Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלומות לכולם,

 

בחודשיים הקרובים אימי עתידה להחליף את רכב הליסינג שלה ואנכי כבר מספר שנים בגולה ומעט פחות בקיא במחירי הרכבים והיצע ה-Aliexpress הקיים היום בשוק.

הרכב ישמש את הורי (בעיקר אימי), שנוסעת בד״כ כ-4 פעמים בשבוע מאזור י-ם לקריית גת.

אין רשימה והמגבלה היחידה היא פחות או יותר התקציב - 180k ש״ח והיצע הרכבים בליסינג (אם אני לא טועה פריים ליס).

חשוב שיהיה נח , בטיחותי ולפי דבריה לא ״עגלה״ כמו הרכב השני בבית (CHR).

הרכב הנ״ל יחליף את השברולט טרייל בלייזר ששימש אותה בשנה האחרונה ולפניה קאמיק 1.5 שהיא מאוד אהבה.

 

על מה חשבנו:

א. צ׳רי טיגו פרו 7 PHEV - מפתה 

ב. סקודה קארוק - קאמיק רק בגדול ? אבל גם היקרה בשווי שימוש.

ג. קיה נירו - הדגם המוצע בליסינג - LX , דל באבזור. 

ד. MG ZS הייברידי (קראתי וראיתי את הביקורות , החשש העיקרי הוא לגבי הסוללה בעליות לירושלים).

ה. סיטרואן C4X - בעיקר בגלל הנוחות והאבזור, האמינות של הפיור-דרעק פחות מעניינת.

 

הבחירה הסולידית תהיה ככל הנראה הקארוק, אבל בגלל שזה רכב ליסינג אני דוחף דווקא לכיוון הצ׳רי.

כמו כל רכב סיני היא מאובזרת,הנחה בשווי מס הופכת אותה לזולה ברשימה ו...ככל הנראה אם לא ליסינג רכב סיני לא היה נכנס לבית אף פעם.

למה לא, על הנייר הכל נשמע מאוד יפה אבל בכל זאת ״סיני״ , עיקר הטענות במבחנים הם לגבי עומס התפריטים במולטימדיה ונוחות השימוש.

 

אשמח לשמוע אם יש משהו שפספסתי או כל דבר נוסף שנראה לכם רלוונטי. 

 

פורסם

את הנירו וה MG הייתי מסנן החוצה ראשונים.

אם אמך אהבה את הסקודה - אז הקארוק מצויין, הוא גם היותר סולידי מבין שלושת הנותרים.

הסיטרואן מצויינת נוחה ומאובזרת, והאמינות פחות מטרידה אתכם.

הצ'רי הוא הפתעה ענקית. בניגוד לטיגו 7 הבנזין, הפלאג אין מציג התנהגות יותר טובה, תא נוסעים מצויין, ומערכת הנעה מאוד יעילה. הוא גם יהנה מהקלות בשווי שימוש בגלל שהוא פלאג אין, יכול להיות פער לא קטן מול הסיטרואן והסקודה. הצ'רי מכונית מצויינת.

הייתי ממליץ לאמך לגשת לאולמות התצוגה של היבואנים (כולם יחד באותו מתחם בשורק) ולראות למה היא מתחברת יותר. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

הקארוק היא אכן קאמיק גדולה יותר, צ'רי לא אוהב, גדול מדי ומגושם. נירו אוטו משעמם, MG  לא מכיר. הסיטרואן היא הבחירה שלי, במיוחד לנסיעות ארוכות, אף אחת כאן לא יכולה להתחרות ברמת העידון, הנוחות והנינוחות של האוטו הזה. הנסיון הפרטי שלי אמנם מצומצם לנסיעת מבחן לא ארוכה, כנהג ומעט ארוכה יותר כנוסע במכונית של מכר אבל גם באלו הנוחות פשוט הדהימה אותי. אוטו מעולה ולטעמי הפרטי העובדה שיש לו בקרים פיזיים למערכת המיזוג ( גם לקארוק  ), מנצחת. 

  • אהבתי 1
פורסם

תודה לשניכם.

המיקוד כרגע הוא בעיקר בצ׳רי והסיטרואן.

בימים הקרובים היא תיגש להתרשם מהם וכמו כן תברר מה הזמינות בליסינג.

אני בעיקר דוחף לכיוון השניים הללו, בגלל שאלו שני יצרנים שבכסף פרטי ככל הנראה לעולם לא יעלו בתור שיקול (חלילה לא אנטי - סחבק בוגר 208 דיזל).

