Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Moti - Miata R

[פרוייקט מצולם] המדריך המפורט לשאלה - איך בעצם בונים קופסת אוויר טובה?

שימו לב! השרשור הזה בן 4228 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

**אין להעתיק את המאמר המובא כאן בשלמותו או חלקים ממנו (כולל תמונות) בלי אישור מפורש ממני שיינתן אך ורק בה"פ**

 

 

כמעט בכל שרשור בו מדובר בפילטרים פתוחים (עשיריה כל שבוע בערך...) מישהו זורק 'תבנה קופסת אויר / מגן חום' או משהו בסגנון... אז הנה השרשור שמראה צעד אחר צעד איך לבנות את קופסת האויר האולטימטיבית :smile:.

 

הפרוייקט הבא מתאים בהחלט למתחילים ולא דורש שום כלים מיוחדים או מוזרים במיוחד וניתן לבנייה בהשקעה מינימלית למדי.

כמובן שלמי שיש שתי ידיים שמאליות יהיה קצת יותר קשה אבל אני כמובן לא לוקח אחריות על דברים מסוג זה ... :wink:

 

 

 

הכלים הדרושים -

1. מקדחה נורמלית (עדיפות לכזו נטענת שאפשר לקחת אתכם לאוטו).

2. משור חשמלי אנכי עם להב לחיתוך מתכות (JIGSAW... זה שהרבה מכירים ב"שם" הישראלי שלו - ג'קסון :roll: ..אין קשר למייקל).

3. מספרי פח, אני השתמשתי בשני זוגות - אחד לחיתוך ישר ואחד לחיתוך שמאלה... אין חובה על שתיים.

4. מספריים רגילות שאפשר לחתוך איתן קרטון.

5. פלייר טוב.

6. סט מפתחות בסיסיים של הברגים הזמינים במכוניתכם, אצלי באוטו השתמשתי במפתח 10 מ"מ ומפתח 12 מ"מ.

7. שופין גס ושופין עדין כדי לעבד טיפה את המתכת במידת הצורך וגם כדי להיפתר משבבים בולטים לאחר החיתוך.

8. פטיש נורמלי.

 

כלים שרצוי שיהיו אבל לא חובה -

1. אקדח מסמרות.

2. מותחן לקנבס (כזה שמשתמשים בו למיסגור תמונות, נראה כמו פלייר רחב, סתם מאיץ את העבודה אבל ממש אין חובה).

 

 

החומרים הדרושים -

1. לוח אלומיניום או נירוסטה דק, שניהם לא יחלידו אבל יהיה לכם הרבה יותר קל לעבוד עם האלומיניום... אני השתמשתי באלומיניום מסגסוגת 5052 שהיא קלה לעיבוד וניתנת לכיפוף בלי בעיה, סגסוגת כמו 6061 לדוגמא תהיה בחירה רעה למדי כי הכיפופים יתחילו להישבר.

אל לכם להיבהל מהדיבורים על סגסוגות וכיוב', מדובר בסוגים הזמינים ביותר של אלומיניום בתעשיית המתכת.

העובי עצמו צריך להיות דק למדי, עבה מספיק בשביל לשמור על הצורה שלו ולא להתכופף מכל פיפס קטן אבל לא עבה מדי... אין לזה שום מטרה.

אני השתמשתי בעובי של 0.05 אינצ' (ככה מסווגים אותם כאן, ואם מישהו יכול להצביע על שיטת קיטלוג שונה בארץ אני אודה לו).

2. פס אטימה מגומי כמו שיש מסביב לדלתות באוטו, יש סוגים שיהיו יותר נוחים לעבודה ויש כאלה שפחות, אתם תצטרכו להפעיל טיפה את הדמיון פה כדי למצוא את הפס המתאיל לכם אבל התמונות ייתנו לכם רעיון טוב מה צריך לעבוד טוב.

מכוני צביעה ופחחות הם מקור מצויין להשגת הגומיות הנ"ל, הרבה פעמים הם זורקים חלקים פגומים כמו דלתות של מכוניות שעברו תאונה שעל המסגרת של הדלת עצמה הגומיה עדיין מורכבת, כמובן שאפשר פשוט לקנות גומיות כאלה ולחסוך את זמן הצייד.. :smile:

3. גריז, לא משנה מאיזה סוג, עדיפות לכזה שניתן לנקות הכי בקלות.

4. קופסת קרטון גדולה מספיק לבנות ממנה דגם של קופסת האויר שלכם.

