Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

2 דלתות == קופה?


Evaluator
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6845 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לי ברשיון רשום ZX קופה :|

 

שנתחיל שמשפטי הערצה לגבי חברות המכויות הארץ או משרד התחבורה? :roll:

שגם במקומות כאלה לצערנו יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל, ובטוח שאין להם מושג מהי ההגדרה הזאת.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

פורסם
דוגמאותנפוצות לרכבים ארוכים קופה:

לומינה 2 דלתות

לג'נד 2 דלתות

 

לומינה 2 דלתות נקראת מונטה קרלו... ומזה לנג'ד 2 דלתות? אתה מתכוון לפרלוד אולי?

פורסם

קופה יכולה גם לבוא עם 4 דלתות - מזדה RX8



2 דלתות יכולות להגיע גם במרכב אחר (סדאן, קבריולט, רודסטר (לא, זה לא אותו דבר), סטיישן (ללא דלת אחורית אחידה), מסחרי פתוח ועוד).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
סילביה היא אכן קופה.

גם יונדאי קופה היא קופה.

וגם MX3.

וגם BMW בעלת גג קשיח ו2 דלתות היא קופה.

 

 

אם ל-MX3 תא המטען נפתח עם החלון אז זה עושה אותה קופה בעלת 3 דלתות?

פורסם

האמת שהתקלת אותי פה. תצורת המרכב שלה היא ללא ספק קופה, אבל בעקבות הדלת הנוספת היא 3 דלתות.

מסתבר שכן קיים דבר כזה. יונדאי קופה גם כזאת לא?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

גם רנו מגאן.

COUPE היא הגדה של היצרן, בין אם שיווקית, ובין אם טכנית, ולא "חוק מחייב".

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם
לומינה 2 דלתות נקראת מונטה קרלו... ומזה לנג'ד 2 דלתות? אתה מתכוון לפרלוד אולי?

לא. בעבר היתה לג'נד קופה. ב-מ-ק-ר-ה גם ידוע לי על אחת כזו בארץ...

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם

למיטב ידיעתי (ולא שאני יודע הרבה בעניין זה - אבל יודע משהו),

קופה - הוא אכן "חתוך" (רזמל כרגיל מפגין ידע רב ;-)) והכוונה היא לגרסה "חתוכה" של רכב מאותו דגם - גדול יותר, כאשר נפח הפנים של הרכב קטן בעקבות "חיתוך" זה. למשל 406 ו 406 קופה - ה 406 קופה קטנה יותר מבפנים.

התוצאה של זה היא בד"כ ויתור על הדלתות האחוריות והארכת הדלתות הקידמיות (זו תוצאה עיצובית). לפיכך כעיקרון לקופה נשארות בד"כ 2 דלתות ו"כאילו" מראה ספורטיבי יותר.

אם נלך רק לפי הגדרה זו - אז ZX קופה היא אכן "קופה" - אם היא בעצם ZX בעלת 5 דלתות "חתוכה" - השאלה הנשאלת היחידה היא - האם נפח הפנים קטן יותר ב ZX קופה מאשר ב ZX בעלת 5 דלתות?

על זה, דרך אגב - אין לי תשובה כרגע...

עוד דוגמא - אם נשווה את ה 205 בעלת 5 דלתות ו 3 דלתות נגלה שנפח הפנים זהה ולכן 205 בעלת 3 דלתות (גם אם הדלתות הקידמיות מוארכות כמו בקופה) - היא אינה דגם "קופה".

אלון חלווה

 

נ.ב. - זה גם יכול לתת תשובה לגבי הגולף. אם יש גולף שמבוססת על דגם גולף 5 דלתות נניח ש"נחתך" וכתוצאה מזה נפח פנים הרכב קטן - היא בהחלט יכולה להחשב גולף "קופה" לפי ההגדרה לעיל. אבל מה, אני - לא יודע האם יש גולף 3 דלתות המבוססת על גולף 5 דלתות שנפח הפנים שלה אכן צומצם/"נחתך"...

מקווה שעשיתי סדר,

אלון

פורסם

כמו הרבה מהשמות של תצורות-מרכב (שמות שרבים מהם לא שרדו, אגב), גם 'קופה' מקורו במרכבות סוסים מהמאה ה-19. משמעות המילה היא אכן 'חתוך', אבל לא במשמעות שאנחנו חושבים: החיתוך שאליו התייחס המונח המקורי היה של החלק הקדמי דווקא, היכן שיושב הנהג. לכן, אפילו מכונית ענקית בעלת 4 דלתות כמו הבוגאטי רויאל שבתמונה המצ"ב (ורבות הדומות לה), הוגדרה קופה. היום ההגדרה מתייחסת לצורה מסויימת ומקובלת, ללא כל קשר למשמעות המקורית של המילה (הרי אף אחד לא חתך מכונית כלשהי כדי לקבל אנזו, קיימאן או אלפא 8C. אם כבר, הרבה מכוניות קופה נחתכות כדי לקבל קבריולה...). ההגדרה לפי נפח פנים, אגב, היא אמריקנית בלבד ואף אחד לא ממש מתייחס אליה ברצינות. לא צריך גם לתת יותר מדי משקל ל-CLS: מרצדס הגדירה אותה כקופה מסיבות שיווקיות ותו לא.

 

טל

Coupe Napoleon-2.jpg

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם
גם רנו מגאן.

COUPE היא הגדה של היצרן, בין אם שיווקית, ובין אם טכנית, ולא "חוק מחייב".

רזמל ענה היטב לשאלתך. זה לא תקנות זיהום קשיחות שצריך לעמוד בהן... ענין של נורמות, ואף אחד לא ייתן לך דו"ח אם לא תנהג לפיהן. מרצדס החליטה לחרוג מהנורמות האלו עם ה-CLS, ואני מניח שמחלקת השיווק ידעה בדיוק מה היא עושה.

אם תשאל אותי לגבי ההגדרה - "מכונית בעלת 2 דלתות (ולצורך הגדרה זו, חלון אחורי מתרומם אינו נחשב כדלת), בעלת גג קשיח משופע או חתוך בחלקו האחורי, רצוי (אך לא הכרחי) שתהיה בעלת אופי ספורטיבי. ושיהיה לה גיר ידני, אינעל אחותכם".

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם

גם אני מצטרף לדעה כי הכינוי "קופה" הוא החלטה של יצרן הרכב.

 

לשם הדוגמא, בשנות ה-70 שווקה אופל קדט בגירסאות 4 דלתות, 2 דלתות, סטיישן ו-קופה.

 

2 דלתות -

 

http://www.polizeioldtimer.de/images/opel_kadett-b.jpg

 

ו- קופה

 

http://www.opelfreunde-obertuerken.com/geschichte/bilder/prospekte/kadett-b/bilder/bilder-opel-kadett-b-12.jpg

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם
גם רנו מגאן.

COUPE היא הגדה של היצרן, בין אם שיווקית, ובין אם טכנית, ולא "חוק מחייב".

 

מגאן קופה היא 2 דלתות.

מצד שני, אין ממש הגדרה חד משמעית ל'קופה'.

לטיגרה יש דלת שלישית, למשל.

5700 סל"ד מקסימום

×
×
  • תוכן חדש...