טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,199 נושאים בפורום הזה
-
עודף שמן מזיק?
מאת יבגני- 4 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
לאחר טיפול 10 אלף אחרון בדקתי את מפלס השמן , מצאתי שהקו של השמן נמצא מעל לנקודת המקסימום . אם אני משאיר את זה כך יגרם נזק למנוע? שמעתי ש אם משאירים את זה כך אז מצטבר פיח על המצתים , המונע יתחיל לצרוך שמן ועוד כל מיני שטויות .....
הודעה אחרונה מאת יבגני, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שאלה קטנה לכל בעלי ה 205... ואולי מישהו אחר שיודע... שבוע הבא אני הולך להתקין מערכת נעילה מרכזית חדשה באוטו ... הקודמת הלכה לעולמה! בינתיים פירקתי את כל המנועים מכל 4 הדלתות ... וניסיתי לעקוב אחרי החיוט כדי למצוא את המוח ... טיפה היה לי בלאגן ... אז השאלה שלי אם מישהו יודע איפה ממוקם המוח של הנעילה המרכזית ? תודה רבה!, ניר.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 11 תגובות
- 4 אלף צפיות
היי בוקר טוב .שאלה האם ווקס מגן מפני שמש .ואם כן כל כמה זמן צריך לחדש
הודעה אחרונה מאת Serginio, -
- 8 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
היום אחרי ששטפתי את האוטו בדקתי את הצמיגים האחוריים של רכבי. מסקנה: הם אכולים בצורה מחרידה והייצור שלהם משנת 2001 משמע הגיע הזמן להחליף. הקדמיים הוחלפו לפני כ-7 חודשים והם יחסית במצב טוב. ברצוני לשאול מספר שאלות. 1)המלצה לצמיג חדש במידה 175/60/14 איכותי. 2)המלצה על פאנצ'ר מעכר ישר. 3) שקלתי לעבור ל-185/55/14 ורציתי לדעת מה הפרוצדורה מא' עד ת' לגבי אישור, כלומר מה קודם למה. (אני אשמח לפירוט מדוקדק). כמו כן רציתי לדעת מה יהיו ההשלכות מבחינה מכנית בהחלפה לצמיג רחב יותר וחתך נמוך יותר? אני יודע שההאצה תהיה טיפה איטית יותר אך לי חשוב שלא יהיה בלאי בציריות ובמכלולי הגלגל עקב שינוי המידה, לכן רציתי לדעת אם יהיה כזה. תודה רבה לעונים........נ…
הודעה אחרונה מאת dor-17(mk)2, -
- 18 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
צמיגים - מובן מאליו. בולמיי זעזועים?? מה שאני חושש, זה שזה גורם לחופשים בהגה, זה מה שהרגשתי אחרי כמה "אינסטנסיביות" בסיוויק של אמא. האם אמת בדבר? עוד נזקים?
הודעה אחרונה מאת גלעד 106 ראלי, -
- 1 תגובות
- 853 צפיות
יש פה מישהו אם ספר היינס של אונו שרוצה למכור?
הודעה אחרונה מאת Superdror, -
נחושות בסטרטר
מאת יגאל- 0 תגובות
- 837 צפיות
נחושות בסטרטר - מה זה
הודעה אחרונה מאת יגאל, -
- 21 תגובות
- 7.5 אלף צפיות
במידה ואני מגיע לטסט ללא ממיר, מה יעלה בגורלי? הבנתי שהרבה אנשים מעבירים את האוטו טסט ללא ממיר. איך??? מחכה לתשובות, מצאתי אוטו עם אגזוז זרימה חופשית, ללא ממיר ואבא שלי חושב שזאת תהיה הבעיה בטסט.
הודעה אחרונה מאת Herman, -
- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
רוצה לעשות משהו נחמד ולא יותר מידי בלאגאן ,אבל מי עושה את זה?
הודעה אחרונה מאת K&N, -
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
היי היום משיקים אנו את האתר שאמור לתת שרות בתחום החשמל והאלקטרוניקה לרכב. האתר עדיין לא פורסם-מבקש עיצה לגבי מיקום של האתר לדעתכם האישית. הארות והערות יתקבלו בברכה .. אני יודע שהפורום הוא לא פורום של הקמת אתרים -אך בהחלט הפורום ישמש כאינדיקציה http://www.vehicle-lab.com תודה איל
הודעה אחרונה מאת Herman, -
- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אם כן , כמה זה יכול לעלות והאם התקתוקים לא בריאים למנוע? אם לא, אז מה כן יכול לעזור? תודה.
