Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב בסוף שנה או להמתין לתחילת השנה החדשה


israelwww

פוסטים מומלצים

היי

 

מעונין לרכוש רכב חדש מיבואן (175K ש"ח, בנזין מזהם קלאסי), כשחלק מהעסקה היא טרייד אין לחשמלית בת שנתיים שערכה כיום סביבות 125K (חדשה עולה היום 175K ש"ח).

שוקל אם כדאי לי לסגור את העסקה כעת או להמתין לתחילת שנה. לדעתי יש כמה השפעות [לא הרות גורל, ועדיין] להחלטה, ואולי יש עוד...

  1. בטרייד אין טענו שלא מחשבים את חודש העליה לכביש אלא לפי שנה, וכך אצל כולם (לטענתם). אם אכן כך נהוג, שווה לרכוש בתחילת שנה [לטרייד עתידי ככל שיהיה]. לא?
  2. במכירה עתידית חלק מהאנשים יבחרו בחיפוש שנת 2025 ואני, שאהיה כמעט באותו גיל, אפסיד קהל פוטנציאלי.
  3. עליית המיסוי הצפויה בתחילת שנה. אם הרכב ייכנס לארץ באמצע דצמבר (נניח), יתכן שהיבואן (וממילא גם אני) ישלם מיסים לפי 2024, אבל הרכב יירשם רק ב-2025, או שאין חיה כזאת...?!
  4. בהמשך לעניין המיסוי - הנוכחי שלי (שאמור להימסר בטרייד) הוא חשמלי. יש מצב שאכן אשלם קצת יותר מיסים על רישום החדש ב-2025, אבל מנגד ארוויח כמה שקלים בגלל עליית מחירי החשמליות (שלכאו' ישתקפו גם ליד שניה)? שאלה מורכבת/נבואית, אבל יתכן ויש מי שיודע לחשב אפי' חישוב גס את הענין הזה. 

 

אשמח להחכים בהנ"ל, תודה.

אם יש היבטים נוספים שלא חשבתי עליהם, תודה כפולה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוחר צריך להרוויח. אי התחשבות בחודשי עלייה זה דרך אחת. דרך שנייה זה לתקוע לך בדיקה עפ כל מיני שטויות. אז אם אתה דצמבר הוא מגלגל עליך פער של 1/12 של שנת רכב. זה באיזור 1 אלף לחודש לפחות.

חייב לציין שזה מאוד תלוי בשוק וברכב.

 

ולמה למכור בטרייד? מכור לבד.

 

כנס ליד2, בדוק מודעות, תתקשר לכמה, לפעמים אנשים עם מחיר יקר לא באמת רוצים למכור או שיש להם הזמנה שתגיע עוד חצי שנה. 

נראה שיש דווקא הרבה חשמליות שמורות עם קמ נמוך או לא גבוה יחסית (בהשוואה להיברידית רגילה למשל).

 

נראה לי שהחשמליות הסינית הזולות מאבדות הרבה במחירון. במיוחד יחסית לכך שהדגמים התייקרו. לעומת היברידיות טויוטה או יונדאי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, KipodYam כתב:

כנס ליד2, בדוק מודעות, תתקשר לכמה, לפעמים אנשים עם מחיר יקר לא באמת רוצים למכור או שיש להם הזמנה שתגיע עוד חצי שנה. 

נראה שיש דווקא הרבה חשמליות שמורות עם קמ נמוך או לא גבוה יחסית (בהשוואה להיברידית רגילה למשל).

 

תודה על התשובה המפורטת. 

לענין המצוטט, לא הבנתי: אני מנסה למכור חשמלית שלי, למי להתקשר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נקרא להבין את השוק. תתקשר לכמה מודעות דומות. יש תוסף יד2 שמראה כמב זמן המודעה. יש מודעות של רכבים במחיר מנופח ששוכבות חודשים. יש מודעה עם מחיר נורמלי שנמכרת תוך יום יומיים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת המפתח היא ״מדוע למכור רכב בן שנתיים?״ מדובר ברכב שסופג הכי הרבה ירידת ערך, בדוגה שלך אתה מדבר על ירידה של קרוב ל-30% מערך הרכב תוך שנתיים, וזה לפני שהסוחר מגלח לך עוד כמה עשרות אלפי ש״ח. הרי הוא צריך להרוויח, והמחירון הוא מורה הדרך למחיר המכירה שלו. הרווח יבוא על חשבונך.