לצ׳רי,מעבר לאבזור השופע (בתקווה שגם עובד כמו שצריך) יש גם קלף מאוד חזק כפי שדיסקו ציין והוא השווי שימוש,בפועל הרכב היקר ברשימה הוא הזול ביותר.

לסיטרואן,מראה מעניין,נוחות כנראה בכמה רמות מעל ואבזור (בטיחות/נוחות) נראה שלא חסר.

 

 

 

פורסם

הסיטרואן c4x עלולה פחות להתאים - אם היא התרגלה למנועים של רכבים של VAG (סקודה/סיאט VW), אז המנוע של הסיטרואן יהיה קצת חלש מבחינתה.

לגבי נוחות - הסיטרואן טוב בנוחות עירונית. בנוחות בינעירונית הוא פחות מצטיין, כי מערכת השיכוך יותר בנויה על שיכוך בתוך העיר מאשר מחוצה לה, ויהיו לה נדנודים/רכינות-גוף  בנסיעה בינעירונית ,שפחות יתאימו.

במצב הזה ,פיג'ו עדיפה - יותר מכויילת לנוחות בינעירונית. אולי נשארו כמה חתיכות 3008 דיזל ישנות במחיר שנכנס? כי זה יכול להתאים בול לנסיעות ארוכות.

 

צ'רי פלאג אין הייבריד - אני מניח שיש לה סידור לגבי עמדת טעינה בעבודה או בבית, כי כשסוללה נגמרת, אז הרכב ייסע רק על מנוע הבנזין , והביצועים יירדו.

זה נכון שבעתיים לנסיעות ארוכות.

 

דווקא סקודה קארוק הכי יכול הכי להתאים לנסיעות ארוכות. יש גם את סיאט אטקה, שהוא אח באותו קונצרן ועם אותם מכלולים. יותר זול ונחשב לפחות איכותי.

אם מציעים - שווה לשקול גם.

 

אם מציעים, אפשר לשקול גם פולסוואגן T-ROC. זה האח הקטן ותואם סקודה קאמיק. הוא יותר מעודן ואיכותי מהקאמיק,

אבל אני מעריך שהאטקה/קארוק ירגישו יותר נוחים/יציבים (הגודל והמשקל קובעים פה).

 

והעיקר - אם לא ביקשה, שתעשה נסיעת-מבחן בכולם כדי לראות למה הכי מתחברת, ולבחון את הייתרונות/חסרונות מול השאר.

אפשר לבקש דרך חברת הליסינג או דרך קצין הרכב בחברה.

 

בהצלחה

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעה, ntd כתב:

צ'רי פלאג אין הייבריד - אני מניח שיש לה סידור לגבי עמדת טעינה בעבודה או בבית, כי כשסוללה נגמרת, אז הרכב ייסע רק על מנוע הבנזין , והביצועים יירדו.

זה נכון שבעתיים לנסיעות ארוכות.

נסעת ברכב או שאתה מניח שזה המצב? 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

בשנה האחרונה היא מתניידת בטרייל בלייזר בגרסת הבסיס עם הגיר הרציף ובביקור האחרון בארץ לפני כחודשיים הרכב היה פחות או יותר צמוד אלי במשך 3 שבועות ו-4000 ק״מ.

כן,הוא לא ״חזק״ כמו הקאמיק 1.5 שהחליף אבל דווקא השילוב הזה של הטורבו\CVT הפתיע אותי מאוד לטובה והרגיש הרבה יותר נעים ונינוח בשימוש יומיומי (האבזור בגרסת הבסיס מבאס מאוד).

 

שוב הצ׳רי הוא ״נעלם״ מבחינתנו, אבל על הנייר מתמודד מאוד חזק והיא תבדוק אותו (מחיר/אבזור).

לגבי עמדת טעינה,אין בבית ועד כמה שאני יודע גם בעבודה לא קיימת.

האם זה אמור להוציא את הרכב מהמשוואה ? ברור לי מזה פלאג-אין ואיך לרוב רכבים כאלה פחות מומלצים אם לא מטעינים אותם ביום יום או שהטווח היומי גדול משמעותית ממה שהסוללה יכולה לספק.

