ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,546 נושאים בפורום הזה
-
- 1 תגובות
- 625 צפיות
תרונות/חסרונות? חווית נהיגה בכביש? חווית נהיגה בשטח? טיפולים? אמינות?
הודעה אחרונה מאת mikush1, -
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אהלן, מה נשמע חברים? אז ככה.. היום עברתי טסט שני, אני אחכה כשלושה חודשים ואז אקנה רכב (מיני/סופר מיני לחסכון). אני אשמח ממש להמלצות לרכב ידני. (מעדיף ידני על אוטומט, לא בגלל החסכון בדלק, נסעתי בשני הסוגים ויותר כיף לי עם ידני, אוטומט סתם משעמם אותי..). בנוסף, האם בתקציב הזה אפשר להכניס מערכת רמקולים + רדיו נורמליים לרכב? הנסיעות הן בעיקר מדרום לתוך העיר, ומדי פעם למכון וינגייט וחזור, אולי לפעמים לתל אביב כשאצטרך. אם אפשר בבקשה שהרכב לא יהיה מכוער. תודה!
הודעה אחרונה מאת pooh-bear, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 519 צפיות
אשמח לקבל חוות דעת לגבי הרכב הנ״ל. מכיר את דגם הדיזל הידני אך לא יצא לי לנהוג על הבנזין האוטומטי (1.4). הוצע לי אקזמפלר מ2010 עם 105K על המד ב25 אלף שקל, מה דעתכם על המחיר? תודה רבה.
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
- 5 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום לכולם. אני צריך את עזרתכם... אני מחפש רכב עד 45 אלף שקל, אני מתלבט בין כמה רכבים לאחר בדיקה. 1. מיצובישי לנסר 1.8 2010 2. קיה פורטה 2011 3. טויוטה קורולה 2009 4. הונדה סיוויק 2009 אני מחפש רכב אמין, נוח, צריכת דלק ממצועת, שקט, וכל מה שאפשר לבקש עד מחיר 45 אלף. תודה לכל העורים!!!
הודעה אחרונה מאת יעקב ג, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 662 צפיות
יד ראשונה פרטית, אין תאונות, צמיגים חדשים, טסט ארוך, 71K קמ, עלתה במאי לכביש. כולל היסטורית טיפולים, טופלה בחברה. בודק גם במקביל יונדאי I10 ידני שנת 2012, יד שניה מפרטי, יד ראשונה הייתה בליסינג. 95K קמ. הדרישה היא 22 אלף שקל.
הודעה אחרונה מאת כוחסווס, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 17 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
חברים אני רוצה לקנות רכב ואני ממש אבל ממש לא סגור על מה אני מתלבט בין 2 הדגמים האלו... איזה רכב יותר עדיף ולמה ? יתרונות או חסרונות ?? בגדול המנוע כמעט זהה 1.8 להונדה ו 2.0 למאזדה. מה עדיף חברים ולמה אני ממש מודה מראש לעוזרים
הודעה אחרונה מאת ליין מן, -
-
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
הסתכלתי לא מזמן על רכב שאני מעוניין לרכוש, מאזדה 2 אקטיב דיינמיק שנת 2010. כעיקרון הרכב נראה לי בסדר גמור (מלבד תיקון פחחות קטן שבעל הרכב עשה) אבל יש בעייה אחת. הפנסים הקדמיים ברכב נראים דהויים כזה, כאילו יש ערפל או אדים בתוכם. הבעלים אומר שמדובר אך ורק בליטוש ושזה בעייה שיש עם מאזדה 2 שהפנסים צריכים ליטוש כל כמה זמן. איך אוכל להבדיל בין מצב בו צריך רק ליטוש ומצב בו צריך להחליף את כל הפנס? כמה יעלה לי ליטוש וכמה יעלה לי להחליף את הפנסים? אני לוקח את הרכב לבדיקה במכון אבל אני מעדיף לדעת כמה בעייה הסיפור הזה לפני שאני לוקח את הרכב לבדיקה, שלא סתם אשלם. תודה.
