Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שנים שאני עושה עבודות DIY בבית כולל עבודה עם גבס, שפכטל, תיקון חורים, קילופים וכו'.

איך לכל הרוחות מצליחים לעשות שפכטל ישר ?

עשיתי עכשיו תיקון על פלטת גבס, גבעות, פסים, חורים קטנים - וכל זה אחרי שיוף דקדקני עם פנס.

מישהו יכול להסביר שיטה לקיר ישר/שפכטל ישר ? או שצריך להתנסות רק עם הידיים בליווי של בעל מקצוע ?

פורסם (נערך)

כמובן חלון פתוח קודם כל.. ושואב אבק בהישג יד..

 

מסירים כל מה שצריך להסיר..

קלסימו כמו שאתה מכיר, יחס 2:1 לטובת הקלסימו, בכלי נקי, מערבבים, נותנים לזה דקה, ערבוב ועוד דקה ואז שמים על החורים ומיישרים

אחרי 18-24 שעות משייפים (עם משקפיי מגן ומסיכת קורונה) ושמים שפכטל אמריקאי ונותנים לו 24 שעות,

משייפים... צריך לראות ששייפת מספיק טוב שיהיה בקו ישר.. להסתכל מהצד..

בונדרול לשעתיים אם יש.. יש הרבה בדירות שכורות שלא משתמשים בזה.. ויש גם מלא שלא משתמשים באמריקאי.. אבל הם לא שואפים לתוצאה ממש טובה.

ואז לצבוע

לחכות שעתיים

שכבה שנייה של צבע..

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם
לפני שעתיים, phpclub כתב:

עשיתי עכשיו תיקון על פלטת גבס, גבעות, פסים, חורים קטנים - וכל זה אחרי שיוף דקדקני עם פנס.

תמונות יעזרו, הרבה פעמים החומר לא ממש איכותי או כבר קצת התייבש במחסן. החומר חייב להיות נקי לגמרי בשאיפה לא להחזיר לפח לעולם מה שהיה מרוח על הקיר, החורים בהרבה מקרים בגלל הלכלוך.  השיוף לא אמור להיות דקדקני אם  אתה עובד בקטנה זה מה שיוצר את האי סימטריה למרות שהקיר חלק. עדיף לעשות עוד יד מאשר לשייף הרבה.  בין יד ליד לא משייפים (אפשר להסיר פסים גדולים עם השפכטל לפני). ייבוש טוב בין יד ליד בעיקר אחרי הראשונה שלא יתערבב בין השכבות וייצור לך גושים ולאחמ"כ בשיוף -חורים.  

לפני שעתיים, phpclub כתב:

מישהו יכול להסביר שיטה לקיר ישר/שפכטל ישר ? או שצריך להתנסות רק עם הידיים בליווי של בעל מקצוע ?

בונסף לכל האמור צריך לא להתקמצן על החומר ולעבוד עם שפכטלים גדולים, יש גם עניין שיהיו איכותיים -רמת גמישות מסויימת שמאפשרת דינאמיות בחיבורים וקצוות.   הרבה התנסות.  כדאי גם לעבור על סרטונים ייעודיים, מפה לשם אפשר לקחת מהם טיפ או שתיים. 

אם אתה מדבר גם על יישור גבעות גדולות וקירות שלמים זה הרבה יותר קשה וחייב לעבוד עם כלים ממש גדולים. 

 

פורסם
לפני 12 שעות, FROGIE כתב:

בנוסף להנ"ל שפכטל רחב ואיכותי.

וקשיח. לא גמיש. למרות שזה יותר עניין של העדפה אישית להבנתי- הגמיש לא ממש נותן לי לדחוף חומר לתוך החור בצורה טובה. מצריך ממני הרבה מלחמות מיותרות. 

פות"ש, איך אחרי שיוף יוצא לך עדיין "עקום", לא הצלחתי להבין. 

תמונות בבקשה. 

 

ההשקעה היא בחלק של השיוף. וזו השקעה, ועוד איך השקעה. 

