Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6486 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה לא ממש מתכוון לטעון כאן ברצינות שאדם שהיה גם שיכור וגם מסומם היה מודע להשלכה כלשהי של מעשיו, נכון? בשביל זה לא צריך ללמוד משפטים.

 

טל

 

ערב טוב.

 

אני מצטער על ההרצאה, אבל ישנה בורות מסויימת בכל הקשור והנוגע לסוגיית האחריות הפלילית של נהג שיכור ו/או מסומם.

מתוך כוונה לבאר ולפשט את הדברים, לטובת כולנו, אני מביא הסבר קצר מאוד (הכל יחסי....) לאיך הדברים עובדים במשפט הפלילי.

אני מבקש/ לסייג את האמור, ולציין, כי כל המפורט להלן, רחוק שנות אור מלהיות הסבר מקיף ו/או מפורט, כי אם הסבר שטחי בלבד של הדברים מן האספקט המשפטי, תוך התעלמות מהיבטים קריטיים וסוגיות קרדינאליות בנושא, שמהוות את שאר החלקים בתמונה. אז איתכם הסליחה (אבל לי אין כח לכתוב, ולכם לא יהיה כח לקרוא......)

 

אז בבקשה:

על מנת להוכיח אחריות פלילית של פלוני, נדרשת המדינה להוכיח יסודות שונים. אחד מהם, והוא הרלוונטי לעניינינו, הנו "היסוד הנפשי" (MENS REA - בלטינית).

על קצה המזלג, עניינו של יסוד נפשי זה, הנו ההוכחה כי אותו פלוני היה מודע למה הוא עושה, הבין את השלכות מעשהו, וישנן עבירות הדורשות אף הוכחה, כי אותו פלוני עשה מעשהו, מאחר ותיכנן וכיוון לקיום השלכות המעשה מתוך הבנה מלאה של משמעויותיו.

מבלי להיכנס לכל ההיבטים המשפטיים השונים הבאים לידי ביטוי במהלך התנהלותו של המשפט הפלילי, אני אבקש לנסות לפרט ולבאר במקצת את הדברים (הנכונים מאוד) שנכתבו ע"י SRONIS .

 

מחד-דיני העונשין פותרים מאחריות פלילית אדם שבשעת עשיית המעשה, לא היה מודע למעשה שהוא עושה, השלכותיו ומשמעויותיו.

מאידך- לא יעלה על הדעת, כי אדם ששתה לשוכרה, נכנס לרכב והרג אנשים, לא יחוייב באחריות פלילית בגין מעשיו.

על כן, בא ביהמ"ש ומפרש את סוגיית היסוד הנפשי, ככל שזה מתייחס לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, באופן הבא:

היסוד הנפשי אצל אותו נהג מתקיים, מאחר ובטרם ששתה לשוכרה, השתמש בסמים וכד', ידע שעליו עוד לנהוג, ואף אם לא ידע היה עליו להניח זאת.

נוכח קיום ידיעה זו שעליו לנהוג (ו/או אפילו הנחה סבירה מצידו שעליו לנהוג), אזי היה עליו להישמר ובוודאי לא לעשות פעולות שיהוו עבירה על החוק, באופן שיסכן חיי אדם ביודעין ובמתכוון.

על כן, המשפט מייחס לאותו פלוני מודעות- לא בשלב שהוא כבר שיכור ומסטול ולא יודע איך קוראים לו, אלא בשלב שהוא עוד אינו מצוי תחת השפעת חומר זה או אחר, יודע שיכול להיות והוא יידרש לנהוג, ועדיין בוחר לשתות לשוכרה- אזי כאן הוא מתקיים אותו יסוד נפשי.

 

זהו. מקווה שהאמור לעיל לא היה מעיק מידי, והיה ברור מספיק.

אם ישנן שאלות, השגות, אי הבנות וכו'- אנסה לענות בשמחה.

 

לילה טוב לכולם.

חיים (שסיים את לימודי המשפטים שלו, זה מכבר)

  • תגובות 144
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ג'יזס... :shock:

זה כאילו שמישהו שאל כמה זה 2+2, ונתת לו הרצאה בחשבון דיפרנציאלי...

לא נראה לי שלמישהו יש ספק כאן לגבי האחריות, האשם, והעונש החמור המגיע לאותו נהג שיכור ומסומם. הסוגיה שעליה דובר היתה אך ורק ענין ההבדל בין רצח להריגה.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם
את הקטע של החמרה בענישה יחבקו בשתי ידיים. ונחש על איזה עבירות יחמירו את הענישה? על שכרות? אחוז זניח. על אי מתן זכות קדימה? כנ"ל. על מהירות מופרזת? המממ...

