טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,199 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
הרכב : פיאט אונו 1400, שנת 94. כרגע ברכב אין טרמוסטט, נקנה בלי טרמוסטט. מאחר והאוטו היה משמש רק לנסיעות עירוניות מצאתי את עניין הטרמוסטט כזניח מאחר וכל הפקקים שבעיר והעצירות בין רמזור לרמזור גרמו להגעת המנוע לטמפרטורת עבודה סבירה. בחודש האחרון יוצא לי הרבה פעמים לצאת עם האוטו מחוץ לעיר בשעות הלילה מאוחרות ואף בבקרים, באם אני לא מחמם את המנוע עד טמפרטורת עבודה, יוצא שהמנוע בקושי מתחמם ושאני נוסע עם מנוע קר - דבר לא בריא. באם אני מחמם את המנוע לפני היציאה לדרך עד טמפרטורת עבודה, הוא מצליח להשאר איפשהו בטווח ה70 מעלות - בקושי. עכשיו מה אתם אומרים ? קיץ חם וארוך לפנינו, האם להתקין טרמוסטט או לא ? כמה אמין הוא הטרמוסטט? אחרי כמה זמן עלול להתפס ? שאל…
הודעה אחרונה מאת firebird, -
-
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אם כן מאיפה לקנות? כי ראיתי באיזה אתר את התא כפפות הזה:
הודעה אחרונה מאת red soldier 205, -
- 4 תגובות
- 4.6 אלף צפיות
יש לי 4 שאלות: 1 האם זה חוקי לשים ממיר אלקטרוני במקום הממיר המקורי שבא עם הרכב? 2 האם זה מבטל את הכוח שהמנוע מאבד או שאין הבדל? 3 האם זה בריא למנוע ולא יגרום לבלאי מואץ בדרך כולשהיא? 4 כמה עולה כל הסיפור? יקר?
הודעה אחרונה מאת f40, -
- 1 תגובות
- 991 צפיות
משהו בסגנון הזה
הודעה אחרונה מאת eliad, -
- 7 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
יש לי פיז'ו 106 שנת 93, רציתי לדעת אם אפשר להוסיף מערכת ABW. אם כן, איפה (רצוי בדרום) והערכת מחיר.
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
- 2 תגובות
- 891 צפיות
מישהו יודע מה הלחץ אויר בפולו 1.6 שנת96 ? הסוליה היא 175/65 R13 תודה
הודעה אחרונה מאת אריק ח., -
- 0 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכולם . מה התופעה של נקישות באיזור ההגה [מתחת לוח שעונים] .בנסיעה בדרך כורכר או בכביש משובש ביחוד בסיבוב בנסיעה של 20 -30 קמ"ש . הדגש בסיבוב[פניה]
הודעה אחרונה מאת hc2, -
- 4 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
היימן, בא לי להתקין פנסי ערפל. אתה רוצה בנסי ערפל ? הוא שואל. אייווא יא היימן. בוא איתי לוואדי ג'וז, יש לי חבר עם חנות לאביזרים, קוראים לה "'קאררה קאר". המ... נשמע מעניין, טוב, נלך אחרי העבודה. ****************************** השעה 17:00, היימן, יאללה, תתחיל להתארגן ותסיים את העבודה ,יוצאים, אני אחריו במכונית, מגיעים לוואדי ג'וז. הבחור בחנות מראה לי סוגים של פנסי ערפל, בחרתי עגולים. היימן מתמקח על המחיר כולל עבודה, יוצא שהמחיר הוא 250 ש"ח כולל עבודה ומע"מ. מתחילים לעבוד על הרכב, הפועל חותך את הכיסויים המקוריים במטרה לבצע בהם חור. מנסה להרכיב את הפנס,משהו לא מסתדר, הפנס לא יושב טוב, הוא ממשיך לחתוך - לאאאאאאאאאאאאאאאא ,תפסיקו לפגוע לי בא…
הודעה אחרונה מאת f40, -
- 14 תגובות
- 7.2 אלף צפיות
הבעיה שלי היא כאשר המנוע קר במיוחד בבוקר אז הוא לא מניע ישר על הסויץ הראשון אלא מתחיל בגמגומים ואחר כך מסתדר וכשהוא עובד אז יש רעידות כאלה של המנוע כאילו הולך להכבות ואז ממשיך , הייתי אצל אייל במעבדה הוא החליף לי חיישן חמצן וכיוון 4 גזים , אתמול עשיתי טיפול 10k כך שגם הפלגים חדשים וגם הספתי k44 לחצי מיכל ונסעתי חצי שעה בסלד גבוה מאוד ועדיין לא נפטרה הבעיה במכון קרבורטורים אמרו שאין בעיה עם ההזרקה כך גם אייל אמר לי אחרי הבדיקה של הסורק, אני כבר לא יודע מה עוד זה יכול להיות. והאמת נמאס כבר ללכת ןלהוצא כסף על ניחושים , אז לחברה המבינים אם אפשר לקבל הצעות , תודה רבה.