הודעה אחרונה מאת ofir_z, -
-
אודי A3 07-04
מאת MOSHE18- 1 תגובות
- 635 צפיות
שלום לכולם, ברשותי 626 זקנה אהובה וטובה, רוצה להתשדרג להאצ'בק חמה וידנית (רואה שקשה למצוא ידני שמור, אז אפשר להתייחס גם לאוטומט לצערי). צדה את עיני A3 שנת 04-07 בעדיפות למנוע 2 ליטר. רציתי לשמוע דעתכם. * זה שציינתי שאני נוסע על 626 לא בא להשוות ביניהן, מחפש לשמוע בנוגע לביצועים, אחזקה, מחלות ושאר הדברים. מודה לכם.
הודעה אחרונה מאת shugiflex, -
- 8 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
שלום רציתי לקבל חוות דעת לרכב הנ"ל מבחינת : * טיפולים * אמינות * צריכת דלק האם מדובר בגיר אוטומט אמין ? כמה הילוכים ? תודה
הודעה אחרונה מאת EB-86, -
ניסן מיקרה חדשה 1 2
מאת mesh1s-
- אחראי פורום
- 17 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
שלום לכולם, יש עכשיו הנחת סוף שנה על ניסן מיקרה 2017 ידנית ואני ממש מתלבט אם לקנות. הרכב ישמש אותי לנסיעות בין ירושלים - תל אביב לרוב. רציתי לשאול איך הרכב מבחינת ביצועים בכביש בין עירוני, צריכת דלק (בין עירונית הררית - ירושלים...) טיפולים ואמינות. ובאופן כללי אם העיסקה טובה (סביבות ה60000 ש"ח) והאם יש אלטרנטיבות נוספות באותו סדר גודל של מחיר? תודה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
היי , החברה קונה רכב ונפלה לידה הזדמנות לקנות פיאט 500 יד 3 אוט' מנוע 1.2 סמ"ק 69 כוח סוס שנת 2010 , 65 אלף קילומטר , בעלות קודמת פרטית וכנל נוכחית. כוללת מגנזיום הרכב בצבע כחול דעתכם?
הודעה אחרונה מאת liav12, -
-
- 16 תגובות
- 8.8 אלף צפיות
אהלן, רוצה להבין בדיוק איך יכול להיות שקורולה 2010 יקרה יותר מאוונסיס 2010?! שקלתי לקנות קורולה או קאיה פורטה, ופתאום הציעו לי דווקא אוונסיס. הייתי בהלם. ניסיתי להקשות: כמה דלק צורכת האוונסיס? ענו לי שבגלל שהיא עובדת על סל"דים נמוכים, צורכת כמו הקורולה. האם הדבר נכון? אם כן (וגם אם לא) - איזה עוד גורמים ישנם לפער במחיר בין הקורולה לאוונסיס?
הודעה אחרונה מאת zvigolden, -
-
- אחראי פורום
- 21 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
שלום לכולם, אני מחפש לרכוש רכב שישמש רכב שני במשפחה לנסיעות קצרות לעבודה ופיזור הילדים. לא יותר. אני מתרכז במשומש שנתיים-שלוש על הכביש (אלא אם יש למישהו הצעה אחרת) שיכיל שלושה ילדים קטנים מאחור ויהיה בטיחותי וחסכוני בדלק. פחות מעניין אותי פינוקים למיניהם. רק פרקטיות. אין לי ממש מושג ברכבים ורציתי לקבל המלצות וכיוונים. אני מודע שהשאלה כללית מאוד אבל ממש אין לי מושג מעבר לזה. תודה מראש,
הודעה אחרונה מאת save, -
-
- 0 תגובות
- 458 צפיות
בוקר טוב, בשבוע הבא אסע לבדוק פיאט בראבו שאני אמור לרכוש מחבר פורום. הרכב מטופל ושמור, אך בכל זאת מדובר בגיר רובוטי, מנוע טורבו ורכב בן 5+. אני רוצה לקחת את הרכב לבדיקת במכון רישוי + מוסך. מישהו יכול להמליץ לי על מקומות מקצועיים? תודה רבה.
