Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן קארספורום

מעוניין לשדרג את המערכת במגבר טוב שיתן צליל טוב ומה שנקרא בשפת החובבים "SQ" אבל גם מספיק כח למה שמותקן אצלי כרגע (מפרט בהמשך)

 

אני מתלבט מאוד אם ללכת לכיוון ה5-6 ערוצים ולהגביר גם את הבמה האחורית (כיום מחוברים לדאבל דין של פיוניר)

 

Anyway..

 בבמה הקדמית מותקן אצלי infinity kappa 60csx בתוספת של מידים מאותה הסדרה, מחוברים כולם לקרוס ולמגבר 4 ערוצים של hifonics brutus 1200.4

 

מאחורה קומפוננט infinity reference 6.5 מחוברים למולטימדיה

 

וסאבוופר 10 אינץ של arc audio שמחובר גם הוא למגבר היפוניקס

 

הכל בהתקנה ברמה טובה עם בידוד בדלתות וחיווט שעבר שדרוג לאחרונה

בבגדול שומעים טוב ונהנתי מהמערכת אבל המגבר עשה את שלו והערוצים של הסאב שעברו תיקון בעבר שוב מזייפים ובעצם זה הדבר היחידי שמושקע הכי פחות

אז הגיע הזמן להשקיע ואולי גם להנות יותר מהמערכת..

 

בכל אופן יש שני מגברים ששמתי עליהם עין אך לא יודע מה ישמע טוב יותר ומה מומלץ יותר

האחד

Zapco st-4xp III 

https://www.woofersetc.com/zapco-st-4xp-sq-iii-4-channel-class-ab-800w-rms-amplifier.html

או

 

Mosconi one 130.4 

https://www.woofersetc.com/mosconi-one-130-4-4-channel-4-x-130w-one-line-series-class-ab-amplifier.html

 

יש גם דגמים דומים לאלו שהם 5 או 6 ערוצים 

השאלה אם זה כדאי או מספיק ובעתיד להביא מונובלוק לסאב בנפרד

 

בכל אופן אשמח לשמוע המלצות או חוות דעת על זאפקו ומוסקוני ובכללי אם יש דברים אחרים שיספקו צליל לא פחות מטוב ומספיק rms (מעל 100 לערוץ)

התקציב הוא באזור ה2000 אפשר לחרוג מעט

 

תודה

ניר

פורסם

SQ ורמקולים אחוריים זה לא משהו נפוץ בדר"כ, וגם אם כן, יהיה מדובר רק בכדי לתת קצת השלמת נפח, עם הגברה צנועה ותיחום תדרים.

 

לפני החלטה על איזה מגבר, אתה צריך להבין לעצמך מה בדיוק סוג השיפור שאתה מחפש כרגע וגם שיקולים לעתיד.

אם רק רכישת תחליף לקיים כי הוא לא תקין (והייפוניקס ידועים באי עמידה בהצהרות שלהם בכלליות, אפ כי לפעמים יש מוצרים בסדר), ולהישאר פסיבי לחלוטין, אז גם תחליפים זולים יותר יעשו את העבודה.

 

אם לעבור לתצורה אקטיבית/חצי-אקטיבית, אז ידרשו בהתאם עוד ערוצי הגברה. יחד עם זה צריך להבין האם אתה עובד עם ה-HU שלך (עדין פיוניר AVH-X595BT?) במוד רגיל או במצב "רשת" שנותן שליטה על סט 2 חלקים אקטיבית + סאבוופר. וכן, ראיתי שאתה עובד כ-3 חלקים, אז אפשר לעשות משהו ביניים (מיד וטוויטר על אותו ערוץ ב-HU ונעזרים בקרוס/ים החיצוני של הסט או במגבר). עבודה במצב רשת מצד שני תגביל אולי את השימוש ברמקולים האחוריים אצלך (שבעיני לא נדרשים).

 

ואז להחליט גם בהתאם אם לתת לסאבוופר מגבר מונו משלו (או לרכוש מגבר 5 ערוצים לצורך הענין).

