Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפרכת קונספירציה או שלא בנוגע להטענת סוללה ברכב חשמלי


יוסף2435

פוסטים מומלצים

אני מתקשה להבין לאיזה קונספירציה אתה מתכוון - אבל ננסה לענות.

 

חיפוש באינטרנט מגלה שרוב מוחלט של האנשים שממליצים על 50%-80, 30%-80% או כל מיני טווחים כאלה - הם בעיקר מומחים מטעם עצמם שאת הידע שלהם שואבים בעיקר מ"ניסיונם" העשיר בטעינת טלפונים ומחשבים ניידים.

 

אז בא נננסה להבהיר את הדברים:

 

בבדיקה אמיתית בציי רכב חשמליים לאורך 3 שנים נמצא שהירידה הממוצעת בקיבולת הסוללה היא 1.6% בממוצע, זאת מבלי שהעובדים קיבלו הוראות מיוחדות בנוגע לשגרת הטעינה.

הסיבה לזה היא שהטעינה מנוהלת ע"י הרכב, ובמקרה שיש סיכוי שהטעינה תפגע בסוללה - היא נפסקת.

 

לו איבוד הטווח היה מהיר יותר - היצרנים לא היו נותנים אחריות של 8 שנים לסוללה עם הבטחה ל70% סוללה.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

@zvit מומחים טעם עצמם זה תיאור מעניין למחקרים אקדמאים קפדניים, במיוחד שהטיעון שלך מתבסס על "חיפוש באינטרנט" ו"בדיקה ציי רכב".

מה בדקו בציי רכב אלה? איזה רכבים, עם איזו כימיה בסוללה? איזה תנאי טעינה? הטיעון שלך די מגוכח.

 

התוכנה של הרכב יכולה לעזור קצת בשמירה על הסוללה. למשל, להציג 100% טעינה כאשר הסוללה טעונה עד 95%. זה אכן יעזור בטווח הרחוק, אבל בהשוואה למי שמטעין באופן קבוע עד 80%, הסוללה תעבוד בתנאים פחות טובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, zvit כתב:

אני מתקשה להבין לאיזה קונספירציה אתה מתכוון - אבל ננסה לענות.

 

חיפוש באינטרנט מגלה שרוב מוחלט של האנשים שממליצים על 50%-80, 30%-80% או כל מיני טווחים כאלה - הם בעיקר מומחים מטעם עצמם שאת הידע שלהם שואבים בעיקר מ"ניסיונם" העשיר בטעינת טלפונים ומחשבים ניידים.

 

אז בא נננסה להבהיר את הדברים:

 

בבדיקה אמיתית בציי רכב חשמליים לאורך 3 שנים נמצא שהירידה הממוצעת בקיבולת הסוללה היא 1.6% בממוצע, זאת מבלי שהעובדים קיבלו הוראות מיוחדות בנוגע לשגרת הטעינה.

הסיבה לזה היא שהטעינה מנוהלת ע"י הרכב, ובמקרה שיש סיכוי שהטעינה תפגע בסוללה - היא נפסקת.

 

לו איבוד הטווח היה מהיר יותר - היצרנים לא היו נותנים אחריות של 8 שנים לסוללה עם הבטחה ל70% סוללה.

 

חלק מיצרני הרכב בהחלט מייעצים לא לטעון סוללות בעלות כימיה מסויימת מעבר ל-80% על בסיס יומי -גם הם בחזקת מומחים מטעם עצמם? אפשר להעריך בזהירות שרוב סוללות הרכב לא יסבול מירידה של 30% בפחות משמונה שנים גם אם ייטענו עד הסוף באופן קבוע אבל אף בעל רכב חשמלי לא יהיה מאושר מפגיעת טווח של אפילו 10%, שלא לדבר על 20 או יותר.

 

מערכות ניהול טעינה ובקרת טמפרטורה מגינות באופן יעיל עד רמה מסויימת אבל גם הן לא יכולות לשנות חוקי פיזיקה וכימיה בסיסיים שלאורך זמן גורמים לפגיעה בלתי הפיכה בקתודה ובאנודה, ועדיין לא הומצאה סוללת ליתיום-יון שתהיה עמידה לחלוטין למחזורי טעינה מלאים ואף לא חלקיים, רק שאלה ייאטו את הדגרדציה.

 

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, gollu כתב:

מומחים טעם עצמם זה תיאור מעניין למחקרים אקדמאים קפדניים

 

דוגמאות? 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, X9500 כתב:

חלק מיצרני הרכב בהחלט מייעצים לא לטעון סוללות בעלות כימיה מסויימת מעבר ל-80% על בסיס יומי -גם הם בחזקת מומחים מטעם עצמם? אפשר להעריך בזהירות שרוב סוללות הרכב לא יסבול מירידה של 30% בפחות משמונה שנים גם אם ייטענו עד הסוף באופן קבוע אבל אף בעל רכב חשמלי לא יהיה מאושר מפגיעת טווח של אפילו 10%, שלא לדבר על 20 או יותר.

