טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,199 נושאים בפורום הזה
-
קצת קוסמטיקה
מאת SPL- 7 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
מישהו יכול לתת לי *בערך* סדר גודל של מחיר של תיקוני פחחות: (הרכב המדובר הוא פיג'ו 205) שריטה שחורה בדלת ימין בחלק האחורי מתחת לאוטו המקום של הגלגל ספיר קצת עקום תודה.
הודעה אחרונה מאת יאשה והפיצפוצים, -
- 15 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
תגידו לי ,החורים של 106-ראלי (1600 ) (של הפנסי ערפל )לא אמורים להיות פתוחים בשביל הקירור של הברקסים
הודעה אחרונה מאת Yogev, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
בהתנעה של מנוע חד בוכנתי מה קובע את כיוון הסיבוב של גל הערכובה ? לא יכול להיות מצב שהוא יסתובב הפוך? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת paulpro, -
-
שאלה לגבי מזגן
מאת eliad- 3 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
המזגן מתנתק אחרי כמה דקות של עבודה בעוצמה הכי גבוהה. כלומר מתנתקת כל המערכת של המזגן כולל המאוורים והמדחס ל-10-20 שניות, לאחר מכן המזגן חוזר לתיפקוד לשתי דקות ושוב מתנתק וחוזר חלילה. אשמח לקבל פיתרון לבעיה או זיהוי לבעיה!
הודעה אחרונה מאת eliad, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
היי, בהמשך לנושא הקודם ששלחתי, הייתם ממליצים על בולם אחר, טוב יותר, מתאים לרכב ולאופי כבישי הארץ ??? הרכב, סקסו 1.1 ( קטן אבל ג ד ו ל !!! ) תודה .
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 8 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אני יודע שבאנגליה עשו את זה! מה שאני לא מבין זה איך התאימו את המשאבה ההידראולית של הקסנטיה למערכת של ה BX
הודעה אחרונה מאת חיים_k, -
- 7 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מה אתם אומרים על זה לאסטינה שלי ? http://www.carmate.com.au/Altezza%20323%202000.htm שמוליק
הודעה אחרונה מאת Serginio, -
- 2 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
היי חברה... מישהו יכול לתת לי מקום איפה הכי כדאי לעשות צביאת קליפרים לרכב שלי.. אשמח לקבל עצות ומחירים...!
הודעה אחרונה מאת kompy, -
החלפת ונטיל
מאת huey-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 10.3 אלף צפיות
יש לי את המכשיר הזה שמחליפים באמצעותו ונטילים, אבל אין לי שמץ של מושג איך משתמשים בו... זה נראה כמו הראש הזה ששמים על הונטיל, רק שעשוי ממתכת ויש לו עוד צינור שממשיך ממנו, ובצינור הזה יש חריץ בשפה (כמו שתקחו צינור ותכתכו עם מסורית בצורה אנכית לשפת הצינור) אם מישהו יכול לומר לי איך משתמשים ומה הפרוצדורה אני אודה לו מאוד, ואגב מה בדיוק מחליפים כשמחליפים ונטיל? רק את החלק הפנימי שלו או גם את המעטפת (רק את המסמר או גם את המעטפת שעלייה יש את ההברגה) תודה מראש
הודעה אחרונה מאת huey, -
-
- 7 תגובות
- 2 אלף צפיות
האם זה בריא למנוע ? אם לא אז במה ? בתודה מראש . נ.ב - נא להתייחס לשני הנושאים הנ"ל בבקשה. ובמה זה מוסיף לרכב ? אני מדבר על רכב עם כיום 148 כ"ס עם אני מבצע את שני הדברים ברכב הנ"ל כמה זה יוסיף לו להכל... פונטו HGT 1.8 148 כ"ס , סגירה שנעשתה היתה 210 קמ"ש. כמה זה יוסיף לי..... ?