5. פה יש שתי אפשרויות, למי שממש מתעצל נייר אלומיניום יהיה עדיף על כלום אבל אם אתם בקטע של לעשות את זה כמות שצריך אז יריעת בידוד שעשוייה משילוב של פיברגלאס ואלומיניום תהיה הבחירה שלכם (וגם שלי כמובן).

6. סרט דבק רחב מאלומיניום כזה שמשתמשים בו הרבה פעמים לחיבורים בתיעול אויר במערכות מיזוג מרכזיות למי שמכיר... זה כמו מסקינג טייפ רק שבמקום להיות עשוי מנייר או משהו פלסטי הוא עשוי מאלומיניום.

 

 

יש הכל? ----> לעבודה!

 

 

מתחילים במיקום הפילטר ואיך צריכה להיות הקופסה בנויה מסביבו.

הגורם החשוב ביותר במשוואה הוא אם יש מקור חום בצמוד לפילטר כדוגמת סעפת הפליטה או אם הפילטר יושב בצמוד למנוע עצמו שגם הוא כמובן מגיע לטמפ' לא מבוטלות.

הגורם השני המשפיע הוא כמובן מהיכן מגיע האויר לפילטר, ואת זה ניתן לשפר בהרבה מאוד רכבים בלי שום בעיה מיוחדת.

 

הנה הפילטר שלי בלי שום בידוד חום (האוטו מעולם לא נסע ככה, אל דאגה) -

 

HSno.jpg

 

כמו שחדי העין ומביני הדבר יבחינו, הפילטר אצלי יושב בקרבת מקור חום גרוע במיוחד - מגדש הטורבו שמותקן אצלי באוטו, ומגדשים באופן כללי הם מקורות החום הגרועים ביותר שיש... כ"כ גרוע למעשה, שאני על הדרך גם אמשיך את תיבת האויר שתגן על כל ההידראוליקה של הבלמים והקלאצ' מפני החום של הטורבו גם כן.

 

כמובן שבכל רכב המצב יהיה שונה ופה תזדקקו למירב היצירתיות כדי להחליט איך לבודד את הפילטר מטמפ' עויינות.

דבר חשוב מאוד שצריכים לשים לב אליו הוא נקודות חיבור לקופסת האויר, היא הרי לא תוכל לרחף לה סתם ככה ותצטרך מן הסתם להתחבר לגוף הרכב איכשהו ככה שכדאי לשים לב שיש ברגים בקירבת מקום שניתן אולי להוסיף אליהם חתיכת פח דקה כדאי שייקבעו (מלשון קיבוע) גם אותה אל גוף הרכב.

 

אחרי שבחרנו את המיקום המתאים לפילטר (שתמיד ניתן לשינוי, אין שום בעיה להאריך / לקצר / לשנות זוויות של צנרת) ואת האופן שיישב מגן החום מסביבו וייצור את קופסת האויר, הגיע הזמן לייצר את השבלונה שלו, ובשביל זה ניקח את הקרטון שהבאנו ואת המספריים ונתחיל לחתוך ולקפל את הקרטון (ואם צריך להדביק עם מסקינג טייפ או משהו, לכו על זה...) עד שתתקבל הצורה הבסיסית של הקופסה שאנחנו רוצים שתהיה לנו, רק מה - אנחנו לא רוצים לחתוך בשלב זה את הגובה של הקרטון שבולט לכיוון מכסה המנוע.

 

הסיבה היא שאנחנו רוצים לאטום את קופסת האויר עם מכסה המנוע כדי למנוע חדירה של אויר חם ממתחת למכסה המנוע לקופסה המבודדת.

שימו לב לקחת בחשבון חוטים וצינורות במידה והם אמורים לעבור באותו המקום שקופסת האויר תשב בו.

 

אחרי שהגענו לצורה הרצויה באופן כללי, נתחיל לטפל בחלק העליון שבולט לכיוון מכסה המנוע.

בתור התחלה, ניתן לחתוך עד קצת מעל לקו הסגירה של מכסה המנוע ולבדוק בעין כמו שאנחנו רואים בתמונה -

 

HSeyecheck.jpg

 

לפעמים פנס יכול לעזור לכם לראות יותר טוב אם אתם לא נמצאים במקום מואר במיוחד.

מה שעושים בתור התחלה זה להסתכל על המכסה מנוע בזמן שמורידים אותו ומסתכלים איפה הוא פוגע בקופסה.

