Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1249 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אמלק בכותרת. ובאריכות:

שלום לכולם,
אני מחפש רכב כבר תקופה (יש מספר דגמים שאני מסתכל עליהם), ובינתיים אני מתנייד בקיה פיקנטו. אני לא ממש אוהב אותה ממגוון סיבות: שותה דלק, רועשת ולא נוחה בנסיעה בינעירונית (90% מהנסועה שלנו), ובאופן כללי לא כיף לי איתה (אבל היא לפחות אמינה למדי).
חשבתי לעצמי שאם אני כבר לא מוצא רכב לתקופה ארוכה (2.5-3 שנים), אולי אחפש לי אחד זול לבינתיים, שלפחות יהיה קצת יותר כיף לנהיגה.
חשוב לי להבהיר, אני לא מחפש משהו אמין בתקציב נמוך לאורך זמן, וברור לי שהרכבים שאני מסתכל עליהם כבר ראו דברים (לא אכפת לי לשלם על בלאי ותיקונים סבירים פה ושם, וגם ברור לי שזה יקרה), אז אני מתמקד במשהו שפשוט יהיה לי קצת יותר כיף בו עד שסופסוף אמצא משהו אחר.
אני מבין שלקנות רכב בתקציב נמוך רק כדי להחזיק אותו מספר חודשים זו לא ההחלטה הכי כלכלית שיש, ושיש סיכון שאפול על תיקון דרמטי בתקופת האחזקה. אני גם יודע שעדיף שאחפש משהו עם שוק מאוד ער שיהיה לי קל למכור בסוף התקופה. אבל אני רוצה לשם שינוי להניח את השכלתנות בצד ולעשות משהו שיהיה לי כיף איתו לזמן קצר. כמובן, אם אתאהב ברכב ואשאר איתו לתקופה ארוכה, זה יהיה חתכת בונוס.

 

כל גיבוב השטויות הזה הוביל אותי בעיקר ל... אלפה רומיאו. בכל חיפוש רכב אני שוקל כמה דגמים של אלפה, ובכל פעם אני יורד מזה בשלב כזה או אחר מכל מיני סיבות.  הפעם, אני שוקל את הגולייטה, המיטו וה-159. כמובן, אנחנו מדברים על תקציב נמוך (נגיד 20-30 אש"ח, אפשר גם קצת יותר), אז הרכבים יהיו די ישנים. למרות שציינתי שאני מוכן לספוג תיקונים, אני לא רוצה להיכנס להוצאות מפלצתיות עם סיכוי גבוה להגיע אליהן, אז להלן מה שאני מחפש (שזה בעצם הגרסאות היותר אמינות של הרכבים הללו):
159 TBI ידניות - הרבה מעל תקציב של 20-30, והן כבר מזדקנות וסביר שיהיה בלאי לא מועט להתמודד איתו. אז אם אני כבר עולה ל-40+, מעדיף משהו שיהיה לפחות חצי-אמין.
גולייטה ידנית - הבנתי שהמולטיאייר של מנועי ה-170 כ"ס מאוד רגיש לשגרת הטיפולים, ושהתיקונים בו כואבים. בנוסף, יש את עניין הידיות המתפרקות והפלסטיקה הזולה (לפחות ממה שאני מבין משרשורים קודמים) אז גם פה, אני תוהה למה לצפות. גם הן מעבר לתקציב, אבל יותר סביר שאשאר עם אחת ליותר זמן.
מיטו - בתכלס הראשונה שהתחלתי ממנה (וגם נראית לי המועמדת הכי סבירה), תחת המחשבה שאם גם כך אני תקוע בתוך רכב קטן - לפחות שיהיה כיף. אני מבין שה-155 כ"ס הידניות הן האפשרות הכי אמינה (בתנאי שטופלו כראוי), גם פה מדובר ברכבים מזדקנים - אז גם פה יש את הבעיות הצפויות מרכב בן 13. בנוסף, יש את עניין חיישן ההגה שמתפגר באמצע נסיעה. להבנתי, ההגה רק נעשה נוקשה יותר, נכון? הוא לא ננעל? בנוסף, יש מקט חדש שמתקן את הבעיה לצמיתות, או שזו בעיה שחוזרת אחת לכמה זמן?
רכבים נוספים על הפרק:
DS3 - עוד מועמדת טובה להישאר כרכב קבוע, אבל קצת חושש מה-156 (ואת ה-165 מעולם לא ראיתי בלוחות, זה מבחינתי שקול לביגפוט או לסנטה קלאוס). מכיוון שאני שוקל אותו גם כרכב קבע, אין לי בעיה למתוח בשבילו את התקציב. השאלה היחידה שלי היא: האם מנועי ה-156 יכולים להגיע למצב שהם אמינים אחרי החלפות של כל החלקים הבעיתיים, או שהתקלות המדוברות נובעות מפגמים תכנוניים ואין ברירה, אלא לקבל את רוע הגזירה אחת לכמה זמן?
RCZ - מפחד מוואנדליסטים ומה-156. אבל להוציא את זה, מתאימה לי.

