל שהמנוע לא הונע מזמן וברצוני לוודאות שהוא אכן מסתובב ולא תפוס אך אני קצת חושש לנסות להניע בעזרת הסטרטר,רציתי לדעת האם אפשרי לסובב מנוע V8 כזה באופן ידני בעזרת ידית כוח ובוקסה או שזה בלתי אפשרי ?

במידה וכן אתה יכול לסמן לי בבקשה בעיגול היכן בדיוק שמים את הבוקסה על התמונה שצירפת בהודעה הקודמת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבוב המנוע דרך בורג זה אך ורק כאשר המצתים מפורקים אחרת הוא יגזר!

PCV ניקוי בעזרת ספריי קרבורטורים ,ניענוע ובדיקה שהג'ולה נוקשת

בוקסה 5\8 או 16 ממ

pully.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון

שלחתי את הרדיאטור לתיקון וניקויי פנימי ייסודי אצל בעל מיקצוע מאחר וגיליתי סדק בדוד הימני של הקולר שמן, בינתיים נסעתי לת"א לרכוש צינור עליון ותחתון לרדיאטור חדשים+ טרמוסטט 160F +פלאנג מים חדש כי המקורי כבר היה אכול+ אטם+ יוניט חום מנוע חדש +פקק חדש מקורי לרדיאטור ולמיכל עיבוי, עכשיו אני יעשה את שטיפת הסעפת והבלוק בעזרת צינור מים ומשם ימשיך להרכבת המצערת וכמובן החזרת כל הניפלים וצינורות הוואקום למקומם

יגאל, בחנות חלפים שרכשתי יוניט חום מנוע שטבול בתוך נוזל הקירור שבסעפת יניקה לקחתי את הישנה כנראה המקורית כדוגמא והמוכר נתן לי יוניט שנראית כמובן בדיוק אותו הדבר אבל על האריזה היה כתוב סטנדרט, האם זה מהווה בעיה ואיך ניתן לדעת מה ההבדל בניהם מבחינת נתונים טכניים כי מבחינה וויזואלית הם נראים בדיוק אותו דבר?

יגאל, בשביל לפרק ולהחליף משאבת מים או אטם משאבה יש צורך להוריד שרשרת טיימינג או שממש אין קשר בניהם חוץ מזה שהם יושבים תחת אותו כיסוי?

איך רואים מבלי לפרק כלום בעת הרצת נוזל הקירור במערכת האם משאבת המים מתפקדת טוב?

 

עדכון

שלחתי את הרדיאטור לתיקון וניקויי פנימי ייסודי אצל בעל מיקצוע מאחר וגיליתי סדק בדוד הימני של הקולר שמן, בינתיים נסעתי לת"א לרכוש צינור עליון ותחתון לרדיאטור חדשים+ טרמוסטט 160F +פלאנג מים חדש כי המקורי כבר היה אכול+ אטם+ יוניט חום מנוע חדש +פקק חדש מקורי לרדיאטור ולמיכל עיבוי, עכשיו אני יעשה את שטיפת הסעפת והבלוק בעזרת צינור מים ומשם ימשיך להרכבת המצערת וכמובן החזרת כל הניפלים וצינורות הוואקום למקומם

יגאל, בחנות חלפים שרכשתי יוניט חום מנוע שטבול בתוך נוזל הקירור שבסעפת יניקה לקחתי את הישנה כנראה המקורית כדוגמא והמוכר נתן לי יוניט שנראית כמובן בדיוק אותו הדבר אבל על האריזה היה כתוב סטנדרט, האם זה מהווה בעיה ואיך ניתן לדעת מה ההבדל בניהם מבחינת נתונים טכניים כי מבחינה וויזואלית הם נראים בדיוק אותו דבר?

יגאל, בשביל לפרק ולהחליף משאבת מים או אטם משאבה יש צורך להוריד שרשרת טיימינג או שממש אין קשר בניהם חוץ מזה שהם יושבים תחת אותו כיסוי?

איך רואים מבלי לפרק כלום בעת הרצת נוזל הקירור במערכת האם משאבת המים מתפקדת טוב?

 

יגאל, הטרמוסטט הוא עגול שמותאם בקוטרו (54 מ"מ) לקוטר מיקומו בסעפת אז אני מבין שאין שום חשיבות כיצד לשים אותו העיקר לא לטעות בחלק שבתוך המים בסעפת לחלק העליון שמעל הסעפת בתוך הפלאנג מים נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5882 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...