Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברצוני לברר מהו המקצוע הנ"ל ? (מה הוא כולל)

 

כיצד משיגים אותו? (מבחינת לימודים)

 

מיקום מוסדות לימודים? (בארץ/חו"ל)

 

עבודה? (האם יש בארץ? אם לא היכן בחו"ל)

 

מודה מראש.

 

 

אני מתחנן :o רק תשובות עניניות.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם
ברצוני לברר מהו המקצוע הנ"ל ? (מה הוא כולל)

 

כיצד משיגים אותו? (מבחינת לימודים)

 

מיקום מוסדות לימודים? (בארץ/חו"ל)

 

עבודה? (האם יש בארץ? אם לא היכן בחו"ל)

 

מודה מראש.

 

 

אני מתחנן :o רק תשובות עניניות.

לומדים לתואר בהנדסת מכונות במגמת רכב כ-4 שנים.

 

אני יודע שהמקצוע נלמד במכללת רופין באיזור השרון, ואולי גם בטכניון בחיפה.

 

עבודה ? כל מוסך שמכבד את עצמו ישמח להעסיק מהנדס רכב אחד או יותר אבל אם אתה רוצה לדבר עם מהנדס רכב ולשמוע ממקור הראשון הייתי ממליץ לך לדבר עם דוד נמרי

(הוא גר בזכרון יעקב והטלפון שלו כתוב במדריך הטלפון)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

אין לימודי הנדסת רכב בארץ. יש לימודי הנדסאים (שנתיים), לא לימודים אקדמיים (תואר BSC, ארבע שנים).

 

הכי קרוב זה ללמוד הנדסת מכונות בטכניון ולקחת כמה מקצועות בתחום מערכות רכב, כולל פרוייקט ברכב (זה מה שאני עשיתי), או בהנדסה חקלאית שם לומדים תחומים קרובים מאד לרכב.

 

מהנדס רכב יכול לעסוק במגוון תחומים:

- תכנון ופיתוח של מערכות שונות ברכב.

- אחזקה ברמות גבוהות - חקר תקלות, פתרון בעיות הנדסיות.

- ניסויים.

 

ניתן ללמוד כמובן בחו"ל, שם זה מקצוע נפוץ ומקובל, בכל מדינות אירופה וארה"ב - לא זול ולא פשוט.

 

עבודה בהנדסת רכב אין כמעט בארץ. בניגוד לנכתב לעיל, אין שום קשר בין הנדסת רכב לבין עבודה במוסך. מהנדס רכב יכול למצוא עבודה בארץ, במקצוע שלו, במספר מגזרים:

 

- יבואני הרכב, כמהנדס תמיכה למערך האחזקה.

 

- יצרני הרכב המעטים שיש לנו - תע"ר נצרת, הארגז, מרכבים, נצר סירני ועוד. בכל אחד מאלה יש מספר זעום של מהנדסים, לאו דווקא מהנדסי רכב.

 

- חברות קטנות שמתעסקות עם היבטים ספציפיים של הנדסת רכב או מערכות אוטומטיביות. יש כמה כאלה בארץ.

 

- צה"ל ומערכת הביטחון.

 

בחו"ל, מובן מאליו שיש המוני מהנדסי רכב אצל יצרני הרכב והחברות שמסביב. תעשיית הרכב היא התעשייה הכבדה הגדולה ביותר בעולם.

 

ניתן ללמוד לתואר II בהנדסת רכב בחו"ל, עם תואר ראשון מהארץ בהנדסת מכונות.

 

בהצלחה.

פורסם

תודה רבה לכל העונים?

 

רק עוד שאלה קטנה, בהודעתך ציינת שיש אפשרות ללמוד בחו"ל

 

ניתן ללמוד כמובן בחו"ל, שם זה מקצוע נפוץ ומקובל, בכל מדינות אירופה וארה"ב - לא זול ולא פשוט.

 

ניתן ללמוד לתואר II בהנדסת רכב בחו"ל, עם תואר ראשון מהארץ בהנדסת מכונות.

 

האם לא עדיף ללמוד בחו"ל ישר לתואר ראשון?

 

או שעדיף ללמוד בארץ מכונות ורק אח"כ לתואר שני?

 

שלה נוספת היא האם ידוע לך על מקומות ספציפיים שבהם מלמדים את המקצוע הנ"ל?

 

תודה.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

יש לי חבר שנסע ללמוד באנגליה הנדסת רכב.

אם זאת, בארץ ככל הידוע לי המקצוע אינו קיים, הנדסת מכונות זה התחום הקרוב ביותר.

יניב

פורסם

האם לא עדיף ללמוד בחו"ל ישר לתואר ראשון?

 

או שעדיף ללמוד בארץ מכונות ורק אח"כ לתואר שני?

 

שלה נוספת היא האם ידוע לך על מקומות ספציפיים שבהם מלמדים את המקצוע הנ"ל?

 

תודה.

 

השאלה היא מה אתה רוצה לעשות בחיים.