 

קצת דרישות יבשות מהרכב: 0-100 תוך 9 שניות או פחות, ועדיפות דרמטית מאוד מאוד לטורבו + ידני (אז כל מיני מאזדה 2,3 נופלות). 


עוד משהו שאולי יהיה רלוונטי: בין הרכבים שאני שוקל כרכבי קבע, היו גם תהיות אודות 208 GTI או קליאו\מגאן RS או קורסה OPC, אבל אני לא חושב שאני ברמה שתמצה אותן עדיין, אז אולי ההחלטה הנכונה תהיה לעשות כמה קורסים ולהשתפשף על רכבים יותר מתונים - ורק אז להשתדרג (זו גם אחת הסיבות שהגעתי דווקא לרכבים שציינתי מעלה).
האם ישנם עוד רכבים בסדרי הגודל המדוברים, שיכולים להתאים? אני בעיקר מחפש משהו שיהיה לי קצת יותר כיפי, שזה אומר כוח זמין ופניות זריזות (כזה אני, simple).

זהו, סיימתי לשטוח את כל המחשבות שלי. מתנצל מראש אם זה נשמע מבולגן, אבל ניסיתי לכלול כמה שיותר מידע כדי לחסוך שאלות בהמשך. 

פורסם
לפני 8 דקות, daniel.asu כתב:

DS3 - עוד מועמדת טובה להישאר כרכב קבוע, אבל קצת חושש מה-156 (ואת ה-165 מעולם לא ראיתי בלוחות, זה מבחינתי שקול לביגפוט או לסנטה קלאוס). מכיוון שאני שוקל אותו גם כרכב קבע, אין לי בעיה למתוח בשבילו את התקציב. השאלה היחידה שלי היא: האם מנועי ה-156 יכולים להגיע למצב שהם אמינים אחרי החלפות של כל החלקים הבעיתיים, או שהתקלות המדוברות נובעות מפגמים תכנוניים ואין ברירה, אלא לקבל את רוע הגזירה אחת לכמה זמן?
RCZ - מפחד מוואנדליסטים ומה-156. אבל להוציא את זה, מתאימה לי.

DS3 עם מנוע 165 כ״ס יובאו בדיוק 8 (!) מכוניות - שיהיה בהצלחה :-) - בכל מקרה הן מעל לתקציב שלך.

מנוע ה-156 הוא נבלה, אז כדאי לוותר. זה רלוונטי גם ל-RCZ שרובן ככולן של דגמי ה-156 היו אוטומטיים בכלל.

 

208 - הדגמים המוקדמים ביותר מסוף 2013 נמכרים באזור ה-40K+ ש״ח ופה מצב הרכב ואופן התחזוקה שלו מהווים גורם משמעותי. מכונית שמורה ומטופלת, שעברה כבר החלפה של משאבת דלק לחץ גבוה, יכולה להיות אופציה נהדרת. הרבה יותר מהנה ממיטו ואמינות טובה בסך הכל.

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

קודם כל, תודה על המענה המהיר!

 

לפני 3 שעות, menir1 כתב:

זה רלוונטי גם ל-RCZ שרובן ככולן של דגמי ה-156 היו אוטומטיים בכלל.