 

אין לי ניסיון בתיקון פלטות גבס, רק בקירות "רגילים". 

למיטב הבנתי גבס רך יותר, ושיוף יכול בתיאוריה להוריד בקלות חומר גם ממקומות לא רצויים- אם היה לי ניסיון עם החומר הייתי יכול לתת תגובה מפורטת יותר ועם ניסיון מעשי מאחוריה.

 

 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 27 דקות, ברווז כתב:

ההשקעה היא בחלק של השיוף. וזו השקעה, ועוד איך השקעה. 

 

 

שפכטליסט טוב זה שפכטליסט שאתה כמעט ולא צריך לשייף אחריו - אבל קשה לי לתת הסברים בפורום כי זה עניין של מיומנות...

מיומנות שהיא לא רק בעבודה אלא גם בבחירת החומר, גם ברמת הדילול שלו, גם בעבודה עם הכלי עצמו וכו'.

 

למתחילים הייתי ממליץ לעבוד עם שפכטל שלא שוקע וקל לשייף - שזה אומר UNIFLOTT של KNAUF או "קלסיבורד" של טמבור.

למראית עין - נראים בגיוון של שפכטל אמריקאי.

בפועל: קל לעבוד איתם, שקיעה מינימאלית, זמן ייבוש סביר וקל מאוד לשיוף.

 

מה שמתעסק בשפכטלים יודע שיש מעין כלל אצבע - אם החומר קל לשיוף, הוא חלש מאוד ומשמש להחלקה. אם הוא קשה לשיוף -- הוא שוקע פחות ומשמש לסתימת חורים.

 

ה UNIFLOTT וגם ה"קלסיבורד" הם בדיוק שילוב של 2 היתרונות האלו אבל המחיר יקר יותר (שק של 5 ק"ג נע בין 35 ל 55 ש"ח בסקאלה הנמוכה של המחירים).


למקצוען שעובד על שטחים הייתי אומר לעבוד עם טיח גבס ואז להחליק עם אמריקאי. גם כאן צריך מיומנות וכמה שכבות (2 שכבות מכל סוג חומר אם אתה רוצה לשייף בקטנה ולא לשבור לעצמך ת'ידיים בשיוף).

אני מחזיק גם מלטשת אקצנטרית קטנה עגולה וגם מלטשת גדולה לשיוף של קירות גדולים, אבל למשתמש הביתי אין מה לעשות עם כלים כאלה.
 

איציק

 

  • מעניין 3

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני חובבן מוחלט, ועם מעט יחסית ניסיון מעשי. אני מוריד את הכובע בפני ההסבר שלך איציק. 

 

**אבהיר, שלא התכוונתי במובן של "צריך לשפשף עוד ועוד ועוד" כשכתבתי שזו השקעה; אלא בחלק של הפרפ, תכנון והגעה למצב שמצריך ממך באמת יחסית מעט (הכל יחסי, המעט שלך יהיה שונה משלי, אני בטוח) שפשוף. 

 

קרה מה שקרה ועברתי דרך קיר לצד השני שלו ב-3 חורים מתוך 4. עם פיצוץ ביציאה (בלוקים). 

גבס פשוט (כי זה מה שאני מכיר ויודע. מניח שזה לא בהכרח החומר הנכון, במיוחד אחרי שקראתי מה שכתבת פה), שפכטל קשיח, והמילוי נעשה תוך התחשבות שאני אצטרך גם באמת לשייף את זה אחר כך. השקעתי.

אכן גם שייפתי. 

אני לא יכול היום למצוא את החורים שסתמתי. רק לי הבדל מינורי בגוון הצבע של הקיר (החורים קרו בסמיכות יחסית לצביעה, והצבע ששמתי מעליהם גם כן). אחרי שהקיר ייצבע בשלמותו זה יהיה בלתי אפשרי לחלוטין לדעת שקרה שם משהו. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

מצרף תמונות של הפרויקט שעשיתי לפני כשנה, לא היה לי שפכטל רחב לצערי וזו התוצאה. הרבה יותר טוב מאיך שהיה, אבל עדיין אם מישהו ירצה לתקן (כנראה שלא) צריך לשים משקפיי מגן, כפפות ומסיכה ולשייף. ואז לצבוע שוב.