במבחנים שקראתי על הטיגו (אין הרבה) או האריזו נאמר שלרוב התנועה מתבצעת על המנוע החשמלי,כאשר מנוע הבנזין משמש כגנרטור, ובכל אופן הסוללה נטענת מהר.

 

בין קארוק לאטקה אני חושב שהפער זניח עד לא קיים אז העדפה לקארוק.

 

לפיז׳ו אין דגם רלוונטי מבחינת מחיר ואם כבר דווקא הסידור הפנימי בסיטרואן (סטנדרטי) מתאים יותר.

 

 

 

פורסם
לפני 11 שעות, ntd כתב:

הסיטרואן c4x עלולה פחות להתאים - אם היא התרגלה למנועים של רכבים של VAG (סקודה/סיאט VW), אז המנוע של הסיטרואן יהיה קצת חלש מבחינתה.

לגבי נוחות - הסיטרואן טוב בנוחות עירונית. בנוחות בינעירונית הוא פחות מצטיין, כי מערכת השיכוך יותר בנויה על שיכוך בתוך העיר מאשר מחוצה לה, ויהיו לה נדנודים/רכינות-גוף  בנסיעה בינעירונית ,שפחות יתאימו.

במצב הזה ,פיג'ו עדיפה - יותר מכויילת לנוחות בינעירונית. אולי נשארו כמה חתיכות 3008 דיזל ישנות במחיר שנכנס? כי זה יכול להתאים בול לנסיעות ארוכות.

 

צ'רי פלאג אין הייבריד - אני מניח שיש לה סידור לגבי עמדת טעינה בעבודה או בבית, כי כשסוללה נגמרת, אז הרכב ייסע רק על מנוע הבנזין , והביצועים יירדו.

זה נכון שבעתיים לנסיעות ארוכות.

 

דווקא סקודה קארוק הכי יכול הכי להתאים לנסיעות ארוכות. יש גם את סיאט אטקה, שהוא אח באותו קונצרן ועם אותם מכלולים. יותר זול ונחשב לפחות איכותי.

אם מציעים - שווה לשקול גם.

 

אם מציעים, אפשר לשקול גם פולסוואגן T-ROC. זה האח הקטן ותואם סקודה קאמיק. הוא יותר מעודן ואיכותי מהקאמיק,

אבל אני מעריך שהאטקה/קארוק ירגישו יותר נוחים/יציבים (הגודל והמשקל קובעים פה).

 

והעיקר - אם לא ביקשה, שתעשה נסיעת-מבחן בכולם כדי לראות למה הכי מתחברת, ולבחון את הייתרונות/חסרונות מול השאר.

אפשר לבקש דרך חברת הליסינג או דרך קצין הרכב בחברה.

 

בהצלחה

 

 

 

 

1. סיטרואן לא מאופיין בנסיעה ספורטיבית, הוא מוכוון נוחות ומבחינה זו מתאים במיוחד לנסיעות ארוכות. ולא אין לו שום בעיה להתנהג מצוין גם בנסיעה מחוץ לעיר, הוא לא מיטלטל ולא נעליים. נסעתי בו כנוסע, לא כנהג בנסיעה ארוכה יחסית מחוץ ובמהירויות גבוהות והאוטו הזה פשוט נוח, גם מתלים, גם מושבים פשוט מעולים. בכל מקרה לא מדובר בספינה אמריקנית מתנדנדת, רחוק מכך.

2. אין הבדל בכל הנוגע לאיכות בין הקארוק לאטקה, שתיהן מורכבות על אותו פס ייצור בצ'כיה. האטקה קשיחה יותר, מאופיינת בנסיעה פחות מפנקת אבל חדה והדוקה. הקארוק רכה יותר ואולי מאובזרת יותר, צריך להשוות. 

3. T ROC אינה תואם סקודה קאמיק, תואר שמור לסיאט ארונה. לפולקסוואגן אין באמת מקבילה לקאמיק ולארונה, אולי הטאייגו תתאים איכשהוא. T CROSS היא בעצם ג'יפון פולו מבחינת מכללים וגודל, T ROC נמצאת מדרגה אחת למעלה, מתלה רב חיבורי ואיכות גבוהה יותר מבדלים אותה.

4. בכל מקרה וכאן אני מסכים כדאי לערוך נסיעת מבחן בכל אחת מהמועמדות, לטעם והעדפות אישיות המקום המרכזי בהחלטה.

פורסם

צ'רי טיגו 7 פלאג אין - מבחן שעשיתי לרכב.