 

לגבי תאריך הגעת הרכב - זה הופך הימור. צפי להגעת אוניה והגעה פיזית שלה אלה דברים שונים, בוודאי בימים טרופים אלה. לא ציינת איזה רכב ברצונך לרכוש, אבל אם הוא מגיע מהמזרח הרחוק צפה איחור, וגם מהמערב זה לא מובטח.

 

לגבי מכירת רכבך - גם הוא עובר לשנה הקלנדרית הבאה. אתה יכול רק לנחש מה זה יעשה למחיר השוק שלו.

 

בקיצור - רכב מחליפים כשצריך, וקשה מאוד להעריך מה יהיה ערך השוק של הרכב הנמכר. מעבר לשינויים במחירון הוא תלוי במצבו ובכישורי המו״מ של שני הצדדים.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, sperial כתב:

שאלת המפתח היא ״מדוע למכור רכב בן שנתיים?

אני חושב שהתשובה כתובה בגוף שאלת פות"ש

לפני שעתיים, israelwww כתב:

מעונין לרכוש רכב חדש מיבואן (175K ש"ח, בנזין מזהם קלאסי), כשחלק מהעסקה היא טרייד אין לחשמלית בת שנתיים

 

יש לו חשמלית, משום מה הוא לא מרוצה ממנה, [בהערכה גסה מעצם היותה חשמלית (לך תבין...)] אז הוא פונה לקניית רכב בנזין.

אפי' שהוא סופג את עיקר ירידת הערך, וכנראה חוסר שביעות הרצון שלו מהמכונית הנוכחית [חשמלי] הוא משמעותי.

עכשיו השאלה מה לא אהבת ברכב החשמלי????

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, sperial כתב:

שאלת המפתח היא ״מדוע למכור רכב בן שנתיים?״ מדובר ברכב שסופג הכי הרבה ירידת ערך, בדוגמה שלך אתה מדבר על ירידה של קרוב ל-30% מערך הרכב תוך שנתיים, וזה לפני שהסוחר מגלח לך עוד כמה עשרות אלפי ש״ח. הרי הוא צריך להרוויח, והמחירון הוא מורה הדרך למחיר המכירה שלו. הרווח יבוא על חשבונך.

 

לגבי תאריך הגעת הרכב - זה הופך הימור. צפי להגעת אוניה והגעה פיזית שלה אלה דברים שונים, בוודאי בימים טרופים אלה. לא ציינת איזה רכב ברצונך לרכוש, אבל אם הוא מגיע מהמזרח הרחוק צפה איחור, וגם מהמערב זה לא מובטח.

 

לגבי מכירת רכבך - גם הוא עובר לשנה הקלנדרית הבאה. אתה יכול רק לנחש מה זה יעשה למחיר השוק שלו.

 

בקיצור - רכב מחליפים כשצריך, וקשה מאוד להעריך מה יהיה ערך השוק של הרכב הנמכר. מעבר לשינויים במחירון הוא תלוי במצבו ובכישורי המו״מ של שני הצדדים.

אני מוכר את הרכב בירידה של כ-25% (קניתי ב-165), והסוחר לא מגלח כלום מעבר למחיר שרשמתי, המחיר הזה הוא מחיר סופי לאחר בדיקה.

לגבי תאריך ההגעה - תודה על נקודת המבט, כנראה שלא אמתין...

רכב מחליפים כשצריך? אכן, רכשתי חשמלית והיתה לי עמדת טעינה, וכיום, מסיבות שונות, אין לי עמדה או יכולת להתקין כזאת.

ממילא הרווח העיקרי שבחשמלית (הרוב לא קונים בשביל עולם נקי יותר או בשביל תאוצה) אבד לי, ובצירוף אגרת הרישוי שעולה משמעותית, ובצירוף מחירי עמדות הטעינה הציבוריות שרק מתייקרות, הרווח ביחס לרכב בנזין כמעט נעלם.

 

 

לפני 18 שעות, מור 1 כתב:

עכשיו השאלה מה לא אהבת ברכב החשמלי????

