Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7574 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב

 

לפני הכל אני יודע שדובר על כך בעבר אבל השאלה שלי היא קצת שונה פחות הקטע הטכני יותר הקטע החוקי.

 

טוב העיניין הוא כזה חבר שלי בעל אותו רכב כמו שלי הונדה האצבק 1.4 החליף את הבלם האחורי שלו מבלם תוף לבלם דיסק (המכלול כולו הוחלף ע"פ מדריך מפורט מחו"ל שכולל בפרטי פרטים את ההחלפה עצמה על כל רכיביה, כבלי בלם יד, החלפת משאבת בלם מרכזית, החלפת בוסטר וכו' כמו שאתם מבינים פרוייקט מקצועי לחלוטין)

 

עכשיו השאלה שלי היא כזאת כיצד ניתן (לאחר שוידאנו שהפרוייקט הוא אכן חוקי אבל חוקי בחו"ל ) לאשר חוקית רישמית פרוייקט כזה על הרכב??

אני מתכוון שכאשר אגיע לטסט או כל ביקורת דרכים אחרת או חס וחלילה אם תקרה תאונה אני רוצה להיות מכוסה מכל הכיוונים שאני לא עובר על החוק אני לא רוצה אישור מפוברק או קומבינה אז הצעות מהסוג הנ"ל אנא לא להציע!!!

 

תודה ולילה טוב

 

אריק

פורסם

לא ידוע לי על בדיקת סוג הבלמים במבחן רישוי ו/או בדיקת בוחן תנועה, ובנוסף אין איזכור ברישיון הרכב וברישומי משרד הרישוי לנ"ל.

 

המקום היחיד להתאמה בנושא הזה היא המחלקה הטכנית של היבואן שעובדת במקביל למשרד התחבורה (תקינה).

אם ההתקנה בוצעה ע"י מוסך מורשה, בטוב טעם ובמקצועיות - הייה שקט.

אמנם מבחינת החוק היבש מדובר ב"שינוי מבנה" אולם הסיכוי "ליפול" בגינו קלוש ביותר.

 

בברכה,

שמוליק.

bmw e21 320i (318i) 1982

1971 bmw 1800

BMW 3.0 CSI 1973

פורסם

מאיפה בדיוק הבוחן אמור לדעת איזה סוג בלמים יש לך מאחורה? שכן חצי מהמכוניות יש תופים וחצי דיסקים. הוא לא מחזיק רשימה, ואני אסתכן ויאמר שזה גם לא מעניין אותו.

פורסם

טוב סבבה

 

אבל (ואני לא מתכוון להקשות עליכם אלא רוצה שיהיו לי את כל התשובות ביד לפני שאני מבצע את הפרוייקט הנ"ל)

 

נניח וחס וחלילה תקרה תאונה והרכב יגיע נגיד לטכניון (או כל מקום אחר) לצורך בידקת תקינות מכלולים ויגלו שעשיתי "שינוי מבנה" ועוד במערכת הבלמים ללא אישור מוסך (כי אני כנראה אבצע את העבודה לבדי או בעזרת חבר במוסך) וזאת השאלה העיקרית שלי

 

אשמח אם תתייחסו גם אלייה בתגובתכם

 

תודה

 

אריק

פורסם

קשה לי להבין למה אתה כל כך רוצה לשנות מתופים לדיסקים. הרי ידוע שרוב הבלימה היא על הציר הקידמי... במיוחד אם היצרן לא שם מאחור דיסקים כנראה שאין בשביל מה. בסופו של דבר זו החלטה שלך...

בזמנו אני גם חשבתי ואפילו ניסיתי לברר איך לשנות במגאן קופה שלי מתופים לדיסקים מאחורה. הרי בדגם ה-2.0 ליטר יש דיסקים אז למה אצלי לא... מה שלי הסבירו זה שאין טעם כי רוב הבלימה הולכת על הציר הקדמי...

אשמח לשמוע אם באמת יש שינוי מורגש עקב החלפה כזו.

