טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,197 נושאים בפורום הזה
-
- 25 תגובות
- 3.4 אלף צפיות
אהלן ח'ברה מישהו יכול אולי לעזור לי אני מחפש קצת מידע. אני יודע מה התפקיד של אגזוז זרימה חופשית וכל הנושא הזה, אבל השאלה שלי היא, מה ההבדל בין אגזוז זרימה חופשית לבין מערכת פליטה מלאה- על ראלי דור שני ! נאמר לי בחברת שיפורים E&A שמערכת פליטה מלאה לא תעזור לי ברכב שלי אלא אם אני מחליף סעפת. עכשיו בהנחה וזה נכון- אם אני מחליף סעפת, מה הנזק הכספי? קצת פרטים יעזרו בנושא תודה. בנוסף, אם הדבר אכן נכון, אז איזה דוד כדאי לי להתקין? ישנו "סברינג" ב-1600 שקלים + התקנה, האם הדוד יתפקד כמו דוד מתוצרת "רמוס"? מהם ההבדלים ??? למה לא "אנסה"? הפרטים נורא חשובים לי כי אני רוצה ללכת על הטופ שבטופ, המלצות יתקבלו בברכה. אני אשמח לקבל גם פרטים בנושא מערכות פליטה ודודים ופע…
הודעה אחרונה מאת Tamir_VTR, -
- 7 תגובות
- 5 אלף צפיות
אם יוצא עשן לבן מהנשם (או מהפתח מילוי שמן) בכמויות על מה זה מעיד ?
הודעה אחרונה מאת E-S-L, -
מלא עשן לבן
מאת dudielad- 10 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
יוצא לי מלא עשן לבן... והאוטו בקושי בקושי מגיב ללחיצת גז... פשוט אי אפשר להמשיך לנסוע.... מה זה אומר? מה הפתרון? אונו 94 מנווע 1000 הזרקה.!
הודעה אחרונה מאת paulpro, -
- 3 תגובות
- 887 צפיות
טוב אז סיפורני ממשיך כך. למה ממשיך? כי הצרה התחילה ביום שהאוטו הגיע. יום ששי, בדרכי למפגש, פתאום נדלקת לי נורת כריות האוויר, הייתי מופתע? לא! אני רגיל לשטויות של האוטו. כאשר יצאתי מהמפגש הנורה כבר לא דלקה. שמח וטוב לב נסעתי לי הביתה, ואז הגיעה חבטה חזקה מהגיר, הוא הוריד להילוך 3, ונדלקה נורת החיווי של הגיר האוט'. עצרתי את הרכב בצד, הכנסתי לניוטרל, כיביתי והתנעתי ושוב, והכול חזר לקדמותו. חשוב לציין שבשבת הכול היה משעמם ואף נורה לא נדלקה לה. יום שלישי בבוקר, יום הולדת לאמא שלי, יצאנו לארוחת צהריים, הסצינה חוזרת על עצמה, חבטה מהגיר, הילוך שלישי נורת ביקורת של התיבה האוט'. מנסים לכבות ולהתניע מספר פעמים, אך זו עקשנית…
הודעה אחרונה מאת SPL, -
חלונות כהים
מאת SPL- 2 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
רכב עם חלון אחורי כהה עובר טסט? ואיך בדיוק מדביקים את הציפוי?
הודעה אחרונה מאת Volvo740, -
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
בזמן שאני בולם ומסובב את ההגה יש מן קליקים מאזור הגלגלים... משהו מכיר???
