טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,197 נושאים בפורום הזה
-
- 0 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
האם זאת הרשת עליה אתם מתכוונים? אי אפשר להשיג רשת מעוינים בזול? האם קל להוציא את פסי הקישוט האונו? מי שיכול לתת לי הסבר אני ישמח.. אה ולאן מחברים שעון לחץ אויר? תודה לכם ומצטער על יותר מידי שאלות בזמן האחרון!!! סקרנות מה לעשות...
הודעה אחרונה מאת dudielad, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 6.9 אלף צפיות
שלום אשמח אם תעזרו לי ! יש לי נזילת שמן גיר באוטו והשאלה שלי אם זה נוזל מאיזה צינורית קרועה או שזה נוזל ישירות מהקרטר או שאולי יש מקום אחר ? ומה הנזק והעלות תיקון ( ברכב מסוג ב.מ.וו ) ?
הודעה אחרונה מאת mercedes - 300d, -
-
- 6 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
הציריה שלי מתקתקת כבר הרבה זמן,אני שומע את התיקתוקים רק בתחילת נסיעה או שאני לפעמים מוריד הילוך.אני לא מרגיש למשל דפיקות בסיבובים. מה לדעתכם לעשות שיפוץ ציריה או חליפי. אהה וכמה זה אמור לעלות תודה עופר.
הודעה אחרונה מאת חן, -
- 14 תגובות
- 5.1 אלף צפיות
שלום הברקסים אצלי גמורים והשאלה שלי היא האם כדאי לי לקנות ולהרכיב לבד? או לקנות ולתת למוסכניק שירכיב? לא הרכבתי ברקסים בעבר אבל אמרו לי שזה לא מסובך.. תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת ראלימן, -
- 4 תגובות
- 2 אלף צפיות
האם מילוי יתר של שמן עלול לגרום לעשן לבן או אפור מהאגזוז?
הודעה אחרונה מאת Volvo740, -
מאורר לא עובד
מאת NirTzi-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
לפני מספר ימים אבא נסע לי באוטו!... באמצע היום הוא מתקשר אלי ושואל אותי למה לא יוצא אויר מהמזגן ... הקיצר... אחרי קצת בדיקות ... ראיתי שאין שום בעיה במתג... והכל מסתובב כראוי... יוצא קצת אויר ... בעוצמה חלשה מאוד !... משיחה עם כמה מבינים... אמרו לי שנהרס לי הנגד מהירויות... עכשיו!... לפני שאני קונה אחד חדש ( בתקוה מפירוק... ) אני רוצה לההיות בטוח שזה באמת זה!... ניסיתי ללכת לחשמלאי רכב... הוא לא הסכים לדבר איתי לפני שהוא רואה כסף... אז ככה... מישהו מאמין שזה משהו אחר ?... או שאני יכול בראש שקט לקנות נגד מהירויות ?... האוטו ...205 שנת 94... תודה רבה!, ניר.
הודעה אחרונה מאת YH, -
-
- 16 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
איזה קלאץ' אתם ממליצים ל306 1.4 שנת 95? מה העלויות? איכויות? בנוסף המתזים נסתמו לי ובתהליך הפתיחה שלהם עם הסיכה עקב הרבה נסיונות נגמרו המים וזה נסתם שוב-איך אני מנקה את מיכל המים של המתזים מאבנית? תודה חבר'ה מראש!
הודעה אחרונה מאת AMOS, -
ידית איתות 1 2
מאת שי- 15 תגובות
- 7.9 אלף צפיות
כאשר מפעלים איתות שמאלה, לעתים האיתות לא פועל ונשמע מעין "קחחחחח" צורם. אם משחקים מעט עם הידית, הרעש מפסיק והאיתות חוזר לפעול. הרעש הצורם מגיע מממסר האיתות וכנראה נובע מקצר כלשהו. מה ניתן לבדוק או לתקן? הרבה ספריי מגעים יעזור (קצת לא עוזר...)? תודה, שי
הודעה אחרונה מאת firebird, -
- 3 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
מישהו יודע איפה ניתן להשיג משענת יד נורמאלית (לא כמו הסוג הזול שמוכרים באוטו דיפו) לאוטו קטן (דיהטסו שרייד)? תודה מראש לכל העונים.