 

לגבי הוואטים וכד', שים לב שהסט של אינפיניטי מוצהר כ-2.5 אוהם ו-100W RMS, מה שאומר שצריך להתייחס בהתאם להצהרות המגבר בין 4 אוהם ל-2 אוהם. וגם זה לא אומר שכל אלמנט בנפרד הוא כזה. כך למשל אם מדובר במיד מדגם קאפה 20mx, הוא מוצהר רק 65W RMS (אבל עדין 2.5 אוהם). הטוויטר לבדו גם בטח פחות. וזה עשוי להיות שיקול בבחירת הגברה, בטח אם אקטיבית.

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 19 שעות, Tom_22 כתב:

SQ ורמקולים אחוריים זה לא משהו נפוץ בדר"כ, וגם אם כן, יהיה מדובר רק בכדי לתת קצת השלמת נפח, עם הגברה צנועה ותיחום תדרים.

 

לפני החלטה על איזה מגבר, אתה צריך להבין לעצמך מה בדיוק סוג השיפור שאתה מחפש כרגע וגם שיקולים לעתיד.

אם רק רכישת תחליף לקיים כי הוא לא תקין (והייפוניקס ידועים באי עמידה בהצהרות שלהם בכלליות, אפ כי לפעמים יש מוצרים בסדר), ולהישאר פסיבי לחלוטין, אז גם תחליפים זולים יותר יעשו את העבודה.

 

אם לעבור לתצורה אקטיבית/חצי-אקטיבית, אז ידרשו בהתאם עוד ערוצי הגברה. יחד עם זה צריך להבין האם אתה עובד עם ה-HU שלך (עדין פיוניר AVH-X595BT?) במוד רגיל או במצב "רשת" שנותן שליטה על סט 2 חלקים אקטיבית + סאבוופר. וכן, ראיתי שאתה עובד כ-3 חלקים, אז אפשר לעשות משהו ביניים (מיד וטוויטר על אותו ערוץ ב-HU ונעזרים בקרוס/ים החיצוני של הסט או במגבר). עבודה במצב רשת מצד שני תגביל אולי את השימוש ברמקולים האחוריים אצלך (שבעיני לא נדרשים).

 

ואז להחליט גם בהתאם אם לתת לסאבוופר מגבר מונו משלו (או לרכוש מגבר 5 ערוצים לצורך הענין).

 

לגבי הוואטים וכד', שים לב שהסט של אינפיניטי מוצהר כ-2.5 אוהם ו-100W RMS, מה שאומר שצריך להתייחס בהתאם להצהרות המגבר בין 4 אוהם ל-2 אוהם. וגם זה לא אומר שכל אלמנט בנפרד הוא כזה. כך למשל אם מדובר במיד מדגם קאפה 20mx, הוא מוצהר רק 65W RMS (אבל עדין 2.5 אוהם). הטוויטר לבדו גם בטח פחות. וזה עשוי להיות שיקול בבחירת הגברה, בטח אם אקטיבית.

 

 

נכון במה אחורית זה רק בכדי לתת עוד קצת נפח ולא בשביל להדגיש אותם יותר מידי, אבל מצד שני אם יהיו מוגברים אולי הם יישמעו טוב יותר מאשר בחיבור על ההד יוניט..

 

נכון לעכשיו וכנראה גם לעתיד אשאר בתצורה פאסיבית עם קרוסים ולא עוד חייוט ועוד מגברים כי בסך הכל אני מרוצה מהתוצאה אך חושב שמגבר חדש הוא נחוץ ואם כבר לבחור משהו אז שאולי ישמע קצת יותר טוב מהקיים, לגבי רמקולים בעתיד אני כבר תקופה חושב על סט שלושה חלקים של פוקל פלקס אבל זה כנראה יקרה רק בעוד שנה שנתיים ברכב הבא ושיהיה לי כח לבנייה חדשה.. וגם שם נראה לי אסתפק בחיבור פאסיבי

 

לגבי הסט הקיים, נכון הקאפה מוצהר 100rms אבל בתצורת שני חלקים, איך אני בידיוק עושה את החישוב כאשר המידים מחוברים גם הם לאותו קרוס? 165rms?!  נשמע קצת מוגזם.