הודעה אחרונה מאת red soldier 205, -
- 9 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
בשעה טובה הגיעה מחליפתה של הקליאו , בסוף החלוטנו לקחת אחת משומשת ולא חדשה מהסיבה שנחזיק את זאת רק שנתיים לעומת 3 עם חדשה. אז ככה פיג'ו 206 XR שנת 2003 1.4 אוט'. הרכב במצב חיצוני ופנימי מצויין מלבד עיקום שקשה לראות במכסה המנוע, הוא עם 24000 ק"מ ונוסע לא רע בכלל. התרשמות מקיפה תגיע עוד חודש בערך. דברים שתפסו את עיני. כמו כל אוטו שאנחנו מקבלים, אני בודק שהכול בה תקין, הכול היה סבדר עד שהגענו ל ABS , משום מה כל פעם שהמערכת נכנסתץ לפעולה נדלקת נורת בלם היד מלווה בצפצוף עם הבהוב מהיר וקליק של נורת ה STOP. מלבד זאת מדיד השמן מראה חצי כמות- האם זה הגיוני ברכב חדש? אשמח לקבל תשובות. גיא.\
הודעה אחרונה מאת אייל, -
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
אני חייב עזרה דחוף מה אומרת הנורה שבציור רואים גלים ומעל זה מכסה? נדלקה לי הנורה ואין לי מושג מה היא אומרת הספר רכב שלי בצרפתית
הודעה אחרונה מאת נמרוד רחמימוב, -
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
במנועים ישנים בד"כ, מחליפים, משפצים, מה? כמה יכול לעלות אוברול/ החלפת מנוע לרכב כזה? מנוע 1000 "פייר".
הודעה אחרונה מאת נמרוד רחמימוב, -
תיקוני צבע
מאת יבגני- 7 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
לאחר 8 וחצי שנים ללא שריטה אחת על האוטו , חניות זהירות ושמירה על הצבע איזב בן *ונה שרט לי את כל הצד בפגוש והוריד לי את הצבע . זה נראה ממש ממש מכוער , זה יצא צבע שחור על לבן . יש אפשרות כלשהיא לתקן את זה ללא צביעה ? זה יום ממש עצוב בשבילי ..... זאת הייתה הדייהו הכי שמורה בארץ .... R.I.P
הודעה אחרונה מאת Herman, -
- 0 תגובות
- 701 צפיות
בהצלחה http://www.tramontana.co.hu/citroen/index.html
הודעה אחרונה מאת אורן, -
- 2 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אם יש למישהו כח לכתוב הסבר די מפורט על סוגי אגזוזים דודים מה הם נותנים, רעש, צריך אישור לא צריך איך לקבל אותו, וכולי וכולי.... לדעתי זה נושא נחמד שכדאי לפרט עליו קצת (הרבה)
הודעה אחרונה מאת No Nick.inc, -
- 12 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
מה ההבדל בין ראמוס לסברינג לסופרספרינט לאגזוז קאסטום שX בונה במיוחד לאוטו שלי? היו לי בירורים לפני שהתקנתי את מה שהתקנתי אצלי ברכב (כן כן , תצחקו... רנו 5 1250 עם פרי פלואו... בקשר למבנה של האגזוז ואיך הוא עובד ומה ולמה... ועושה רושם שהכל נורא פשוט.... הרגילים באים עם מחיצות והפרי-פלואו כשמם כן הם... גליל פח\אלומיניום\לא משנה מה\ שבתוכו עובר צינור מחורר (לרוב) שהוא מעין המשך של הצינור שמגיע מהדוד המרכזי... (במידה ומותקן) וזה הכל.... ולכן השאלה שלי היא כזו - מה מייחד חברת אגזוזים אחת מאחרת - מבחינת ביצועים כמובן - - - וביצועים בלבד. כל פן אחר לא מעניין אותי (רעש, פוזה, קנה בצורת שפן בורמזי... ) -ההפניה לK&N היא כי הזדהה באחד הדפים האחרים פה כמשו…