הודעה אחרונה מאת YoSiMr, -
מסמר בצמיג?!
מאת יגאל- 7 תגובות
- 4.1 אלף צפיות
יש לי מסמר (קטן יחסית) בצמיג ואין לי אפשרות להוציא אותו ביומיים הקרובים, למרות זאת מחכה לי חתיכת נסיעה מחר.. אבא שלי אמר שמקסימום יצא לי האויר מהצמיג קצת יותר מהר ושאני אלך לפנצ'ריה בהזדמנות. הוא צודק ואין מצב שהצמיג יתפוצץ לי או משהו? כי כשאני אומר חתיכת נסיעה התכוונתי להרבה מאד קילומטרים תודה חברים
הודעה אחרונה מאת יגאל, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
בטווח הסל"ד בין 2500-3000 לא משנה באיזה הילוך , ישנם שיהוקים קלים שמתבטאים בנסיעה לא חלקה מלווה ברעד. לחיצה חזקה יותר על הדוושה מעלימה את התופעה. אותו שיהוק/חספוס מורגש בלחיצה על דוושת הגז בניוטרל בעמידה , שם מבחינים שהחספוס נמצא רק בסל"ד הנ"ל ולא מעל או מתחת. יש לציין שהתופעה הנ"ל מופיעה כבר מספר שנים ( במהלכם גם הוחלף מנוע ) ובנוסף , לעולם התופעה לא החמירה! רעיונות? תודה!
הודעה אחרונה מאת HFturbo, -
-
- 11 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
חבר שלי לא חבר פורום, אבל ביקש שאני אשאל בשמו. ממה שהבנתי ממנו יש לו בעיה בתאוצה, לדוגמא, לוחצים על הגאז, יש תזוזה אבל לאחר השהייה של שניה פתאום בא התאוצה ממש ואז רק הוא מתחיל לנסוע מהר... מעין השייה תמידית ברכב. חשוב לציין שזה רכב שברולט קווליאר שנת 2000. מה יכולה להיות הבעיה, איך לטפל בה, ומה המחיר של תיקון כזה... אחד האשנים שהוא שאל המליץ לו על כיוון מנוע וטיפול כללי, ואמר שזה יפתר. מה שמוזר, כי הארכב עבר כבר טיפול לפני כחודשיים... אני אשמח אם תוכלו לעזור לו. תודה מראש
הודעה אחרונה מאת אביעד, -
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
לאחר שיחה עם המוסך נאמר לי שיש סיכוןי כי הגומיות של המזלג (משולש) יבשות ובנוסף למחיר הבולם + העבודה ( 1100 ש"ח) אני עלול לשלם יותר כי העבודה על החלפת הגומיות יקרה. מה דעתכם ??? להיכנס לסיפור או רק להחליף בולמים.?
הודעה אחרונה מאת אביעד, -
הי לכולם! כשאני מושך את הסל"ד לאיזור הגבוהה 6800 בערך לא משנה באיזה הילוך ואני רוצה להעלות הילוך (מן הסתם) אני עוזב את הגז לפסיק שניה ולוחץ בחזרה לפעמים אני שומע רעש מוזר בדיוק אחרי שההילוך עבר זה לא מהתיבה וזה לא קורה בסלד נמוך יותר (6000) זה נשמע כאילו משהו עדיין מסתובב מהר ולא הספיק לרדת עם הסל"ד יש למישהו רעיון מה זה יכול להיות? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת F_B_I, -
- 4 תגובות
- 953 צפיות
השיטה הבדוקה והיעילה ביותר לגרום למד הלחץ לעלות בוולקן הוא .....להפעיל את החלונות החשמלים... לא מאמינים, תבדקו בעצמם.. לילה טוב
הודעה אחרונה מאת Ofer, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני מחפש מראה בצד נהג לאופל קדט, יש מקום\מוסך ברעננה?