הודעה אחרונה מאת joker2k, -
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
לחברה שלי יש דיהטסו אפלאוז שנת 93 עם 210K האוטו מעשן חופשי, ואבא שלה "מתדלק" את המנוע בשמן כל 3000 ק"מ לערך. אז טענתי שהאוטו צריך שיפוץ מנוע וגם החלפת בולמים לא תזיק (מקוריים) בכל אופן אבא שלה הלך היום למוסך (ערבים) והם אומרים לו: המנוע במצב תקין, עוד 100K יסע בלי בעיות. בולמים במצב מעולה, אין מה להחליף. כשאני נוסע באוטו, הסיבובים מזכירים לי ספינת שוטים, פשוט להקיא. אמרתי לחברה שלי שהם מזיינים את השכל, היא מצידה אומרת לי שאני לא מבין. רוצים לתת את דעתכם??????
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 2 תגובות
- 922 צפיות
איזה תוסף דלק מומלץ ל95 ? באיזו כמות מוסיפים את זה ובאיזו תדירות? תודה רבה לכם מראש
הודעה אחרונה מאת Mazda323F, -
- 2 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
ובכן חברה, מסתבר שהראש עובד. הרעיון הוא לבדוק האם הבנזין שאנו מתדלקים מהול במים. מלאו חצי כוס במים והשאר בבנזין. אם הם יוצרים שתי שכבות אחרי כמה דקות אזי הבנזין תקין אם הם מתערבבים - לא תקין. זכור לכם משקל סגולי ? מה אתם חושבים על הרעיון ? שמוליק
הודעה אחרונה מאת David A, -
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
יוצא לי מלא עשן לבן... והאוטו בקושי בקושי מגיב ללחיצת גז... פשוט אי אפשר להמשיך לנסוע.... מה זה אומר? מה הפתרון? אונו 94 מנווע 1000 הזרקה.!
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
הטמבון שבתמונה בא עם הרכב הזה מהחברה? http://www.pbase.com/image/18291671 וכמה יעלה טמבון כזה מפרוקיה? תודה
הודעה אחרונה מאת itzikpapo, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
הזמנה להרצאה בנושא מחשבים ברכב המודרני!! ביום חמישי הקרוב, 26/06/03 בשעה 19:00 תערך הרצאה בנושא מחשבים ברכב המודרני. ההרצאה מועברת ע"י Eyal20, חבר פורום המכוניות של YNET, ותכלול מבוא למחשבים ברכב המודרני, הוראות בטיחות בעבודה עם הרכב המודרני, מערכות חדשות בתחום, אודות ABS וכריות אוויר ועבודה מעשית על גבי כלי רכב. ההרצאה נועדה במקור לחברי מועדון PSI, והיתה כוונה לערוך הרצאה נוספת לחברי הפורומים, אך מכיוון שיש מקום ליותר אורחים מאשר נרשמו, תערך הרצאה אחת למועדון PSI ולחברי הפורומים ביחד. ההרצאה תועבר בחינם, אולם ייגבו 5 ש"ח מכל משתתף לכיבוד קל במהלך ההרצאה. אני מבקש מכל מי שמתכוון להגיע להרצאה לשלוח לי אימייל או מסר אישי ולהודיע על כוונתו להג…
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- 9 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
יש לי סוזוקי בלנו שנת 96 אוט' , היום במהלך נסיעה של 120 בערך , מד החום עלה כמעט את הקו האדום, עצרתי בצד ובדקתי שמן ומים ויש הכל... המנוע התקרר ויצאתי לדרכי שוב, ושוב התופעה חזרה למישהו יש השארה ממה זה נגרם?? ואם כן , מה עלות התיקון? תודה מראש!