 

 

טל

 

אני מדבר על החמרת הענישה לגבי נהיגה בשכרות בלבד .

מהירות היא לא הגורם לתאונת היא אולי יכולה במקרה של תאונה לגרום לנזק גדול יותר אבל היא לא הגורם.

 

בקשר לרמזורים , למה לא להאריך את ההשהייה בצמתים מרומזרות להשהייה קצת יותר ארוכה זה יפתור את את התאונות שנגרמות כתוצאה מ"גניבת רמזור" , אני מאמין שאם ההשהייה ברמזור האדום של הרכב הפוגע והרכב הנפגע בתאונה המדוברת בנושא זה היתה עוד 6-7 שניות אולי התאונה היתה נמנעת.

פורסם
ג'יזס... :shock:

זה כאילו שמישהו שאל כמה זה 2+2, ונתת לו הרצאה בחשבון דיפרנציאלי...

לא נראה לי שלמישהו יש ספק כאן לגבי האחריות, האשם, והעונש החמור המגיע לאותו נהג שיכור ומסומם. הסוגיה שעליה דובר היתה אך ורק ענין ההבדל בין רצח להריגה.

 

טל

ראשית- ההסבר לא ניתן לך אישית או למישהו אחר ספציפית, אלא כהשכלה כללית. נקודה זו גם כתובה.

בשביל זה לא צריך לדעת מתמטיקה ואפילו לא חשבון פשוט, אלא רק מעט הבנת הנקרא.

 

שנית- תקרא מה כתבת ל-SRONIS, תקרא מה עניתי, והא לך ההקשר.

 

שלישית ולסיכום - אשמת רצח במקרה דנן, לא עומדת על הפרק וספק אם תעמוד, מאחר וסע' 300 לחוק העונשין (המפרט את יסודות עבירת הרצח) מחייב הוכחת תכנון מראש שמטרתו להביא לתוצאה הנ"ל.

(שוב - על קצה המזלג).

במאמר מוסגר ניתן לאמר שלמרות האמור לעיל, אני לא אופתע אם בשם ההרתעה, תחצה הפרקליטות את הגבול ותנסה להרשיע ברצח ואף יצלח לה הדבר.

 

לילה טוב

פורסם

בנאדאם כזה לדעתי צריך לקבל מאסר עולם

הוא הרג שישה אנשים במכוון או לא במכוון

ברגע שהוא שתה את השתייה ולקח את הסם לדעתי לפחות הוא שיער לעצמו שהוא לא ינהג כמו שהוא נוהג במצב נורמאלי

 

ממש גועל נפש !!!

פורסם

האם שמעתם את הנהג שהתראיין הבוקר אצל רפי רשף?

 

זה פשוט היה הזוי

 

הוא טען כי הוא לא זוכר כלום, אבל הוא כן זוכר שהוא לא שתה אלכוהול ולא צרך סמים.

 

לגבי בדיקות הדם המוכיחות כי בגופו נמצאו סמים, הוא טען (תחזיקו חזק) כי רמות הסם "נקלטו מהאוויר" ואין ביניהם לבינו ולא כלום.

 

והדובדבן שבקצפת: הוא כן "זוכר" שהוא לא היה הנהג, אלא אחיו התאום שנהרג, וזאת על אף שהוא עצמו נמצא ישוב פצוע קשה על כסא הנהג, מיותר לציין כי הוא לא הצליח להסביר את הפרדוקס הזה.

פורסם

עו"ד של הבחור כנראה די חכם. כל מי שהיה מעורב בתאונה פרט לנהג נהרג ואין מי שיעיד. כך שהטענה שלא הוא שנהג עשויה (עלולה) לתפוס משפטית. בכל אופן המשטרה תצטרך להוכיח שזה שהוא ישב על כיסא הנהג, מעידה ב 100% שהוא זה שנהג.

פורסם

איזה יופי! 1-0 למשטרה!

איך הם הצליחו לדחוף את המהירות באלגנטיות :) יופי, עכשיו יש להם תירוץ לעשות עוד מבצע אכיפה ולהכניס למדינה כמה מאות אלפי שקלים אם לא יותר.

זה כבר עבר כל גבול :evil:

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
האם שמעתם את הנהג שהתראיין הבוקר אצל רפי רשף?

 

זה פשוט היה הזוי

 

הוא טען כי הוא לא זוכר כלום, אבל הוא כן זוכר שהוא לא שתה אלכוהול ולא צרך סמים.