צ'רי טיגו 7 פלאג אין - מבחן של יתיר דווידוביץ ב'וואלה רכב', לא קשור אלי.

 

המסקנות היא שמדובר בחבילה מעניינת מאוד.  

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
בתאריך 1.5.2025 בשעה 23:07, discoTD5 כתב:

נסעת ברכב או שאתה מניח שזה המצב? 

לא נסעתי

 

אבל ,

מדובר בנסיעה של כ- 154 ק"מ.

בדקתי באתר שלהם - הטווח החשמלי 90 ק"מ, לפי הצהרת היצרן.

גם אם נצא מנק' הנחה שאכן הרכב יחזיק 90 ק"מ על חשמל, מה יהיה בשאר ה- 64 ק"מ? תיסע רק על מנוע 1.5 טורבו? 

אם זה לא יהיה בפקקים/נסיעה איטית, זה יפגע בביצועים.

ולפי מה שהבנתי, היא מעדיפה רכבים שסוחבים (כפי שרשם, היתה לה VAG, וטויוטה CHR זה עגלה בשבילה). 

 

תקן אותי אם אחרת.

 

פורסם

הקארוק הכי איכותית ברשימה, במיוחד למי שאהב קאמיק...

ההפרש במחירון בין קארוק לאטקה הוא 2kשח שמלבד תא נוסעים עדיף מזה שבאטקה - כוללת תוספת אבזור של ניטור שטח מת במראות הצד ו- KeyLess מלא.

הקארוק תעניק את אחכות הנסיעה הטובה ביותר ולדעתי - שווה את ההפרש (אני מדגיש, לדעתי)

פורסם
בתאריך 2.5.2025 בשעה 09:36, רועי5 כתב:

1. סיטרואן לא מאופיין בנסיעה ספורטיבית, הוא מוכוון נוחות ומבחינה זו מתאים במיוחד לנסיעות ארוכות. ולא אין לו שום בעיה להתנהג מצוין גם בנסיעה מחוץ לעיר, הוא לא מיטלטל ולא נעליים. נסעתי בו כנוסע, לא כנהג בנסיעה ארוכה יחסית מחוץ ובמהירויות גבוהות והאוטו הזה פשוט נוח, גם מתלים, גם מושבים פשוט מעולים. בכל מקרה לא מדובר בספינה אמריקנית מתנדנדת, רחוק מכך.

2. אין הבדל בכל הנוגע לאיכות בין הקארוק לאטקה, שתיהן מורכבות על אותו פס ייצור בצ'כיה. האטקה קשיחה יותר, מאופיינת בנסיעה פחות מפנקת אבל חדה והדוקה. הקארוק רכה יותר ואולי מאובזרת יותר, צריך להשוות. 

3. T ROC אינה תואם סקודה קאמיק, תואר שמור לסיאט ארונה. לפולקסוואגן אין באמת מקבילה לקאמיק ולארונה, אולי הטאייגו תתאים איכשהוא. T CROSS היא בעצם ג'יפון פולו מבחינת מכללים וגודל, T ROC נמצאת מדרגה אחת למעלה, מתלה רב חיבורי ואיכות גבוהה יותר מבדלים אותה.

4. בכל מקרה וכאן אני מסכים כדאי לערוך נסיעת מבחן בכל אחת מהמועמדות, לטעם והעדפות אישיות המקום המרכזי בהחלטה.

 

 

לגבי מה שרשמת:

 

1.לא רשמתי שזאת ספינה אמריקאית מתנדנדת. 

לך יש נסיון עם הרכב בתור נוסע, לא בתור נהג.

 

גם לי אין נסיון בפועל עם הרכב, אבל היה מבחן לרכב, וכתבו שניכרת רכינת-גוף בפניות.

אין סכנה כל עוד שומרים על התנאים, זה לא מוגזם, אבל זה בדיוק מה שפות"ש רוצה לדעת - ייתרונות וחסרונות של כל אחד כדי שיהיה לה יותר קל לבחור.

 

לכן הומלץ על נסיעת-מבחן כדי לראות אם זה מתאים לה.

להערכתי לא נראה לי שהיא תבחר אותו בכל מקרה, בגלל סיבה אחרת: הביצועים של ה- VAG-יות עדיפים.

 

2. אכן, בשביל זה צריך נסיעת-מבחן.

בקארוק בדרגת STYLE, יש מושבים חשמליים עם זכרונות.

