Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5880 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חוזר

לגבי הטרמוסטט מתנצל הטעתי אותך יש להשתמש באחד בעל פתיחה נמוכה יותר לימי הקיץ

אין לשים את הגומיות רק סיליקון ויש למרוח כס"מ גם על ראש המנוע,ומידה ותרכיב אותם הסעפת תשב גבוה,והברגים לא יכנסו

לגבי צוואר הטרמוסטט מכיון שפני השטח צריכים להיות חלקים למשעי לא הייתי לוקח סיכון ומורח RTV ,הזהר בחיזוק הם נשברים בקלות

לגבי חורי אטמי היניקה הקטנים של מעברי המים, המיקום הוא לכיוון קיר האש

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טרמוסטט של 165f יתאים?

יגאל, המחירים של אוטוליין ורונית חלפים סבירים?

אגב הטרמוסטט עולה 70 ש"ח

RTV השחור לאטמיי מנוע מתאים או שעדיף את האדום שמתאים למקומות שבהם הטמפרטורה יותר גבוהה?

לגביי האטם של המצערת נאמר לי שאני יכול גם לשים את האטם עם החורים המחוברים הכל יתפקד כמו שצריך מה אתה אומר יש אמת בדבר?

 

לאחר שעושים ניקוי יסודי לבית המצערת ע"י החלפת כל האטמים והגומיות מזרקים יש צורך באיפוס/כיוונון של המצערת ע"י מחשב במוסך או שאין צורך ופשוט מחשב הרכב עושה לעצמו ריסט בהפעלת הסוויץ?

תמונה של הקיט שיפוץ מצערת TBI 305/350 GM :a9_1_b.JPG

 

יגאל, לאחר פירוק המצערת לגורמים והחלפת כל האטמים והגומיות לחדשים אני מבין שחיישן זווית מצערת למעשה לא ניתן לכיוון ומנוע צעדים/IAC מבצע ריסט עצמי בהדלקת הסוויץ ,האם הבנתי נכון עד כאן?

לפניי שאני מרכיב הכל למקומו יש משהו שעליי לשים לב במיוחד או שפשוט להרכיב הכל בדיוק כפי שפירקתי?

לאטם בין הסעפת יניקה למצערת אפשר לשים קצת RTV או שממש אין צורך?

יגאל, מחכה לתשובתך המיקצועית גם לגביי השאלות הקודמות

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרמוסטט 165 מעלות פרנהייט יהיה מצוין

אין צורך לבצע ריסט או למידה של המצערת

אין למרוח RTV על אטם בית המצערת

יש להרכיב הכל כמו שפרקת

יש לשים את האטם בעל שני החורים למניעה הפרעות בניטור וכיוון מהירות האויר שנכנס לסעפת

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, בתום כל ההחלפה ומילוי נוזל הקירור במערכת כיצד אני מנקז אוויר?

הייתכן שנכנס כמות בסביבות 15 ליטר נוזל קירור במערכת הקירור כולה?

נוזל קירור של פרסטון יתאים לי או שיש נוזל יותר מומלץ לרכביי GM שממליץ היצרן?

בדיקת תקינות הטרמוסטט לפניי הרכבתו בסעפת ע"י הכנסתו לסיר מלא מים וחימום על להבה/כיריים עד לרתיחת המים ואם הוא נפתח באופן מלא ונסגר זה אומר בוודאות שהוא תקין וניתן להתקינו ברכב?

הבדיקה לתקינות מנוע צעדים היא כאשר אני פותח סוויץ לפניי ההתנעה אני אמור לשמוע אותו נפתח ונסגר כמה פעמים עד שהוא מבצע ריסט עצמי ,זה אומר שהוא אכן תקין?

מה לגביי סוג הRTV השחור מספיק או עדיף את האדום?