בכל אופן הכיוון הוא למגבר שיכסה את זה ואם לא אז קרוב לזה ולא פחות מ100 120 rms לערוץ ו250 בגישור לסאב

 

בכל אופן ההתלבטות היא בין כמה חברות מגברים כגון

מוסקוני, דגמי one

זאפקו, דגמי st sq

אולי הליקס אם יש מגבר class ab עם נתונים כאלו..

 

מה מומלץ, מה נשמע יותר טוב?

אשמח לשמוע גם חוות דעת על דברים אחרים

 

 

עריכה אחרונה על ידי Nir Konforty
  • מעניין 1
פורסם (נערך)
לפני כשעה, Nir Konforty כתב:

לגבי הסט הקיים, נכון הקאפה מוצהר 100rms אבל בתצורת שני חלקים, איך אני בידיוק עושה את החישוב כאשר המידים מחוברים גם הם לאותו קרוס? 165rms?!

לא.

חלוקת ההספק שהמגבר ייתן, תלויה באיך הקרוס בנוי. וגם חלק מההספק של המגבר "נספג" בקרוס עצמו.

ההספק שהמגבר יספק גם ממילא דינמי עם המוזיקה מאחר וההתנגדות משתנה כתלות בתדרים המנוגנים.

 

אז חוזר שוב קצת לשאלה שלי, לגבי איזה מגבר לשקול.

יש כנראה מגברי 4 ערוצים גם סביב 1000 ש"ח שיתנו לך מענה כתחליף לקיים והצולע. ואז בבוא היום, להשקיע בציוד והתקנה ככל שידרש לאותו פרויקט.

מצד שני, אפשר כן לעלות בתקציב (וציינת 2000 ש"ח) ואז או ללכת לכיוון של מגבר עם יותר ערוצים (5-6) או עדין 4 ערוצים עם נתונים אבסולטיים עדיפים ואז לבנות עליו שישמש בבוא היום כמגבר העיקרי לסט 3 חלקים עתידי, כשצריך לבדוק למשל אפשרות נפוצה של הגברת בי-אמפ (קרוס שמקבל 2 ערוצי הגברה לכל צד, כך שהמידבאס על ערוץ והמיד+טוויטר על ערוץ) בסטים שמעניינים אותך (ולפוקאל פלאקס 3Way יש כזה).

 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

 

אז חוזר שוב קצת לשאלה שלי, לגבי איזה מגבר לשקול.

יש כנראה מגברי 4 ערוצים גם סביב 1000 ש"ח שיתנו לך מענה כתחליף לקיים והצולע. ואז בבוא היום, להשקיע בציוד והתקנה ככל שידרש לאותו פרויקט.

מצד שני, אפשר כן לעלות בתקציב (וציינת 2000 ש"ח) ואז או ללכת לכיוון של מגבר עם יותר ערוצים (5-6) או עדין 4 ערוצים עם נתונים אבסולטיים עדיפים ואז לבנות עליו שישמש בבוא היום כמגבר העיקרי לסט 3 חלקים עתידי, כשצריך לבדוק למשל אפשרות נפוצה של הגברת בי-אמפ (קרוס שמקבל 2 ערוצי הגברה לכל צד, כך שהמידבאס על ערוץ והמיד+טוויטר על ערוץ) בסטים שמעניינים אותך (ולפוקאל פלאקס 3Way יש כזה).

 

האופציה הזאת של הבי-אמפ זה בקרוס של הרמקולים או משהו שצריך להיות גם/רק במגבר? (אמנם אני מבין מעט במערכות והתקנות אבל .מיד יש מה ללמוד)

ומה לגבי הכיווני זמן והחיבורי rca במצב כזה?

 

 

אני מעדיף להשקיע קצת יותר על מגבר טוב ואיכותי עכשיו משתי סיבות 

1. להנות יותר מהסט הקיים ואני בטוח שיהיה הבדל כי ההיפוניקס דגם פשוט שלא נועד בכלל לsq

2. שבבוא העת שארצה להשתדרד לסט רמקולים טוב יותר לא אצטרך להשקיע עוד כסף ולהתחשבן אם זה כדאי להוציא את הסכום(מה שנקרא רכישה בתשלומים חחח)

 

מה אתה אומר על החברות שציינתי, יש לך ניסיון כלשהו איתם, שמעת ממישהו קרוב משהו עליהם?

