Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם לקצר את היחס בדיפרנציאלים?


pinister
שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פורסטר מוגדש.

ב-2500 טורים תוספת הכוח של המגדש מורגשת, ב-3000 בהחלט מספקת.

לא עובר בדרך כלל את ה-4000, למעט האצות מזדמנות.

במחסן מחכה מגדש קטן יותר. המטרה: כוח זמין בטורים נמוכים יותר, בהתחשב בטורים הנמוכים בהם אני נוסע, ובעובדה שהפורסטר נוסע גם בשטח, והטורים שם אף נמוכים יותר מאשר שיוט בכביש.

אני מניח שהמגדש יורגש כ-800-700 טורים נמוך יותר.

עדיין המנוע חלש (יחסית, כמובן) בתחום שבין הסרק לתחילת עבודת המגדש, וזה מורגש בעיקר בהתחשב בעובדה שאיני מושך טורים לפני הורדת הרגל מדוושת המצמד.

בעוד מספר חודשים אני פותח את הגיר כדי לבדוק אם אפשר לקצר את הילוך הכוח (הסמלי) ולהתקין LSD (בנוסף ליישור קו: החלפת סינכרונים, מיסבים ומה שצריך).

אני שוקל לשנות, באותה הזדמנות, את הדיפרנציאלים (להחליף את הקורונה+פיניון של הידני בזה של האוטומטי) ולהאיט על ידי כך את המהירות ב-8%.

בדרך זו אקבל הילוכים קצרים ב-8% וגם יותר מומנט באותו תחום שמעל מהירות הסרק של המנוע.

אין לי בעיה עם המהירות הסופית, כי אני ממש לא טס בכביש.

החשש היחיד הוא השיוט בהילוך חמישי בטורים גבוהים יותר, ובהתאם בזבוז דלק באותו יחס (אם כי הבעיה תהיה רק בהילוך חמישי, כי בשאר ההילוכים פשוט אעלה הילוך מוקדם יותר.

מה דעתכם?

עד 27.1.2020 אני עסוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איזה מגדש אתה מתכוון להרכיב, אבל יש הרבה מגדשים מצויינים שיכולים להוריד את הסל"ד המינימלי שבו אתה מגיע לגדישה המקסימלית לעומת המקורי, שאני בטוח שלמרות שהוא טוב הוא לא בדיוק שיא הטכנולוגיה.

 

מלבד זאת, אתה מודע לעובדה שמה שאתה בעצם אומר זה שאתה נוהג מחוץ לרצועת הכוח של המנוע ומתלונן על זה שאתה מחוץ לרצועת הכוח :wink:?

חביבי, אם המנוע מבקש לעלות בסל"ד, תן לו את מה שהוא רוצה.

 

לא יודע אם הייתי הולך על החלפת יחסי ההעברה בדיפרנציאלים, אלא אם אתה אומר לי עכשיו שהרכב מבלה הרבה מאוד מהזמן שלו בשטח ולא רק פעם בכמה זמן.

הייתי משקיע את הכסף בטורבינה מצויינת ושיפורי נשימה, גם הם יועילו להאצת הפעולה.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף למוטי

החלפת הדיפרנציאלים תגרום לABS לתקלה ,והכיוון של הסבבת והעטרה חייב להתבצע רק על ידי בעל מקצוע המתמחה בהתאמת שטח מגע של השיניים הקמורות

אחרת רעש של הימהום בכביש מהיר ,שחיקה של מיסבים ,ואל תשכח יש לך שניים העובדים קבוע

השימוש בידית ההילוכים בנסיעה יומיומית תהיה מעייפת

התאוצות ישתפרו

תתקין צמיגים בעלי קוטר (חתך נמוך יותר)ב8 אחוז קטנים יותר תקבל את אותה התוצאה ,אך כמובן מרווח הגחון יקטן

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף למוטי

החלפת הדיפרנציאלים תגרום לABS לתקלה ,והכיוון של הסבבת והעטרה חייב להתבצע רק על ידי בעל מקצוע המתמחה בהתאמת שטח מגע של השיניים הקמורות

אחרת רעש של הימהום בכביש מהיר ,שחיקה של מיסבים ,ואל תשכח יש לך שניים העובדים קבוע

השימוש בידית ההילוכים בנסיעה יומיומית תהיה מעייפת

התאוצות ישתפרו

תתקין צמיגים בעלי קוטר (חתך נמוך יותר)ב8 אחוז קטנים יותר תקבל את אותה התוצאה ,אך כמובן מרווח הגחון יקטן

יגאל

 

 

אם מערכת ניהול מנוע מתקדמת אין סיבה שתהיה תקלה ב ABS.

