Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אנסה להסביר את כוונתי, רכשתי סט אטמים לסעפת היניקה של מנוע v8 305 סמול בלוק שנראה בדיוק כך 65_1_b.JPGכפי שרואים בתמונה בחלקה העליון אחד החורים המלבניים הקיצוניים ביותר סתום בעזרת פלח מתכת בכל אחד משניי האטמים, השאלה שלי היא איך בדיוק למקם את החור הסתום בכל אחד מהצדדים, כלומר איך מתנהלת הסירקולציה של המים בתוך הסעפת יניקה ואיזה חור למעשה בקצוות אמור להיות סגור לכניסת מים לבלוק?

אני מקווה שהבנת על מה אני מדבר ותוכל לתת לי הסבר מפורט בעניין

האם בכלל אפשר לטעות בהרכבת האטמים או שיש אחד שמאלי ואחד ימני שמתאים בדיוק לחורים בראש ואין מצב להפוך ביניהם?

כשרכשתי את הקיט נתנו לי גם rtv מיוחד עם זה ,האם יש צורך בכלל לישתמש בו או שפשוט מנקים טוב ומניחים את האטמים ומחזקים מעליהם את הברגים של הסעפת יניקה?

תודה מראש והמשך יום נעים

 

תמונה של הסעפת יניקה המדוברת, מבט על 5ade_1.JPG

ותמונה של הצד התחתון 5d8e_1.JPG

עוד תמונה אשר רואים בבירור את אטמיי סעפת היניקה בצד שמאל ובחלק התחתון רואים את החור המלבני הסגור בעזרת הפלח מתכת det_71990.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טוב לדעתי קיבלת סט אטמים אשרבשימוש מנועים אשר מיועדים לצפון אמריקה וקנדה ,כאשר פתחי המים מוגבלים, או שתחליף או בעזרת סכין יפנית נסה לפתוח חור

לגבי חומר האטימה

השימוש הוא בכל פתחי המים כאשר אתה מורח על האטם משני צידיו ,ובנקודת חיבור גומיות ה S לבין ראש המנוע בקצוות הגומיות

שם לב לסדר הסגירה ומומנט הסגירה ,חיזוק יתר בקצוות הסעפת ישבור אותה!

בבקשה

יגאל

tbi.JPG

tbi1.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפני שהסעפת של השבי V8 יושבת בשני צידיה על ראש המנוע הגורם להתחממותה ולמעשה גם היא זקוקה לקירור בנוסף לחימומה בטמפ קרות ,וזאת כדי למנוע נעילת אדים בימים חמים

מהנדסי שברולט בדגמים מאוחרים יותר השתמשו בסעפות העשויות פלסטיק 1996 מנועי וורטק ,

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל יכול מאוד להיות שאתה צודק אבל כאשר פירקתי את הסעפת הישנה המקורית היה שם את האטמים עם הפלח מתכת, שהלכתי לחנות וביקשתי סט אטמים לסעפת יניקה סמול בלוק 305 GM המוכר הביא לי באופן אוטומט סט עם פלח בדיוק כמו המקורי ולכן הייתי גם בטוח שרכשתי בדיוק את הסט המתאים, אז איך זה שלפניי הפירוק הכל עבד טוב עם הפלח המתכת שסותם חור אחד בכל צד?

נניח והרכבתי את האטמים האלה בדיוק אחד לאחד כפי שהיו האטמים המקוריים מה עלול לקרות? הריי זה עבד ככה כבר בעבר

יכול להיות שזה תוכנן לארצות יותר קרות מישראל ולכן אין צורך בכל חוריי המיים לקירור הסעפת ולכן יש את הפלח הזה?