הודעה אחרונה מאת danny24, -
- 13 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
ואיך אני יכול לדעת מה הלחץ אוויר שאני צריך למלות ? יש לי סואברו לאגסי שנת 90 .. תודה
הודעה אחרונה מאת Volvo740, -
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
יש לנו לנטיס שנת 2000 מהעבודה. האוטו יצא מטיפול 75K לפני שבוע. איך שהוא יצא שמתי לב שיש מן רעש מוזר כל פעם ב-4500 סל"ד בהילוכים שני ושלישי. בניוטרל וראשון זה לא קורה. בסביבות ה-4700 זה מפסיק. כאילו יש מן קטע מסוים שתמיד שם זה קורה. זה מן "בררררר" כזה שמורגש בעיקר בדוושה, לא נראה לי שמי שלא נוהג ישים לב לזה. עד לפני הטיפול זה לא היה. יכול להיות שזה רצועה מחליקה או משהו כזה? למישהו יש רעיונות אחרים? תודה, אורון
הודעה אחרונה מאת ג'רמי, -
- 1 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום לכולם האם מישהוא יודע מה ההבדל ביין מנועים של הונדה שיוצרו ביפן ובארצות הברית? אני יודע שמנוע 1.6 B16A של USDM מוציא 170 כ"ס ושמנוע 1.6 D16A של JDM מוציא 145 כ"ס הגיוני??????
הודעה אחרונה מאת sparrow, -
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אם מישהו מכיר מוסך כזה באיזור חיפה והצפון אני ישמח לדעת כי עד עכשיו לא מצאתי כזה
הודעה אחרונה מאת danidina, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
האם פג'ו 205 סטייל GR שנת 93 פועלת על הזרקה תודה מראש
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
- 11 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
רציתי לדעת איך אני מחליף רפידות לבלמים הקדמיים שלי, אם זה מסובך או שאני יכול לעשות את זה בעצמי, כמו כן איך מחליפים את הגומיה של הציריה אם היא נקרעה קצת (האם זה סיבה לכשלון בטסט?). תודה.
הודעה אחרונה מאת Jeka, -
- 7 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
ברשותי 306 עם בקרת אקלים,לצערי המדחס נדלק לפעמים כשבא לו וכמו כן הוונטה נוטה להשתולל. ברצוני לפשט את המערכת בכך שהפעלת המדחס תתבצע ידנית כמו במכוניות ללא בקרת אקלים,למשל כמו ב 306 ללא בקרה אלקטרונית. הבנתי שעלי ליצור מערכת שתדליק את המדחס בזמן היותה נתונה למרות טרמוסטט שתפקידו למנוע קפאון המערכת. בקיצור מי שיודע לתת עצה מועילה כיצד לעקוף את בקרת האקלים שאוהבת להשתגע במיוחד בקריית אריה אז בבקשה......תודה. יוני בקרוב....תמונות מהעבודה של היום ..שיפוץ סטרטר והחלפתו ב 306S16
הודעה אחרונה מאת רועי צוקרמן, -
- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
כאשר אני נוסע ישר אני שומע תיקתוקים מצד ימין וגם כאשר אני עוזב גז ואז נותן שוב פעם גז שומעים רעשים מה נראה לכם שזה צירייה
הודעה אחרונה מאת badboy2, -
- 3 תגובות
- 1 אלף צפיות
בפילטר המקורי יש חישן אויר אני רוצה לשים פילטר פתוח ולהוציא את הפילטר המקורי אז מה עושים עם החישן..? האם זה מפריע שהוא לא מחובר בכלל .? או שחיבים לחבר אותו גם לפילטר הפתוח..? ועם כן זה משנה איך לחבר אותו....?? מי שיכול לתת לי אסבר תודה רבה גיא 106
הודעה אחרונה מאת ישי, -
- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
כן כן שוב אני מה לעשות שאלה: כיצד אתם מטפלים ברכב? ואקס? שטיפה רגילה? מה עוד??? שתפו את שאר חברי הפורום שנוכל גם אנחנו לגרום לרכב להיות מראה(אהם לירן ) ושאלה נוספת, היכן באמת הכי כדאי לי לטפל בראלי? אני לא מכיר יותר מידי מעבר למרכזי וליטל. שגם עליהם אני לא יודע דבר.
