Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] המדריך המפורט לשאלה - איך בעצם בונים קופסת אוויר טובה?


שימו לב! השרשור הזה בן 5588 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין שום בעיה לשלוח איזה שנורקל החוצה מקופסת האויר למקום יותר קר אם אין אספקה טובה של אויר, ב-99% מהמיקרים הפיתרון הזה יהיה הטוב ביותר.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היי מוטי, אנ "מגיע" מתחום האופנועים, פעם היו שמים פילטר פתוח על כל קרב, כל רוח היתה משנה את הכיוון של הזרימה...

כיון תיבות האוויר, במיוחד אילו עם ה RAM AIR מישתדלות ליצור זרימה לינארית נטולת מערבולות, זאת ע"י "מבוך" של אוויר, וכניסה לתיבה.

 

זו הכוונה...

:wink:

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחס הדחיסה המקורי במנועי מיאטה בין השנים 94-97 (שלי 95) הוא 8.8:1, אצלי הוא טיפה'לה יותר גבוה בגלל שהראש עבר יישור (Decking).

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי מוטי, אנ "מגיע" מתחום האופנועים, פעם היו שמים פילטר פתוח על כל קרב, כל רוח היתה משנה את הכיוון של הזרימה...

כיון תיבות האוויר, במיוחד אילו עם ה RAM AIR מישתדלות ליצור זרימה לינארית נטולת מערבולות, זאת ע"י "מבוך" של אוויר, וכניסה לתיבה.

זו הכוונה...

:wink:

 

גילי

*אותה גברת בשינוי אדרת -מבנה, מיקום וזרימה יעילה,:-) ח"ח .

אכן התמונה מבהירה את המצב. הפתחים בחיפת המנוע מאפשרים קירור יעיל יותר.

מה קורה בחורף?...

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קורה בחורף?

בחורף האוטו נוסע עוד יותר חזק בגלל הטמפ' הנמוכות יותר! :-P

 

השאלה האמיתית היא מה קורה כשאני שוטף את האוטו... ניילונים על המנוע.

 

מוטי, שמתחרה גם כשגשם, כל עוד אין מים עומדים על המסלול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:wink: תוספת סיכון שווה תוספת ריגוש .

אני יודע שזה אוף טופיק אבל בכל זאת ,באיזה גרופ אתה מתחרה שם ואיזה עוד רכבים לוקחים בה חלק?

עדיף להצטער על מה שעשית ולא על מה שפיספסת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי הצינור הכסוף שנמצא בין הפילטר אוויר לטורבו ? האם הוא מבודד את החום ?

 

לי נראה שהאוויר שנכנס דרכו מתחמם.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי הצינור הכסוף שנמצא בין הפילטר אוויר לטורבו ? האם הוא מבודד את החום ?

 

לי נראה שהאוויר שנכנס דרכו מתחמם.

אין לזה גבול... אפשר להמשיך לבודד כל צינור וצינור במנוע נגד חום, אבל החלק החשוב הוא בידוד הכניסה עצמה - הפילטר.

הספיקה מספיק גבוהה תחת די להפוך את זה ליותר חשוב מהבידוד של כל הצנרת, מה גם שאם עקבת אחרי הפרקים של המאמרים שלי בדברי ימי-המיאטה שלי (ארבעה חלקים למי שפספס - ראשון (באנגלית), שני (גם באנגלית), שלישי (עברית) ורביעי (גם בעברית), תהנו!) שמת לב שהטורבו, הסעפת וה-Downpipe עצמם עברו בידוד חום, והם כמובן המקורות של החום..

 

חן - המיאטה שלי עוד לא חוקית לגמרי למירוצים בהרבה איגודים בגלל החוסר בכלוב שלם (ייתוקן, אל דאגה :-)) ולכן מוגבלת מהבחינה הזו למספר איגודים שמאפשרים מירוצי Time trial עם קשת בלבד.

בגלל כמות השיפורים הבלתי מבוטלת שהוכנסו ברכב שלי אני בד"כ מתחרה בקטגוריות פתוחות שבהן אנשים מביאים מפלצות של ממש, מקורבטים ופורשים משופרות, וויפרים, סילביות וגם כמובן אימפרזות ואיבו'ס... שמח אצלנו :wink:... כמה שהמסלול יותר מפותל אני יותר מהיר מרובן, כמה שהוא יותר ישר אני יותר מאחורה, תוצאה של כ"ס נמוך בהשוואה להרבה מהן ויכולת משיכה מוגבלת למדי אבל היגוי ואחיזה ברמה גבוהה מאוד.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי,

מה אם אני ארכיב כונס קטן בדיוק מעל לפילטר האויר. (כולל חיתוך במכסה המנוע, כמובן).

אני מצרף ציור.

אפשר לראות בחיתוך מהצד איפה הפילטר שלי נמצא, את האויר שנכנס דרך הכונס (בכתום), את החתך במכסה המנוע (בירוק) ואת קופסת הבידוד (בכחול).

 

יש סיכוי להידרולוק בגשם, במצב כזה?

induction.jpg

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

**נערכו סימני קריאה עודפים, נא לקרוא את כלל מס' 11 של הפורום מחדש**

 

 

אני רואה שאנשים פה לא קוראים......

 

הפנס פתוח!

 

למה כונס? זה הרבה יותר טוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שאנשים פה לא קוראים......

 

הפנס פתוח!

 

למה כונס? זה הרבה יותר טוב!

כי אי אפשר לנסוע בכביש בלי פנס. חוץ מזה, אצלי הפילטר לא מול הפנס.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל האוטו שלו לא נוסע בכביש......

אני התכוונתי לרכב שלי.

אתה זה שלא קורא נכון. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5588 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...