הודעה אחרונה מאת איתמר123, -
- 12 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
ובכן, לאחר שקבלתי מכם תשובות משכנעות בנוגע ל SX4 האצ'בק החלטתי בהמלצת החברים לבדוק גם את הניסאן נוט (מתאימה מבחינת המידות והגיר הפלנטרי הרגיל, וצריכת דלק סבירה) ובכן מלבד העובדה שכמעט ולא רואים רכבים כאלו על הכביש, גם הרכבים שמופיעים למכירה ביד 2, דווקא אינם זולים במיוחד. המחיר המבוקש, מחיר המחירון ולמעלה מכך. הרכב הנ"ל בעל שוק חלש, אך בכל זאת המחיר לא זול כפי שחשבתי/קיוויתי חשבתי על שיטת ... קנה בזול , תמכור בזול, אולם לפי המחירים המפורסמים ביד 2, הפערים גדולים מחיר הרכב: לפי יצחק לוי 47,000 שח (ללא שכלולים שגם ככה לא תופסים בשוק של היום) המחיר המבוקש על רכב יד ראשונה, מודל 2012 78,000 קילומטראג', במצב ויזואלית יפה בסביבות ה 48,500 שח (לפי מיקוח) כמו כן, המכו…
הודעה אחרונה מאת llaavvii, -
סיאט איביזה
מאת Jays-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
רציתי לדעת את כל סוגי האיבוזת שקיימות ומה ההבלדים בין כל סוג , זה יעזור לי אמון מכיוון שברצוני לרכוש אחת.
הודעה אחרונה מאת Jays, -
-
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 979 צפיות
שלום אני מתעניין כבר כמה שבועות ברכב שיהיה זול לאחזקה, לנסיעות בינעירונית לא ארוכות מאוד ללא פקקים רציניים. וכנארה שאקנה רכב ידני. קיבלתי הצעה לפני כמה ימים בטרייד מוביל על ספארק ידנית 1.2 נדמה לי שזה דגם הLT. עבר 115K. יד שניה. ואתמול ראיתי יונדאי I10 יד שניה מבנאדם פרטי ונהגתי על האוטו גם. רק מה הרכב ללא טסט, יושב בחניה ולא נוסעים בו, הבעלים מחזיק בו חצי שנה כך שלא לקח אותו למוסך בכלל. אבל הוא מתחייב בבדיקה על הכל. עבר 95K יד ראשונה מליסניג. ואכן נוסע טוב. פעולת המנוע רציפה בעמידה והנסיעה בו באמת הייתה טובה. ראיתי שיש גם בתקציב שלי פיאט, יש עוד רכבים שעלי לבדוק?
הודעה אחרונה מאת zvigolden, -
-
- 13 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
מה לדעתכם הבחירה הנכונה , ההונדה והטיוטה שנתון ישן יותר. אנחנו זוג ומתכננים ילד או שניים בשנים הקרובות.
הודעה אחרונה מאת pooh-bear, -
- 7 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום רב, מצורף טופס בדיקה לרכב. אשמח לשמוע את חוות הדעת שלכם בקשר לקנית הרכב. תודה,
הודעה אחרונה מאת אבי בזל, -
-
- אחראי פורום
- 18 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום חברים, היום לקחתי רכב לבדיקה וישנן כמה תוצאות שמדאיגות אותי ואשמח לקצת יעוץ והכוונה: מנוע - בלוק מנוע: רעש אביזרי מנוע / רצועה / מותחנים וגלגלות שלדת מרכב: תקוני מרכב, משמעות שולית: מעיכות שריטות בצבע + פגמים = תקוני מרכב, משמעות נמוכה: סימני פגיעה בדופן ימין וסימני פגיעה בדופן שמאל, הוחלפו חלקי מרכב, דלת אחורית שמאלית הוחלפה, דלת קדמית שמאלית הוחלפה, תקוני מרכב וצבע, סימני מילוי חומר, נזק לפגושים. האם תוצאות כאלה מעידות על בעיות במנוע או בשאסי של הרכב? אשמח לעזרה כיוון שאני צריך להחליט ביומיים הקרובים. תודה לעונים, מעין.
