Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם - הרכבת משענות ראש למושבים אחוריים


gardenofwine
שימו לב! השרשור הזה בן 6822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ואל תשכח שהגדרת כוח הוא שינוי תנע בזמן או F=dP/dT וזמן הפגיעה קטן =>אם dT קצר, הכוח גדול מאוד וכפי שאמרתי - בציר X אין לך יותר מדי בעיה. אולי תהיה בעיה בציר Y.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם משקל כזה ובלי חופש תנועה אני מניח שלא יקרה כלום וגם אם הם יתקפלו קדימה לא יקרה נזק... הנזק היחידי שאני רואה שאולי יקרה לפי התמונות זה שאם תכנס בו משאית ב100 קמ"ש מאחורה - הראש יעוף על הכרית ואם הכסא בנוי חלש אז שתי המוטות יכולים להכנס לו בגב... רק מהמחשבה על זה הייתי מפרק....!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואל תשכח שהגדרת כוח הוא שינוי תנע בזמן או F=dP/dT וזמן הפגיעה קטן =>אם dT קצר, הכוח גדול מאוד וכפי שאמרתי - בציר X אין לך יותר מדי בעיה. אולי תהיה בעיה בציר Y.
שמע אני ממש לא מבין למה הכנסת תנע פה.

התנע שכנראה למדת הוא התנגשות פלסטית(נצמדים)

או אלסטית(מלמדים אלסטית לחלוטין ללא איבוד אנרגיה).

כאן לא רק שיש לך המון איבוד אנרגיה כי זה לא גוף קשיח ונקודתי כמו שמלמדים בבגרות(איבוד אנרגיה- מתבטא במעיכת פח וכו'),אתה גם מדבר על חלק מהגוף שמתנתק ועף כביכול קדימה.

סתם זרקת נוסחא של תנע ,זה הרבה הרבה יותר מסובך מתנע של גוף קשיח ונקודתי .

בגדול הרעיון הוא נכון.

לא הבנתי למה שתהיה בעיה בציר Y כי החור מופנה כלפי מעלה? גם אם יהיה שינוי בציר Y הוא יהיה ממש זעיר לעומת זה שבציר X . בדרך כלל רכב נוסע ישר ולא פוגע בזה שלפניו או מאחוריו מלמעלה או למטה.

לפי דעתי הרעיון של הבחור טוב ויכול רק לעזור במקרה של תאונה חס וחלילה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור וברור שהמציאות היא הרבה יותר מסובכת בגלל שלא ניתן להתייחס למשענות ברכב כאל מסה נקודתית (או כאל C.M אפילו לצורך פישוט ייתר).כמו כן - ברור שיש אובדן אנרגיה רב. בנוסף לכך - ישנם סיטואציות בהן יש חבטה ברכיב Y (בגלל מבנה וצורות רכבים)

כל הרעיון היה המחשה של רכב שפוגע ברכב ולא ניתן לשלול אופציה של התנתקות משענות הראש.

אני חוזר ואומר - רעיון לצורך המחשה בלבד! ואגב - ידיעותי בפיסיקה לא מסתכמות ב 5 יח' לימוד...

מצטער שלא הבהרתי עצמי קודם - הייתי דיי בטוח כי יובן שכל דברי הנם בגדר "התחלת גלגול של קו מחשבה".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א אתה יודע שהמשוואת שציינת כאן לא מתחילות אפילו להתקרב למציאות.

בקיצור, מסכים איתך שזה יכול להוות סיכון בשעת תאונה, אבל מה לגבי רמקולים/וופר/נאונים צבעוניים/הסל של הילדה שלא קשור כי היא לא שם/כל מיני דברים שנמצאים לך באוטו? כל אחד מהם יכול להוריד את הראש בשעת תאונה...

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה בהודעה האחרונה שלי הגדרתי זאת כ: התחלת גלגול של קו מחשבה.

 

כלומר רק להתחיל להבין מבחינת אינטואיציה מה הולך ומי נגד מי.

 

ושוב - למי שיינסה שוב לומר שטעיתי : לא טעיתי! לא הבהרתי עצמי כיהות, מסכים ומקבל - אחדד שוב: אין בדברי הקודמים משום הסבר פיסיקלי מלא ולא אטען כי כך. זו רק התחלת גלגול של קו מחשבה.

