Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה, הונדה, סוזוקי ומאזדה הודו ביפן בזיוף נתוני בטיחות וזיהום


zaf

פוסטים מומלצים

המכירות של הדגמים הרלוונטיים ביפן הופסקו, והרשויות בוחנות מחדש את מפרטי הבטיחות, הזיהום והרעש. 😱

 

https://www.themarker.com/dynamo/cars/2024-06-04/ty-article/.premium/0000018f-e332-d1da-adaf-f7bfcb8b0000?gift=c3c536ea178e4fe1868db6f93446f675

 

ככל הידוע בשלב זה, החקירה לא תשפיע על היבוא והשיווק של מכוניות יפניות בישראל.

  • מעניין 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני דברים לא מסתדרים לי...

1. יורוNקאפ בודקים (מרסקים) רכבים שהם קונים, ועל פיהם נקבעת רמת הבטיחות.

2. ימאהה למיטב ידיעתי לא מייצרים מכוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה ראית ימאהה? שאגב מייצרים מנועים גם עבור אחרים (מזדה 3 ופורד פוקוס דור ראשון) 

מדובר על תקינה יפנית לא אירופית. מעניין אם האירופאים בודקים אותם לאור הממצאים. כמו שקרה בדיזל גייט שבכלל נבדקו בארצות הברית. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר, האם היפנים מאפשרים ליצרנים עצמם לבצע את מבדקי הבטיחות במקום איזושהי ראשות בלתי תלויה ?

בכל מקרה כלים שנמכרים בארץ עוברים תקינה אירופאית ונבחנים באירופה שם הרכבים הנבדקים נרכשים אנונימית על ידי רשות הבטיחות הארופאית ובכך מונעים מצב שבו ישנה מניפולציה של היצרנית על הרכב הנבדק.

בכל מקרה מעניין לאן זה יתפתח והאם הרשויות באירופה יפתחו חקירה עצמאית של הנושא כולל בדגמים אחרים של היצרניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, zaf כתב:

איפה ראית ימאהה?

ב- TheCar

 

Untit99led.jpg

לפני שעתיים, zaf כתב:

שאגב מייצרים מנועים גם עבור אחרים (מזדה 3 ופורד פוקוס דור ראשון) 

לא ידעתי.

עכשיו ראיתי בכתבה שההתייחסות היא גם ליצרני אופנועים

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, zaf כתב:

שאגב מייצרים מנועים גם עבור אחרים (מזדה 3 ופורד פוקוס דור ראשון) 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sigma_engine

 

 development of the Zetec-S was a collaborative effort between Ford, Mazda and Yamaha.[1][2] 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אם כבר אז אני אהיה הקטנוני;

ימאהה מעולם לא יצרו את המנועים אלא היו מעורבים בתכנון ראש המנוע, שעשה שימוש בטכנולוגיה מעולם האופנועים לצורך סל"ד גבוה יותר מהמתחרים בעלי אותו הנפח.

 

כך לפחות אני זוכר שקראתי ב"אוטו" של אותן שנים... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות, רק ש״אוטו״ לא היה המקור הכי מהימן , ככל שמדובר ב דור ראשון של הפוקוס שנת 1998 , כאשר רוני אהרונוביץ  פרש ממנו ב 1993, ומאז הוטל ספק במיהימנו המידע 😜

בכל הכתובים מדובר על תיכנון של ימהה. היצור היה על ידי פורד ומזדה, למרות שלא ברור לגבי מזדה בתקופה שהייתה בבעלות (30%) של פורד .

ט.ל.ח

https://www.rideapart.com/news/264846/that-time-yamaha-built-ford-an-engine-and-changed-the-world/

 

 

That Time Yamaha Built Ford an Engine and Changed the World
What do you get when you cross Yamaha engineering and Ford marketing? You get one of the best factory-built sleepers ever produced—The Taurus SHO.

https://global.yamaha-motor.com/showroom/cp/collection/am_fordk0a/

 

https://businessday.ng/transport/article/5-car-engines-built-by-yamaha-motor-company/

 

https://www.whichcar.com.au/features/best-yamaha-engines

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי שזה  ברמת זיופים של פולקסווגן, אבל בלי פאניקה:

רוב הדגמים בשוק יפני לבד

 

ציטוט

Toyota conducted crash tests using an 1800kg standard, which meets US requirements. However, the issue arose because Japan's requirement for the test is only 1100kg. As Toyota did not adhere to the Japanese standard, they had to announce the discrepancy as fraudulent

לא רציני, אבל כל הכבוד, שלוקחים אחריות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה לקחו אחריות? ביפן מצופה מהמנהלים האחראים להתאבד, ורצוי בחראקירי..

 

כל הכתבות שקראתי בנושא (באתרים זרים כמובן) הזכירו גם את ימאהה. אני לא יודע מה ההסבר אבל הם תיכננו ואף ייצרו מנועים למגוון יצרני רכב, למשל הV8 ז"ל של וולוו.