הודעה אחרונה מאת צביקי, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 634 צפיות
מה דעתכם על הרכב מכל הבחינות (רכב ראשון בשבילי) תודה מארש
הודעה אחרונה מאת חולגי, -
-
- 6 תגובות
- 765 צפיות
היי, אני מחפש רכב לאשתי, מה שחשוב לנו: 1) אמינות - רכב שאין בו תקלות ידועות 2) לפחות 1 ל13 3) תא מטען יחסית מרווח - עגלה עם אמבטיה 4) שנתון מעל 2011 5) שליטה מההגה על הרדיו (אל תשאלו אותי למה - זו דרישה שלה) אנחנו מאוד אוהבים רכבים עם 5 דלתות, אבל לא נעולים על זה אשמח לשמוע הצעות כי אנחנו לא כל כך מצליחים להיסגר על דגם ספיציפי תודה מראש
הודעה אחרונה מאת zvigolden, -
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום לקהל ציבור הפורום נכבד. אני מתעניין ברכישת רכב מדגם dacia sandero סופר מיני. אשמח לביקורות למי שיש לו את הדגם. ובכלל רעיונות לשיפור המערכת הרגילה (לא טאצ) שמגיעה עם הרכב. תודה
הודעה אחרונה מאת yoav911gt2, -
- 5 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
אהלן לחברי הפורום.. אני ממש צריך עזרה, אני מעוניין לרכוש יונדאי i30 מהדגם של 2013 או 2014 ואני לא מצליח להבין מה התצרוכת דלק שלה? בכל אתר רשום משהו אחר וזה מרגיש לי לא אמין בכלל. אשמח אם למי שיש את הרכב הזה, יוכל לרשום לי מה התצרוכת דלק אצלו? כי רק פה אני אקבל תשובה אמינה. ממש מודה על העזרה!
הודעה אחרונה מאת rolling_stony, -
- 0 תגובות
- 470 צפיות
אהלן! לנסיעות לא רבות עם גיר ידני, פעמיים בשבוע בתוך העיר ופעם בחודש נסיעה לצפון. איזה מנוע רומסטר הכי מומלץ? מה שחשוב זה אמינות וחוזק. צריכת דלק נסתדר. 1.2 TSI בנזין 1.4 1.6 דיזל מה הניסיון שלכם? תודה
הודעה אחרונה מאת דניאל והשאר, -
קנייה מסוחר
מאת Eliaho- עוקב אחד
- 12 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום, אני מתכנן ללכת מחר להסתכל על רכב שתפס לי העין ונמצא אצל מגרש בשם "אוטו ח.י יוסף" בתל אביב. הרכב הוא שנת 2009 יד ראשונה עם 50 אלף קילומטר בלבד. 1) האם מישהו מכיר את המגרש ויכול להגיד מה דעתו על המקום? 2)מה צריך לבדוק בקנייה מול מגרש קטן? מה צריך לבקש או לשאול בדיוק? 3)המגרש מתחייב ל5 חודשי אחריות.. האם באמת האחריות מול מגרשים קטנים שווה משהו? 4)אני עובד בחברת ביטוח ומסתבר שהבנאדם שהרכב היה שלו היה מבוטח אצלנו כל השנים וחוץ מתאונה שהפעילו עליו ביטוח צד ג וגרר שלקח אותו בשנת 2015 אין כלום מעבר לזה. האם אפשר להגיד למגרש שאני יודע פרטים על הבנאדם ושיתנו לי לדבר איתו? 5)איך אני יכול לדעת שלא החליפו מנוע כי מוזר לי שנת 2009 והרכב רק עם 50 אלף? וגם מה שעוד י…
הודעה אחרונה מאת sharons007, -
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שלום לכולם, אני מתלבט לגבי קניית רכב יד שנייה, אוטומט, אופי הנסיעות - בעיקר בעיר ופעם בשבועיים+- להורים בצפון (100 ק״מ לכיוון), לא עובר את ה15K ק״מ בשנה, אני רווק ולכן אין חשיבות למושבים מאחור, אפשר לעבור קצת את התקציב וגם לא חייב להגיע אל הגבול העליון אם אין צורך. רכבי מיני - * קיה פיקנטו 2012-2014 * יונדאי i10 - דגם חדש בשנת 2014, מרגיש יותר טוב ומודרני מהפיקנטו, דגם ה1.25 בגלל הנסיעות לצפון רכבי סופר מיני - * יונדאי i20 - יותר מסיבי, אבל דגם וותיק על הכביש ומרגיש פחות מודרני * סוזוקי סוויפט - כנ״ל בגדול, ההתלבטות היא בין מיני לסופר-מיני, כאשר השאלה היא האם רכב מיני (~85 כ״ס) יספק אותי בנסיעות לצפון פעם בכמה שבועות וכן האם הרכבים האלה מספיק …