Veni Vidi Vici

פורסם

הסיבה שאני מעוניין לשפר את מערכת הבלימה היא רק בגלל שבקרוב אני מתכוון לשפר את המנוע

ואני דוגל בשיטה אם אתה משפר את כוח המנוע אתה חייב לשפר את כוח הבלימה

היצרן בנה את הרכב ל90 כ"ס והתאים את מערכת הבלימה לכך

בקרוב הרכב יעמוד על "קצת" יותר מזה ולכן נראה לי (ולכמה פורומים רציניים ביותר מחו"ל) שזאת החלטה טובה :wink:

 

בכל מקרה תודה על התגובות אני אעדכן בעתיד על הפרוייקט בליווי תמונות בעזרת השם

 

תודה ולילה טוב

אריק

 

נ.ב

אשמח לשמוע תגובות נוספות אשר יכולות לשפוך אור על הנושא

תודה

פורסם

גם אני רציתי לעשות הסבה כזו לג'יפ שלי

אבל איש יודע דבר אמר לי שבלם תוף בולם טוב יותר מבלם דיסק .

הבעיה היחידה היא שבחם דיסק מתקרר מהר יותר ואילו בלם תוף פחות .

למה למשאיות יש בלם תוף? אז נכון שלמשאית יש ברקס בכלל שעובד על אוויר אבל

עדיין לדעתי אתה יכול לשפר את הברקסים בצורות אחרות , אולי להתקין משאבות ברקס גדולות יותר , להתקין בוסטר הידרואלי (חזק יותר) , ועוד אלף ואחד קומבינות שאפשריות .

אגב בג'יפ שלי עדיין הייתי מעוניין בהסבה אבל לא בגלל שיפור בלימה אלא בגלל שבכניסת מים אל הדראם הגלגל ננעל בכל לחיצת ברקס הכי חלשה .

פורסם

חברה!!! מבחינת כוח בלימה לבלם טוף יש יתרון על בלם הדיסק אתם יודיע למה ???

 

אני איגלה לכם בגלל שבלם טוף תופס על "הקנט" של הדרם ותופס את ההיקף וזה נותן לו מומנט יותר גדול מאשר שיתפוס בערך במרז הדרם כי הזרוע בקצה פי שתים ...

 

הונדה אין לך מה לנגוע מאחורה כי אמרו לך פה שמאחורה זה לא כלכך משפיע כי בזמן בלימה המשקל עובר מאחורה לקדימה אז תדמיין לעצמך שהגלגלים האחוריים כמעט ומתרוממים אז בשביל מה אתה צריך בלמים מאחורה ..

טוב

אם אתה באמת רוצה לשפר את מרחק העצירה של האוטו תחליף דרם וקליפר ליותר גדולים כמו למשל בהודה איקורד או פירלווד ואני מבטיח לך בלימה פי 2 ממה שיש עכשיו :D

פורסם

חבר'ה התאוריה הזאת נחמדה אבל לא אוכלת במבחן המציאות - למה ?

כי שרכב מוקשח ומאוזן כמו שצריך (וכמו שאני רואה את הגישה שלו לשיפור...הרכב אכן יהיה כזה) המון מאסה נמצאת גם מאחורה ולא רק מקדימה, לא סתם בדגמי ספורט יש דיסקים מאחורה שלפעמים לדגמים מקבילים "רגילים" יש תופים

 

דבר נוסף, אם הוא נוסע חזק באשתאול לדוגמא, הוא לא ירצה להרתיח לכל המערכת את הצורה בגלל בלם תוף שלא מתקרר טוב ולמה זה ? כי ברגע שהשמן ירתח הדוושה תהיה ספוגית והרבה מהמהלך הראשוני של הדוושה ילך על דחיסת השמן מאחורה ורק אחרי זה על בלימה של החלק הקידמי

 

בקיצור ברכב משופר בצורה יסודית אין מנוס למהחליף מאחורה לדיסקים, - שאגב גם דבר נוסף : בדיסקים יש המון אופציות להשיג דיסקים רפידות קאליפרים ומה לא משופרים - דבר שבתוף מאוד קשה

פורסם

סוגיה מעניינת, גם בקורס שיפוץ הרכב הקלאסי המדריך טען שתופים בולמים טוב יותר מדיסקים (באותו קוטר), אלא שמגרעתם הגדולה היא התקררות לקויה, ולכן ברכבים ספורטיביים משתמשים בדיסקים.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

×
×
  • תוכן חדש...