Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסברים בנוגע לטיפול שנתי למכונית


zibib

פוסטים מומלצים

שלום,
עוד הודעה של מתחילים בנוגע לספייס סטאר שקניתי.

אני מבין שכדי לשמור על הרכב אני להביא אותו לטיפול תקופתי, ויש לי מספר שאלות בנושא.

לפני השאלות, להלן תמצות טקסטואלי של ספר הטיפולים שקיבלתי עם הרכב (הספר עצמו מצורף להודעה):

1.2.22 - כנראה בתאריך הזה היד הקודמת של המכונית קנתה אותה מ-0 קילומטרים מאלבר.
12.9.22 - 16000km - טיפול ראשון (להבנתי רק בדיקות)
28.6.23 - 39000km אחרי 9 חודשים ו-23000km - טיפול שני (מסנן מזגן, שמן מנוע, מסנן שמן)
30.5.24 - 60500km אחרי 11 חודשים ו-21500km - טיפול שלישי (החלפת רפידות קדמיות, מסנן מזגן, שמן מנוע)

.ככל הנראה, הבדיקות נעשו במרכז שירות ממסי מעוין שורק (ראשל"צ)

 

כעת לשאלות,

השאלה הראשונה היא מתי עלי לעשות את הטיפול הבא למכונית? 

במכונית הזאת יש בצג תצוגה שמראה עוד כמה קילומטרים צריכים לבצע את הטיפול הבא, ויש תצוגה נפרדת שמראה עוד כמה חודשים צריכים לבצע את הטיפול הבא.

על פי תצוגת הקילומטרים, צריכים לבצע את הטיפול הבא עוד 7500 ק"מ, שזה יוצא 19500 ק"מ מהטיפול האחרון ועל פי תצוגת החודשים, צריכים לבצע את הטיפול הבא עוד 10 חודשים, כלומר, אם אני לא טועה זה יוצא 20 חודשים מהטיפול האחרון.

כלומר לפי הנתונים שהמכונית נותנת לי, יש לי עוד זמן עד ביצוע הטיפול, אבל, על פי הנחיית הטיפולים שמופיעה באתר האינטרנט של מיצובישי, בעמוד 48 של ה-pdf שהוא עמוד 45 לפי המספור המודפס בו, יש טיפולים שחייבים לעשות אותם כל 12 חודשים. אעיר שזה מסמך כללי לכל רכבי מיצובישי, ואין למסמך הזה מקבילה עברית של היבואן בארץ (לפחות לפי ידיעותי).
בנוסף בטיפול הראשון שנעשה לרכב, נכתב שהטיפול השני צריך להיות 15000 ק"מ או 12 חודשים אחרי הטיפול הראשון.

 

השאלה השניה היא באיזה מוסך כדאי לי לעשות את הטיפול למכונית.
אני גר ברחובות ועובד באיזור של אסף הרופא, אז אני יכול לנסוע למקום שבו המכונית טופלה עד עכשיו, השאלה האם לא עדיף לי להביא את המכונית למוסך שמצהיר שהוא מתמחה ברכבי מיצובישי, ואולי יותר קרוב אלי ואולי יותר זול.
בקיצור, האם "מרכז שירות ממסי מעוין שורק" זה אפשרות טובה? אני מעלה את סיפור הטיפולים, אז אפשר לראות כמה הם גובים.

 

השאלה השלישית היא האם עלי לבקש מהמוסך שיבצע דברים ספציפיים במהלך הטיפול למכונית. (במסמך של מיצובישי שקישרתי אליו מקודם יש רשימה ארוכה של דברים, אבל לא ברור לי עד כמה אני צריך לפרט למוסך).

 

תודה מראש.

image.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, zibib כתב:

בנוסף בטיפול הראשון שנעשה לרכב, נכתב שהטיפול השני צריך להיות 15000 ק"מ או 12 חודשים אחרי הטיפול הראשון.

זו התשובה הכללית כלפי כל המכוניות.

 

טיפול כל X ק"מ או שנה - המוקדם מביניהם.

נסעת 30 אלף ק"מ בשנה? משמע 2 טיפולים.

 

מההודעה שלך עולה שטיפול אחרון היה במאי אשתקד, אני במקומך לוקח לטיפול עכשיו ולאחר מכן כל 15 אלף ק"מ או שנה - המוקדם מביניהם.
בספר רכב תחת פרק תחזוקה מופיע מה צריך לבצע בכל טיפול.
בהצלחה.

 

עריכה אחרונה על ידי דג
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 בכל ספר רכב שאני מכיר, בפרק התחזוקה (לקראת סוף הספר) יש טבלת טיפולים, שבה מצויין מה נדרש בכל טיפול. הזמן הנדרש הוא או לפי לוח השנה (בד״כ שנה), או לפי הנסועה (בד״כ 15,000 ק״מ, אך יכול להיות פחות או יותר, כל יצרן ודגם ודרישותיו) - המוקדם ביניהם. כיוון שחלפה כשנה מאז הטיפול האחרון גש לבצע אותו בקרוב.