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי

המגדש הקטן יותר כבר מחכה לי במחסן. לא אני בחרתי אותו אלא בחור בשם גיא מילוא שעוסק בשיפורי רכב ובעיקר בסובארו (יש לו אחת מוגדשת שמבקרת אצל "ד"ר דראג" מפעם לפעם), הוא זה שהביא לי והתקין את מחשב ניהול המנוע ושבחר את המנוע הנוכחי שלי ואת המגדש ועוד רכיבים ואף התקין בעצמו חלק מהם, ואני סומך על השיפוט שלו.

בקשר להערה שלך על שאני נוסע מחוץ לתחום רצועת הכוח של המנוע: בשיוט בכביש אני נוסע ב-2000-3000 טורים. אין בעיה לשייט אך אם אני רוצה לעקוף אני צריך למשוך עד 3K (אם אני באיזור ה-2K) כדי לקבל כוח טוב לעקיפה, ואני רוצה כוח זמין יותר ללא הורדת הילוך (ואני מניח שהמוגדשות של VAG בנויות יותר לכוח זמין מאשר המוגדשות של סובארו, כי שיא המומנט מגיע אצלן בסביבות ה-2K ולא בסביבות 3.5-4). בכבישים איטיים בפניות ראש סיכה (בעליות מנשר לכרמל, למשל) חסר כוח בהילוך השני בגלל המהירות האיטית של הפניה, וממש לא מתאים לי להוריד לראשון בזמן נסיעה. ובשבילים, בנסיעה איטית, אבל לא מספיק טכנית המצדיקה שילוב הילוך כוח, חסר כוח באותם טורים נמוכים.

ידוע לי שבתנאים שאני מציין אולי עדיף לי מנוע דיזל, או מנוע אטמוספרי גדול יותר, אבל אני מעדיף להשאר עם הרכב שלי ולשפר אותו.

ואיני מניח ששיפורי נשימה יעזרו במיוחד ב-1500 או ב-2000 טורים.

YIGALJET:

בקשר להתקנה: כשאני אומר: "אני מתכוון להחליף..." אני מתכוון שמוסך מסודר ומנוסה בעבודות כאלה יעשה את העבודה (כמו שכבר החליפו לי שם בולמים, קפיצים ועוד, ואני יודע שהם התעסקו לא מעט עם גירים ודיפרנציאלים).

מבחינת ההתאמה: הכוונה, כמו שהבנתי, להחליף בסך הכל את הקורונה והפיניון של הפורסטר הידני לזה של האוטומטי. אני מניח שמעבר לרכיבים אלה הדיפרנציאלים זהים לחלוטין.

בקשר להחלפת ההילוכים התכופים יותר: מדובר על קיצור של 8% בסך הכל. השאלה היא עד כמה תהינה החלפות ההילוכים תכופות יותר ועד כמה זה יטריד, ואיני יודע, אבל איני חושב שזו לא תהיה בעיה. הילוך הכוח הנוכחי מוריד את המהירות ב-31% ואני משתמש בו מפעם לפעם בפקקים, והקיצור הזה(!) מעט מטריד (ורק בכביש, לא בשבילים). אבל מדובר רק על כרבע ממנו. ויתכן שקיצור זה והורדת תחום העבודה של המגדש "יחסכו" לי שילוב להילוך כוח בכל שביל, אלא רק בקטעים טכניים.

בקשר להקטנת הגלגלים: חשובה לי הגבהת הרכב לצורך העבירות, ואפילו הציעו לי לקצר את הדיפרנציאלים באותם 8% ולהגדיל מעט את הגלגלים... אבל איני מתכוון לשנות את הגלגלים.

רציתי לציין שהכוונה המקורית שלי בקיצור הדיפרנציאלים היא בעיקר לעזור להילוך הכוח שאינו קצר מספיק בשטחים טכניים, ונראה לי שגם אחרי השינוי המכסימלי האפשרי שלו אעדיף אותו קצר יותר, אבל זה יוכל בהחלט לעזור לביצועי הרכב בכל מצב.

עד 27.1.2020 אני עסוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...