 

בעקרון המקום מוסתר על ידי וילון, עשיתי את זה לצורך למידה. 

הטיפ שנתנו כאן לגבי שפכטל רחב הוא המפתח, אם מדברים על עבודה.

משקפיי מגן ומסיכת קורונה זה המפתח מבחינת הבריאות שלכם כי המסיכה תצא מלוכלכת.

 

קילוף > שאיבת אבק > קלסימו יחס 2:1 > 24 שעות > שיוף עם נייר 120 >  שפכטל אמריקאי > 24 שעות > שיוף > צבע

 

איציק, אגב, ידוע לך למה הבלוקים נראים ככה? בגלל שהם גרועים או ישנים?

 

BEFORE_Howitlooked.webp

Process.webp

Process2.webp

IMG_20260318_122412.jpg

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם
לפני 4 דקות, גולדן191 כתב:

לא היה לי שפכטל רחב לצערי וזו התוצאה.

אני רכשתי גם את המלבן הזה, כשצריך למרוח על תקרה למשל, זה עוזר.תנועות של חצי קשת על התקרה.. זה עוזר למריחה אחידה של חומרים

  • רעיון טוב! 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם (נערך)
לפני 1 דקה, saar5555 כתב:

אני רכשתי גם את המלבן הזה, כשצריך למרוח על תקרה למשל, זה עוזר.תנועות של חצי קשת על התקרה.. זה עוזר למריחה אחידה של חומרים

כן כי אני מבין שהדירה בבעלותך או משהו כזה? אצלי אני בשכירות ואני עושה רק דברים קטנים, אני לא אתחיל עכשיו לתקן קיר שלם או משהו, אבל הייתי צריך שפכטל רחב במקרה הזה.

ז"א, לבקש מבעל הדירה (שעזר והביא את האמריקאי והצבע)

תיקנתי דברים שאני גרמתי, ועל הדרך דברים שהיו בדירה בלי קשר אלי.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 שעות, גולדן191 כתב:

איציק, אגב, ידוע לך למה הבלוקים נראים ככה? בגלל שהם גרועים או ישנים?

 הטיח מתפורר (שילוב של זמן, איכות העבודה שהיתה מקובלת דאז וכו').

 

בגדול אתה מגרד את מה שרופף, עובר עם מברשת או שואב אבק להוריד את מה שאפשר.

מורח בונדרול. נותן לו כמה דקות להיספג וישר מבצע שכבה של קלסימו\פרופילה.

נותן לזמן להתקשות שעה שעתיים ונותן עוד שכבה.

שכפטל רחב (בשכבות האחרונות) הוא חובה. ככל שתיתן יותר שכבות דקות (אחרונות) תגיע למצב שלא צריך לשייף אפילו בכלל (במקרה של תקרה כמו אצלך...).

עדיף עוד יד עם שפכטל רחב (שכבה דקה) וכשמתייבש לצבוע עם צבע שלא מדולל הרבה (שיהיה בשרני) וזה יטשטש לך את כל מה שאתה לא משייף. ייצא לך פי 100 יותר יפה ממה שיצא לך ובהרבה פחות מאמץ.

** מריחת הבונדרול היא שלב לחיזוק התשתית. אם אין לך בונדרול אבל יש לך תוסף "בי גי בונד" אקרילי - אתה יכול לדלל אותו ביחס של 1:1 עם מים ולתת שכבה.

הרבה מאוד מהבניה המודרנית סובבת סביב חומרים מקשרים שעיקר הרעיון שעומד מאחוריהם הוא דבק לטקס\אקרילי - מה שמאפשר היצמדות של 2 חומרים על בסיס צמנטי בצורה יותר טובה.

במקרים מסויימים (לפי מפרט) עובדים גם עם חומרים אפוקסיים, אבל זה מיועד רק לתשתיות לא סופגות (לדוגמא: כפריימר להדבקה של אריח קרמיקה על אריח קרמיקה).