אכן. ראיתי איזו מודעה על אחת 200 כ"ס ממש בערב הראשון שחשבתי עליה, אבל ביום אחרי היא נעלמה. אז אני לא בטוח אם זה לא היה רק חלום (אני נוטה לחפש רכבים בשעות שבהן נהוג לישון). בחיפוש זריז - יש איזה 11 יחידות של ה-RCZ 200כס.

 

לפני 3 שעות, menir1 כתב:

208 - הדגמים המוקדמים ביותר מסוף 2013 נמכרים באזור ה-40K+ ש״ח ופה מצב הרכב ואופן התחזוקה שלו מהווים גורם משמעותי. מכונית שמורה ומטופלת, שעברה כבר החלפה של משאבת דלק לחץ גבוה, יכולה להיות אופציה נהדרת. הרבה יותר מהנה ממיטו ואמינות טובה בסך הכל.

אתה מדבר על ה-208GTI, נכון? כי הייתי שמח לאחת כזו במחיר כזה (זה היה חוסך לי את כל הלבטים), אבל אין ממש בלוחות את השנים האלו (הכי צעירה שראיתי הייתה 2015 והיא יקרה ביותר מ-20 אלף).

ד"א, ממה שמצאתי יש רק 14 פרטים מ-2013, אז זה אמנם כמעט פי 2 יותר נפוץ מ-DS3 165 - אבל זה עדיין די נדיר :ninja:

 

כל השרשור הזה נולד כי אני מתרכז ביותר מדי רכבים די נדירים, אז חשבתי לקחת משהו זמני עד שאמצא אחת.

עריכה אחרונה על ידי daniel.asu
פורסם
לפני 22 שעות, daniel.asu כתב:

ראיתי איזו מודעה על אחת 200 כ"ס ממש בערב הראשון שחשבתי עליה, אבל ביום אחרי היא נעלמה. אז אני לא בטוח אם זה לא היה רק חלום

זה הדגם המומלץ של ה-RCZ, אותו מנוע כמו ב-208 GTi שלפני מתיחת הפנים (200 כ״ס). נמכרו כאלו מעט יחסית. 

 

לפני 22 שעות, daniel.asu כתב:

אתה מדבר על ה-208GTI, נכון?

כמובן.

שיווק הדגם התחיל ביולי 2013 והגיוני שיש כ-14 מכוניות מהשנתון הזה (ד״א רוב המכוניות שעלו על הכביש, עדיין נוסעות - עדות לכך שהאמינות שלה טובה בסך הכל). 

 

מכוניות ספורטיביות באופן כללי, נמכרות במספרים הרבה יותר נמוכים מהדגמים הסטנדרטיים.

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)

מציע לך כיוון נוסף לבדיקה - אאודי A1 ידנית

קצת קשה לי להעיד על השוק שלהן, מאמין שהוא לא גרוע יותר משל הרכבים האחרים שהזכרת פה אבל. 

תמורת כ-30-40 תקבל רכב משנתון 2011-2013, מנוע 1.4 טורבו עם 122 כס (ניתן לשדרג בקלות עם צ׳יפ למרות שלדעתי לא באמת חסר כוח), 0-100 סביב ה-9 שניות, אולי טיפה פחות.  

מהנסיון שלי הרכב אמין למדי, יש כמה מחלות ודברים לשים לב אליהם, בעיקר שרשרת תזמון רועשת בהתנעה קרה, משאבת מים רועשת ואם ברכב ידני עסקינן אז צריך לוודא שהקלאץ׳ במצב טוב וכך גם הגיר. 

 

ה-A1 אומנם לא ״שובבה״ כמו חלק מהאופציות שהעלת פה אבל מציעה איכות נסיעה ויציבות כמו של רכב גדול בהרבה מגודלה האמיתי, איכות החומרים טובה למדי ורק האבזור הדי עני שלה קצת מבאס (לא המצב אם אתה מוצא גרסאת סטייל)

 

אופציה נוספת ששווה לבדוק זה מיני קופר / וואן מהדור הקודם (R56), גם היא זמינה עם גיר ידני ומצוידת במנוע 1.6 אטמוספרי (מנוע פרינס, דומה עד זהה חמה שזמין ברכבי PSA מהתקופה הזאת, מה שאומר שקיימים חלקים בשוק והמנוע לא זוועה כמו הדגם המטורבת).  פה אתה אמור לקבל ניהוג טוב יותר, אם כי מנסיעת המבחן שפעם ביצעתי בכזאת לא התרשמתי לטובה במיוחד מאיכות הנסיעה שלה, אבל ללא ספק מדובר ברכב שונה ומיוחד. 

