Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות דחופה לרגל סיום מבצע "חבר"


skorsez-mobil
שימו לב! השרשור הזה בן 6423 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בכוונתי להחליף את רכבי. התקציב שלי במזומן הוא בערך 90000 והשאר בתנאי מימון. חשבתי על איזה ג'יפ/פנאי כמו יונדאי טוסון, ויטארה או אפילו ראב 4 (רכב כזה מותח מאוד את היכולת שלי, אבל חיים רק פעם אחת). אתמול נכנסתי לסוברו ולפתע התאהבתי בB4 2000 סמ"ק שאפילו עולה כ-40 אלף פחות ממה שחשבתי להוציא. רוצה לציין כי יש מבצע של חבר שמשמעותו הנחה של 11000 ש"ח (המבצע נגמר אבל עד סוף השבוע עוד אוכל להחליט). המחיר שלה אחרי הנחה ועל הכביש הוא 152500. אני יודע שאין כ"כ מה להשוות בין הרכבים האלו, אבל אולי מישהו יכול לתת לי דעה בנושא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלח לי שאני לא מתייחס למכוניות עצמן, אבל:

 

מצאת אוטו שאתה אוהב, והוא גם זול יותר מהאלטרנטיבה. למה בכלל יש פה התלבטות?

 

אפשר לההסתכל על זה ככה: כשאתה קונה אוטו אתה קונה מכשיר שיביא אותך ממקום למקום (על זה אתה משלם את ה-20,000 ש"ח הראשונים), ושתוכל לאהוב אותו (על זה אתה משלם את כל השאר). אני מתעלם פה משיקולים נוספים - בטיחות, אמינות, עלות אחזקה ונסועה ועוד כל מיני - אבל לדעתי כולם לא באמת משחקים פה. השיקול החשוב היחידי בבחירת אוטו הוא לאהוב אותו. ואם אפשר לחסוך 40,000 ש"ח בשביל רכב שאתה אוהב, התשובה ברורה.

 

מה שאולי מבלבל אותך זו התחושה שהכסף שמעבר ל-90,000, שאותו אתה בכל מקרה מקבל בתשלומים, "עולה פחות" - או לפחות פחות מרגישים אותו. אל תטעה, כסף בתשלומים לא שווה פחות מכסף במזומן - אלא יותר, בגלל הריבית. והפרש של 40,000 ש"ח במחיר יכול להיות מאוד כואב כשהוא נפרש לך על פני תקופה ארוכה (על פני 3 שנים מדובר על יותר מ-1000 ש"ח בחודש! לא היית רוצה שיהיה לך 1000 ש"ח יותר, נטו, בכל חודש?)

 

עודד (פסיכולוג וכלכלן :wink:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6423 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...