הודעה אחרונה מאת or_b7, -
-
אפתח ואומר שאני אולי מגיב כאן לראשונה, אבל אני קורא את המידע בפורומים השונים כבר תקופה. לאחר שעברתי וקראתי תגובות רבות בפורום הזה ואני חייב לומר שהמידע שמופיע כאן יעיל ושימושי למדי ואני שמח להצטרף לקהילה הזו. ועכשיו לעניין - אני מתחיל לעבוד ממש בקרוב ובגלל שמקום העבודה שלי לא נגיש לתחבורה ציבורית, אני צריך לקנות רכב. מבחינת הנסועה - מדובר בנסיעות בינעירוניות מר"ג לרמלה הלוך ושוב - סדר גודל של 70 ק"מ ליום בערך. בתחשיב שנתי זה כמעט 17000 ק"מ ואם אני לוקח בחשבון נסיעות נוספות וכו' זה ינוע סביב 19000 ק"מ בשנה פלוס מינוס - ממוצע למדי. אני מחפש לקנות רכב עם גיר אוטומטי. ברכב שאקנה חשובים לי בעיקר שלושה דברים : א) צריכת דלק נמוכה יחסית - אני מתאר לעצמי שאבלה פרק זמן …
הודעה אחרונה מאת AlonBZNR, -
רכב מרווח עד 80k 1 2
מאת railay-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 16 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
אהלן לכולם, לפני כ 6 שנים התייעצתי איתכם בפעם הראשונה לגבי רכישת הרכב הראשון שלי, אז הייתי רווק ללא ילדים והיום המצב כבר השתנה. הגיע הזמן לזנוח (לצערי הרב!) את הפולו tsi שלי ולהתקדם לרכב שנותן קצת יותר מקום. אז ככה.. התקציב: 70-80K עם עדיפות ל 70K שנתון: כרגע אני עם 2011 ומעדיף משהו באיזור 2012 ומעלה אם אפשרי כמובן, העיקר לא לרדת בשנתון מה חשוב: *מעדיף לא רכב מקונצרן VAG עם השילוב של ה tsi+dsg בגלל הפחד של בעיות בגיר אלא אם כן בשנתונים החדשים יותר אין חשד לבעיה (למרות שאצלי לא נתקלתי) *תא מטען יחסית מרווח שיהיה נוח להכניס עגלה ואיזה מזוודה קטנה *רכב שלא יהיה עגלה כי אני רגיל לtsi שנותן כוח חביב פלוס *רכב שלא דורש תחנת דלק צמודה כי אני רגיל ל 1:15.5…
הודעה אחרונה מאת bigmik, -
-
- 7 תגובות
- 1 אלף צפיות
לרשות המשפחה שלי פולקסווגן פאסאט מזה ב-3 שנים. אנחנו היד השלישית (הקודמת עברה בין המשפחה). האוטו עשה 67,000 ק״מ, שנת 2006 במצב מעולה. מצאנו קונה (חבר של אבא שלי) והלכנו ל-AVIS לקנות רכב חדש. בהתחלה נסגרנו על סוזוקי קרוסאובר 2013 עם 70,000 ק״מ ב-54,000 ש״ח אך אחרי בירורים מסתבר שזה לא הדגם החדש (הגדול) אלא הישן יותר אז סגרנו על הונדה אינסייט 2013 עם 100,000 ק״מ ב-52,000 ש״ח. היום אנחנו אמורים לקבל את האוטו אבל 100,000 נשמע קצת מרתיע. רציתי לשמוע את דעתכם בנושא ואף להיוועץ ברכבים אחרים בתקציב (כ-55,000 ש״ח) שיתאימו. אנחנו 5 נפשות במשפחה כשבפועל רק אני ואימי משתמשים ברכב אך נוסעים כ-70 ק״מ ביום (חוץ עירוני) לעבודה אז אנחנו צריכים רכב חסכוני (והפאסאט זללה דלק...). …
הודעה אחרונה מאת save,
-
מי מחובר 38 משתמשים רשומים, 12 אנונימיים, 196 אורחים (הצג רשימה מלאה)