אני נגיד שמעתי על הזאפקו שהם לא רעים אבל מתחממים, אבל מי שאמר את זה כנראה לא יודע שהדגמים החדשים מגיעים עם תוספת של אוורר..

על שאר החברות לא שמעתי ולא יודע אישית אבל כן מבין שאלו מותגים איכותיים..

 

פורסם (נערך)

בי-אמפ זה בקרוס. מבחינת מגבר, אתה פשוט צריך עוד זוג ערוצי הגברה פנויים.

מבחינת כיווני זמנים ו-RCA, זה תלוי איך אתה משתמש בהגדרות של ה-HU ברשותך (לא הגבת לענין קודם) ומה מתאפשר דרכם ובהתאמה גם במגבר.

הדבר נכון גם לחיבור חצי-אקטיבי למשל, רק שאז לא משנה אם יש לקרוס אפשרות לבי-אמפ; מחברים ערוץ הגברה אחד לקרוס ואת הקרוס למיד ולטוויטר וערוץ הגברה נוסף ישירות למידבאס (לא דרך הקרוס).

 

אגב, טעיתי לגבי קיום האופציה בפוקאל (בדף המוצר שלהם יש תמונה מוגדלת של הקרוס 2WAY שהטעה אותי). זה קיים באחד הסטים 2Way של הסדרה, לא ב-3Way.

למטה דוגמה של קרוס 3WAY עם אפשרות לבי-אמפ של מוראל. אם מסירים את הגישור שמבוצע שם, אתה יכול להזין ערוץ הגברה אחד למידבאס (וופר בתמונה) וערוץ הגברה נוסף למיד+טוויטר.

61tGCnJBhxL._AC_SL1039_.jpg

 

 

לגבי המגברים, אין לי חוו"ד או נסיון עדכני לגבי החברות.

אני בגדול מחשיב את עצמי לחסיד של הליקס בהקשר הזה, אבל אם מתעקשים על מגבר 4 ערוצים קלאס AB, הנוכחי שלהם (C Four) שאין לי ספק בכלל שהוא מעולה, עולה יותר מכפול התקציב שהגדרת. אולי אם תמצא יד שניה כזה.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
פורסם

במחירים שציינת הייתי בודק אם יש גרסאת שישה ערוצים של הליקס סדרה m

 

הייתי שוקל אודיסון srx שישה ערוצים אבל לא בטוח שנכנס בתקציב.

 

ועוד המלצה מעניינת זה אודיו סיסטם 80.6

 

בגדול מגבר חמישה ערוצים לא יתן מענה לסט 3 חלקים אקטיבי אתה תצטרך שניים כאלו במידה וכן, הם יהיו צריכים לתמוך גישורים ואז זה מגבר חמישה ערוצים לכל צד וכמובן המידריינג' יהיה חייב לרדת מאוד נמוך לאזור ה300 או אפילו ה500 הרץ כי המונובלוקים במגברים כאלה לא יהיו עם טווח תדר רחב.

 

הייתי שוקל 2.5 וויי על מגבר 4 ערוצים במקום כאשר מיד וטוויטר ביחד על הקרוס והוופר מכניסה משלו.

 

ברגע שאתה תעבוד ככה מגבר 4 ערוצים יענה על הצרכים ואז המבחר שנפתח בפניך הרבה יותר גדול.

 

הליקס m אני חושב שיכנס כאן בתקציב

אודיסון sr 500.4

המוסקוני שציינת מגבר חביב מאוד

 

ויש עוד מלא אופציות הייתי בכלל מביט על תנאי רכישה נוחים כי סהכ רוב המגברים יענו לך על הצרכים בעיני.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לפני 5 שעות, Nir Konforty כתב:

בכל אופן ההתלבטות היא בין כמה חברות מגברים כגון

מוסקוני, דגמי one

זאפקו, דגמי st sq

אולי הליקס אם יש מגבר class ab עם נתונים כאלו..

גם המוסקוני מסידרה ONE וגם הזאפקו מסידרת Studio-X מעולים 

אני דיי בטוח שתהיה מרוצה משניהם , כיוון שאתה מעוניין להישאר פסיבי 

אתה למעשה מחפש הגברה עבור 5\6 ערוצים.