 

זה בערך כמו ההמלצה לא לעבור 3000 סל"ד ב-1000 הק"מ הראשונים. ברור שמי שינהג כמו סבתא המנוע שלו ישרוד יותר. האם אני "אנהל" את הטעינות שלי ברמה כזאת שאחרי עשר שנים הירידה בקיבולת תהיה 10% ולא 20%? אני בספק. מעריך שרוב בעלי הרכבים החשמליים לא יטריחו את עצמם בשביל זה. אולי מתי מעט - יעשו זאת.

 

ב-Fully charged show העורך של הערוץ החזיק ניסאן ליף שידועה בחוסר קירור הסוללה שלה ונחשבת לגרועה מאד מבחינת שרידות הסוללה. בעשר שנות שימוש סטנדרטי לחלוטין הוא איבד פחות ב-10% מהקיבולת.

(מעריך בזהירות שבאקלים כמו בישראל זה היה קצת יותר) 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, יוסף2435 כתב:

בשיחה עם ג’ילי עצמם נאמר לי שאין לכך שום חשיבות !!

 

זה המקבילה לתיבת הילוכים "אטומה" שלא צריכה החלפת נוזלים. זה נכון אם אתה מתייחס לאורך חיי רכב של כ-200-250 אלף ק"מ (לא חקוק בסלע) והתיבה תתפקד היטב גם אם תהיה ירידה באיכות פעולת התיבה לאורך זמן. אז אצלך הם די צודקים, עד ל-200,000 ק"מ, שזה גמר האחריות, גם אם תחייה על 0-100 אחוז כל הזמן הרכב עדיין ישמור על קיבולת של מעל ל-60% כפי שכתוב בכתב האחריות, אך עדיין אבדת קיבולת. 

 

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, יוסף2435 כתב:

שלא כדי שהסוללה תגיעה לפחות מעשרים אחוז ולא מומלץ לטעון אותה על בסיס קבוע יותר מ 100 אחוז 

חנן הוא אחד האנשים שאני הכי מחזיק מהם והכי סומך עליהם בענף הרכב הישראלי. 

 

יש לו  איוניק 5 כנראה עם הקילומטרז הכי גבוה בארץ קרוב ל 200 אלף ק"מ. 

 

בסקירה שלו הוא מציין שהוא כן מגדיר לעצור את הטעינה ב 80% או 60% למעט בימים שיש לו נסיעות ארוכות. 

 

בכלל ממליץ לקורא את הסקירה, יש שם הרבה דברים מעניינים שנכתבו על ידי משתמש מאוד טכני ומבין עניין. 

 

https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4021-סיכום-שנה-ו80000ק-מ-עם-יונדאי-איוניק-5

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, falou כתב:

 

אז למה הטלפון שלי מווסת את ההטענה שלו בלילה כך שהוא יגיע ל-100% בזמן שהשעון המעורר יצלצל?

כי טעינה מהירה גורמת לשחיקת יתר של הסוללה. אז הם מנהלים את זה בצורה חכמה כך שכשתקום תהיה עם סוללה מלאה.

אם הסוללה על אחוז נמוך מאוד אכן תגיע לטעינה מלאה בזמן או לקראת שעת ההשכמה.

אם תהיה עם סוללה מלאה יחסית ותיכנס לadaptive charging היא תתמלא ל100 הרבה לפני ההשכמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, Buki כתב:

חנן הוא אחד האנשים שאני הכי מחזיק מהם והכי סומך עליהם בענף הרכב הישראלי. 

 

יש לו  איוניק 5 כנראה עם הקילומטרז הכי גבוה בארץ קרוב ל 200 אלף ק"מ. 

 

בסקירה שלו הוא מציין שהוא כן מגדיר לעצור את הטעינה ב 80% או 60% למעט בימים שיש לו נסיעות ארוכות. 

 

בכלל ממליץ לקורא את הסקירה, יש שם הרבה דברים מעניינים שנכתבו על ידי משתמש מאוד טכני ומבין עניין. 

 

https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4021-סיכום-שנה-ו80000ק-מ-עם-יונדאי-איוניק-5

 

 

חנן מג'יפולוג הוא מקצוען אמיתי ובעבר כתב גם כאן לא מעט. לפני שנים רכשתי ממנו עבור חבר טויוטה קורולה ידנית נהדרת היה תענוג לקבל את האקסל עם תיעוד כל הטיפולים.

 

מה שהוא כותב רק מדגיש את טענתי. הוא גם כותב שהוא לא נמנע משימוש תכוף בטעינה מהירה - ועדיין הירידה בקיבולת מזערית.