 

אם לעבור לחו"ל ולעסוק שם בהנדסת רכב, אז באמת כדאי להתחיל ישר מתואר ראשון.

 

אם אתה רוצה להשאר בארץ, היכן שהתחום הזה מאד לא מפותח, עדיף ללמוד הנדסת מכונות, שהוא מקצוע רחב יותר שנוגע בתחומים אחרים שכן פעילים בארץ, ולהשאיר את הנדסת הרכב כאופציה לתואר II.

 

אין לי המלצות למקום ספיצי, אני מניח שכמעט כל מוסד אקדמי טכנולוגי באירופה וצפון אמריקה מאפשר זאת.

 

חיפוש קצר בגוגל נותן כמה שמות:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=automotive+engineering+university&spell=1

פורסם

שלום לחברי הפורום,

 

אמנם אני "חדש" בפורום אבל להלן התיחסותי לשאלה בנושא לימוד לתואר מהנדס מכוניות:

 

כפי שציין חייםK ניתן ללמוד לתואר מהנדס מכונות ומיטב ידיעתי אפשר לבחור גם בהתמחות במכוניות...

 

הנושאים שזכורים לי (חלק מהם למדתי) שיש אפשרות ללמוד הם:

 

*מכוניות נוסעים: מסה,רוחק סרנים,מרחקי מרכז מסה מהסרן הקדמי,חישובי עומס על סרנים,מקדמי חיכוך בין הצמיג לכביש, חישובי מהירויות בתנאים שונים.

 

*ממירי מומנט - ממסרות, גלי הינע, השפעת האורך, סוגי צמיגים והשוואות בין צמיגים.

 

*מערכות היגוי - מכניות וחשמליות

 

תורת המנוע והרכב

*ממועי רכב,מגדשים,חסכון בדלק, נתוני מנועי בנזין-חישובי מהירויעות בוכנה,מונטים יעילים,הספקים יעילים,הספק אינדיקטורי,לחצים יעילים בבוכנות

 

*מערכות הזרקה, חיישנים, דטונציה, גלי פיקות לסוגיהם, מבנה גל הארכובה והשפעתו על מהירות הנסיעה, מהירויות קריטיות.

 

*מערכות יניקה ופליטה ,סוגי גזי פליטה, פעולת ממירים קטליטיים, סוגי דלק וערך קלורי של דלק.

 

*חישובי נצילות אינדיקטורייים וחישובי עלות פעולות מנוע.

 

*מערכות בלימה - חישובי כוחות סיוע של מגברים,ווסתי בלימה, השפעות על בלימות חרום,רכיבי המערכת-חיישנים ,משאבות,ורכיבי אלקטרו מכניים.

 

*מצמדים ומומנט מקסימלי, חישובי כוח מניע בגלגלים .

 

*מתלה ויציבות - תקינות בולמים , כוחות הפועלים על השילדה ועוד...

 

*מדידות לחץ, חיישני לחץ, מתמרי חיישנים, חישוב הגבר לחיישנים תחומי אותות.

 

*פונקציות תמסורת של תהליכים

 

*שמנים-סינתטיים, שמני מנוע, השפעתם על בלאי ושחיקה ...

 

*מערכות מכטרוניות - מערכות לחץ, מערכות לבקרת טמפ', מגברי מתמרים, חישובי לחץ ועוד...

 

*אוירודינמיקה-מרכב הרכב ומקדם הגרר

 

חלק מהנושאים הנילמדים בהתמחות

 

 

*נוזלי קירור- תמיסות וחישובי כמויות.

 

 

טוב זה חלק מהנושאים הקלים ... :mad:

 

אני מאחל לך הצלחה בדרך שתבחר.[/b]

פורסם
שלום לחברי הפורום,

 

אמנם אני "חדש" בפורום אבל להלן התיחסותי לשאלה בנושא לימוד לתואר מהנדס מכוניות:

 

כפי שציין חייםK ניתן ללמוד לתואר מהנדס מכונות ומיטב ידיעתי אפשר לבחור גם בהתמחות במכוניות...

 

הנושאים שזכורים לי (חלק מהם למדתי) שיש אפשרות ללמוד הם:

 

*מכוניות נוסעים: מסה,רוחק סרנים,מרחקי מרכז מסה מהסרן הקדמי,חישובי עומס על סרנים,מקדמי חיכוך בין הצמיג לכביש, חישובי מהירויות בתנאים שונים.

 

*ממירי מומנט - ממסרות, גלי הינע, השפעת האורך, סוגי צמיגים והשוואות בין צמיגים.

 

*מערכות היגוי - מכניות וחשמליות

 

תורת המנוע והרכב

*ממועי רכב,מגדשים,חסכון בדלק, נתוני מנועי בנזין-חישובי מהירויעות בוכנה,מונטים יעילים,הספקים יעילים,הספק אינדיקטורי,לחצים יעילים בבוכנות

 

*מערכות הזרקה, חיישנים, דטונציה, גלי פיקות לסוגיהם, מבנה גל הארכובה והשפעתו על מהירות הנסיעה, מהירויות קריטיות.