ראיתם מקום שהמכסה נוגע בקופסה? יאללה לחתוך!

 

שימו לב שעדיף לעשות את החלק הזה עשרים פעם ולחתוך כל פעם טיפונת מאשר לחתוך יותר מדי ואז הקופסה לא תהיה אטומה כמו שצריך!

 

בסופו של דבר נגיע למצב שהקרטון עדיין נוגע בחלקים קטנטנים אבל זה לא ממש משנה, מזל טוב - השבלונה הראשונית מוכנה. :smile:

שלי נראתה ככה -

 

HScardboard.jpg

 

ומצד שני ניתן לראות בדיוק איך העברתי את הצנרת וואקום דרך הקרטון -

 

HScardboard1.jpg

 

אגב, הקו המנחה לגבי החיתוך מסביב לצינור היניקה עצמו הוא להשאיר טיפה פחות מסנטימטר בין החור לבין צינור היניקה עצמו, במציאות הפתח ייצא טיפה יותר גדול והגומי יאטום את הרווח, לא כדאי לחתוך חור יותר קטן לנסות לאטום את הרווח בין צינור היניקה לקופסת האויר עצמה כבר עם הקופסה כי המנוע הרי זז ועלול לעקם לכם את הקופסה, לעומת זאת הגומי שאוטם את הרווח הוא גמיש ולא נשקפת שום סכנה לקופסה ממנו.

 

אוקיי, אז יש לנו שבלונה מוכנה ועכשיו הגיע הזמן להשטיח את הצורה שהתקבלה ולמקם אותה על משטח האלומיניום או הנירוסטה שלנו ולשרטט עליו את הצורה של השבלונה במדוייק (ככל האפשר).

אחרי שצחקנו, נעבור לחלק האמנותי ונוציא את המשור החשמלי.

 

להב מתכת חדש ייקל עלינו את החיתוך של המתכת הנבחרת, בין אם היא נירוסטה או אלומיניום, מומלץ לחתוך לאט ובמדוייק כדי שלא נצטרך לחזור על הביצוע פעם נוספת ולבזבז חומר סתם.

 

אחרי שחתכנו את הצורה מפלטת המתכת נצטרך לכופף את הפלטה לצורה של שבלונת הקרטון שלנו כמו שנראה בתמונה -

 

HScbalum.jpg

 

הרבה יותר קל לעקם את המתכת בזוויות ישרות מאשר לכופף אותה לכל מיני צורות מעוגלות, כמו שניתן לראות מהתמונה למעלה, קופסת האויר שלי מורכבת כולה מזוויות ישרות.

את הכיפופים עצמם ניתן לבצע או בכוח היד על פינה של משטח ישר וקשיח או בעזרת מכות עדינות עם פטיש לאורך הכיפוף הלוך וחזור לאט לאט עד שמתקבלת הצורה הרצויה... כיפופים של לשוניות קטנות ניתן לבצע פשוט עם פלייר :wink:.

 

קיבלנו את הצורה הבסיסית ממתכת ועכשיו אנחנו מגיעים למבחן האמת שלכם בכמה החיתוך מדוייק או לא ומנסים למקם את הצורה החדשה מתחת למכסה המנוע במקום שהיא מיועדת להיות בו -

 

HSalum.jpg

 

הסיכוי שהקופסה החדשה תשב בול במקום, אטומה לחלוטין עם המכסה מנוע וממש פרפקט עם נקודות החיבור במכה הראשונה שואפים לאפס, אין מה להתבאס, זה נורמלי.

 

בשלב זה רוב הסיכויים הם שתצטרכו לבצע שוב פעם את הבדיקות עם המכסה מנוע, להוריד אותו לאט לאט תוך הסתכלות אם הוא פוגע בקופסה או לא...

בהתחלה יהיה יחסית קל לזהות את המקומות שבהם המכסה פוגע בקופסה וכאן תוכלו להיעזר במספרי הפח כדי לחתוך פיסות מתכת קטנות בכל פעם עד שתגיעו לשלב הבא, שהוא השלב שהמכסה כבר כל כך קרוב לקופסה שאי אפשר לראות בדיוק אם הוא פוגע ואיפה בדיוק, ואז מגיע הגריז לעזרתכם -

 

מירחו מעט גריז על השפה העליונה הדקה של הקופסה והורידו את מכסה המנוע עליה לאט לאט... כשתרימו את המכסה שוב יהיה אפשר לראות עליו גריז במקום שהוא נוגע בקופסה :smile: (גם שיטה מצויינת למקם פיני נעילה למכסה מנוע ולקבוע איפה קודחים) ולהמשיך לחתוך בהתאם.