הודעה אחרונה מאת ישי, -
- 0 תגובות
- 936 צפיות
אני מכונאי רכב במוסך מרינה שבהרצליה שאלתיהיא מכוונת לכל המכונאים למינהם מהם הסימנים של שרשרת תיזמון ושל גלי הזיזים+גל הארכובה לפני פירוק בתודה רבה יוסי קורח
הודעה אחרונה מאת yosi_dig, -
- 6 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
קניתי לדים ב-7 שקל בא.אבן אלקטרוניקה... עזרה בלחבר... איך אני מחבר אותם ולאן? יש למנורה שתי "מקלות" שיווצאות ממנו... מה אני עוששה איתם... אין לי חוט לחבר למצבר! תודה לעונים! דרך אגב אני רוצה סתם לחבר לזרוק את זה איפשהו על הדשבורד...
הודעה אחרונה מאת yuvk, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
משהו מכיר איפה אפשר להשיג אורות ערפל לאימפרזה 99 - לא טורבו תודה מראש
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום רב ביום שבת אבא שלי מילא דלק-לא נסענו הרבה השבוע בכלל-היום הופיע לי רבע טנק וקצת למטה-נסעתי למלא דלק-התחלתי למלא ב30 ש"ח ומעלה המשאבה התחילה לקפוץ שהגענו ל60 ש"ח התחיל להשפך דלק החוצה-המתדלק ניסה שוב כי אמרתי לו שזה לא יכול להיות-שוב התחיל להשפך דלק-מה זה יכול להיות-המד שלי דפוק או המשאבה??-אחרי המילוי המד עלה לחצי-אם המד מראה נכון איך זה שנשפך דלק? תודה רועי
הודעה אחרונה מאת kompy, -
- 8 תגובות
- 4.4 אלף צפיות
אני זוכר תמיד באופניים כשהכידון היה מתעקם לי היתי שם את הגלגל הקדמי בין הרגליים ומיישר את הכידון. ההגה אצלי בשרייד טיפה עקום, יעני כדי שאני אסע בקו ישר לחלוטין ההגה אצלי טיפה פונה ימינה (טיפה אבל זה מעצבן אותי) איך מטפלים בבעיה זו?? דבר נוסף (וכן עשיתי כיוון פרונט וזה לא קשור) במהירויות גבוהות האוטו לוקח טיפה ימינה כאשר אני עוזב את ההגה עשיתי כמה בדיקות בפנצ'ריה שלי והתברר שזה בגלל שיש מכה קטנה באחד הג'אנטים. העברנו את הג'אנט מקדימה לאחרונה והתופעה קטנה אך לא נעלמה. יש מצב ליישר את הג'אנט? אין לי תקציב להחליף את הג'אנטים ואני מעדיף שהוא ימשוך קצת ימינה מאשר לחזור לפחים המגעילים של שרייד. יש למישהו איזשהי הצעה? השאלה הראשונה יותר מטרידה אותי …
הודעה אחרונה מאת kompy, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
משהו יכול להגיד לי כמה יעלה לי טמבון קדמי יפה ללאדה וחצאיות צד (לא משנה החברה)? וכמה יעלה לצבוע את כל האוטו כולל הטמבונים? חיב תשובה דחוף וכמה שיותר מהר תודה
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
BEST או אריה BEST
הודעה אחרונה מאת ssc, -
GMC SONOMA
מאת gilbmx1- 3 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
יש לי ג'וק בראש והוא אומר לי " תקנה סונומה - סונומה זה טוב" אני מכיר את הסונומה מעבודות בעבר, אבל אין לי מושג עד כמה היא בעייתית מבחינת טיפולים. האם למישהו יש מידע על כמה כסף פחות או יותר מדובר באחזקת סונומה (או ונדורה) - טסט -טיפול תקופתי - מהם המחלות הכרוניות. אני בעיקר מדבר על הדגמים לפני שינוי הצורה (1994) אני רוצה לדעת אם כדאי לקנות את האוטו או k-300 להרוג את הג'וק...