הודעה אחרונה מאת K&N, -
- 19 תגובות
- 3 אלף צפיות
קבלו צביעה פנים של הרכב
הודעה אחרונה מאת Avinusha, -
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
החלפתי היום פילטר דלק בפיאסטה שלי ואחרי שהוצאתי תפילטר דלק הישן ראיתי שהחץ שאליו מראה כיוון הפוך, כלומר לפי זרימת הדלק שהיא יורדת למטה החץ הראה למעלה. כשאני החלפתי את הפילטר דלק שמתי לפי הכיוון הנכון.. זה שהתקין לי את זה בפעם הראשונה היה חאפר.. השאלה שלי אם זה גרם לנזק או משהו כזה.. היה לי תפילטר ההפוך תקופה דיי ארוכה כשנתיים בערך.. אם לא הבנתם על החצים וכו' .. אני ישתדל לעלות תמונות בקרוב..
הודעה אחרונה מאת הנסיך., -
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
איך אני יכול להוציא את המראה בצד ימין שמחוץ לאוטו? אני רוצה להוציא רק את המראה עצמה בלי כל הפלסטיק, איך אני עושה את זה? וגם מישהו יכול לתת לי המלצה למוסך טוב בת"א שמטפל בפיג'ו?
הודעה אחרונה מאת eyaln, -
אוקי אז ככה, יש את הסויץ' שעושה את הניצוץ ואז כל 75 סוסי החווה העצבניים שלי מתעוררים לחיים. עכשיו חבר שלי אמר לי איזה משהו שבמידה והוא לא עובד אז תמיד אפשר לפתוח את מכסה המנוע לתת איפשהו מכה (כשהמפתח באון) והם יתעוררו גם בלי הסויץ'. לא הבנתי למה הוא מתכוון בדיוק אבל אני זוכר ששמעתי פעם שאפשר להדליק ככה את הרכב באמת.. יש מישהו שיודע בדיוק איך עושים את זה? ועוד יותר טוב אם למישהו יש מושג איפה הסטארטר הזה ממוקם בשרייד, למקרה והסטארטר שלי לא יעבוד מתישהו. תודדדדה :mm_tongu:
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
- 4 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
היום בבוקר אני רואה שהצמיגים שלי מלוכלכים בצבע לבן אחר כך אני רואה שמאחורי הצמיגים יש שפריצים של צבע לבן מה שמוזר זה שבצד שמאל הצבע ירד מהפח די בקלות ובצד ימין לא ירד בכלל . מהצמיגים לא ירד בשני הצדדים המלצות איך מורידים כתמי צבע מהפח הצבע הוא מטאלי (כסוף) והמלצות איך מורידים את הצבע מהצמיגים ובאותה הזדמנות איך מורידים כתמי זפת מהפח תודה מראש
הודעה אחרונה מאת BlackSheep, -
- 1 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
זה מתקשר לשאלה ששאלתי לא מזמן על כך שצריך להגיע למהירות זחילה כדי שהראשון ייכנס. גם עם השניה יש דבר דומה, בהאטה הוא נכנס רק מתחת מהירות מסויימת. האם זה גם פיצ'ר של התיבה או תקלה?
הודעה אחרונה מאת la_DVD, -
- 2 תגובות
- 992 צפיות
מה עדיף? פילטר לנשם ואז לא יכנסו אדי שמן חמים ליניקה ו"יהרסו" את האוויר הקר שמתקבל ע"י הפילטר הפתוח, או שכדי לא לגרום לאדי השמן להישאר במנוע עדיף בכל זאת להשתמש עם נשם-כלומר-להחזיר ליניקה?