אני בדר"כ רוכש חלפים מכניים באוטוליין בר"ח ריבל בת"א ,מה דעתך על החנות ,מיקצועית, המחירים סבירים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ניקוז אויר למעט הLT1 ישנו בורג ניקוז על צוואר הטרמוסטט ,מנוע כבוי ,ממלאים עד הסוף באיטיות,ממתינים שהמפלס ירד, שוב ממלאים עד להתייצבות גובה נוזל,סוגרים את המכסה מניעים בודקים על פי חום צינורות המצנן שהטרמוסטט נפתח , מכבים את המנוע ומחכים שהמנוע יתקרר ,בדיקת מפלס חוזרת ובמיכל העיבוי ,

15 ליטר אכן כמות סבירה

 

אכן בדיקה בסיר מים חמים של הטרמוסטט הכרחית

 

ביצוע איפוס מצערת עדיף שתבצע אצל דיאגנוסטיקאי המכיר את הדגם המלצה אסי מוסך TMI רח שפע טל בתל אביב

 

RTV אדום בלבד לכל חלקי המנוע ,כנל אטמי השמן

יגאל

tbi.JPG

tbi2.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני מניח שאפשר לישתמש בנוזל קירור פרסטון נכון?

יגאל, מהיכן אתה מעלה את כל הדפים עם המיידע הטכני, יש לך במקרה ספרים כגון היינס/צלטון של שברולט קמארו מהשנים 84-92 דור 3?

יגאל יש סיבה מיוחדת שאתה נמנע מלתת חוות דעת על החנויות אוטוליין ורונית חלפים לגביי מחירים ומיקצועיות הצוות או שאתה פשוט לא מכיר את החנויות הללו באופן אישי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרסטון מצוין רק לא לערבב עם מים !

אלו דפים שונים העוסקים, במערכות שונות של אמרקאיות,ספרות לרכב הנל יש למכביר ערוך חיפוש במחירים שווים לכל נפש ,הייתי קונה לפני ארגז כלים

זהו פורום טכני ,ואיני מתעסק בסקרי שוק ,חוות דעת,ומחירונים ,

ככתוב :"מצאת יגעת תאמין":-)

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה והTBI הזה זהה באופן העבודה שלו, ובאופן התיקון שלו לTBI של ספארי 89-93 מנוע GM4.3, אז הריסט של מנוע הצעדים נעשה בכל כיבוי והדלקה. אם אתה רוצה לשמוע אותו עובד קצר את חוט הדיאגנסוטיק במחבר הALDL לאדמה. פתח סוויץ'. מנוע הצעדים יסתובב עד שהמחט תגיע לתושבת שלה ואז יתחיל לתקתק עד שתסגור סוויץ'. אם אתה רוצה לכוון את המצערת אז במצב הזה אתה מוציא את הקונקטור שלו, סוגר סוויץ', פותח את הקצר בחוט הדיאגנוסטיק, מניע את המנוע כשאתה לוחץ גז ומכוון את המצערת כך שהמנוע יעבוד בסל"ד הכי נמוך שאפשר, כל עוד הוא עדיין פועל חלק. אח"כ אתה מכבה מנוע, מחזיר את הקונקטור למקום ובודק שהכול בסדר, והמנוע עולה לסל"ד הנומינלי שלו. אם אתה מחובר עם לפטופ וWINALDL אז בדוק שמתח המצערת בסרק מגיע לכ-0.47-0.45 וולט, ומנוע הצעדים נמצא בערך בצעד ה35 שלו. אתה יכול לבדוק את מתח המצערת גם עם מד-מתח, כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, לפניי שאני ניגש לעבודה עליי לרוקן לגמריי מנוזל קירור את הסעפת והבלוק, כשמנתקים את הצינור התחתון בין הבלוק לרדיאטור אמור לצאת משם כל הנוזל שבמערכת או שבנוסף עליי לתת סטרטר ארוך ע"מ שהמשאבת מים תעבוד ותשאב החוצה את מה שנשאר ,כמובן בפיקוח שלא יתחמם המנוע ללא מים בכלל, או שיש עוד חלקים/צינורות שעליי לפרק ע"מ לעזור לכל המים לצאת לגמריי מהבלוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספיק לנתק את צינור המים התחתון