איציק

  • מעניין 2

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

אני מחזיק גם מלטשת אקצנטרית קטנה עגולה וגם מלטשת גדולה לשיוף של קירות גדולים, אבל למשתמש הביתי אין מה לעשות עם כלים כאלה.

שאלה לי אליך. 

את הקיר אצלי גם ליטשתי עם אקסנטרית כזו (זבלון), זה כמעט הרג אותה. היא צועקת וצווחת (אין לי דרך אחרת לתאר את הרעשים האלו) מאז כל זמן שהיא עובדת. 

עם איזו אתה משתמש? זה לא הורג גם את זו שלך? 

 

ולמה אתה קורא מלטשת גדולה בבקשה? "מלטשת פחחים"? או משהו אחר? זה סתם מהסקרנות.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 53 דקות, איציק נ. כתב:

 הטיח מתפורר (שילוב של זמן, איכות העבודה שהיתה מקובלת דאז וכו').

 

בגדול אתה מגרד את מה שרופף, עובר עם מברשת או שואב אבק להוריד את מה שאפשר.

מורח בונדרול. נותן לו כמה דקות להיספג וישר מבצע שכבה של קלסימו\פרופילה.

נותן לזמן להתקשות שעה שעתיים ונותן עוד שכבה.

שכפטל רחב (בשכבות האחרונות) הוא חובה. ככל שתיתן יותר שכבות דקות (אחרונות) תגיע למצב שלא צריך לשייף אפילו בכלל (במקרה של תקרה כמו אצלך...).

עדיף עוד יד עם שפכטל רחב (שכבה דקה) וכשמתייבש לצבוע עם צבע שלא מדולל הרבה (שיהיה בשרני) וזה יטשטש לך את כל מה שאתה לא משייף. ייצא לך פי 100 יותר יפה ממה שיצא לך ובהרבה פחות מאמץ.

** מריחת הבונדרול היא שלב לחיזוק התשתית. אם אין לך בונדרול אבל יש לך תוסיף "בי גי בונד" אקרילי - אתה יכול לדלל אותו ביחס של 1:1 עם מים ולתת שכבה.

הרבה מאוד מהבניה המודרנית סובבת סביב חומרים מקשרים שעיקר הרעיון שעומד מאחוריהם הוא דבק לטקס\אקרילי - מה שמאפשר היצמדות של 2 חומרים על בסיס צמנטי בצורה יותר טובה.

במקרים מסויימים (לפי מפרט) עובדים גם עם חומרים אפוקסיים, אבל זה מיועד רק לתשתיות לא סופגות (לדוגמא: כפריימר להדבקה של אריח קרמיקה על אריח קרמיקה).

איציק

איציק תודה,

השאלה איך אני יכול לתקן את מה שנעשה?
לא דחוף כי המקום מוסתר על ידי וילון, אבל בשביל האתגר?

 

תודה

פורסם
לפני שעה, ברווז כתב:

שאלה לי אליך. 

את הקיר אצלי גם ליטשתי עם אקסנטרית כזו (זבלון), זה כמעט הרג אותה. היא צועקת וצווחת (אין לי דרך אחרת לתאר את הרעשים האלו) מאז כל זמן שהיא עובדת. 

עם איזו אתה משתמש? זה לא הורג גם את זו שלך? 

 

ולמה אתה קורא מלטשת גדולה בבקשה? "מלטשת פחחים"? או משהו אחר? זה סתם מהסקרנות.

 

זאת אקטצנרית

image.png.5f46b72deedd74200c473e1453ba6c7b.png

זאת עגולה גדולה לקירות
image.thumb.png.7a66ceb4816c92da4c0675bd1e05f965.png

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 4 שעות, איציק נ. כתב:

UNIFLOTT

ליוניפלוט יש גם רגיל וגם פיניש. אז אפשר לתת שכבה של הרגיל ומעליו פיניש (שזה מה שעשיתי אבל אין לי תוצאות עדיין). 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

×
×
  • תוכן חדש...