Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8439 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב הבעיה התחילה לא מזמן...

כל פעם שאני שומע על ווליום גבוהה או שאני שומע מטאל

המכשיר יכול לקבל קריז ולהתכבות ולאחר מ"ס שניות להידלק מחדש (לבד)..

 

זה לא קורה בווליום מסויים..

 

 

מממ... HELP!!

 

 

תודה רבה! :D

פורסם
טוב הבעיה התחילה לא מזמן...

כל פעם שאני שומע על ווליום גבוהה או שאני שומע מטאל

המכשיר יכול לקבל קריז ולהתכבות ולאחר מ"ס שניות להידלק מחדש (לבד)..

 

זה לא קורה בווליום מסויים..

 

 

מממ... HELP!!

 

 

תודה רבה! :D

 

הוא מתכבה בעצמו על מנת לא לגרום לעצמו נזק עקב התחממות.

פורסם
טוב הבעיה התחילה לא מזמן...

כל פעם שאני שומע על ווליום גבוהה או שאני שומע מטאל

המכשיר יכול לקבל קריז ולהתכבות ולאחר מ"ס שניות להידלק מחדש (לבד)..

 

זה לא קורה בווליום מסויים..

 

 

מממ... HELP!!

 

 

תודה רבה! :D

 

הוא מתכבה בעצמו על מנת לא לגרום לעצמו נזק עקב התחממות.

מה הפתרון?

 

(ותודה!!)

פורסם
טוב הבעיה התחילה לא מזמן...

כל פעם שאני שומע על ווליום גבוהה או שאני שומע מטאל

המכשיר יכול לקבל קריז ולהתכבות ולאחר מ"ס שניות להידלק מחדש (לבד)..

 

זה לא קורה בווליום מסויים..

 

 

מממ... HELP!!

 

 

תודה רבה! :D

 

שתי סיבות:

הגנה מפני התחממות ומגעי מתח רופפים.

איך לעזאזל אפשר לשמוע מטאל באוטו? :shock:

כן, יש לי זבל סיני באוטו ואני גאה בזה

פורסם

זה בגלל שאתה שומע מטאל ! :wink:

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

אני לא שומע רק מטאל...

פשוט היה לי מצב רוח אגרסיבי (משולב עם נסיעה אגרסיבית) וזה הכי כיף..

מתפרק מכל הכיוונים...

 

 

מאוורר של מחשב יכול לעזור?

פורסם
אני לא שומע רק מטאל...

פשוט היה לי מצב רוח אגרסיבי (משולב עם נסיעה אגרסיבית) וזה הכי כיף..

מתפרק מכל הכיוונים...

 

 

מאוורר של מחשב יכול לעזור?

 

כן , לפעמים זה פותר את הבעיה רק שאתה צריך גם לעשות בשבילו מפסק כדי שלא יעבוד כל הזמן.

פורסם

אתם כל כך בטוחים שזה בגלל שהמערכת מתחממת אני לא ממש בטוח בזה יכולים להיות לזה עוד הרבה סיבות

כמו אני יודע חיבורים רופפים

או שכבלים דקים ועוד....

פורסם

יכול להיות שיש לך איזה קצר במערכת או משהו, ואז אחד המגברים נכנס ל-protection.

------------------------

VR6 1997+ superchip

פורסם

אחי מניסיון שהיה לי עם בעיה דומה,

 

תחזק שוב את החיבורים של הפלוס והמינוס ועל הדרך גם של הרמקולים...

 

ואם לא קשה לך תבדוק שוב חיבור תקין של מינוס.

 

לי זה פתר את הבעיה

MITSUBISHI GALANT SPORT

פורסם

טוב, בוא נראה:

 

(חשוב: כל הדברים שאני כותב הינם בע"ם - איני מומחה מוסמך למע' סטריאו וכותב על סמך נסיון אישי ודברים שלמדתי מירחוני קאר סאונד למיניהם שנזרכו לפח ע"י ההורים שלי כי שכחתי להסוף אותם איזה 5 שנים מאז עזבתי את ביתם :roll:. )

 

במילים אחרות: אם ישרף משהו, אני לא אשם.