הודעה אחרונה מאת firebird, -
שלום, אז ככה - בדר"כ החום של המנוע הוא איפשהו באמצע בין חמישים לתשעים (המחוג עומד קבוע בנקודת האמצע בינהם. הבעיה היא שלעיתים בנסיעה עירונית כשהאוטו מלא (בנוסעים) החום מגיע לתשעים וכשאני מדומם את המנוע החום אף עולה. - זה תקין? בפקקים של הבוקר על כביש החוף - גם אז החום עולה מעל התשעים - כמעט עד ה 120 - האם זה תקין? בעליות של ירושלים- החום מגיע קצת פחות מ 130 - תקין? ועוד שאלה- אחרי שהמכבה של מיכל נוזל הקירור היה פתוח מעט וכל המים התאדו לי שמתי נוזל קירור של סונול - סוג פשוט. הארבע ליטרים לא הספיקו אז שהגעתי הביתה הוספתי עוד - הפעם מנוזל קירור יקר יותר עם צמיגות גבוהה יותר- האם זה בסדר שעירבבתי בינהם? - עד איזה קו צריך למלא נוזל קירור? עריכה:…
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
- 3 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני גר באיזור השרון, באבן יהודה, ואני צריך לעשות טיפול + להרפות את רצועת הטיימינג, שאני לא יודע אם זה נחשב ל"לעשות טיימינג", אבל בכל מקרה אשמח לשמוע המלצות על מוסכים טובים. תודה ולילה טוב. אלמוג.
הודעה אחרונה מאת jlavi2002, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שאלה לחברי הפורום וגם ל: "AXNOAMGT" "David" "יאשה והפיצפוצים" "B.M.F." לאחר שעברתי ב carsforum אך לא מצאתי המלצה למוסך עבור סיטרואן ax שנת 89 ( קניתי לפני 15 יום ) אם אתם יכול להמליץ לי על מוסך טוב ודי זול ( אני סטודנט ) כדאי מורשה איזה טיפולים צריך לבצע לאחר קניית רכב כמה זה יעלה לי ( בערך ) תחזוקה וטיפולים , במה אני יכול לטפל לבד איפה אני יכול ללמוד לטפל לבד ( ספר , אינטרנט ) ואיזה טיפולים אני צריך לעבור במוסך , כל כמה קילומטרים צריך לעבור טיפול מה לגבי נוזל קירור , מים ירוקים , שמן וכו' - איפה לקנות , מה לקנות , כל כמה זמן למלא כל הפלסטיק בדשבורד סדוק ושבור , אפשרי להחליף ? כמה יעלה ? איפה ניתן לעשות …
הודעה אחרונה מאת jlavi2002, -
-
כיסוי להגה
מאת יגאל- 3 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
קניתי כיסוי להגה אבל התברר לי שהוא גדול קצת להגה שלי, זאת אומרת אני מסובב את הגה ולפעמים הכיסוי מסתובב בלי ההגה, לא טוב כל אופן הורדתי כי אי אפשר לנהוג ככה, מישהו יודע מה אפשר לעשות עם זה? הבנתי שכל הכיסויים באים בגודל סטנדרטי.. כנראה שהשרייד שלי לא סטנדרטית. יש אולי איפשהו דגמים בגדלים אחרים? תודה.
הודעה אחרונה מאת talhaim2, -
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
איפה אפשר למוצוא קלף ללוח שעונים ביונדאי קופה...........
הודעה אחרונה מאת talhaim2, -
- 0 תגובות
- 858 צפיות
אהלן חברה, היום נכשלתי טסט ויש כמה שאלות: 1. לפני הטסט ניגשתי לכוון CO, בהתחלה היה CO 4.5% והורדתי אותו ל-1.1%, ועכשיו מה שקורה זה שבכל עזיבה של דוושת הגז בנסיעה נשמעים בקפיירים שמקפיצים את כל הרחוב, למה? ד"א שנה שעברה אחרי שקניתי את האוטו החלפתי החלקים המתבלים את כל המערכת הצתה חוץ מהרוטור, יכול להיות שזה קשור? 2. נכשלתי טסט בגלל אגזוז פתוח, ועכשיו אני צריך לחבר בחזרה את הדוד הרגיל, ואז שוב את הפתוח. בקיצור - בלאגן. אני יודע שדודים פתוחים מחברות ידועות באים עם חיבורים ולא עם הלחמות, מכירים בעל מקצוע טוב שיוכל לסדר לי כזה חיבור? 3. לוחיות רישוי - המכון אומר ששניהם לא תקינות ורוצים 50 ש"ח על אחת, מה אתם אומרים, לשלם להם או שיש מוסכים שמכינים לוחי…
הודעה אחרונה מאת tzahico, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מאיפה מזמינים היינז ? יש גם למכוניות משפחתיות "פשוטות" ?