בעיקרון סט כלים סטנדרטי יעשה את העבודה (אם אפשר מפתחות אינצ'ים 9\16 1\2 5\8 1\4 3\8 7\16),כמובן שלאמריקאים יש כלי יעודי לכל פרוצדורה ,אך עניין של נוחות בלבד לא חובה

דוגמא ,כלי לפתיחת בורג המפלג לכיוון ,חולץ בלנסר פולי מנוע,חולץ פולי מש' הגה,,כלי להרצת מש שמן המנוע לפני הרכבת המפלג

גלגל מעלות לבדיקת גל הזיזים ,ותנועת הנדנד ,ואימות נתונים בעזרת אינדיקטור

 

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדיי לנקות את מעבריי המים בבלוק ובמערכת כולה בעזרת לחץ מים זורמים עם צינור מאיזה פתח/צינור עליי להזרים את המים בלחץ ע"מ שיעברו בכל המקומות והניקויי יהיה הכי טוב ויעיל?

בהרכבת הסעפת החדשה אפשר ליישתמש באותם הברגים המקוריים הישנים או שחייב לקנות ברגים זהים חדשים?

סגירת/חיזוק הברגים מסביב לסעפת צריכים להיות במומנט מסוים או שפשוט לחזק ברגש ע"מ שלא יגזרו/ישברו בתוך הבלוק?

יש איזה חומר נוזלי שמומלץ להוסיף למים רק לשם שטיפת מערכת הקירור כגון חומץ, אבקת כביסה וכ"ו או שמספיק זרם מים בלחץ עם צינור עד שייצאו מהצינור התחתון מים נקיים ואז למלות נוזל קירור של פרסטון?

 

בשל קושי להשיג סעפת יניקה זהה למקורית הוצע לי לשים במקום הסעפת הישנה המקורית סעפת כמעט זהה רק בלי שסתום EGR שאותה ניתן להשיג בארץ יותר בקלות בכל מיניי פירוקיות של טנדרים וואנים ישנים תוצרת GM ,הבעל מיקצוע אמר לי שברכב שלי שהוא כבר ישן וגם ככה הממיר הקטליטי סתום אין צורך במערכת EGR וזה לא ישפיע בשום צורה על תיפקוד המנוע וגם לא תהיה בעיה בטסט השנתי מכיוון שהרכב מתחת לשנת 95 ואין צורך בבדיקת 4 גזים, אני מעוניין לשמוע עוד חוות דעת האם ביטול שסתום הEGR באמת לא תגרום לבעיות הנעה או התחממות במנוע והרכב יתפקד כרגיל?

מבחינה וויזואלית הפתח של השסתום בסעפת החדשה סתום בצורה הרמטית אך הקונקטור והצינור וואקום שמחוברים לצמת הרכב המקורית נשארו "באוויר" ולא מחוברים לכלום, האם זה ייגרום לחוסר הנעה או כיבוי המנוע מיד או שנורת "בדוק מנוע" תדלק באופן קבוע ותראה על כביכול תקלה?

או שאוליי חייבים לסתום את צינור הוואקום בעזרת בורג ואת הקונקטור החשמלי לחבר למקומו ע"מ "לעבוד" על המערכת כדיי שלא תדלק נורת בדוק מנוע וכתוצאה מכך יהיה קושי בהנעת הרכב?

יגאל, מה דעתך המיקצועית בעניין אני יכול לשים את הסעפת ללא השסתום EGR ,מה ההשלכות של זה על מנוע V8 כמו שלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להתקין את הסעפת שהוצעה לך ללא הEGR ,ההשלכות יהיו בנושא פליטת המזהמים בלבד ,בדוק את תצורת הברגים להתאמה ,יש סוג בעל שני ברגים במרכז ,והאחר בעל בורג אחד