 

במקביל, אפשר לדוח את החורים או לייצר את הפלחים הקטנים שיחזיקו את הקופסה במקום ולקבע אותה למקומה החדש.

ניתן לראות בשתי התמונות הבאות איך בדיוק חיברתי את שלי -

 

HSattach.jpg

 

שימוש בברגים קיימים באוטו ייקל עליכם את העבודה מאוד וכמובן שכל אחד יצטרך להיות מעט יצירתי כדי לקבוע מהן נקודות החיבור המתאימות לו.

 

אחרי שהגעתם למצב שהקופסה מקובעת למקומה וגם ממש קרובה למכסה מנוע אבל לא נוגעת אפשר לעבור לשלב הבא - כיפוף השפה של הקופסה בהתאם לצורך, כשבכל מקרה מומלץ מאוד לכופף את החלק שמסביב לצינור היניקה כמו שרואים בתמונות הבאות, את הכיפוף הנ"ל ניתן לבצע בקלות עם פלייר (או מותחן לקנבס) כשמתקדמים בחתיכות קטנות לאורך השפה -

 

HSLip.jpg

 

את החלק העגול ניתן לכופף כשעושים בו חריצים קטנים כמו שאפשר לראות בתמונה.

 

מה הלאה?

ניחשתם נכון, שוב פעם בודקים מתחת למכסה המנוע שהכל יושב טוב לפני שממשיכים.

זו בדיקה די קריטית כי פה כבר ממש אפשר לאבחן אם יש איזושהי בעיה בצורה שייצרתם, מומלץ לסגור מכסה מנוע לגמרי כמה פעמים כדי לוודא שהקופסה לא פוגעת בכלום -

 

HSLipFit.jpg

 

ועכשיו, החלק שלמדנו בגן, לגזור ולהדביק :wink:!

 

גוזרים את חומר הבידוד שהכנתם מבעוד מועד (מס' 5 ברשימת החומרים) ומשתמשים בסרט ההדבקה כדי להצמיד אותו למתכת (שרצוי לוודא שהיא נקיה לגמרי, בעיקר מגריז!), ושוב - בעיגול חתכים קטנים יהפכו את העבודה ליותר פשוטה -

 

HSMat.jpg

 

עד שמקיפים את כל הצורה -

 

HSMatFin.jpg

 

מפה והלאה אנחנו ממש לקראת קו הסיום (אתם עדיין כאן? :lol:).

הנה תמונה קטנה שמראה לכם באיזה סוג של פס אטימה מגומי אני השתמשתי לעבודה, שתשימו לב טוב לעובדה שהוא די גבוה ממשטח ההדבקה שלו ומעלה, גובה של משהו כמו 20 מ"מ -

 

HSWStrip.jpg

 

כמובן שהדברים תלויים בכם איזה גומיית אטימה השגתם.

 

את גומיית האטימה הנראית מדביקים בכל מקום שאמור להיות אטום, מן הסתם לאורך כל שפת הקופסה (כד לאוטם אותה עם מכסה המנוע) והפתחים כמו זה שמסביב לצינור היניקה עצמו בדיוק כמו שרואים בתמונה -

 

HSWS.jpg

 

וזהו, סיימנו! :smile:

 

תמונה של המוצר המוגמר -

 

HSFinish.jpg

 

 

בהצלחה בפרוייקט שלכם!

 

מוטי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יאומן!

 

לפעמים היצירתות של אנשים יכולה להדהים,מטוי קבל ח"ח על עבודה מקצועית ומדהימה!!!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חאפר, עלה והצלח


some people need a high five

in the face

with a chair

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מקצועי מאוד.

 

שתי שאלות :

1 . האם השיפור מורגש ?

2. מלבד פילטר האוויר הגדול, אני מזהה עוד פילטר, קטן יותר במרכז המנוע. מה תפקידו ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מרשים......

 

אפילו הורדת את המוט שמחזיק את המכסה מנוע בשביל להוריד משקל ????

 

מה השלב הבא לחרבן לפני מירוץ כדי להוריד משקל :lol:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני חייב להגיד: ואאאווווו...!

כל הכבוד על ההשקעה אם לא הייתי עצלן אולי הייתי בודק אם הידיים שלי צומחות מהמקום הנכון...

:)

The stingerמקצועי מאוד.