הודעה אחרונה מאת K&N, -
החלפת אגזוז
מאת sadsad- 6 תגובות
- 5.7 אלף צפיות
שלום יש לי מגאן קופה והאגזוז שלה נקרע החלפה של האגזוז תעלה 800 שקל השאלה שלי אם שווה לי במקום לקנות אגזוז רגיל לקנות אגזוז לחץ, אני רוצה לדעת מה המחיר של האגזוז והאם זה רק הסופית או כל האגזוז ובמה עוד זה תלוי כי אנשים אמרו לי פה לקנות גם פילטר פתוח, אין לי הרבה מושג בזה, אני ישמח לקבל ממכם עצות. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת K&N, -
- 3 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
אז ככה חברה... האוטו ... קורסה 97 ידנית ... הבעיה : אחרי תלאות רבות עם המזגן שלא עבד ( גאז -> מדחס -> יוניט חום ) המזגן התחיל לקרר ... לאט ולא מרשים אני חייב לציין אבל מקרר ( לא מכונת קוביות הקרח היפנית שקוראים לה מאזדה שלא יודעת יום בלי מזגן כל הזמן מהוא ) המזגן עצמו שיושב מתחת לתא הכפפות ( מקורי ) מטפטף ... ממש כאילו מתעבים עליו מיים ... מישהו יודע מכיר ניתקל? כי פשוט אין לי כח לסוע עד נתניה שוב יום שישי על הבוקר ( 7:30 כדי שיטפלו בי ראשון ... פדנטיות אה? ) נמאס... אז חברה עזרה , דחוף!
הודעה אחרונה מאת hc2, -
- 2 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
יש לי סאן רוף מפורק של 205 GTI לי ברכב אין סאן רוף אני רוצה לשים את מה שיש לי באוטו מה זה כולל? האם זה פוגע בשילדה/מבנה של הרכב? איפה אני יכול לשים אותו? וכמה בערך זה יעלה? ואני רוצה לשים אותו רק במקום מקצועי כדי שלא יהיו נזילות וכדומה תודה
הודעה אחרונה מאת sadsad, -
פנס ערפל - החלפה
מאת SPL- 11 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
היום נסעתי ברחוב ונכנסה בי חתולה בפנס ערפל הקדמי ושברה אותו! יש למישהו מושג כמה אמור לעלות פנס כזה ישן/חדש או רק הזכוכית? הרכב הוא CLIO RSI
הודעה אחרונה מאת SPL, -
ברשותי פיאסטה שנת 84 והשמן ששמים בה הוא 20-50 האם ניתן להחליף תשמן בשמן בעל צמיגות שונה כמו 15-40 כדי שהמנוע יעבוד יותר חלק
הודעה אחרונה מאת zvit, -
- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
היום כשמילאתי שמן למנוע ראיתי שמהצינורות שיצאות למעלה 4 מהם נראה לי שזה ה VALVES לא? קיצר מנוע דיזל בברלינו יש שמן מסביב לאחת והיא שחורה גם מלוכלכת יותר מהאחרים ללכת למוסך נכון? וגם מה זה אומר שהשמן מגיע לשם שהחיבור לא טוב?
הודעה אחרונה מאת BlackSheep, -
- 17 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
אהלן חברה. אחרי שהחלפתי אצל ליטל כבל קלאצ יש לי בעיה בהעברות הילוכים. שאני נוסע אין כמעט בעיה אבל שאני עומד במקום ההילוכים לפעמים לא ניכנסים רק בכח. לגבי הכבל אמרו לי שבראלי אי אפשר למתוח את הכבל למה ועוד דבר שאני מגיע למאה קמש ומעלה אני מרגיש רעידות בהגה מה זה יכול להיות אשמח לקבל ממכם תשובות.