הודעה אחרונה מאת ג'רמי, -
-
מגמגם בבוקר
מאת jlavi2002- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מנוע הפיזו קרבורטור 1900 שלי קצת מגמגם לאחר התנעה ראשונה בבוקר. אם נותנים מספיר גאז- התופעה נעלמת אם מחממים מנוע- התופעה נעלמת. האם הגענו לניקוי קרבורטור? יש רעיון אחר?..(צוק אוט טופל לפני שנה)
הודעה אחרונה מאת ג'רמי, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
ערב טוב!! ראשית תודות על הגעתכם להרצאה ועל זה שהתכבדנו בנכחותכם! מקווה להמשך ויש המשך..בעתיד יתקים מפגש בקריות לצפוניים. כרגע בונה מספר מפגשים של תכנים על פי הנושאים הבאים[כעין השתלמויות] מערכת בלמים ממוחשבת מאז ועד היום לימוד והכרה-4 שעות מערכת כריות אוויר לימוד הכרה -4 שעות עבודה ואיבחון תקלות ברכב המודרני -4 שעות כולל עבודה פיזית כל ההשתלמויות ללא תשלום למעט כיסוי כיבוד וחוברות. כנראה שזה הכיוון .. בכל מקרה נפתח בחודש הקרוב דלפק חלפים לחשמל ואלקטרוניקה [יד שניה] כאשר המחירים זולים ועד בית הלקוח.. האתר שלנו יעניק אחוזי הנחה גדולים יותר למשתתפי וחברי פורום כמו זה.. בדלפק יהיה ניתן לרכוש קיטי טיפולים לכול סוגי כלי הרכב במחירים אטרקטיבים …
הודעה אחרונה מאת firebird, -
-
- 17 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
היי אנשים... יש לנו בעיות בפוקוס שנת 2003 אוטומט כמובן.. וכאשר נוסעים על D אז כל פעם(כמעט) כאשר הוא מחליף הילוך אז האוטו מן "קופץ" כזה.. יעני כאילו מקבל מכה כאשר הוא נכנס להילוך.. מישהו יכול לומר לי מה הבעיה?
הודעה אחרונה מאת MISHA, -
-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 5.7 אלף צפיות
שלום לכולם.. מי שכתב ואמר שצרפתייות לא אמינות כנראה יהנה מהסיפור הבא.. אני נוסעתי לתומי היום לנתניה והסתובבתי שם, כאשר החלטתי לחזור לביתי אני עוצר ברמזור, עומד על N מסתכל במד סל"ד.. משפשף את עיניי, מסתכל שוב המחוג עומד על 3200 סל"ד.. לא קלטתי את העיניין.. ירוק ממשיך לנסוע, עכשיו כל הקטע שאני לוחץ גז.. משחרר ובהשהייה של 4-5 שניות הסל"ד מתחיל ליפול (כאילו האוטו מאיץ מעצמו). מגיעה לרמזור הבא נעמד הסל"ד על 2500, החלטתי להיכנס למוסך פיג'ו לאיבחון עכשיו הם רצו 150 ש"ח על בדיקה (הגיוני?). הבוחן גם אמר שיכול להיות שיראו עוד תקלות, בקיצר לא הסכמתי והמשכתי לביתי כאשר הפעם ברמזור הוא ירד ל 1900סל"ד.. עליתי על הכביש הראשי נסיעה של 10 ק"מ, מגיעה לצומת קדימה, ומה רואות ע…
הודעה אחרונה מאת David A, -
-
פלאגים ל- 306
מאת mike- 3 תגובות
- 731 צפיות
ברשותי 306 1.8 רציתי לדעת אלו פלאגים הכי טובים לרכב הנ"ל - מניסיון
הודעה אחרונה מאת Roy, -
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אז ככה כאשר אני נוהג ברכב בזמן נסיעה איטית מאוד או ליקראת עצירה כאשר גולשים לעצירה בצומת יש רעש של תיקתוקים כמו מכות בין שני מתחות מהגלגל בצד הנהג זה נישמע בעיקר כאשר נוהגים ישר כמו כן הציריה הוחלפה פעמיים וזה לא היא בתודה מראש לכל מי שיוכל לעזור
הודעה אחרונה מאת eyaln, -
- 13 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
לפני שבוע עשיתי ריקון ממיר לאחר שהוא נסתם . ביקשתי מהמוסכניק שישים לי צינור מעבר בתוך הממיר כדי שלא יהיה צליל לא רצוי . הוא שם צינור מעבר כך שההוא יחזיק ברגע שסוגרים את הממיר ז"א ללא ריתוך כי הוא טוען שאם הוא ירתך והצינור מעבר יחליד ויתפורר נצטרך לזרוק את הממיר . כמובן שהצינור לא החזיק טוב ועשה רעש מעצבן אז הוצאנו אותו ועכשיו יש רעש מאוד מאוד מעצבן בסל"ד בינוני עד גבוהה . יש אפשרות להשתיק את הרעש? מה אם אני אעטוף את הממיר בחומר מבודד ?