 

לגבי בדיקות הדם המוכיחות כי בגופו נמצאו סמים, הוא טען (תחזיקו חזק) כי רמות הסם "נקלטו מהאוויר" ואין ביניהם לבינו ולא כלום.

 

והדובדבן שבקצפת: הוא כן "זוכר" שהוא לא היה הנהג, אלא אחיו התאום שנהרג, וזאת על אף שהוא עצמו נמצא ישוב פצוע קשה על כסא הנהג, מיותר לציין כי הוא לא הצליח להסביר את הפרדוקס הזה.

 

חיים אני לא ראיתי את הראיון הזה מתי זה היה?...

הראו אותו מדבר אתמול בחדשות אבל לא ראיתי שהוא אמר את מה שרשמת באיזה תוכנית זה היה באיזה שעה?

פורסם
חיים אני לא ראיתי את הראיון הזה מתי זה היה?...

הראו אותו מדבר אתמול בחדשות אבל לא ראיתי שהוא אמר את מה שרשמת באיזה תוכנית זה היה באיזה שעה?

 

היום ברדיו דיבר אח שלו או קרוב משפחה של ירון ברכה.

הוא אמר ששניהם (התאומים) היו מבלים הרבה במסיבות כי הם "אנשים שמחים", ואולי מישהו הכניס לו סמים לשתייה. הוא בטוח שהוא לא השתמש בסמים בארוע הזה, אלא כמה ימים / שבועות לפני כן, כשהכניסו לו לשתייה.

 

בנוגע לשיכרון לא זוכר מה הוא אמר, לא זוכר שהוא התייחס לזה. זכרתי רק את הקטע עם הסמים.

Xbox12341

פורסם

כנראה ש yuvali צדק, ועורך הדין של הבחור באמת חכם - אני מניח שאם הם ידבקו בטענה כזו זה בכדי להוריד מהתביעה את טיעון השימוש בסם מסוכן (כמובן במידה ולא ניתן לקבוע בערך מה היה מועד השימוש לפי כמות החומר או משהו כזה - אני לא מבין ברפואה).

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

אתם מדברים על זה שנהג , אני אדבר על אימו .

 

אמו, איבדה 2 בנים , האחד - מתחת לאדמה, השני - בכלא (ואני לא מדבר על המשטרה \ עליו ).

כול זה ללא שליטתה , מה הייתם חושבים על זה ?

 

לדעתי היא חטפה כאן מכה הרבה יותר נמוכה ממתחת לחגורה .

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

פורסם

זה אולי ישמע לך כזלזול (וזה לא) אבל בכל זאת -

ומה עם השכנה שהייתה "דלוקה" על האח שנהרג, ועכשיו כשזה מת היא לא יכולה להיות עם התאום שלו כי הוא בכלא?

ומה עם חמשת המשפחות של ההרוגים בגטס?

והלאה והלאה והלאה... מן הסתם שלדבר כזה יהיו המון השלכות להמון כיוונים (ואני מודע לזה שגם לאם של הנהג כואב, הרי היא איבדה בן, והבן השני בכלא כמו שכתבת).

אפשר לדון בזה מהיום ועד מחרתיים - ולא להגיע לשום מקום, ברור שלהמון אנשים נגרם כאב בגלל המקרה הזה.

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

הבחור (ואחיו התאום) למדו שכבה מעליי בתיכון. אין הרבה מה להגיד מלבד להזדעזע, להשתתף בצער המשפחות השכולות, ולקוות שהאמת תצא לאור והצדק ייעשה.

 

הראל.

ספרינט QV 1.7i

146 1.7 16V

פורסם

האמת תצא לאור ? אתה הופך אותו לחף מפשע ?

 

 

זה אולי ישמע לך כזלזול (וזה לא) אבל בכל זאת -

ומה עם השכנה שהייתה "דלוקה" על האח שנהרג, ועכשיו כשזה מת היא לא יכולה להיות עם התאום שלו כי הוא בכלא?

ומה עם חמשת המשפחות של ההרוגים בגטס?

והלאה והלאה והלאה... מן הסתם שלדבר כזה יהיו המון השלכות להמון כיוונים (ואני מודע לזה שגם לאם של הנהג כואב, הרי היא איבדה בן, והבן השני בכלא כמו שכתבת).

אפשר לדון בזה מהיום ועד מחרתיים - ולא להגיע לשום מקום, ברור שלהמון אנשים נגרם כאב בגלל המקרה הזה.

 

ברור

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים


×
×
  • תוכן חדש...