אהבתי מאוד, אבל אין לי עמדת טעינה וכנ"ל.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עליית אגרת הרישוח החא שטויות, ממילא אתה עובר לרכב בנזין עם אגרת רישןי מלאה (מינוס דרגת זיהום).

לעומת זאת העדר עמדת טעינה ביתית פוגעת בשימושיות הרכב. 

לגבי ירידת ערך - עליך לחשב יחסית למחיר העכשווי שבו היית רוכש את הרכב. ובכל מקרה, הסוחר ימצא איך להרוויח. אם יתן לך "מחיר מחירון" תמורת הרכב הישן לא תקבל הנחות והטבות על החדש.

ניסית לברר מה תנאי רכישת הרכב אם אתה משלם מכיסך (ומוכר את הרכב הישן עצמאית)? זה מקום הרווח של הסוחר.

לפני 6 דקות, sperial כתב:

עליית אגרת הרישוח היא כסף קטן, ממילא אתה עובר לרכב בנזין עם אגרת רישוי מלאה (מינוס דרגת זיהום).

 

לעומת זאת העדר עמדת טעינה ביתית פוגעת בשימושיות הרכב. בדיוק הסיבה להחליפו.

 

לגבי ירידת ערך - עליך לחשב יחסית למחיר העכשווי שבו היית רוכש את הרכב. ובכל מקרה, הסוחר ימצא איך להרוויח. אם יתן לך "מחיר מחירון" תמורת הרכב הישן לא תקבל הנחות והטבות על החדש.

ניסית לברר מה תנאי רכישת הרכב אם אתה משלם מכיסך (ומוכר את הרכב הישן עצמאית)? זה מקום הרווח של הסוחר.

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

עליית אגרת הרישוח החא שטויות, ממילא אתה עובר לרכב בנזין עם אגרת רישןי מלאה (מינוס דרגת זיהום).

לעומת זאת העדר עמדת טעינה ביתית פוגעת בשימושיות הרכב. 

לגבי ירידת ערך - עליך לחשב יחסית למחיר העכשווי שבו היית רוכש את הרכב. ובכל מקרה, הסוחר ימצא איך להרוויח. אם יתן לך "מחיר מחירון" תמורת הרכב הישן לא תקבל הנחות והטבות על החדש.

ניסית לברר מה תנאי רכישת הרכב אם אתה משלם מכיסך (ומוכר את הרכב הישן עצמאית)? זה מקום הרווח של הסוחר.

 

אני מקבל מחירון על הישן + כל ההטבות שמקבל מי שרוכש בעסקת מזומן.

עריכה אחרונה על ידי israelwww
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שאיבדת את מה שמוזיל לך את השימוש ברכב חשמלי, עדיין לא אומר שכדאי לך למכור אותו ולקנות רכב בנזין חדש ב- 50 אלף יותר, אם אתה מסתדר עם עמדות הטעינה הציבוריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, מור 1 כתב:

יש לו חשמלית, משום מה הוא לא מרוצה ממנה, [בהערכה גסה מעצם היותה חשמלית (לך תבין...)] אז הוא פונה לקניית רכב בנזין.

אפי' שהוא סופג את עיקר ירידת הערך, וכנראה חוסר שביעות הרצון שלו מהמכונית הנוכחית [חשמלי] הוא משמעותי.

עכשיו השאלה מה לא אהבת ברכב החשמלי????

לפי תשובות פותח השרשור - היתה לו עמדת טעינה פרטית ועכשיו אין לו (כנראה עבר דירה), בלי עמדת טעינה פרטית - רכב חשמלי הוא סיוט, אם הרכב החשמלי לא חסכוני עבורו - עדיף באותן עלויות לנסוע ברכב בנזין ללא מגבלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, mottis כתב:

לפי תשובות פותח השרשור - היתה לו עמדת טעינה פרטית ועכשיו אין לו (כנראה עבר דירה), בלי עמדת טעינה פרטית - רכב חשמלי הוא סיוט, אם הרכב החשמלי לא חסכוני עבורו - עדיף באותן עלויות לנסוע ברכב בנזין ללא מגבלות.

מדויק.

מה גם שהנוכחי זה byd, אני מאוד מרוצה ממנו, אבל מכמה וכמה סיבות, התחושה היא שבהמשך הוא יהיה שווה עוד פחות ממה שהוא היום (מלבד הילס לזמן שעבר).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...