Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] המדריך המפורט לשאלה - איך בעצם בונים קופסת אוויר טובה?


שימו לב! השרשור הזה בן 5586 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחלה, תודה דודו! :mm_cool:

אני בטוח שיש מי מהקוראים שישמחו לדעת את המידה במ"מ ולי באמת אין מושג מה הסימונים המקבילים... :mm_yeah:

 

Fiz, קבל את הקטע המשעשע... את כונס האויר שלי (ה-NACA שיושב לי על הכנף הקדמית בצד של הנהג) קניתי מ...

 

www.up22.com ... :lol:, אותו אתר שקישרת...

 

עוד לא יצא לי להציץ בשאר הלינקים, אני אעשה את זה עוד מעט.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

תרד ישן אך ממצה

יש לי רק שאלה אחת אל מוטי או אל כל אחד עם תשובה מנסיון

 

מצאתי את הגורם לחימום הפילטר אצלי באוטו- זהו צינור מים שהולך לרדיאטור והוא רותח (_ראדיאטור חדש)

ומחמם את הפילטר ואת הצנרת לו -(ממש מחמם יותר נכון רותח)

מה כדאי לבודד? את הצינור- כדי שלא יפלוט חום? אם כן אז איך מבודדים את הצינור- מבלי לגרום נזק לצינור(עודף חום וכו)

 

אופציה שנייה - בידוד הפילטר והצנרת מפני חום (מה לעשות ברנו הפילטר אוויר ממוקם ליד צינורת המים שרותחים ופולטים חום) השאלה איזה חומר הוא המבודד?

אז האופציות הם:

1. בידוד מקור החום(צינור המים)

2.בידוד צנרת הפילטר והפילטר עצמו (הפילטר נמצא בקדמת הרכב - צינור נרוסטה רותח - הצינור הוזז כמה שאפשר אך עדיין חם מאוד)

 

אז אלו האופציות -ידיים טובות יש לי השאלה איזה חומר יבודד הכי טוב גם במקרה של בידוד מקור החום וגם בידוד מ חום.

אשמח לתגובות ומוטי במיוחד לשלך (עקב ניסיון,)

תודה

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

מוטי שלום,

קודם כל הרשה לי לומר שהפרויקט מרשים ביותר, בדיוק מה שחשבתי לעשות, ואפילו הכלת את כל הנתונים וחסכת לי עבודה. אז כל הכבוד!

 

ככה, הרכב שלי הוא קוראדו 1991.

במקור מגיע עם סופרצ'ארג'ר וכיום יש לי ברכב טורבו. תא המנוע לוהט לאחר נסיעות.

זוהי תמונה ישנה מאוד של תא המנוע ברכבי, אומנם הרבה השתנה מאז, אבל שום דבר קריטי לגבי התיבה שאני מתכנן לבנות או כל הנוגע לזה:

 

img17718gp.th.jpg

 

מה שתיכננתי לעשות זה ככה:

 

1. החלפת הפילטר לחדש, כמובן.

2. לחתוך את צוואר הבקבוק שנוצר שם מייד לאחר הפילטר, ככה שקוטר הצינור יהיה זהה לכל אורכו.

3. בידודו ע"י בניית תיבה כפי שהצגת.

4. בידוד הצנרת שהולכת לטורבו.

5. לעשות חור נוסף בפלאח האלומיניום ע"מ לתעל אוויר קר מהגריל לתיבה שאבנה, כך:

 

outside0zl.th.jpg

 

withpipe6ox.th.jpg

 

אני נתקל בשתי שאלות חשובות:

 

1. האם יתכן מצב שבו יכנסו מים לפילטר מחזית הרכב? אני יודע ששאלו את זה כבר, אבל אני לא מבין כיצד למנוע את זה, או לעשות את זה על הצד הטוב ביותר.

 

2. אין באפשרותי למקם את תיעול האוויר מול החזית ב-100%, וכמו שאתה רואה בתמונה הנ"ל, זה יושב באלכסון, האם זה בסדר? אומנם אני לא מקבל את אותו האפקט כמו שהייתי מקבל אם זה היה ישר, אבל עדיף על כלום, תקן אותי אם אני טועה.

 

3. כיצד מבודדים את צינור המתכת? במה להשתמש?

 

אני מאוד אשמח לתגובות, הארות\הערות וכל דבר אחר.

תודה מראש,

סהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סהר -

 

אתה בכיוון הנכון, הנה כמה הצעות והערות שלי שאני מקווה שיעזרו לך בפרוייקט.

 

1. אין שום חובה לפתוח פתח לקופסה מהחזית או להעביר צנרת במיוחד.

2. הרבה יותר חשוב לבודד אותה משאר המנוע בעזרת אטימה טובה עם מכסה המנוע וכמובן מלמטה ומהצדדים.

3. בידוד הצינור שבין הפילטר לטורבו לא לגמרי קריטי, בידוד של סעפת הפליטה והצד החם של הטורבו יעזור הרבה יותר לצמצום פליטת החום מתחת למכסה המנוע.

4. אני מניח שכוונתך בביטוי "צוואר בקבוק" מתייחסת לחלק בצינור שמיד אחרי הפילטר שהופך לצר יותר מהקוטר של הפילטר עצמו.

הדבר לא נורא בכלל, בסה"כ הפילטר תמיד גדול בקוטרו מהצינור והמדרגה הזו חייבת להמצא איפושהו על הצנרת... לא קריטי.

5. כניסת האויר לתיבה תתבצע בדיק כמו שהיא תתבצע כרגע, מסביב לפנס, מה שאומר שאפילו עם יחדרו כמה טיפות מים פנימה אין מה לדאוג בקשר לנזקים כמו אילו שעלולים להיווצר מהתקנה של פילטר פתוח במקום נמוך כמו תחתית הפגוש, שמה מעבר בשלולית עמוקה יונק מים באופן אקטיבי אל תוך המנוע.

 

הצורה המוצעת בתמונה המצורפת.

דאג לאטימה טובה והשאר כבר יהיה בחשיבות משנית.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 5586 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...