הודעה אחרונה מאת 20VT, -
-
- אחראי פורום
- 27 תגובות
- 3 אלף צפיות
אני אשמח לעמוד לרשותכם במיגבלות הזמן הפנוי ובגבולות הידע והניסיון שלי. בהזדמנות זאת מצאתי גם לנכון להחליף את שם המשתמש, נתראה על גבי הפורום ובמפגשים. David. A
הודעה אחרונה מאת Ranster, -
-
- 10 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
אז ככה, נסעתי היום עם האוטו ובדקתי לחצי אויר וגיליתי שחסר לי הרבה אויר בצמיג השמאלי אחורי. אתמול מיליתי אויר בכל הגלגלים סביב ה32 PSI כפי שרשום על דלת הנהג. מבט בוחן בצמיג הראה שתקוע לי בורג בצמיג הזה. בקיצור, אני צריך המלצה לפנצ'ר מעאכר לתקן את זה. המליצו לי על אנטון ביפו. יש למישהו המלצה אחרת בסביבה? כמו כן, יש לי רעידות בהגה. אני חושש שאני צריך איזון גלגלים ואו כיוון פרונט. היום נכנסתי לבור בכביש בצורה קצת לא טובה (אני בד"כ מאיט עד לפחות עשרים ועובר את הבורות האלה לאט, אבל ראיתי שאני לא מצליח להאט מספיק אז הרפיתי מדוושת הברקס כדי לא להכנס לבור עם בולם סגור אבל לדעתי קיבלתי מכה בכ"ז) אז ככה, כמה אמור לעלות לי כיוון פרונט , איזון גלגלים כולל (אם כ…
הודעה אחרונה מאת hc2, -
בולמים להונדה
מאת RACEPAK- 1 תגובות
- 936 צפיות
שלום לכלום יש לי האצ'בק 97 בולמים וקפיצים מקוריים כשאני נוסע בכביש משובש אני שומע כאילו שהבולמים משוחרים מקדימה ומאחורה זה לא רעש אחר אני בטוח שזה מהבולמים. מישהוא יודע פעם בכמה זמן אני אמור להחליף בולמים??? או אייך אני יכול לבדוק אם הם עדיין תקינים???
הודעה אחרונה מאת אביעד, -
- 0 תגובות
- 935 צפיות
האם הם זהים בגודל לאלה הנמצאים בפיאט פונטו?
הודעה אחרונה מאת מהיר ועצבני, -
- 3 תגובות
- 968 צפיות
עשו לי היום בפיג'ו ראש מנוע. לקחו לי 2500 ש"ח אחרי מע"מ. אני לא ממש מכיר את המחירים אך זה נשמע לי קצת מופרז. לא שהיה לי מה לעשות בנידון ....
הודעה אחרונה מאת גלעד 106 ראלי, -
- 8 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
ראשונה, האם אגזוז מעוצב מרתחים לאגזוז הקיים או רק מבריגים? מכיוון והוא יהיה ניתן לפירוק במידה והוא לא יחובר בעזרת הרתחה. אז נהוג רק להבריג או איך? ושאלה שניה... האם הפדלים מניקל שניתן לקנות, האם הם רק תושבת על הפדל הקיים, או שמסירים את הפדל ומרכיבים אותם. במילים אחרות האם זה רק פאנל או הפדל עצמו. במידה וזה לא הלבשה אלא פדל אמיתי, לפרק פדק זה בסה"כ שלושה ברגים מאחורי הפדל... נכון? תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת Mazda323F, -
הנמכת רכב 1 2
מאת daniel-rsi- 23 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
שלום יש לי קליאו rsi ואני רוצה להנמיך אותה הבעיה שבתקציב שלי אני יכול להרשות לעצמי רק את ההנמכה ללא בולמים אז רציתי לדעת אם הבולמים המקוריים שלי יפגעו אם אני רק ינמיך? או שכדאי לרדת מהעניין עד שיהיה לי כסף לשניהם? מישהו גם יכול לתת לי שמות וכתובות של מקומות שאני יכול להנמיך לא במחיר מופרז? תודה
הודעה אחרונה מאת daniel-rsi, -
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום לכם , הרכב שלי עבר 150K ק"מ , ונגס בהם בשמחה... מדובר על סקסו 1.1 . קצת קשה לי עם הבדיקה של נידנוד הרכב...נראה לי קצת לא מקצועי. יש טעם לגשת ולהחליף פשוט מהסבר הק"מ וכבישי ארץ ישראל הקדושה ? צריך גם לכוון פרונט אח"כ לא ???