הודעה אחרונה מאת Cava, -
- 2 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
כאמור אני מחזיק במזדה 323F שנת 96, ואני מעוניין לעשות כמה שיפורים במראה הרכב. ממה שהציעו לי פה, בהחלט התחשבתי, וחבר פורום הציע אולי לצבוע את הפנאלים הפנימיים סביב ללוח שעונים, או פתחי האיוורור. כפי שאפשר לראות בתמונה שאני מעלה. ראיתי את המדריך שיש כאן ואיך מומלץ לעשות את זה.. פשוט אני לא מתעסק בדרך כלל בדברים כאלה, ויש לי את הרכב רק חודש, אז לא יצא לי ועד להתחיל לשחק איתו, אני מחפש עצות איך לטפל בעיניין. האם זה מורכב לפרק את הדברים, והאם אפשר להפנות אותי למקום בו יש מידע כיצב לפרק את החלקים האלו. אני מצרף מספר תמונות של הרכב שלי, שתראו על מה מדובר, וגם את התמונה של מה אני מעוניין לעשות, כמובן, קצת יותר צנוע.... מי שמועניין לראות עוד תמונות מלבד מה שאני …
הודעה אחרונה מאת Mazda323F, -
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
לאחרונה קרתה בעיה לרכב כאשר אני מתניע אותו לאחר מספר שעות שהוא עמד מד סל"ד קופץ בערך ל 1500 וחוזר לטווח של ה 800, אם אני אתניע שוב לאחר כמה דקות הוא יעמוד ישר על 800 וללא כל קפיצות. בבקשה תייעצו מה יכולה להיות הבעיה ?
הודעה אחרונה מאת דניאל, -
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכולם. בימים האחרונים שמתי לב שחסר לי קצת מיים במיכל הפלסטיק ברדיאטור, הכוונה היא שאני מחכה שהמנוע יתקרר לגמרי ממלא מיים עד לקו המסומן ונוסע. כמה שעות אחרי חסר לי בערך כוס מיים ועוד שהמנוע חם, ומפלס המיים אמור כביכול לעלות ? מה יכולה להיות הסיבה? יש איזה כיוון בדיקה שאני יכול לעשות לבד, לפני מוסך ? תודה, אלי
הודעה אחרונה מאת E-S-L, -
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
יש צינור עגול שמתחבר לבית התרמוסטט. אחרי שהואטו עומד במקום איזה 30 דקות(לא בדקתי אחרי נסיעה.)הוא קשה יותר מאבן וחם.(בסדר חם אני מבין) אני פותח את המכסה של הרדיאטור שומע "פשט"(לחץ) נוגע שוב בצינור הזה (גם לאחר שסגרתי את המכסה של המיים והוא נהיה רך. זה אמור להגיד משהו או שזה טבעי?
הודעה אחרונה מאת omri75, -
- 9 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
שלום לכולם.... יש לי בעיה קטנה בזמן שאני עושה סיבוב פרסה במקום... אני שומע מאיזור הגלגל הימיני(זה שפחות אוחז על הכביש-כי הפרסה היא עם סיבוב ההגה לכיוון שמאל). רעש ארוך כזה של חיכוך או של שני מתכות נוגעות אחת בשניה מין ררררררררררררר..... ארוך כזה. ואני מדגיש זה לא רעש של דפיקות... אלה רעש ארוך כזה. אז מה אתם חושבים שזה ? ומה הנזק של נסיעה עם ציריה גמורה יכול להיות.
הודעה אחרונה מאת fiesta-1.3, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
שלום,אני חדש פה והפורום ממש מקצועי תמשיכו כך... יש לי 106 שעברה ראש מנוע לפני שבועיים מאז יש לחץ גבוה מאוד ברדיאטור אפילו אחרי נסיעה של 10 דקות , הרכב התחמם כבר פעמיים (בפעם הראשונה מייד לאחר שהתחמם ייצאו כמויות של מים משסתום העודפים והרדיאטור התמלא באוויר ניקזצתי אוויר ושוב אותה הבעיה חזרה ) עשיתי ניקוי של הרדיאטור ולא הועיל, החלפתי את הטרמוסטט ושוב ללא תוצאות, היום חבר אמר שכנראה האטימה של הראש לא טובה וגזים יוצאים מהצילינדר ונכנסים למערכת הקירור. האם יש למשהו רעיון נוסף מה גורם לתופעה
הודעה אחרונה מאת ofir106, -