הודעה אחרונה מאת עופר106R16V, -
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
יש לי מכונית ישנה (קרבורטור) וכשאני בהילוך סרק אז הסלד קופץ. והמנוע והקרבורטור עבר ניקוי בזמן האחרון. מה זה יכול להיות? אולי כיוונון של הקרבורטור?
הודעה אחרונה מאת red soldier 205, -
צביעת קליפרים
מאת gmb- 11 תגובות
- 9 אלף צפיות
שלום רב! ברצוני לדעת האם זה אפשרי פשוט לפרק את הגלגל, להוציא את הקליפר של הברקס ולצבוע אותו בעזרת צבע (כגון הספריים האלה שמוכרים בחנויות) באם לא, איפה אפשר לעשות זאת בצורה מקצועית ומהי העלות המשוערכת? בתודה מראש, רמי
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
- 5 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
חברת בריג'סטון לרכב משפחתית מאזדה 323 שנת 1999 בתודה ליאור
הודעה אחרונה מאת sronis, -
בעיה עם חימום
מאת omri75- 6 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
מעבר לבעיה שיש לי עם מזגן כאשר בנסיעה הוונטות אינן נפתחות(המצב של 12V) יש עוד בעיה החלטתי לבדוק האם יש בועות במיים. במצב רגיל אין בועות.. המיים עומדים. הדלקתי חימום והנחתי לאוטו לעבוד מספר דקות פתחתי ונתתי גז היה בועות גדולות כאלה אבל לא זרק מיים. לאחר גז של דקה בערך הבועות נעלמו. סגרתי את הפקק והמתנתי שוב(אמרתי אולי התנקז אוויר במערכת) אבל הבועות חזרו המלצות? הצעות? רעיונות?
הודעה אחרונה מאת omri75, -
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
למה זה טוב?
הודעה אחרונה מאת K&N, -
- 15 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
יש את מוסך אדמונד בחולון...אני מתכוון לבצע את הטיפול הראשון של הרכב שם . וזאת בהמלצתו של אורן 306. למישהו חוץ ממנו יש רשמים טובים\פחות טובים לגבי המוסך הנל? תודה רבה מראש.
הודעה אחרונה מאת K&N, -
מיגון לרכב
מאת אריק ח.-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
במז"ט היום קניתי פולו 1.6 75 כ"ס ידנית שנת 96. חברת הביטוח דורשת להתקין אימובלייזר 2 ניתוקים. איפה ניתן להתקין באזור בני ברק, ת"א, ר"ג ?? אנא המליצו על מקום רציני שלא יפוצץ ויקדח לי בכל הדש בורד ויעשה עבודה אמינה ונקיה. הבנתי שזה צריך לעלות בסביבות 300 - 350 ש"ח. ד"א, אין בפולו מודל 96 אימובילייזר מקורי במפתח ?? תודה אריק
הודעה אחרונה מאת ssc, -
-
מי מחובר 58 משתמשים רשומים, 11 אנונימיים, 276 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- Itzik-b
- blackpolo
- gpm11
- ypz
- itaysamurai
- נירו72
- yuvk
- ANUTKK
- אברהם א
- motior
- davemustaine87
- itamar_by
- סולל הדרך
- Aviady001
- daniel.asu
- דובצע
- flytomars
- נומד
- EliC25
- ניקו פ.
- פאר האורה
- דאבל קלאצ
- RedLabel
- mikk
- שביט
- BoazB11
- itaimoto
- DareDevil
- David32
- לירון .ה.
- orankohn
- parnuk
- falou
- SlowRide
- yahaga
- GTI33
- Gosser1860
- spon83
- Night Driver
- DC10
- mottis
- shai590
- MIHAEL
- אורח לרגע
- Una Macchina
- Albetx
- רועי5
- גולדן191
- zvit
- גרנד פריקס
- יבגניפ
- NEW10
- DubelBoom
- Loder
- yoav911gt2
- Koby Millo
- guy.a
- shlomiko