 

לייתר דברייך - אני לא יודע מה הפראקטיקה הנהוגה איש איש ברכבו.

אומר לך על עצמי - אצלי כל דבר מעוגן ומאובטח בצורה מירבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה לא יכול להיות שאתם קוראים למשענות ראש שמחוברות בעזרת מחזיק תעלות חשמל כזה עם שני ברגים - "בטיחות", מה קורה לכם? שום בטיחות ושום דבר. סכנה? אולי, ובגלל שיש פה ספק, הייתי מוריד כי אחר כך תגיד מי היה מאמין שזה קרה...

או שתחבר אותם בצורה יותר חזקה ורצינית מה שאני לא בטוח שאפשר כי הכסא שלך לא בנוי לזה, אבל צריך לראות, ובטח לא עם מוטות כאלה שיכולים להכנס בגב... היית משקיע עוד שתי דקות מחשבה על העניין, לי זה נראה מסוכן.

ותמיד תמיד תזכור את המשפט שכולם בסוף אומרים: "מי היה מאמין שזה יקרה"

SO LONG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה בדיוק יכול לשפד שם אדם בזמן תאונה.......

 

הרי המשענת ראש נועדה כדי לא לשבור מפרקת כאשר בזמן תאונה הראש של הבן אדם ניזרק אחורה מעבר לכיסא במכה חזקה...אז מקסימום הוא יוריד את המשענת שלא מחוזקת טוב אבל היא עדיין תבלום את החבטה...אני לא רואה מה כאן יכול לשפד מישהו?????

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד ליוזמה - המשענות שלך שוות , ותסלח לי על הביטוי הלא נחמד - לתחת.

 

משענת ראש נכנסת לצינור בעובי של כ1.5 - 2 מ"מ המרותך לשילדת הכסא . במקרה תאונה - המשענות שלך יעזרו כמו כוסות רוח למת.

 

שתי השלות בהן השתמשת יתקפלו וייתלשו כאילו הן עשויות חמאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם, (אני פותח הת'רד, מרכיב המשענות)

 

לא ידעתי שייפתח כזה דיון בנוזא הבטיחותי...

 

המחשבה שלי בעת ההרכבה היתה למען נוחות הנוסעים, ואת זה השגתי. באמת הנוסעים יכולים להשעין את הראש על המשענות בכיף - וכל מי שנסע במושב אחורי ללא משענת יודע איזה סיוט זה בנסיעות ארוכות בעיקר.

 

בנוגע לבטיחות, לדעתי בזמן תאונה קשה הראש של הנוסעים מאחורה יפגע במשענות ראש לפני שאלו יספיקו לעוף למעלה/קדימה/הצידה. משענת הראש תיתלש מהמקום ותיקרע את האומגות ואת המשטח שעליו הרמקולים האחוריים לפני שהמוטות יפרצו את האלומיניום אל תוך הגב של הנוסעים. אם משענות הראש לא יהיו, אז יש סכנה לנוסעים מאחור כיוון שממילא אין שום דבר שיתמוך בראש שלהם שנזרק לאחור.

בתאונות קטנות, לא יקרה כלום למעשנות ראש, ואילו הנוסעים מאחור יקבלו את התמיכה הקטנה שיכולה למנוע מכות קטנות באזור החוליות.

 

 

אני משאיר את המשענות, כיוון שהסיכוי שדווקא הן יגרמו לנזק למישהו בעת תאונה שווה לשסיכוי ש אריזה של דיסק, כדורסל, או בקבוק קטן של מים (מלא) יגרמו בעת תאונה קשה.

לעומת זאת בכל הנסיעות הרגילות, ובזמן תאונות קטנות, ברור שיש להן תועלת מבחינת נוחות, וקצת מבחינת בטיחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב חבר'ה, הגיע הזמן לשים את הסוף לשירשור הזה.

 

אני חוזר ומדגיש בפני כל מי שקורא את השירשור הזה;

כאן כבר לא מדובר על התעסקות ברכיבים בטיחותיים אלא על הוספת אביזרי בטיחות בצורה חובבנית !!!

מי שמחפש משענות ראש במושבים האחוריים שיקנה את הרכב המתאים או שיקח כרית מהבית וישים מתחת לראש !

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...