הודעה אחרונה מאת Volvo740, -
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום! יש לי מספר בעיות ברכב שרציתי להתייעץ אתכם, אנשים יקרים. הרכב הוא פולקסווגן פולו ווריאנט 1.6 ידנית 99'. אז ככה: בדלת קדמית ימנית, התנפחה בועת אוויר בדופן. מה עושים? לצערי אין לי תמונות. דבר שני: לקונסולה המרכזית יש מסגרת פלסטיק. בחלק העליון שלה, בפינה הימנית, נהיה סדק ממש מעצבן. כמה עולה כזאת מסגרת לדעתכם? דבר שלישי:בידית הילוכים, הפלסטיק העליון שעליו מצויר הסימון של ההילוכים, השתחרר קצת מהדבק, והוא מסתובב, עד בערך 90° ימינה. מה עושים? ועוד שני דברים מכניים: כשאני נוסע, יש רעשים מוזרים מכוון הגלגלים, שנשמעים בערך כמו קפיץ חלוד, או לחילופין כמו חריקות מתכתיות אחרות. מה זה יכול להיות? ודבר אחרון: כשמסובבים את ההגה, יש רעשים איומים ונוראים, חריקה בטון נמוך. …
הודעה אחרונה מאת 20VT, -
- 8 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
מכון לכיוון פרונט ממוחשב, עם חבר'ה רציניים ולא חאפרים, שיודעים לעשות עבודה מדוייקת וגם יתנו לי לשבת להם על הראש בזמן העבודה?
הודעה אחרונה מאת Guy, -
שאלה לגבי unit
מאת asiz- 7 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
ברשותי גם אודי 80 מודל 91'. לפי דעתי חום המנוע מעט גבוה (בין 90 ל - 105 מעלות), קניתי unit עם 3 מגעים. על הunit יש שני תחומי טמפרטורה (87-77, 82-92), מה הכוונה? האם אני יכול לבחור בעזרת החיבור לאיזה תחום שאני רוצה? יום טוב
הודעה אחרונה מאת David A, -
- 17 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
יש לי דילמה... אני לא יודע בדיוק כמה כ"ס יש לרכב שלי. אני חושב שיש לי בערך 105 כ"ס, אבל אני סגור על עצמי. כאמור יש לי מזדה 323F שנת 96 , מנוע 1800. אמרו לי שיש טבלה כזו ברשת, משהו יכול לומר לי? חיפשתי בספר הרכב שלי, אבל לא מצאתי את זה.... יש למשהו מידע על הרכב שלי. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת Mazda323F, -
- 11 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום לכולם אני חדש באתר יש לי הונדה האצבק 97 מנוע 1.4 D14A(באסה אבל עושה ש8.5 100-0) חבר סיפר לי שאם אני אשים הזרקה כפולה יהיה למנוע יותר כח בסביבות 10-20 כ"ס הגיוני?? שווה השקעה של 1000 ש"ח 9
הודעה אחרונה מאת ישי,
-
מי מחובר 59 משתמשים רשומים, 10 אנונימיים, 389 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- sperial
- DIVON
- itaysamurai
- IsraCar
- GTI33
- בן מיכאל
- oferg22
- יועץ רכב
- דוד495
- Amitbak
- flytomars
- Ash1
- שביט
- itaimoto
- discoTD5
- DareDevil
- Michaelgir
- BoazB11
- Shay Shd Dave
- menir1
- Igalz
- yuval1111
- yuvk
- parnuk
- eran_k
- FROGIE
- Itzik-b
- meirp123
- meny5
- יובל .מ.
- levy
- אריה שאג
- פאר האורה
- יבגניפ
- Paprika-Metuka
- לירון .ה.
- Derish
- D1winner
- DubelBoom
- David32
- אליה
- PASHUT
- הדוקר משידור חוקר
- Tal7
- yossy
- Mech Morphix
- סולל הדרך
- Step
- עוזי ל
- Matanb1998
- iEminem
- מחכה
- samg
- orankohn
- nglancer
- zvit
- motior
- ronrobin
- benny62