אפשר לשים טרמוסטט שמתאים יותר לאקלים חם כמו ישראל ושיפתח בטמפרטורה יותר נמוכה מהמקורי ? המקורי 195F איזה טרמוסטט אתה ממליץ לי לשים במקום המקורי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

אם המנוע עבד באופן תקין בעבר ,(זאת תדע על פי צבע המצתים ) אין שום מניעה להחזיר את הסעפת כמו שהורכבה במפעל

תשאיר את הטרמוסטט המקורי ,כיון שראשי המנוע עשויים ברזל קצב ההתחממות שלהם איטי יותר והולכת החום מהירה יותר

בחורף במנועים אלה העניין משמעותי

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, לגביי האטם שיושב בין הסעפת יניקה לבין המצערת יש בקיט 2 סוגים האחד ששניי החורים מופרדים והשני שהחורים מחוברים בניהם, האם יש חשיבות לגביי איזה אטם להשתמש או ששניהם מתאימים לסעפת הזאת באותה מידה?

הכוונה היא לקיט שיפוץ הזה 40-683.jpgהאטם המדובר נמצא בצד שמאל אך השאלה האם אני יכול לשים במקומו את הסוג השני שהחורים מחוברים ולא מופרדים כפי שרואים בתמונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לשים את האטם בעל שני החורים המופרדים

הייתי שוקל לשים( מבודד חום עשוי מסוג של פלסטיק) כדי למנוע מהדלק לרתוח בכניסה למזרק ולגרום ביום חם לתגובת מצערת איטית ותערובת ענייה

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה בקיט שיפוץ נותנים את שניי סוגיי האטמים? מה יקרה אם אני אשים את האטם עם החורים המחוברים, איך זה אמור להשפיע על תפקוד המערכת?

את האטם הזה אין צורך לשים סיליקון/RTV פשוט לשים אותו על סעפת היניקה ולחזק מעליו את בית המצערת בעזרת ה3 ברגים נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לדעתי קיבלת סט אטמים אשרבשימוש מנועים אשר מיועדים לצפון אמריקה וקנדה ,כאשר פתחי המים מוגבלים, או שתחליף או בעזרת סכין יפנית נסה לפתוח חור

לגבי חומר האטימה

השימוש הוא בכל פתחי המים כאשר אתה מורח על האטם משני צידיו ,ובנקודת חיבור גומיות ה S לבין ראש המנוע בקצוות הגומיות

שם לב לסדר הסגירה ומומנט הסגירה ,חיזוק יתר בקצוות הסעפת ישבור אותה!

בבקשה

יגאל

 

 

 

שלום.

אם כול הכבוד והערכה מהיכן התאוריות האלה?!

אני מודיע לך חד משמעי שאם חס- וחלילה הבחור ישמע בעצתך וחתוך את הפחיות הוא יבשל את המנוע כמו גדול.

לבעל הרכב הסתמים בנוים כך בכונה אסור לפתוח את הפחיות והסיבה, אם תפתח את הפחיות המים בראש יעמדו ולא תהיה סרקולזצזיה בראשים ובסעפת ,ואתה תבשל את המנוע .

במנוע V המים עוברים ביין הסעפות ויורדים דרך הראש למעברי המים בבלוק הסתמים סגורים בצד אחד על מנת לאלץ את המים לבצע מעגל שלם בסעפות לקרורם וחימומם כאשר המנוע קר.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני אכן מה שאתה אומר נשמע הגיוני מאוד, אתה יכול בבקשה לסמן לי על התמונה של תחתית הסעפת שצירפתי איזה מהחורים אמור להיות סתום? 5d8e_1.JPGואגב אמורים להיות 2 חורים סתומים, כלומר אחד בכל צד

בני, ומצד שני כבר נתקלתי בשוק באטמים כאלה לסעפת יניקה אך ללא הפלח מתכת, אז למה הם משמשים למעשה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני,ומה קורה שהפחיות נאכלות? ,וכמו שאתה יודע זה קורה

המנוע מתבשל ,ממש לא

ישנם אטמים פתוחים וישנם בעלי הגבלת זרימה,אצלי מורכב פתוח ללא שום בעיה כאשר מדובר בכמה מאות סוסים באורווה

יגאל

intake.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז מכיוון שהרכב מקורי ולא משופר לפחות כרגע אני חושב שאני ישתמש בכל זאת באטמים עם ההגבלת זרימה/פלח מתכת כמו שהיה עד עכשיו, אני מניח שאי אפשר "לשחק" עם האטמים יש אחד שמאלי ואחד ימני ופשוט הפלח סותם את החוריי מים שאמורים להיות סגורים ע"מ לאלץ את המים לעשות סיבוב שלם בתוך הסעפת כדיי לקרר אותה נכון?