 

שתי שאלות :

1 . האם השיפור מורגש ?

2. מלבד פילטר האוויר הגדול, אני מזהה עוד פילטר, קטן יותר במרכז המנוע. מה תפקידו ?

 

אני מצטרף לשאלה הראשונה...

ואם אני לא טועה (תקנו אותי אם טעיתי) הפילטר הקטן הוא בעצם בשביל האויר החם שיוצא מהמנוע... שבדרך כלל במקור חוזר לתוך המערכת כדי שהמנוע יתחמם יותר מהר וכ"ו...

מקווה שלא הטעתי...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההכוונה ועל הצילומים

עבודה מעולה מוטי , אתה נותן השראה לכולנו , באמת

סיימתי לעשות כפי שאמרת רק שלא השגתי את האלומיניום הכי מתאים שיש וגם לא את חומרי האיטום שבפרוייקט שלך ,אז אילתרתי

 

בתמונות: האוטו+הפילטר לפני+הפילטר אחרי

3.jpg

1.jpg

2.jpg


A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שאלות...

 

הרי תיבת אוויר אמורה להגן בפני חום וגם לסדר את הזרימה. לדאוג שיהיה "בנק" אוויר מספיק לצריכה פיתאומית של אוויר, והספקה טריה...

 

לשאלות:

1) מאיפה הוא שואב את האוויר?

2) אם האוויר מגיע מבחוץ, זה לא יוצר "גלים" של אוויר בתיבה?

3) האם יש לך "מבוך" לאוויר?

 

גילי


מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הגומי, שאוטם ... קרוב מאוד לטורבו .... אתה בטוח שהוא יחזיק ? :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי פשוט וואוו אתה פשוט עושה לי חשק לרדת ולהתחיל לבנות!!!!

ארררר...

רק חבל שהלך לי מנוע באוטו

אבל שאני קונה אוטו חדש זה הדבר הראשון שאני אעשה!!!


תחיה את הרגע , כי יש רגעים שלא יחזרו לעולם אז בפעם הבאה שאתה רואה את הבלונדה במעבר חציה תילחץ כמו מטורף ותן לצמיגים להישרף :wink:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום מוטי,

 

לפי התמונות יתכן שיווצרו מס' מצבים הפוכים ליעד הבניה , ראוי לבדוק עד כמה השינוי משפיע:

 

*עקב הקטנת תנועת האוויר\נפח בתא המנוע - המנוע יתחמם בזמן קצר יותר ולטווח בינוני ויסבול מחימום יתר בפרק זמנן קצר יותר.

*האוויר החם הנפלט מהמנוע אמור להיות מנותב החוצה.הקטנת נפח התא יקשה מאד במצב שנראה לעין

על זרימה אפקטיבית לצורך קירור המנוע.

* "redbaron" העלה כמה נקודות משמעותיות ואיני רואה לפחות בתמונה שינוי בזרימת אוויר יעילה יותר לכיוון מסנן האוויר, אלא עם כן הורד הפנס הקדמי.

*המסנן כפי שהורכב (לפי התמונה) אינו מאפשר יניקה יעילה מרבית .

האם המסנן הוא בצבע כהה או סתאם מלוכלך?:?

 

היות ונוכחתי לדעת שאתה משקיען בתחום, אני ממליץ שתבדוק את הפרמטרים שהזכרתי ותיעזר לפחות במד חום עם חיישן שיוצב בתא המנוע במצב המקורי ללא מחיצת הפרדה ובמצב החדש עם המחיצה בתנאים הבאים:

1. סטטי עם מנוע פועל לפרק זמן קצוב.

2. בנסיעה לפרק זמן קצוב.

לא הצעתי פתרונים שזה סיפור אחר, בכל אופן אם תרצה תפנה אלי במייל.

בהצלחה.

 

מריוס

עורך האתר למכוניות ספורט בישראל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
1 . האם השיפור מורגש ?

2. מלבד פילטר האוויר הגדול, אני מזהה עוד פילטר, קטן יותר במרכז המנוע. מה תפקידו ?

1. בוודאות כן, ניתן לשים את היד באיזור שהמחיצה מבודדת אחרי נסיעה ולהרגיש הבדל טמפ' גדול משאר תא המנוע.

2. הנשם יושב למעשה על שסתום הפריקה במטרה למנוע כניסה של אבק לתוכו.

 

אפילו הורדת את המוט שמחזיק את המכסה מנוע בשביל להוריד משקל ????

