Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות MAZDA 5


M125

פוסטים מומלצים

לי יש 2013 140 אלף,  ולגיסי 2011 200 אלף

אצלי מבחינת מנוע גיר הכול תקין

ואצל גיסי יש מכות מהגיר בין הילוך ראשון לשני

אבל אפשר לחיות עם זה.

בסוף הכול כמובן תלוי באיך הרכב טופל ובקצת מזל

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהתרשמות כללית - שומר נפשו ירחק ממנו.

האוטו קנה כנראה את שמו הטוב בגלל אמינות יפה במאתיים אלף הקילומטרים הראשונים.

אחר כך - אתה מוזמן להתרשם לבד. לא תמצא ביד 2 אוטו שחצה את רף ה200-250 אלף ק"מ ולא הוחלף/שופץ מנוע/גיר, ובחלק גדול מהמקרים שניהם גם יחד.

אתה הולך למסלול של לוז-לוז: או שתשיג אחת של 210 אלף ק"מ, שהיא רגע לפני הנפילה הגדולה של הגיר והמנוע, ואז תצטרך לספוג את הנזק כשיגיע בקרוב, או שתקנה אחת יותר חרושה, שכבר עברה את השלב הזה, ואז יש לך אוטו עם מנוע מוחלף וגיר משופץ/להפך, על כל המשתמע מכך.

 

שים לב שגם בדיקה מקיפה לא בהכרח תגלה את מצב האוטו. אתן 2 דוגמאות:

 

חבר א' קנה מאזדה 5 (2009, 130 אלף ק"מ!). הלך כמו ילד טוב למוסך ובדק את האוטו, הכל היה בסדר.

אחרי הקניה התברר שהגיר של האוטו ממש מעולה, הוא רק לא יכול לעשות רוורס כשהאוטו חם. בעיה קלה ושולית. קצת כבוד והתחשבות במבוגרים. בכל זאת, ילידת 2009.

חודשיים סחב את הקטסטרופה הזאת, ואז נשבר לו. קם ונסע למכון גירים בראשל"צ. בדרך הלך המנוע.

האוטו, אם שאלתם, נמכר לסוחר בארבעים אחוז מהמחיר שבו נקנה.

 

חבר ב' קנה מאזדה 5 נאה וחסודה, חזקה למראה, והיא לא שרדה את העליה הראשונה לירושלים!

 

אז נכון, מאזדה 5 אוטו נפוץ מאד, וכגודל תפוצתו כך היקף הסיפורים - באופן טבעי - אבל לא כדאי לעצום עיניים, יש כאן משהו יותר מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבודק העובדות, הרכב שהחזקתי הכי הרבה בחיי (והיו לי המון ב-34 השנים שאני נוהג), היה מאזדה 5 שנת 2008 (אחרי הרענון והגיר המשודרג). החזקתי את הרכב מעל חמש שנים ומכרתי עם 265 אלף ק"מ רק כי יותר לא הייתי זקוק לו. באופן כללי,  האמינות מצוינת! בערך ב-200 אלף אכן שיפצתי את הגיר האוטומטי, אבל פרט לכך תחזוקה רגילה, ותחזוקה מונעת. אצל כל רכב, הגיר יכול להתקלקל בקילומטרז' הזה, ומנוע אולי אחרי 300 אלף. אבל באמת זו שאלה של אחזקה, אני למשל מאד קפדני ותמיד מטפל בזמן ובשמנים, נוזלים וחלפים האיכותיים שאפשר. האם גם אלה שמכרו לחברים שלך טיפלו כמוני? לא בטוח. ויש מגזרים שזקוקים לשבעה מושבים, ונתקלתי שם במכוניות שהם פשוט בושה וחרפה, לא מטופלות או מטופלות באחזקת שבר, מחמת חוסר בממון.

 

אגב, אם הגיר עבר לאחרונה שיפוץ, ויש על כך תיעוד או אפילו אחריות, זה דווקא עדיף לקונה! ועשוי לתת לו שקט של שנתיים שלוש. 

עריכה אחרונה על ידי thebaron

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...