הודעה אחרונה מאת Sagie Keinan, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום רב ! באמצע הנסיעה נכבה לי המנוע .כש ניסיתי להניע את האוטו מחדש לא הייתה תגובה - הסטרטר לא התניע למרות שהיה חשמל . כשהגיעה ניידת שירות אמרו לי שבעיה במצבר , הטעינו אותו לנסעתי למוסך להחליף אותו. השאלה היא כזו : האם יתכן שיש בעיה גם באלטרנטור כי המצבר היה מסוג שנפ ויחסית חדש (שנה וחצי) ? תןדה
הודעה אחרונה מאת Volvo740, -
-
- 0 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
יש לי אופל קורסה שנת 2000. המזגן התקלקל לפתע. מבדיקה שערכתי ראיתי שהשסתום של המזגן (הוונטיל להכנסת הגז) דולף. ככול הנראה הלך הוונטיל... (?). 1. מה העולות של טיפול הכולל מילוי גז מלא? 2. האם בנוסף לגז מכניסים עוד משהו? 3. האם ניתן לבצע את הטיפול הזה לבד? מה דעתכם חבר'ה?
הודעה אחרונה מאת Prisma, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 11 אלף צפיות
הראלי לא היה בשימוש מזה חודש וחצי לערך והאוטו פשוט עמד בשמש יום יום בלי ניקוי בלי כלום.. היום ניקיתי אותו ועשיתי כמה שיכולתי ונשארו לי המון כתמים לבנים עגולים על המכסה מנוע ועל הגג.. מה אפשר לעשות כדי להוריד את הכתמים? האם זה יישאר? יש כתמים שנמסו לאט לאט וירדו .. אני פשוט מפחד אולי שאני ישים חומר וזה יוריד לי את הצבע או משהו ... עזרה בבקשה
הודעה אחרונה מאת ASHERAA, -
-
חידוש צבע דהוי
מאת micam- 2 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
שלום, לפני חודש התעקמה לי הכנף כתוצאה מתאונה. ישרו לי אותה וצבעו בצבע של הרכב (לבן "שנהב") - הבעיה רמרגישים בהבדל בין הצבע הלבן הבוהק של הכנף לבן הצבע הלבן הדהוי של שאר הרכב. אני מפחד לעשות פוליש כי 1. אני לא יודע איך עושים 2. זה מקלף שכבה של צבע ויש מקומות באוטו ששכבת הצבע שנשארה דקה ואני מפחד שלא ישאר לי צבע על האוטו (יש מקומות שבהם הצבע המקורי התקלף מעט ויש הרבה נקודות קטנות בלי צבע) מה אפשר לעשות ע"מ להחזיר את הברק לכל שאר האוטו (לתקופה ארוכה). בתודה מראש.
הודעה אחרונה מאת ASHERAA, -
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
הראלי שלי בטורים נמוכים ...משהו מוזר היא מקרטע לי ...כזה כיאלו לא מגיע דלק..כזה עד 4 אלף טור ואז זה רץ חלק ... ויש לאוטו את אותו כוח מה זה יכול להיות תודה...
הודעה אחרונה מאת תומR,
-
מי מחובר 55 משתמשים רשומים, 9 אנונימיים, 334 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- Rongaflugen
- במבליק
- YaronNahum
- יבגניפ
- phpclub
- אאודי A3
- yahaga
- איציק נ.
- ETStudio
- דאבל קלאצ
- גולדן191
- SurfHigh
- amosbmw
- yoav911gt2
- סידן
- הרקוליטו
- zvit
- שלמה 30
- David32
- RedLabel
- Yoyo770
- flytomars
- גרנד פריקס
- פינדר
- שחר 1
- Itzik-b
- NEW10
- shahar188
- Ldh_88
- וולברין
- ofralon
- SlowRide
- ISRAEL4theWIN
- פולו,גולף
- itaysamurai
- tohanov
- vigi
- עדי-אל
- Avia
- BoazB11
- yaba
- nechmya
- earlofbug
- malcishua
- PASHUT
- Step
- razi_pazi
- sciPoPo
- thema832
- srool
- mikyl
- גקסי
- הצילינדר השישה עשר
- nir eli
- סולל הדרך