 

מה השלב הבא לחרבן לפני מירוץ כדי להוריד משקל :lol:

התשובות הן 1. כן, 2. כבר מתבצע :-P!

 

ואם אני לא טועה (תקנו אותי אם טעיתי) הפילטר הקטן הוא בעצם בשביל האויר החם שיוצא מהמנוע... שבדרך כלל במקור חוזר לתוך המערכת כדי שהמנוע יתחמם יותר מהר וכ"ו...

מקווה שלא הטעתי...

קבל תיקון, למרות שהפילטר עצמו נראה כמו פילטר נשם, הוא לא מחובר למכסה השסתומים כמו שהנשם עליו אתה מדבר ייתחבר.

 

מוטי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הרי תיבת אוויר אמורה להגן בפני חום וגם לסדר את הזרימה. לדאוג שיהיה "בנק" אוויר מספיק לצריכה פיתאומית של אוויר, והספקה טריה...

 

לשאלות:

1) מאיפה הוא שואב את האוויר?

2) אם האוויר מגיע מבחוץ, זה לא יוצר "גלים" של אוויר בתיבה?

3) האם יש לך "מבוך" לאוויר?

שים לב לתמונה הבאה -

Airflow.jpg

 

האויר לצד הקר של המחיצה מסופק בכמויות נדיבות דרך הפנס בצד של הנהג, יכול להיות שנגרמת תופעה של "גלים" כמו שתיארת ואני מתעתד לבדוק את העניין אבל זו בעיה קטנה בהרבה שניתנת לפיתרון, הרבה יותר טוב מאשר לאפשר לפילטר לשאוב אויר היישר ממחוז הטורבו. :onfire:

 

אינני בטוח מה השאלה השלישית, אשמח באם תבאר :-).

 

הגומי, שאוטם ... קרוב מאוד לטורבו .... אתה בטוח שהוא יחזיק ? :)
בטוח לגמרי, הגומי הזה הוא Automotive grade שמיועד לדברים מסוג זה... גם הגומי הרגל שאוטם את מכסה המנוע עם השלדה עומד באותו מרחק מהטורבו כבר כמה שנים בלי להראות סימני מצוקה.

 

מריוס, תגובתי לדברים בכחול -

לפי התמונות יתכן שיווצרו מס' מצבים הפוכים ליעד הבניה , ראוי לבדוק עד כמה השינוי משפיע:

 

*עקב הקטנת תנועת האוויר\נפח בתא המנוע - המנוע יתחמם בזמן קצר יותר ולטווח בינוני ויסבול מחימום יתר בפרק זמנן קצר יותר. ולמה? הרי המנוע הוא מנוע קירור מים וזרימת האויר על הראדיאטור לא נפגעה במאום.

*האוויר החם הנפלט מהמנוע אמור להיות מנותב החוצה.הקטנת נפח התא יקשה מאד במצב שנראה לעין על זרימה אפקטיבית לצורך קירור המנוע. לא נראה לי שפה נקבור את הכלב, מבט חטוף בפתחים שיש לי על מכסה המנוע יגלה לך למה.. :-)

* "redbaron" העלה כמה נקודות משמעותיות ואיני רואה לפחות בתמונה שינוי בזרימת אוויר יעילה יותר לכיוון מסנן האוויר, אלא עם כן הורד הפנס הקדמי. ואכן, הפנס לא שם כמו שאתה רואה.

*המסנן כפי שהורכב (לפי התמונה) אינו מאפשר יניקה יעילה מרבית . לא ממש מסכים איתך, המסנן מקבל אויר טרי מבחוץ בכמות שמספקת בהחלט, ה-ר-ב-ה יותר טוב מכל מה שהיה שם לפני כן כולל את הסט-אפ המקורי.

האם המסנן הוא בצבע כהה או סתאם מלוכלך?:? הוא כהה ונקי לגמרי.

מוטי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יאמן מה תעשה כדי להרוויח יתרונות במסלול אהה מוטי....

 

לכל אלה שאומרים משהו על האויר שהפילטר מקבל.....תראו איזה יופי אני בטוח שיש שפע של אויר...

 

אבל במכונית פרטית שלכם זה כבר משהו אחר וצריך לעשות קומבינה אחרת ( כמו תעלה ).... או להזיז את הפילטר לכוון האמצע ולעשות מגן חום אחר אבל זה יותר מסובך כי יש יותר מערכות בדרך.......

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4228 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...