 

לדעתי, בפרשה הזאת עוד רב הנסתר על הגלוי. זה התחיל לפני כחודש מסגירה של דייהטסו והודאה בזיופים לאורך עשרות שנים. עכשיו עוד מותגים יפנים. ואם תיערך חקירה יתגלו עוד ועוד ליקויים. גם דיזלגייט התחיל בקטן.

עודף הרגולציה בתעשיית הרכב היא פירצה הקוראת לגנב.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.6.2024 בשעה 07:37, BoazB11 כתב:

שני דברים לא מסתדרים לי...

1. יורוNקאפ בודקים (מרסקים) רכבים שהם קונים, ועל פיהם נקבעת רמת הבטיחות.

2. ימאהה למיטב ידיעתי לא מייצרים מכוניות.

 

NCAP זה לא איזה תקן מחייב, זה גוף ללא מטרות רווח שבוחן את הבטיחות אבל אין בחוק האירופי שום דבר שאומר שאם רכב מקבל, לדוגמה, שני כוכבים אז אסור לשווק אותו. כן יש בחוק המון דרישות גם לגבי בטיחות ושמירה על חיי הנוסעים וכו', אבל אין קשר לתוצאות המבחנים של NCAP ולא מוכר לי גוף חיצוני של האיחוד שבוחן את הרכבים בתחום הזה כמו במבחני ריסוק. לאמריקאים יש את ה- IIHS שזה כמו NCAP אבל יש גם את מבחני הריסוק של הממשל nhtsa (גם אם במתכונת מצומצמת יותר). 

 

עריכה אחרונה על ידי Supertigre
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Supertigre כתב:

NCAP זה לא איזה תקן מחייב,

דווקא בגלל זה שהוא גוף בלתי תלוי שמממן את עצמו,

קשה עד בלתי לאפשרי 'לתחמן' אותו בצורה שבה אותם יצרנים פעלו.

ציטוט

בחלק מן המקרים נעשה שימוש במנגנון ניפוח כריות-אוויר שונה מזה שהותקן בדגמים הסדרתיים,

מבחני ריסוק בוצעו בזווית פגיעה של 65 מעלות במקום זווית של 50 מעלות שנדרשת לפי התקנות,

ובנתוני פגיעה בראשו של נוסע ברכב במבחן ריסוק שנמדדו רק בצד אחד ו"שוכפלו" גם לצד השני.

מבחני ריסוק אחרים בוצעו תוך שימוש במחסום כבד יותר כמעט פי שניים מן התקן היפני,

ובמקרה אחר טויוטה התעלמה משינוי רגולציה ובחנה פגיעה בנוסע במושב האחורי בהתאם לדרישות ישנות יותר.

(מקור: TheCar

ציטוט

פרשת הרמאות הנרחבת שחשפה יצרנית המכוניות הגדולה בעולם כוללת בין השאר

שימוש בנתונים חלקיים או מיושנים במבחני ריסוק ובטיחות,

ובדיקות שגויות של תוצאות הניפוח של כריות אוויר בטיחותיות

ושל פגיעה ביושבי המושב האחורי באותם מבחנים.

(מקור: TheCar

 

אם באמת הוציאו מכוניות "מזויפות" מבחינה בטיחותית כפי שמתואר,

האמת תתגלה במבחן בלתי תלוי שבו המכוניות נרכשות מסוכנות רנדומלית,

וליצרן אין שום יכולת להשפיע על התוצאות, למעט האפשרות לערער עליהן ולבקש מבחן חוזר.

 

לפני 7 שעות, amosbmw כתב:

הזכירו גם את ימאהה. אני לא יודע מה ההסבר

בכתבה צויין שגם יצרני אופנועים (ימאהה וסוזוקי) נחשדים בזיוף

ציטוט

המשרד דיווח גם ש"בדיקות לא ראויות" נמצאו גם אצל יצרניות האופנועים סוזוקי וימאהה,

(מקור: TheCar

 

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, zaf כתב:

יכול להיות, רק ש״אוטו״ לא היה המקור הכי מהימן , ככל שמדובר ב דור ראשון של הפוקוס שנת 1998 , כאשר רוני אהרונוביץ  פרש ממנו ב 1993, ומאז הוטל ספק במיהימנו המידע 😜

בכל הכתובים מדובר על תיכנון של ימהה. היצור היה על ידי פורד ומזדה, למרות שלא ברור לגבי מזדה בתקופה שהייתה בבעלות (30%) של פורד .

ט.ל.ח

https://www.rideapart.com/news/264846/that-time-yamaha-built-ford-an-engine-and-changed-the-world/

 

 

That Time Yamaha Built Ford an Engine and Changed the World
What do you get when you cross Yamaha engineering and Ford marketing? You get one of the best factory-built sleepers ever produced—The Taurus SHO.

https://global.yamaha-motor.com/showroom/cp/collection/am_fordk0a/

 

https://businessday.ng/transport/article/5-car-engines-built-by-yamaha-motor-company/

 

https://www.whichcar.com.au/features/best-yamaha-engines

תודה רבה, החכמתי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...