כבר ברמה הבסיסית יש גם מערכת בלימה אוטונומית גם במהירויות נמוכות - נקרא maneuver assist.

לא ראיתי את אלה באטקה.

 

3. אכן ה- TROC מבוסס על שלדת MBQ A1 ולא על

MBQ A0

והוא מקביל לקארוק/אטקה.

אכן ה- TROC יותר איכותי, אבל מאיפה הבאת שלרכב יש מתלה רב-חיבורי? לא הצלחתי למצוא. תוכל לשלוח?

 

תודה

 

פורסם
לפני 3 שעות, ntd כתב:

לא נסעתי

 

תקן אותי אם אחרת.

אתה טועה בענק, ומייעץ לאחרים ללא שום ביסוס עובדתי, אלא על סמך מה שנדמה לך. 

מוזמן לקרוא את שני המבחנים לרכב שצירפתי למעלה.

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני 6 שעות, ntd כתב:

 

 

לגבי מה שרשמת:

 

1.לא רשמתי שזאת ספינה אמריקאית מתנדנדת. 

לך יש נסיון עם הרכב בתור נוסע, לא בתור נהג.

 

גם לי אין נסיון בפועל עם הרכב, אבל היה מבחן לרכב, וכתבו שניכרת רכינת-גוף בפניות.

אין סכנה כל עוד שומרים על התנאים, זה לא מוגזם, אבל זה בדיוק מה שפות"ש רוצה לדעת - ייתרונות וחסרונות של כל אחד כדי שיהיה לה יותר קל לבחור.

 

לכן הומלץ על נסיעת-מבחן כדי לראות אם זה מתאים לה.

להערכתי לא נראה לי שהיא תבחר אותו בכל מקרה, בגלל סיבה אחרת: הביצועים של ה- VAG-יות עדיפים.

 

2. אכן, בשביל זה צריך נסיעת-מבחן.

בקארוק בדרגת STYLE, יש מושבים חשמליים עם זכרונות.

כבר ברמה הבסיסית יש גם מערכת בלימה אוטונומית גם במהירויות נמוכות - נקרא maneuver assist.

לא ראיתי את אלה באטקה.

 

3. אכן ה- TROC מבוסס על שלדת MBQ A1 ולא על

MBQ A0

והוא מקביל לקארוק/אטקה.

אכן ה- TROC יותר איכותי, אבל מאיפה הבאת שלרכב יש מתלה רב-חיבורי? לא הצלחתי למצוא. תוכל לשלוח?

 

תודה

 

1. נהגתי ב C 4, אם כי נהיגה קצרה יחסית בנסיעת מבחן של כשעה. נסיעות ארוכות יותר אכן היו כשאני נוסע, גם מאחור גם ליד הנהג. את ההתרשמות שלי אני מביא משם.

2. לא מצוי בהבדלי האבזור בין האטקה לקארוק וכך כתבתי. האטקה יותר קשיחה, אבל יותר הדוקה, ענין של טעם.

3. מקישים בגוגל VW T ROC REAR SUSPENSION ומגלים.

פורסם
בתאריך 4.5.2025 בשעה 15:02, discoTD5 כתב:

אתה טועה בענק, ומייעץ לאחרים ללא שום ביסוס עובדתי, אלא על סמך מה שנדמה לך. 

מוזמן לקרוא את שני המבחנים לרכב שצירפתי למעלה.

 

קראתי את 2 המבחנים.

8.4 מ-0 ל-100 זה ביצועים טובים וסבירים.

לא רשמת איך הרכב "סוחב" כשהסוללה ריקה (או מתקרבת לריקה כפי שכתבת).

יחד-עם-זאת, מההתרשמות שלך, מדובר ביחידת הנעה טובה ,ושמספקת את הסחורה.

ולכן, מה שמומלץ זה שבנסיעת-מבחן, היא תראה איך הרכב "סוחב" כשהסוללה כמעט ריקה, כדי לדעת אם זה מתאים לה, כולל בתנאים אלה.

 

@רועי5

 

לגבי סעיף 3 -

זה נכון שיש TROC עם מתלה אחורי רב-חיבורי, אבל את הנתונים האלה בדקתי במפרט שבארץ.

או במלים אחרות - הדגם שנמכר בארץ לא מכיל מתלה אחורי רב-חיבורי.

במידה וכן, אשמח אם תשלח קישור או מידע לגבי זה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...