לגבי ההודעות על הצג - אינך יודע מתי אופסו, על כן התעלם מהן כעת, ובקש מהמוסך לאפסן בסוף הטיפול.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע להודעות על הצג, הטיפול הבא יוצא בדיוק 19500 ק"מ מהטיפול הקודם, וגם אני זוכר שקראתי מתישהו איפשהו שהטיפולים של ה-space-star בחלק מהמדינות הן פעם ב-20000 ק"מ, אז אני משער שהמונה אופס בטיפול האחרון. אפשר לראות בפורום של המכונית שבמדינות שונות מרווח הטיפולים שהגדירו למכונית שונה לחלוטין, מ-8000km מצד אחד עד 19,000 miles (שזה בערך 30000KM) מהצד השני.

בכל מקרה, אני חושב שאתעלם מהמונה למרות שזה מוזר שזה מה שהיבואן כנראה הגדיר לו.

עדיין נשארו לי השאלה השניה והשאלה השלישית.

אני לא רואה טבלת טיפולים בספר הרכב. (אני כן רואה שיש הנחיה לנגב את המכונית עם עור צבי, שזה קצת מוזר לטעמי.)
יש כל מיני טבלאות מחו"ל, כמו לדוגמא הטבלה הזאת ממיצובישי אוסטרליה על דגם שנתון יותר חדש של המכונית, אבל כנראה זה אותו רכב.

נגיד שזורמים עם הטבלה של האוסטרלים, אז בטיפול הרביעי צריכים להחליף:
1) נוזל בלמים
2) פילטר מטהר אויר (בתוך המכונית)
3) שמן מנוע
4) פילטר שמן מנוע

בנוסף, כבר בטיפולים הקודמים היו צריכים להחליף את air cleaner element (בתוך תא המנוע), אבל אין לי מושג מה זה בדיוק בעברית והאם החליפו את זה בטיפולים הקודמים.

בנוסף, צריכים לעשות Inspection על אלף ואחד דברים.

אני משער שאני יכול לוודא שהמוסך יחליף את ארבעת הדברים הנ"ל, ובנוגע לרשימה הארוכה של הדברים שהוא צריך לבדוק, אני פשוט אומר למוסך שיעשה לו טיפול שנתי ושיוודא שהכל בסדר, ואצטרך לקוות שהוא יבחן את המכונית כמו שצריך. עד כמה נהוג לבקש מהמוסך שיבדוק כל אחד מהדברים שברשימה, ועד כמה נהוג פשוט לומר למוסך שיעשה טיפול שנתי?

אם אין לאף אחד שום דבר נגד המוסך הנ"ל, ואין לאף אחד מוסך שהוא חושב שעדיף, אז אלך לאותו המוסך מהפעמים הקודמות.
האם המחירים שלו הם תקינים? כ-800-1200 ש"ח לטיפולים הקודמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר א הספר של הדגם, אבל קשה לי להאמין שהטבלה אינה קיימת, אלא אם יש חוברת שירות נוספת.

 

לגבי עור צבי - זה סטנדרד רב שנים, בארץ קוראים לזה ״ג׳ילדה״ (עור בערבית).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפנים באדום

לפני 22 שעות, zibib כתב:

השאלה הראשונה היא מתי עלי לעשות את הטיפול הבא למכונית? 

עכשיו, כיוון שעברה שנה מהטיפול האחרון


בנוסף בטיפול הראשון שנעשה לרכב, נכתב שהטיפול השני צריך להיות 15000 ק"מ או 12 חודשים אחרי הטיפול הראשון.

זו התשובה הנכונה לכל טיפול: 15,000 או שנה, מה שבא קודם.

 

השאלה השניה היא באיזה מוסך כדאי לי לעשות את הטיפול למכונית.

כיוון שהרכב כבר לא באחריות יש פחות משמעות לטיפול דווקא במוסך היבואן. תוכל להתקשר למוסכים אחרים ולקבל הצעות מחיר. שים לב להשוות לתוכן של מה שמטופל ולא רק לסכום הסופי.

 

השאלה השלישית היא האם עלי לבקש מהמוסך שיבצע דברים ספציפיים במהלך הטיפול למכונית.

מוסך מקצועי שמכיר את הרכב יבצע בדרך כלל את כל מה שצריך. לפעמים ינסו לדחוף לך דברים שאין צורך בהם כמו תוספים שונים ומשונים כדי להגדיל את הרווח. תקרא את ההצעה ותשאל מה שאתה לא מבין.

אם אתה חושב שמשהו לא תקין במערכת מסיימת ברכב, תבקש בדיקה ספציפית.

כיוון שיש לך תיעוד של מה שבוצע בטיפולים הקודמים תוכל להביא את זה למוסך.

air cleaner element זה מסנן אוויר שהוחלף לאחרונה בטיפול 60,000.

אם אני לא טועה באתר של כלמוביל אפשר להוריד את ספר הרכב\ספר טיפולים  או לבקש שישלחו לך אותו במייל.

שם יהיה כתוב בעברית מה צריך להחליף ומתי.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היית אמור לקבל ספר אחזקה נפרד ושם מפורט מה צריך לעשות.