יגאל, שפירקתי את כל הסעפת והצינורות רדיאטור ע"מ לבצע את החלפת הסעפת והאטמים מן הסתם גם פירקתי את הטרמוסטט וראיתי שישנו טרמוסטט לא מקורי (190f) אלא 165f מה הסיבה לדעתך ששמו טרמוסטט שנפתח בטמפרטורה נמוכה יותר ולא מקורי?

יגאל, בסעפת המקורית הישנה לא היו מתחתיה גומיות S אלא פשוט סיליקון שחור ,ובסט אטמים החדש שרכשתי עכשיו הם כן נמצאות לשים אותם או לוותר? גם פה אני מניח שאין מקום לטעויות הם יושבות בדיוק בצורה של הסעפת נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן לי בבקשה את שם חברת האטמים ,האם זה VICTOR או FEL PRO

ואת המספר הקטלוגי,כולל תאור מילולי הנמצא ליד המספר

יש להשתמש בסיליקון בלבד ללא הגומיות ,קרא את ההוראות ששלחתי אם תתקשה תודיע

יגאל

לגבי הטרמוסטט הענין נפוץ במנועי הTBI וה LT1 אשר אינם עומדים בעומס החום בארצינו ,כאשר פתיחה מוקדמת ומלאה מאפשרת זרימה טובה יותר

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Gaskets-Full-set-for-Chevrolet-350-TBI-V8-1987-1995_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33667QQihZ017QQitemZ270181305128QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting

 

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לדעתי קיבלת סט אטמים אשרבשימוש מנועים אשר מיועדים לצפון אמריקה וקנדה ,כאשר פתחי המים מוגבלים, או שתחליף או בעזרת סכין יפנית נסה לפתוח חור

לגבי חומר האטימה

השימוש הוא בכל פתחי המים כאשר אתה מורח על האטם משני צידיו ,ובנקודת חיבור גומיות ה S לבין ראש המנוע בקצוות הגומיות

שם לב לסדר הסגירה ומומנט הסגירה ,חיזוק יתר בקצוות הסעפת ישבור אותה!

בבקשה

יגאל

 

 

פה אתה מציין כן לשים את הגומיות או שאיני מבין נכון את כוונתך?

אז למה נותנים את הגומיות האלה עם הקיט אטמים אם למעשה אין בהם שימוש בכלל, מה יקרה אם אני אשים אותם בכל זאת?

בקשר לטרמוסטט אתה בטוח שכדאי באקלים חמים כמו שלנו בארץ ליישאר עם הטרמוסטט 195f המקורי?

בקשר למק"ט ושם החברה אני לא ממש יודע כי הוצאתי אותם מהאריזה , זה קיט אטמים קומפלט לסעפת יניקה 305/350 שמכילה את זוג האטמים הארוכים עם החורים המלבניים+זוג גומיות s + אטם עגול למפלג וקיבלתי ככה בנוסף גם אטם לפלאנג מים וכל החבילה הזאת רכשתי באוטוליין בת"א במחיר של 160 ש"ח, המחיר הגיוני/סביר מה דעתך ?

 

 

יגאל, רכשתי גם פלאנג מים חדש מניקל במקום המקורי שכבר אכול/חלוד והפלאנג החדש הוא עם גומיית אטימה מיוחדת ,האם הגומייה הזאת מספיקה או שבנוסף לה כדאי למרוח סיליקון/RTV או לחלופין אטם נייר/קרטון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5881 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...