מה שאני מציע ברמה שקרובה לתקציב שלך זה 

להשתמש בזוג הערוצים התקינים של ההייפוניקס עבור הסאב ובעתיד לשקול לעבור למונובלוק

בנוגע למגבר 4 ערוצים הייתי משקיע קצת יותר והולך על mosconi-one-130-4-dsp-m

שזה אותו מגבר עם DSP של 6 ערוצים מובנה בקצת יותר כסף אתה מקבל פלטפורמה לשידרוג עתידי

 

חברת מוטולה הם היבואנים הרשמיים בארץ 

כאן

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 שעות, Tom_22 כתב:

לגבי המגברים, אין לי חוו"ד או נסיון עדכני לגבי החברות.

אני בגדול מחשיב את עצמי לחסיד של הליקס בהקשר הזה, אבל אם מתעקשים על מגבר 4 ערוצים קלאס AB, הנוכחי שלהם (C Four) שאין לי ספק בכלל שהוא מעולה, עולה יותר מכפול התקציב שהגדרת. אולי אם תמצא יד שניה כזה.

תודה על כל התשובות וההסברים המפורטים יא גבר

בכל מקרה אין לי טעם וכח להסתבך בכל מיני ויריאציות כאלו ואחרות כי אם נהנתי מאיך שהכל הותקן עד היום בצורה פאסיבית ועם מגבר סביר מינוס כנראה שאין לי מה לחפש הרפתקאות מיותרות, בכל אופן מעריך מאוד!

 

 

לפני שעתיים, lanosforce כתב:

במחירים שציינת הייתי בודק אם יש גרסאת שישה ערוצים של הליקס סדרה m

 

הייתי שוקל אודיסון srx שישה ערוצים אבל לא בטוח שנכנס בתקציב.

 

ועוד המלצה מעניינת זה אודיו סיסטם 80.6

 

בגדול מגבר חמישה ערוצים לא יתן מענה לסט 3 חלקים אקטיבי אתה תצטרך שניים כאלו במידה וכן, הם יהיו צריכים לתמוך גישורים ואז זה מגבר חמישה ערוצים לכל צד וכמובן המידריינג' יהיה חייב לרדת מאוד נמוך לאזור ה300 או אפילו ה500 הרץ כי המונובלוקים במגברים כאלה לא יהיו עם טווח תדר רחב.

 

הייתי שוקל 2.5 וויי על מגבר 4 ערוצים במקום כאשר מיד וטוויטר ביחד על הקרוס והוופר מכניסה משלו.

 

ברגע שאתה תעבוד ככה מגבר 4 ערוצים יענה על הצרכים ואז המבחר שנפתח בפניך הרבה יותר גדול.

 

הליקס m אני חושב שיכנס כאן בתקציב

אודיסון sr 500.4

המוסקוני שציינת מגבר חביב מאוד

 

ויש עוד מלא אופציות הייתי בכלל מביט על תנאי רכישה נוחים כי סהכ רוב המגברים יענו לך על הצרכים בעיני.

כמו שכבתי לבחור מעל אין לי רצון או צורך לעבור לאקטיבי ככה שחצי ממה שהמלצת לא רלוונטי

 

ההליקס m four אמנם זול קצת יותר מאלף ש"ח  אבל זה מגבר קלאס D (חלש יחסית)

שלא מוציא מספיק rms לכל ערוץ לצרכים שלי

ולפי המחירים של ההליקס נראה שמגבר קלאס ab שלהם רחוק מהתקציב שלי

 

השאר בהתלבטות בין המוסקוני one

לזאפקו  st-4xp sq iii 

שניהם קלאס  ab ושניהם מוצהרים מעל 100 rms  לערוץ 

 

 

לפני שעתיים, AUDIO KING כתב:

גם המוסקוני מסידרה ONE וגם הזאפקו מסידרת Studio-X מעולים 

אני דיי בטוח שתהיה מרוצה משניהם , כיוון שאתה מעוניין להישאר פסיבי 

אתה למעשה מחפש הגברה עבור 5\6 ערוצים.