מפרט טיפולים

צירפתי לך בלינק סיכום שלי, ובהמשך תיראה את המפרט.

שים לב שלשוב מאוד להחליף שמן גיר כול 4 שניםמאו 80 אלף.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי את הטיפול במוסך הראשון שהופיע במדרג ברחובות.

המוסכניק (נועם) הוא אדם נחמד ונראה שהוא מקצועי, לא ניסו לדחוף לי דברים מיותרים. הציעו לי לבחור בין שמן גיר מקורי של מיצובישי לבין שמן גיר של מוטול. (בחרתי את האחד של מיצובישי)

טוב עשיתי שבדקתי מראש איזה דברים צריכים לבצע בטיפול, כי אני חושב שאם לא הייתי מבקש, לא היו בהכרח מחליפים לי את שמן הגיר ואת נוזל הבלמים, אבל כשביקשתי אז לא רבו איתי על הנחיצות של ההחלפה, אלא שאלו אותי האם אני רוצה שיבדקו האם נוזל הבלמים צריך החלפה או להחליף בכל מקרה. (האמת שקצת מוזר שטרחו לשאול, לפי הקבלה נוזל הבלמים במילא לא עולה הרבה.)

הצעת המחיר של מוסך אלימלך רחובות (שזה המוסך המורשה של היבואן) הייתה 2820 ש"ח, יותר מ-1000 ש"ח יותר. הטיפול עלה לי 1766 ש"ח.

 

image.thumb.jpeg.6bb5366cec5b2dbec4c7e3b6f6d6adb9.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מחיר העבודה נראה שהחליפו נוזל בלמים רק בכוסית. לא מי יודע מה מועיל.

לנקז גלגל-גלגל יחד עם הטיפול היה לוקח לפחות שעתיים עבודה וחייבו רק על אחת. גם כמות נוזל הבלמים מרמזת על כך- 300 מ"ל יספיקו אולי רק כדי לשטוף את הנוזל הישן מהצינורות.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת הזמן, אני חושב שזה באזור השעה וחצי, אבל לא עקבתי אחרי השעון.

מבחינת כמות, יש ב-youtube סרטון של אינדונזי אחד שמחליף את נוזל הבלמים שלו. אפשר לראות בסרטון שהוא מנקז את הנוזל מכל הגלגלים.

בתגובות מישהו שאל אותו כמה נוזל בלמים צריך, והוא ענה לו 355ml. (שזה שווה ל-12oz שזה הכמות של נוזל בלמים שיש בבקבוק נוזל בלמים מקורי של מיצובישי.)

 

image.png.c853f1e1be3c63fad10d59451bc1d350.png

300 לחלוטין קטן מ-355, בנוסף נראה שנוזל הבלמים במכונית שלי עכשיו מעל קו המקסימום (אני צריך לבדוק כשהמכונית תהיה במקום יותר מישורי), אבל אני משער שההפרש לא כל כך גדול וזה לא כל כך נורא. פעם הבאה אהיה דרוך יותר גם בנוגע לכמויות.

עריכה 1:

בעצם, אני רואה שיש כאן עוד תגובה שבה הוא כותב משהו אחר:

image.png.35acf8686cebd12246152fdff3e6b5ad.png

זה יותר מתאים למה שרואים בסרטון שבסוף הוא פותח בקבוק שני.

בכל מקרה, נוזל הבלמים שלי עכשיו בהיר,

עריכה 2:

אני רואה עכשיו בויקיפדיה ש-mitsubish mirage זה space star, אבל mitsubishi mirage g4 זה attrage, למרות שאני משער שה-attrage לא משתמש בפחות נוזלים מה-space star.

עריכה אחרונה על ידי zibib
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.5.2025 בשעה 10:47, Muzic4Ever כתב:

לנקז גלגל-גלגל יחד עם הטיפול היה לוקח לפחות שעתיים עבודה

ממש לא... חצי שעה. חלק מהזמן נדרשים 2 עובדים.

אפשר (ועדיף) עם משאבה חיצונית ואז זה עובד אחד.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כמעט ולא מכיר מוסכים בארץ שמחליפים נוזל בלמים ע"י ניקוז, גם לא מורשים. 

כנ"ל לגבי נוזל גיר רציף, אין כמעט אף אחד שמחליף ע"פ דרישות יצרן( שוב, גם לא מורשה) 

 

אבל מצד שני, אתה לא רואה ברקסים כושלים על ימין ועל שמאל, ולא תיבות רציפות שכושלות( מה שכן כושל, זה אלו שלרוב לא מטפלים בכלל). 

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

החלפת נוזל בלמים רק בכוסית היא חסרת משמעות לחלוטין – כמו 'כוסות רוח למת'. הנוזל שמתחמצן ומתיישן הוא דווקא זה שבתוך הצינורות, ולכן היצרן מגדיר החלפה מלאה של נוזל הבלמים כל שנתיים. הנוזל שבכוסית משמש אך ורק כמאגר עודף לפיצוי על שחיקת הרפידות.

 

  • רעיון טוב! 2

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...