Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] המדריך המפורט לשאלה - איך בעצם בונים קופסת אוויר טובה?


שימו לב! השרשור הזה בן 5579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

fizban, חבל על ה-306 , תתעל את האוויר מהטמבון

מהטמבון הזרימה לא תהיה ישירה כמו מכונס.

 

חנן - הידרולוק מכונס קטן?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן - הידרולוק מכונס קטן?
מנוע 1400 , כל בוכנה 350 סמ"ק. אתה בטוח שלא יחדרו 40 סמ"ק מהכונס הקטן, בעת שפריץ בריא בשלולית בגשם?

 

גם אני הייתי בטוח שלא...אופס...15000 ש"ח נזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 1400 , כל בוכנה 350 סמ"ק. אתה בטוח שלא יחדרו 40 סמ"ק מהכונס הקטן, בעת שפריץ בריא בשלולית בגשם?

 

גם אני הייתי בטוח שלא...אופס...15000 ש"ח נזק.

מקסימום אני משתיל מנוע של GTI :)

 

אפשר אולי להתקין גם תריס לחורף.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה יראה הכונס מבחוץ, בערך.

יהיה תריס מבפנים שניתן יהיה לסגור בימים גשומים.

306_induction.jpg

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Fiz, יש לך אולי תמונה של המנוע אצלך כדי שנראה מה מיקום הפילטר? אולי יש שיטה יותר טובה למקם אותו.

 

בלי שום קשר, הכונסים מהסוג שציירת עם התמונה (עם ההוא שזכה בלוטו :wink:) פוגעים ביעילות האוירודינמית של הרכב (ולדעתי האישית גם לא יפים כי הם ממש לא תואמים לקווים של העיצוב), בד"כ יש שיטות יותר טובות לתעל אויר, אפילו אם אתה מוסיף כונס, אפשר לשים כונס מסוג NACA duct שמהווה פיתרון יותר אוירודינמי...

 

KD2, אתה מתבקש לקרוא את כלל מס' 11 של הפורום מחדש, הודעתך נערכה בהתאם לו.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אצלם תמונות, אעדכן ואתייעץ עמכם.

 

קראתי על NACA DUCTS בעקבות ההודעה שלך וזה נראה לי קצת overkill לרכב צרפתי עם 135 כוחות סוס, אבל אולי אפשר לתכנן משהו דומה, עם קווים אווירודינמים. ראיתי בחיפוש שלי אתר שמראה לך איך לחשב את גודל ה DUCT לפי המהירות בה אתה רוצה שהאויר יכנס.

 

אולי אם בא לך, מוטי, תארגן לי איזה מנוע קצת יותר רציני ואני אתחשב בך כשאזכה בלוטו. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרצונך.

לי זה נראה הרבה פחות אוברקיל מאשר לתקוע איזה כונס שבולט החוצה ופוגע באוירודינמיקה וביופי של הרכב :-).

 

מצפה לעידכון המצולם ואשמח לקבל לינק לאתר בו קראת על הכונסים וחישובי הגודל, תמיד יש עוד ללמוד.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון של ארבע שנות נסיעה עם NACA duct שהולך ישר לתוך קופסת האויר ונסיעה במזג אויר שלא רואים בארץ בכלל עם האוטו אני יכול לומר שיש אפשרות לבצע את זה בלי טיפת מים אחת שתחדור למנוע, זה פשוט מצריך תכנון זהיר מאוד.

 

כונסים שמותקנים בד"כ בקדמת האוטו והולכים ישר לפילטר הם בד"כ די גרועים מהבחינה הזו, ולדעתי האישית היתרונות שלהם לא עומדים בקנה אחד עם החסרונות שלהם, הרי בסה"כ ההבדלים בין כונס מקדימה וכניסה טובה של אויר שאינה מקדימה שואפים לאפס אז למה לקחת על עצמך את החסרונות?

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לינקים:

 

יופי של הסבר על naca ducts ואווירודינמיות בכלל:

http://www.up22.com/Aerodynamics.htm

 

תמונות של ducts שונים:

 

http://www.rguerra.com/velocity/finalStructure/finalStructure.html

 

חישובים למיניהם (לא התעמקתי):

 

http://www.hupi.org/HPeJ/0002/0002.htm

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו לשאלתך , אלומיניום בעובי 0.05" בשיטה המטרית מסומן כ- 1.25 ממ .

זוהי מידה נפוצה מאוד בפחים ובאלומיניום בתעשייה.

סגסוגת 6061 AL מתאימה יותר לעיבוד שבבי , כפי שכתבת , ועדיף להשתמש בסגסוגת AL 5052 לכיפוף פחים.

 

בהצלחה לכולם , דודו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...