 

*מערכות יניקה ופליטה ,סוגי גזי פליטה, פעולת ממירים קטליטיים, סוגי דלק וערך קלורי של דלק.

 

*חישובי נצילות אינדיקטורייים וחישובי עלות פעולות מנוע.

 

*מערכות בלימה - חישובי כוחות סיוע של מגברים,ווסתי בלימה, השפעות על בלימות חרום,רכיבי המערכת-חיישנים ,משאבות,ורכיבי אלקטרו מכניים.

 

*מצמדים ומומנט מקסימלי, חישובי כוח מניע בגלגלים .

 

*מתלה ויציבות - תקינות בולמים , כוחות הפועלים על השילדה ועוד...

 

*מדידות לחץ, חיישני לחץ, מתמרי חיישנים, חישוב הגבר לחיישנים תחומי אותות.

 

*פונקציות תמסורת של תהליכים

 

*שמנים-סינתטיים, שמני מנוע, השפעתם על בלאי ושחיקה ...

 

*מערכות מכטרוניות - מערכות לחץ, מערכות לבקרת טמפ', מגברי מתמרים, חישובי לחץ ועוד...

 

*אוירודינמיקה-מרכב הרכב ומקדם הגרר

 

חלק מהנושאים הנילמדים בהתמחות

 

 

*נוזלי קירור- תמיסות וחישובי כמויות.

 

 

טוב זה חלק מהנושאים הקלים ... :mad:

 

אני מאחל לך הצלחה בדרך שתבחר.[/b]

 

תודה על הפירוט.

 

שאלה נוספת לי, בכל מקרה שבו אבחר ללמוד מכונות באיזה מוסד הכי כדאי לי ללמוד מכונות (מבחינת הידוק ללימודי רכב - זאת אומרת שמאפשר ללמוד כמה שיותר נושאים על מרכיבי הרכב).

 

שוב פעם מודה מראש.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

שלשת המוסדות שמלמדים הנדסת מכונות בארץ, למיטב ידיעתי, הם הטכניון, אוניברסיטת ת"א (הפקולטה להנדסה) ואוניברסיטת באר שבע. אני לא מתייחס למכללות כמו אורט בראודה שמקנות תואר BTech.

 

בטכניון ניתן לקחת כמה קורסים ופרוייקט ברכב, ובנוסף ישנה מעבדת מחקר ורישוי לרכב, שאולי אפשר ללמוד משהו במסגרתה.

בבאר שבע אני יודע שלפחות בעבר היתה הרבה פעילות שקשורה לרכב, כולל פרופסור ערן שר שהוא מומחה בתחום.

בת"א לא ידוע לי על משהו מיוחד.

 

שווה לברר ישירות מול מוסדות אלה.

 

אופציה נוספת היא הפקולטה להנדסה חקלאית בטכניון שמתאפיינת בלימודים יותר פרקטיים, מעבדות מרשימות, והרבה פעילות מחקרית בתחום רכב שטח חקלאי וצבאי. גם יותר קל להתקבל לשם.

 

צריך רק לזכור שבשנתיים וחצי לפחות מארבע שנות הלימוד, כולם לומדים בערך אותו הדבר - הרבה מתמטיקה, פיזיקה ומקצועות יסוד בתחום המכונות כמו תרמודינמיקה, זרימה, תכן מכני ועוד. ההתמחות היא חלק מצומצם יחסית בתואר.

 

חלק גדול מהנושאים שהקוסם ציין, אגב, הם נושאים כלליים של הנדסת מכונות שנלמדים ללא שום קשר לרכב, בצורה כזאת או אחרת.

פורסם

בתור סטודנט להנדסת מכונות, שנה ד' (מסיים את התואר עוד שבוע....), לצערי הרב אין פה קורסים הקשורים לרכב ולמנועי רכב.

 

בכל אופן, אני לומד בתא, אולי בטכניון ובבאר שבע יש.

יניב

פורסם

חברים אני מאוד מודה לכם מקרב לב. :wink:

 

תודה רבה.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

לתחום לימודים אוניברסיטאים בארץ הינו מטאלורגיה-תורת המתכות.

גם לימודים בתחום זה מקנים אפשרות להמשך בחו"ל למהנדס רכב.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
בתור סטודנט להנדסת מכונות, שנה ד' (מסיים את התואר עוד שבוע....), לצערי הרב אין פה קורסים הקשורים לרכב ולמנועי רכב.

 

בכל אופן, אני לומד בתא, אולי בטכניון ובבאר שבע יש.

 

יש לי חברים שלמדו מכונות באונ. ת"א, ודווקא היו קורסים בנושא הרכב.

אני זוכר כרגע בוודאות שהיה מסלול של מנועי שריפה פנימית, ואני מניח שהיו עוד קורסים רלוונטים.

 

בכל מקרה, בשנה בה אני סיימתי (תעו"נ) היו לא מעט חברה' שסיימו מכונות ועשו פרוייקטים בתחום הרכב.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

×
×
  • תוכן חדש...