מה שאני מציע ברמה שקרובה לתקציב שלך זה 

להשתמש בזוג הערוצים התקינים של ההייפוניקס עבור הסאב ובעתיד לשקול לעבור למונובלוק

בנוגע למגבר 4 ערוצים הייתי משקיע קצת יותר והולך על mosconi-one-130-4-dsp-m

שזה אותו מגבר עם DSP של 6 ערוצים מובנה בקצת יותר כסף אתה מקבל פלטפורמה לשידרוג עתידי

 

חברת מוטולה הם היבואנים הרשמיים בארץ 

כאן

 

 

 

כן שקלתי את זה גם 

למקרה שבעתיד יהיה רכב עם מערכת מקורית זאת אופציה טובה

אך אם תגיד לי שעם הזאפקו המערכת תשמע טוב יותר אני אוותר על הdsp במוסקוני

אגב הזאפקו זה הדגם שרשמתי בציטוט מעל, זה דגם די חדש עם קצת יותר כח מהסדרה הרגילה

פורסם

מזכיר שוב שאין לי נסיון עם המוצרים האלו ספציפית, ולא יצא לי לשמוע אותם עדין בסט-אפ כזה או אחר (ובהחלט יתכן ש"חתימה סונית" שלהם תהיה שונה בלי קשר בהכרח לקלאס שלהם), אבל אני חושב שאתה מגיע אולי עם דעות קדומות לגבי מגברי קלאס D מודרניים ואולי גם קצת חוסר הבנה לגבי ענין ההספקים.

 

אומנם ההליקס פחות חזק משני האחרים, אבל הוא יותר נקי מהם (אחוז עיוות THD נמוך יותר משמעותית ורצפת רעש SNR נמוכה יותר. נתונים שלא מפורסמים משום מה למוסקוני).

ואומנם הזאפקו חזק יותר מכולם, אבל בהתאם הוא גם גדול, כמעט חצי מטר אורך. ההליקס קטן משמעותית, חצי בגודל (בוודאי ה-4 ערוצים).

 

לגבי ההספקים, כל הכפלה של הספק תעלה את העוצמה הנתפסת ב-3dB, שזה הבדל מורגש אבל לא גדול. שינוי של 10dB נחשב ככפולה נתפסת של עוצמת המוזיקה, וצריך פי 10 הספק כדי לייצר שינוי כזה (תתחיל מהרגישות של הסט שלך, שבהתאמה ל-1W/1m היא 88dB. תן לו 2W יתן 91dB, תן 4W יתן 94dB, תן 8W יתן 97dB וכן הלאה).

גם מאוד לא סביר ממילא שאתה שומע מוזיקה בהספק מקסימלי כל הזמן, מה גם שהרמקולים אצלך הם 100W וגם ההליקס לצורך הענין (ושלא יובן לא נכון, אני לא דוחף לבחור בו, רק משתמש בו כדוגמה מאחר ועלה כאפשרות).

 

זה נהיה טיעון עוד פחות משמעותי אם תגביר את הקומפוננט בצורה חצי-אקטיבית (נניח מגבר 4 ערוצים ואז תקנה גם מונו, או 6 ערוצים ותגשר שניים לסאב או דגם אחר עם 5 ערוצים) ואז גם ככה חלוקת ההספק תהיה שונה. אפשר אולי להתווכח מה עדיף מבחינת ההגברה של הסאב.

  • רעיון טוב! 1
  • ספונסר פורום
פורסם
לפני 40 דקות, Tom_22 כתב:

אבל אני חושב שאתה מגיע אולי עם דעות קדומות לגבי מגברי קלאס D מודרניים

סביר להניח,

מצרף כתבה מCar & Hifi של מגבר קלאס D,

עם נתונים שלא קיימים במגברי קלאס A/B.

2024-03-Car-&-Hifi-International-BRAX-REVELATION-RX2-PRO_EN.pdf

 

 

לפני 48 דקות, Tom_22 כתב:

אומנם ההליקס פחות חזק משני האחרים

נכון, אבל יש פה אבל, וזה אבל מעניין.