הודעה אחרונה מאת יבגני, -
- 1 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
כמה כ"ס יש ליונדאי אקסנט 96?
הודעה אחרונה מאת יגאל, -
- 9 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
אז כך חברה , שאני מפעיל מזגן ומעלה ל 1500 טור למשל ומרפה . הטורים יורדים לסביבות 400-500 [על סף כיבוי].ואחר כך מתיצבים על 900 רגיל.הבעיה ביחוד בפקקים [המשחק שם בטורים נמוכים] . נוסע ועוצר .נוסע ועוצר ואז מופיעה הבעיה . מבקש את עזרתכם : :mm_shock: [הרכב סאקסו אוטומט]
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום לכולם יש לי סיוויק 97 לפני איזה חודש כסא הנהג שלי התחיל לרקוד במקום כאילו הוא משוחרר מהמסילה הוא לא יצא מהמקום הוא רק רועד ורוקד ולפני איזה יומיים מצאתי על הרצפה של האוטו כמו קפיץ קטן מלא גריז מישהוא יכול לעזור?? תודה.
הודעה אחרונה מאת אורן שרותי רכב, -
-
- 8 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אמרתם יא עצלן לך לסטימצתי הייתי שם לא היה להם שום דבר חסר טקט אם תכתוב יותר לא יענו לך מהר יותר כן יענו לי מהר יותר כי ההודעה הייתה בעמוד שתיים והייתה ראשונה בעמוד 1 כאשר הוספתי הודעות בכל מקרה אם לא בסטימצקי איפה אני יכול למצוא ? *הודעה עם כותרת - לגבי הנושא שננעל - תימחק. לפחות תכתוב כותרת שפויה*
הודעה אחרונה מאת אורן שרותי רכב, -
- 12 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
אני קם בוקר, מה עושים היום? מהמחשב נמאס, טלוויזיה גם, כולם בעבודה וצבא... הממ... מה עושים? לשטוף את האוטו, וגם את הג'אנטים! קבלו ניקוי ג'אנטים שאף אחד עוד לא עשה. ( לדעתי )
הודעה אחרונה מאת LiranAr, -
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
התקשרתי ליובל מלמד בקשר לצינורות, לפי מה שהבנתי ממנו ספארקו כבר לא מייצרת אותם ל-ZX. הוא הציע לי רביעיית צינורות של חברת גודריך במחיר 480 ש"ח - השאלה היא אם הם לא נופלים מאלה של ספארקו ואם המחיר הגיוני? (אני זוכר שחברי פורום קנו באיזור ה-350). תודה!
הודעה אחרונה מאת David A, -
- 0 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
במקרה נתקלתי באתר הזה שמוכר רקעים ללוח השעונים למכוניות שונות (כן, גם לכאלו עם שלדה מטורפת). לפי מה שכתוב בתחתית הדף, יש בצבעים אדום, כחול, כסוף, צהוב, קרם וירוק. תהנו: http://www.directcarparts.co.uk/lockwood.htm .
הודעה אחרונה מאת ishpuz,
-
מי מחובר 39 משתמשים רשומים, 7 אנונימיים, 564 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- סולל הדרך
- yahaga
- אתרוג
- blackice
- BoazB11
- VVWpolo
- Matanb1998
- pooh-bear
- *gal*
- פולו,גולף
- om2
- dani666
- Itzik-b
- Itaiosh
- nisim91
- amosbmw
- פינדר
- nir eli
- Zorly
- -UC-
- lanosforce
- Mech Morphix
- yaniv572
- iEminem
- falou
- הקבצן הנדיב
- osheri
- יובל .מ.
- Avia
- שביט
- Shai.sku
- Moshe c
- פלוני אלמוני21
- גור גור
- פול-טנק
- discoTD5
- ניקו פ.
- natco
- מלטבשי