 

והנה עוד בחור אמריקאי חביב שביקר במוסך עם האיוניק 5 שלו פעם ראשונה אחרי 80000(!) מייל (129000 אלף ק"מ בקירוב) הוא נכנס למוסך שוב ב-131000 מייל (210000 ק"מ בקירוב) בגלל שהוא חשב שחסר נוזל קירור סוללה. המוסך שלח אותו לדרכו ללא חיוב כי נמצא שהכל תקין.

 

image.thumb.jpeg.d679523c7bbff2a5067a192471471b9a.jpeg

 

מענין שבארה"ב (קליפורניה היא עם אקלים דומה לשלנו) מרווח הטיפולים הוא כל 75000 מייל (כ-120000 ק"מ)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, zvit כתב:

מה שהוא כותב רק מדגיש את טענתי. הוא גם כותב שהוא לא נמנע משימוש תכוף בטעינה מהירה - ועדיין הירידה בקיבולת מזערית

נכון אבל הוא גם כתב שהוא כן מגדיר עצירת  טעינה ב 80% כשהוא לא צריך את כל הטווח כי עם הנסועה שלנו הוא כנראה בונה על 500 אלף ק"מ או יותר. 

 

כמוך אני יודע מי הבן אדם וסומך לגמרי על הדעה המקצועית שלו, אז כנראה זו לא קונספירציה ושטות גמורה. 

 

אין לי דע אישית, לא מכיר את הנשוא מספיק לעומק. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני טוען שזאת שטות - אבל אני כן טוען שהתועלת משמירה על ה"כללים" האלה (אם קיימת) שולית למדי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, falou כתב:

 

דוגמאות? 

הנה אתר נחמד מאד שמסכם הרבה מידע. יש קישורים למקורות למטה.

למי שעצלן, זה הגרף הכי חשוב:

image.thumb.png.7361674a2f73b75d030af95b62f34222.png

עריכה אחרונה על ידי gollu
הוספת קישור שנשכח
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, hans כתב:

נגמר עידן המטענים ה"טפשיים" - כל נושא הטעינה במחשבים ניידים, מכשירים סלולריים ומכוניות כמובן - מנוהל על ידי תוכנה. תחבר מה שאתה רוצה כמה שאתה רוצה, התוכנה תווסת ותטעין מה שצריך ואיך שצריך, בצורה הרבה יותר חכמה, חסכונית, יעילה ושומרת על הסוללה מכל שמועה שרצה בווצאפ.

מה שאתה אומר פשוט לא נכון.

התוכנה לא יודעת מה העתיד ומה השימוש שעתיד להיות לך, לכן היא תמיד מכוונת לזמן סוללה מקסימלי במגבלות הקיימות.

בסוף יש איזו פונקציה של אורך חיים כתלות בסף הטעינה המקסימלי והיצרן בוחר פשרה שתציע זמן סוללה אטרקטיבי עם איזשהו אורך חיים מתקבל.

בפועל יכול להיות שאדם יעדיף להטעין פחות בשביל שהסוללה תשרוד יותר.

לא מאמין לי? הנה התפריט במכשיר של סמסונג:

Screenshot_20240124_131714_Devicecare.thumb.jpg.3cada5c98bba727a53888c5ef670876e.jpg

במחשבים ניידים זה אותו סיפור. בלנובו יש לך מצב שמגביל טעינה ל 75% בדיוק בשביל זה.

בסוף הם לא יכולים לעשות את זה באופן אוטומאטי או על בסיס איזשהו דפוס.

מה אם אני מחבר שלושה ימים את המחשב רצוף (ואז אני לא רוצה שהוא יטען כל הזמן ל 100) אבל מיד אחכ יוצא לנסיעה ארוכה שבה אין לי מטען?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין להשוות את הטעינה של טלפונים / מחשבים לטעינה של סוללה של רכב. משהו אחר לגמרי ואין להסיק מאחד על השני.

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, zvit כתב:

אין להשוות את הטעינה של טלפונים / מחשבים לטעינה של סוללה של רכב. משהו אחר לגמרי ואין להסיק מאחד על השני.

תסתכל על מה שרשום בתגובה שעליה הגבתי ואחכ תראה מה ענית לי, איך זה קשור?

 

וחוץ מזה, כן יש מה להסיק - מה שהיצרן בוחר בשבילך הוא לא בהכרח מה שממקסם את חיי הסוללה!

ברכבים בהם יש סוללות LFP דווקא החלק התחתון של תחום הסוללה הוא בעייתי, ומומלץ לשמור אותן כמה שיותר קרוב לטעינה מקסימלית.

בכל שאר הרכבים אלה בדיוק אותן סוללות כמו במחשבים ושם טעינה עד הסוף לא בריאה.

 

עד כמה לא בריאה? עד כמה זה משמעותי? קטונתי, לא נכנס לזה.

אבל להגיד "תטעין איך שבא לך זה לא משנה בכלל" זה פשוט לא נכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...