כולנו יודעים כי עוצמת המגבר בסופו של דבר תלוייה במתח שקיים ברכב, לדוגמה:

נגיד שיצרן (כלשהו) מצהיר כי המגבר שהוא מציע בעל הספק של 100 וואט,

אבל כשנעיין במפרט טכני, ברוב המקרים נגלה כי ה100 וואט האלה הם בעצם באת שקיים ברכב מתח של 14.4 וולט או 13.6 (כדוגמה),

וככל שירד המתח, תרד גם עוצמת המגבר,

ובמצב סטנדרטי (עם פנסים, מזגן, ועוד כמה דברים מופעלים ברכב) המתח יהיה כ 12.5 / 13 וולט (במקרה הטוב, ושהרכב טרי).

ואז ה100 וואט המוצהרים הופכים להיות 70/80, וגם זה במקרה הטוב.

 

לסיכום, כי הוזכרו כאן מגברי הליקס מעלה,

במגברי Helix מסדרת ה M מסוגלים לתת את ה100 וואט שלהם ללא תלות במתח ברכב.

לצורך דיוק, מ 10.5 ועד 15/16 וולט לא יהיה שינוי בהספק.

 

לפותח השרשור, בהצלחה.

 

נ.ב.

כבר חשבתי לעצמי שעידן הPMPO נגמר, אך טעיתי.

 

 

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

משווק רשמי בישראל של המותגים:

Brax, Helix, Match

STP - Standartplast

Audio System Germany

נציג רשמי של קהילת EMMA בישראל.

חנות און-ליין: www.CarAudio.co.il

פורסם

ממש השוואה הוגנת משהו בין איזשהו מגבר בשרשור הזה או בכלל לעומת ה'שמנה וסולתה' מבית בראקס:rofl:

 

לגבי הספקים כתלות במתח, אתה כמובן צודק וצריך לבדוק ולהשוות נתונים בכלל, אם קיימים, בצורה מדויקת יותר (וזה לא הנתון היחיד שצריך לנתח "בין השורות" או לתרגם מעשית).

מצד שני גם המוסקוני שעלה כאן לצורך הענין תומך בטווח של 10-16V, אם כי לא יודע להגיד אם משפיע על ההספק המוצהר שלו. לזאפקו לא ראיתי שמצוין בכלל הענין.

מצד שלישי, אני מניח שחלק מענין יציבות ההספק שההליקס מציע לרוחב טווח מתחים שונה, ההספק שלו בחיבור 2 אוהם נשאר זהה, בניגוד להרבה מגברים אחרים שמספקים יותר, מה שאולי קצת רלוונטי במצב הנוכחי של פתוה"ש עם רמקולים בהתנגדות 2.5 אוהם.

 

אגב, האתר שלכם נפל? או שזו רק בעיית גישה מחו"ל? מתקבל אצלי Error 502.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 8 שעות, CarAudio Workshop כתב:

נ.ב.

כבר חשבתי לעצמי שעידן הPMPO נגמר, אך טעיתי.

12345

 

 

 

רואים שיש לך פנסוניק...

 

image.png.88d53fbb1f13beaaadfa4d338c5b307e.png

 

image.png

לפני 10 שעות, Nir Konforty כתב:

ההליקס m four אמנם זול קצת יותר מאלף ש"ח  אבל זה מגבר קלאס D (חלש יחסית)

שלא מוציא מספיק rms לכל ערוץ לצרכים שלי

ולפי המחירים של ההליקס נראה שמגבר קלאס ab שלהם רחוק מהתקציב שלי

 

השאר בהתלבטות בין המוסקוני one

לזאפקו  st-4xp sq iii 

שניהם קלאס  ab ושניהם מוצהרים מעל 100 rms  לערוץ 

נאלץ להסכים עם קודמיי - לא יודע איך הגעת למסקנות האלו לגבי קלאס D. 

 

זה לא שנות ה90 זה אפילו לא 2010 

 

מה שמגברון קטנטן של MATCH היום מסוגל לייצר זה באמת לא להאמין - יש לי שניים כאלו ואני שוקל לצרף את השלישי בקרוב. 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לפני 11 שעות, Nir Konforty כתב:

למקרה שבעתיד יהיה רכב עם מערכת מקורית זאת אופציה טובה

בלי שום קשר 

עם המערכת הנוכחית תקבל שינוי גדול יותר עם DSP רחב 

יותר מעניין שאלת ההספק או עניין הטופולוגיה של המגבר 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...