יתכן כי מנורת CHECK ENGINE אכן תאיר

סגור את צינור הואקום

חבר את הקונקטור

ועליך לדאוג שהצינור בסעפת הפליטה יהיה מחובר או סתום

שטיפת מערכת הקירור תתבצע לאחר הרכבת הסעפת בלבד ,ולפני הרכבת הטרמוסטט ,אין להשתמש בשום חומר ,מים בלבד,השטיפה תתבצע מהסעפת והיציאה צינור משאבת המים התחתון אליו מחובר צינור המצנן התחתון

חיזוק הסעפת ראה הודעה מספר 3

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה היא כמובן לשים את הסעפת הדומה בדיוק במספר ותצורת הברגים כמו הסעפת המקורית רק שהיכן שאמור להיות השסתום היא סתומה, בטוח לגמריי שהדבר לא ישפיע על התנעת הרכב ופעולה תקינה של המנוע פרט לזיהום אוויר?

אתה מתכוון לצינור שמחבר בין הצינור השרשורי שמחובר לפילטר אוויר לבין הסעפת פליטה שהוא חייב להיות מחובר? איזה השפעה עלולה להיות אם הצינור הזה יהיה קרוע או לא מחובר בכלל, המנוע עלול להדלק וישר להכבות בסרק?

 

הכוונה היא כמובן לשים את הסעפת הדומה בדיוק במספר ותצורת הברגים כמו הסעפת המקורית רק שהיכן שאמור להיות השסתום היא סתומה, בטוח לגמריי שהדבר לא ישפיע על התנעת הרכב ופעולה תקינה של המנוע פרט לזיהום אוויר?

אתה מתכוון לצינור שמחבר בין הצינור השרשורי שמחובר לפילטר אוויר לבין הסעפת פליטה שהוא חייב להיות מחובר? איזה השפעה עלולה להיות אם הצינור הזה יהיה קרוע או לא מחובר בכלל, המנוע עלול להדלק וישר להכבות בסרק?

 

הכוונה שלך לצינור שרשורי הזהcom.entigo.acdelcocatalog.servlet.ProcessImageServlet?languagecd=EN&countrycd=US&user=InternetUser&mfgname=ACDELCO&prodlinecd=21&acpartnbr=219-222שמחובר בין הסעפת פליטה השמאלית לבין הצינור שרשורי הגדול השחור שמוביל אוויר קר מקדמת הרכב לבית פילטר אוויר העגול מעל המצערת נכון?

 

כשפירקתי את בית המצערת נוכחתי לגלות שהיא ממש נקיה ללא שום שמן או פיח ,האם כבר על הדרך כדאי לפרק אותה ולהחליף את כל האטמים והגומיות+ 2 הפילטרים של המזרקים עצמם או שאין צורך בכלל לנקות מצערת TBI כי למעשה הדלק שהמזרקים מרססים על לועות המצערת באופן קבע גורם לניקוי תמידי של בית המצערת?

 

כשפירקתי את בית המצערת נוכחתי לגלות שהיא ממש נקיה ללא שום שמן או פיח ,האם כבר על הדרך כדאי לפרק אותה ולהחליף את כל האטמים והגומיות+ 2 הפילטרים של המזרקים עצמם או שאין צורך בכלל לנקות מצערת TBI כי למעשה הדלק שהמזרקים מרססים על לועות המצערת באופן קבע גורם לניקוי תמידי של בית המצערת?

 

 

יגאל, מה דעתך בקשר לניקוי ושיפוץ המצערת?

אנא התיחס גם להודעה הקודמת בנוגע לצינור שחייב להיות מחובר למקומו בעת ביטול הEGR ,האם זה הצינור שהתכוונת?

ממתין לחוות דעתך המיקצועית לפניי התחלת העבודה

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צלם את הסעפת שלך ואת הסעפת החדשה כולל תא המנוע, כך נוכל לעבוד בצורה מדוייקת יותר

הכוונה היא לצינור השרשורי העולה מסעפת הפליטה השמאלית לכיוון סעפת היניקה אותו יש לבטל

לגבי בית המצערת בדוק אם המצב תקין לא לגעת,כלומר הרכב הנע את המנוע ומשם תתקדם

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5880 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...