 

הHU יכול לכבות את עצמו מכמה סיבות. נתחיל בדרך השלילה:

1. התחממות. בחלק לא גדול מהמכשירים יש הגנה כזאת - אבל לנתיך חום לוקח בד"כ לפחות דקה-שתיים לחזור לפעולה...דרך הגב, סתם מאוורר לא יעזור לך מי יודע מה - צריך לתכנן זרימת אוויר דרך המכשיר (שלא בנוי להזרמת אוויר מאולצת) - משימה לא פשוטה..

 

2. קצר הספקת חשמל. יכול להיות בתוך המכשיר או בחוטים המובילים עליו חשמל. מאוד לא סביר כי בד"כ הפיוז של הרדיו נשרף בזמן הקצר.

 

3. מגע רופף. מגע רופף או הלחמה קרה בתוך המכשיר זה דבר הכי מסריח לאיתור. מצד שני, מגע רופף צריך לבוא לידי ביטוי בכל מצב ולא רק מעומס גבוה.

עד כאן, הכל בסדר. נתחיל את הקטע המעניין:

 

4. קצר בשרשרת מגבר-רמקול.

קצר כזה נוצר בד"כ בגלל העמסת יתר של סליל הרמקול - מה שגורם לסליל לצאת מתחום תזוזה הרגיל שלו -ואז הסליל מתקצר על המגנט או על הסל שלו - או שתכונות חשמליות של הרמקול משתנות בצורה דרסתית. בעייה נוצרת בד"כ בגלל רמקולים לא איכותיים מחוברים למגבר עם דיסטורשן (distortion) גבוה - כמו כל המגברים של HUים בעוצמות קול גבוהות.

קצר כזה יגרום להגנות של המגבר לנתק את הערוץ - אבל בד"כ המכשיר עצמו לא נכבה.

פיטרון אפשרי - מע' טובה יותר או מוזיקה שקטה יותר.

 

5. הספקת חשמל לא מספקת.

האם צג של המכשיר מהבהב חזק לפני הכיבוי?

אם כן, אז אתה פשות מבקש יותר מדי מהHU המסכן שלך או שחוטי הספקת החשמל לHU דקים מדי. אפשרות הראשונה נשמעת הגיונית יותר. עוצמת קול גבוהה, בתדרים נמוכים (באסים. יש הרבה במטאל) דורשת מהמגבר הרבה כח. מגבר שמוציא הרבה כח צורך הרבה כח. כדי להוציא כל בום מגבר צריך באותה נקודת זמן הרבה יותר מ60-100 וואט שמע' החשמל ברכב מסוגלת לספק לו באופן רציף (בד"כ HU צורך כ20-25 וואט רציף - בעיות פיזור חום של הרכיבים). זה מה שנקרה PMPO. כדי לספק את הכח הזה למגבר משתמשים בקבלים המותקנים בתוך ספק הכח של הHU. כל פאם שמגבר צריך את הכח להשמיע בום הוא בעצם מרוקן את הקבל. בהפסקות בין הבומים הקבל נתען מחדש. הבעיה היא שהקבלים אלה הם קטנים, ובמטאל יש הרבה מאוד באסים - אז הקבלים לא מספיקים להתען וכל המכשיר נשאר בלי כח - כולל ה"מוח" שלו - ונכבה.

הפיטרונות אפשריים:

א) בדיקת קבלים בHU שלך - יכול להיות שהם די מתים. צריך מכשיר שיודע למדוד קיבולת. חפש חבר טכנאי אלקטרוניקה.

ב) אפשר לנסות לשפר את הספקת החשמל לHU ע"י הארקה (מינוס) משופר לנקודת שאסי קרובה וחוט מתח מHU ישירות למצבר (לא לשכוח פיוז למניעת שריפות :) ). לא בטוח עד כמה זה יעזור.

ג) ב) + קבל תעשייתי - רק אם אתה יודע מה אתה עושה...קבל מתפוצץ זה לא נעים.

ג) הוספת מגבר למע' - מגבר בד"כ מצוייד בספק כח טוב יותר ובגלל איכות הרכיבים טובה יותר יכול לנצל כח טוב יותר.

 

כאן סיימתי,

P.

×
×
  • תוכן חדש...