עריכה אחרונה על ידי shakedi
 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
פורסם
בתאריך 22.1.2023 בשעה 15:03, daniel.asu כתב:

אמלק בכותרת. ובאריכות:

שלום לכולם,
אני מחפש רכב כבר תקופה (יש מספר דגמים שאני מסתכל עליהם), ובינתיים אני מתנייד בקיה פיקנטו. אני לא ממש אוהב אותה ממגוון סיבות: שותה דלק, רועשת ולא נוחה בנסיעה בינעירונית (90% מהנסועה שלנו), ובאופן כללי לא כיף לי איתה (אבל היא לפחות אמינה למדי).

 

שותה דלק?? גם אצלי רב הנסיעות הן בינעירוניות(כביש 1, לרב בשעות ללא פקקים), ובזבוז בדלק אצלי הוא בממוצע 17 ק"מ לליטר, עם מקסימום של 22 ק"מ לליטר.

לגבי הרעש, כן, במיוחד במהירות יחסית גבוהה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
בתאריך 22.1.2023 בשעה 23:53, shakedi כתב:

מציע לך כיוון נוסף לבדיקה - אאודי A1 ידנית

קצת קשה לי להעיד על השוק שלהן, מאמין שהוא לא גרוע יותר משל הרכבים האחרים שהזכרת פה אבל. 

תמורת כ-30-40 תקבל רכב משנתון 2011-2013, מנוע 1.4 טורבו עם 122 כס (ניתן לשדרג בקלות עם צ׳יפ למרות שלדעתי לא באמת חסר כוח), 0-100 סביב ה-9 שניות, אולי טיפה פחות.  

מהנסיון שלי הרכב אמין למדי, יש כמה מחלות ודברים לשים לב אליהם, בעיקר שרשרת תזמון רועשת בהתנעה קרה, משאבת מים רועשת ואם ברכב ידני עסקינן אז צריך לוודא שהקלאץ׳ במצב טוב וכך גם הגיר. 

 

ה-A1 אומנם לא ״שובבה״ כמו חלק מהאופציות שהעלת פה אבל מציעה איכות נסיעה ויציבות כמו של רכב גדול בהרבה מגודלה האמיתי, איכות החומרים טובה למדי ורק האבזור הדי עני שלה קצת מבאס (לא המצב אם אתה מוצא גרסאת סטייל)

 

אופציה נוספת ששווה לבדוק זה מיני קופר / וואן מהדור הקודם (R56), גם היא זמינה עם גיר ידני ומצוידת במנוע 1.6 אטמוספרי (מנוע פרינס, דומה עד זהה חמה שזמין ברכבי PSA מהתקופה הזאת, מה שאומר שקיימים חלקים בשוק והמנוע לא זוועה כמו הדגם המטורבת).  פה אתה אמור לקבל ניהוג טוב יותר, אם כי מנסיעת המבחן שפעם ביצעתי בכזאת לא התרשמתי לטובה במיוחד מאיכות הנסיעה שלה, אבל ללא ספק מדובר ברכב שונה ומיוחד. 

תודה על הכיוונים הנוספים! נראה שה-A1 בהחלט אפשרות טובה. המיני קופר או מחוץ לתקציב או חלשות מאוד או שבורות מתות, אז נראה שאדלג עליהן.

 

בתאריך 23.1.2023 בשעה 16:02, NewDriver18 כתב:

 

שותה דלק?? גם אצלי רב הנסיעות הן בינעירוניות(כביש 1, לרב בשעות ללא פקקים), ובזבוז בדלק אצלי הוא בממוצע 17 ק"מ לליטר, עם מקסימום של 22 ק"מ לליטר.

לגבי הרעש, כן, במיוחד במהירות יחסית גבוהה.

אנחנו רחוקים מזה מאוד. אני חושב שאנחנו יותר ב-10-12 ק"מ לליטר (במשאבה), אבל מעולם לא טרחתי לחשב את זה במדויק. 

×
×
  • תוכן חדש...